Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Τι είναι φετίχ;

Συζήτηση στο φόρουμ 'Φετιχισμός' που ξεκίνησε από το μέλος SM_Art_Lady, στις 6 Οκτωβρίου 2005.

  1. SM_Art_Lady

    SM_Art_Lady Contributor

    Bρήκα ένα ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τα φετίχ...
    το μετέφρασα όσο το δυνατόν καλύτερα...και σας το παραθέτω:


    The History of Footwear - Foot Fetish and Shoe Retifism

    Cameron Kippen, Curtin University of Technology, Perth WA

    Φετίχ - Φετιχισμός


    Αρχικά η λέξη προήλθε από το πορτογαλικό "feitico" και από τα Λατινικά, "factitius" ή "facere", που σημαίνει «για να κάνει». Η επίπτωση που είχε το αντικείμενο δημιουργήθηκε καλλιτεχνικά από το υπερφυσικό και λατρεύτηκε σαν έμμονη ιδέα λόγω των μαγικών του δυνάμεων δηλαδή σαν ένα τυχερό φυλακτό. Η έλξη θα μπορούσε να είναι σεξουαλική ή μη-σεξουαλική, και το αντικείμενο, άψυχο ή έμψυχο.


    Σύμφωνα με τον Steele (1996), η αρχική έννοια ήταν είτε θρησκευτική είτε ανθρωπολογική. Μέχρι το δέκατο ένατο αιώνα, ο όρος ήταν για να αναφερθεί σε οτιδήποτε, κάτι το οποίο ήταν παράλογα λατρεμένο. Ο Γάλλος ψυχολόγος, Alfred Binet, ήταν ο πρώτος για να περιγράψει το φετίχ στον ψυχολογικό παράγοντα, το 1887. Δεδομένου ότι η επιστήμη της σεξολογίας αναπτύχθηκε από το δέκατο ένατο αιώνα, ο όρος φετίχ συνδέθηκε σταθερά με το φύλο και την έλξη ορισμένων τμημάτων του θηλυκού σώματος, ή συγκεκριμένα μέρη της θηλυκής ενδυμασίας. Τα παραδείγματα των μερών σωμάτων, που προσελκύουν το φετιχιστή, περιλαμβάνουν πόδια, μαλλιά, γλουτούς, και στήθη και τα αντικείμενα περιλαμβάνουν: γάντια, εσώρουχα, δέρμα, στηθόδεσμους, κτλ.


    Ο Φρόυντ και ο φετιχισμός


    Οι σύγχρονοι φιλόσοφοι αμφισβητούν τις περισσότερες από τις παρατηρήσεις του Freud και η μελέτες του στο φετιχισμό έχουν αμφισβητηθεί όλο και περισσότερο. Αν και η θεωρία Freud τώρα δεν γίνεται αποδεκτή πλέον, κατά λέξη, οι παρατηρήσεις του ήρθαν σε έναν χρόνο στην ιστορία όπου συνεχίζουν να επηρεάζουν ένα μεγάλο μέρος της σύγχρονης σκέψης. Με απλά λόγια, ο Freud παρατήρησε ότι μερικά άτομα ήταν φοβισμένα με την θέα της μήτρας και για να ξεπεράσουν αυτήν την ψυχολογική αποστροφή, ο φετιχιστής παροικήθηκε με το χαρακτηριστικό, το οποίο έκανε το θηλυκό ένα ανεκτά σεξουαλικό αντικείμενο. Ο Φρόυντ είδε τη λειτουργία του αντικειμένου φετίχ ως σημείο θριάμβου στην απειλή του ευνουχισμού και μια προστασία ενάντια σε αυτό. Ο Kaplan (1991) συνοψίζει το επιχείρημα με τη συντομία και με ύφος με την εξής παρατήρηση του: "ο ενήλικος φετιχιστής δεν μπορεί να εισαγάγει το πέος του στο ναό της μοίρας (κόλπος) χωρίς κάποιο φετίχ να διευκολύνει τον τρόπο αυτό." Ζητούμε συγγνώμη σε οποιουσδήποτε φροϋδικούς ψυχολόγους ή ψυχαναλυτές.


    Το φυλακτό


    Ο Εrnest Becker υποστηρίζει ότι ο φετιχισμός αντιπροσωπεύει την ανησυχία της σεξουαλικής πράξης και το ίδιο το φετίχ ως τυχερό φυλαχτό που μετασχηματίζει την τρομακτική πραγματικότητα μέσα σε κάτι που θα μπορέσει να ξεπεράσει την ανησυχία. Η ανησυχία απόδοσης είναι ένας φόβος των αρσενικών και αυτό, σύμφωνα με τον Steele (1996), είναι ένας λόγος για τον οποίο ο φετιχισμός είναι σχεδόν πάντα μια αρσενική ιδεοληψία. Η ιστορία του φετιχισμού είναι ενδιαφέρουσα και υπάρχουν ευδιάκριτα δύο σχολές σκέψης. Πολλοί θεωρούν ότι ο φετιχισμός υπήρξε για χιλιάδες έτη, ενώ άλλοι θεωρούν αναπτύχθηκε μόνο στη σύγχρονη δυτική κοινωνία. Ο Φρόυντ θεώρησε το παπούτσι ότι αντιπροσωπεύει τα θηλυκά γεννητικά όργανα αλλά όταν έγραψε για το φετιχισμό των ποδιών ήταν ήδη μια ερωτογενης ζώνη για αιώνες. Περιέγραψε το πόδι ως φαλλό που έμπαινε στο παπούτσι, η ένωση ήταν συμβολική. Από την αρχική μελέτη του Freud για τον φετιχισμό και την περιγραφή του όσον αφορά τα συμπτώματα, πολλές προσθήκες και αλλαγές έχουν γίνει μέχρι τώρα.


    Φετιχισμός


    Ο φετιχισμός όπως θα τον αναγνωρίζαμε σήμερα, εμφανίστηκε στην Ευρώπη στον 18ο αιώνα και εδραιώθηκε ως ευδιάκριτο σεξουαλικό φαινόμενο στο δεύτερο μισό του δέκατου ένατου αιώνα. (Steele, 1996). Ο σημερινός φετιχισμός συνδέεται με τη διαστροφή που περιλαμβάνει μια σεξουαλική ένωση με ένα άψυχο αντικείμενο (Wedeck, 1963) Ο όρος προκαλεί τις εικόνες της αισθησιακής σεξουαλικής πράξης, ανώμαλη έλξη σε είδη ρουχισμού όπως τα ψηλά τακούνια, παπούτσια και τα μέρη σωμάτων, δηλαδή πόδια. Στην προηγούμενη δεκαετία, ο φετιχισμός έχει γίνει όλο και περισσότερο εμφανής σε μια ευρείας ποικιλίας συμπεριφορά μερικών, χωρίς να υπάρχει σεξουαλική έλξη (Nersessian, 1998).


    Φετιχισμός ποδιών


    Σύμφωνα με τους Brame, Brame & Jocobs (1996) ο ορισμός αναφέρεται σε μια σεξουαλική προτίμηση στα κάτω άκρα η μέρη αυτών. Η γοητεία που αποδίδεται κανονικά στις ερωτογενείς ζώνες μεταφέρεται κυριολεκτικά προς τα κάτω και η ανταπόκριση των φετιχιστών στο πόδι είναι η ίδια με τη διέγερση ενός φυσιολογικού ανθρώπου να δει τα γεννητικά όργανα. Ο Φρόυντ θεώρησε τη σύνδεση ποδιών ως μορφή φετιχισμού.


    Ποδολαγνεια vs Παραφιλια


    Στην περίπτωση της παραφιλίας που έχουν να κάνουν με τα πόδια, η αυτοσυγκέντρωση είναι στο πόδι, γυναικείες κάλτσες ή παπούτσι. Ενώ αυτοϊκανοποίηση μέσω των ποδιών σε προκαταρκτικά ή κατά τη διάρκεια του έρωτα είναι αβλαβής, μόνο όταν γίνεται σε σημείο ψυχολογικής εξάρτησης, μπορείτε να εντοπίσετε αν υπάρχει είδος τέτοιας παραφιλιας η όχι. Ο φετιχισμός είναι ένας τύπος παραφιλίας. Ο Ellis (1936), ένας Άγγλος δοκιμιογράφος, γιατρός και πρωτοπόρος στην σεξολογία στον 20ο αιώνα, ήταν της άποψης ότι το πόδι (ή παπούτσι) δεν ήταν ένα μόνο όργανο απλά, αλλά ένα αληθινό σύμβολο και ένα δείγμα αυτοσυγκέντρωσης της λατρείας στο φετιχιστή. Υπό την αληθινή έννοια ενός φετιχιστή, το πόδι (ή παπούτσι) έγινε ένα εξιδανικευμένο αντικείμενο που ο φετιχιστής ήταν ικανοποιημένος για να συλλογιστεί ή να αγγίξει ταπεινά.


    Οι Ellis & Arabanel (1961) αναγνώρισαν ότι η συχνότερη μορφή ερωτικού συμβολισμού ήταν αυτή που εξιδανίκευσε το πόδι και το παπούτσι. Οι άνθρωποι μπορούν επίσης να έχουν έναν φετιχισμό καλτσών ή μανιακών. Πολλοί από αυτούς είναι άντρες στην πλειοψηφία τους, αλλά υπάρχουν μερικές περιπτώσεις σε μελέτες γυναικών που τους άρεσε να παθαίνουν εκούσια ασφυξία με τη βοήθεια καλσόν και καλτσών. Η συνήθεια αυτή συνδέεται συχνά με μια ελεγχόμενη ασφυξία που έχει σεξουαλικά κίνητρα. Όπως τα πόδια και τα παπούτσια, αυτοί που τους αρέσουν κάλτσες/καλσόν απαιτούν κάποια συγκεκριμένη έλξη στο αντικείμενο που μπορεί να περιλάβει τα ειδικά χρώματα, σχήμα ή μυρωδιά. Οι άνθρωποι με αυτή την προτίμηση δεν έχουν καμία ειδική έλξη στα πόδια ή τα παπούτσια.


    Αιτίες του φετιχισμού


    Οι σεξουαλικές συμπεριφορές συμπεριλαμβανομένων των προτιμήσεων είναι εν μέρει που ελέγχεται από τους βιολογικούς παράγοντες και ο φετιχισμός φαίνεται να είναι ένα προϊόν και της Ιστορίας αλλά και της Φύσης. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία ικανοποιητική εξήγηση γιατί ο φετιχισμός είναι πιο κοινός μεταξύ των θηλυκών αρσενικών. Όπως πολλές παραφιλιες ή ασυνήθιστες ερωτικές κλίσεις, η αιτία παραμένει άγνωστη αν και υπάρχουν πολλές θεωρίες:


    Οι ψυχο-αναλυτές έχουν την θεωρία ότι ένα άτομο με παραφιλία επαναλαμβάνει ή επανέρχεται σε μια σεξουαλική συνήθεια που προέκυψε νωρίτερα στη ζωή του. Θεωρούν ότι αφορά συνήθως την πρώιμη παιδική ηλικία, η όποια έχει να κάνει με έναν ψυχολογικό ή ψυχο-σεξουαλικό παράγοντα. Ορισμένα άτομα ανακαλύπτουν την ευχαρίστηση και την ικανοποίηση για να αντιμετωπίζουν το άγχος. Η μνήμη σταθεροποιείται έως ότου μετατραπεί σε επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά.


    Ο Φρόυντ ήταν ο πρώτος που επέμεινε με τις σεξουαλικές θεωρίες του για τα μικρά αγόρια ότι μπορεί όταν μεγαλώσουν να τα ξεχάσουν όλα αυτά αλλά δεν θα σταματήσουν ποτέ εξ ολοκλήρου. Θα κατασταλούν αλλά θα είναι σε λανθάνουσα μορφή για να επιστρέψουν όποτε υπάρξει μια σοβαρή απειλή που φαντάστηκαν ή είναι πραγματική μέσα στην δύσκολα κερδισμένη ανδροπρέπεια του ανθρώπινου μυαλού. Τα παπούτσια, σύμφωνα με Freud, θα προκαλέσουν αυτή τη στιγμή όταν


    Tο νέο αγόρι κοιτάξει τη φούστα της μητέρας του. Οι φεμινιστικοί φιλόσοφοι αμφισβητούν τη φροϋδική προσέγγιση ως φαλλοκεντρική και θεωρούν ότι ο φετιχισμός είναι ταξινομημένος ως διαστροφή επειδή αναστατώνει την φαλλοκετρική ή την «βασισμένη στο πέος» σεξουαλική διαταραχή.


    Οι «Μπιχεβιοριστές» - Behaviourists, απ’ την άλλη, συνδέουν την παραφιλία με την έναρξη μιας διαδικασίας, π.χ. τα μη-σεξουαλικά αντικείμενα μπορούν να συνδεθούν με την έντονη σεξουαλική ευχαρίστηση και εάν γίνεται αρκετά συχνά μπορούν να οδηγήσουν στο πρόσωπο τελικά να προτιμήσει αυτές τις καταστάσεις από την κανονική σεξουαλική επαφή.


    Η βιβλιογραφία αναφέρει πολλές περιπτώσεις, όπου ο πλήρης οργασμός ή η εκσπερμάτιση είναι ελλιπής έως ότου πραγματοποιείται η λατρεία των ποδιών. Δεν υπάρχει, εντούτοις, κανένα στοιχείο για παράγοντες που έχουν να κάνουν με την φυσιολογία ή την κληρονομικότητα. Μια πρόσφατη έρευνα θα έδειχνε μια πιθανή σύνδεση με συγκεκριμένα τμήματα του εγκεφάλου, όπως για παράδειγμα είναι η επιληψία. Πολλοί ψυχολόγοι σήμερα θεωρούν ότι οι φροϋδικές θεωρίες έχουν λίγη επιστημονική ισχύ και τοποθετούν περισσότερη βάση στους νευρολογικούς παράγοντες. Η υψηλότερη συχνότητα στο αντρικό φύλο είναι περισσότερο πιθανή που οφείλεται σε ορμονικές ή αιτίες της θεωρίας της Εξέλιξης. Μια ενδιαφέρουσα ερμηνεία είναι έλξη στα μέρη του σώματος, όπως τα πόδια, ίσως λόγω της Βιολογίας. Τα αντικείμενα λατρείας απεικονίζουν το γόνιμο θηλυκό φύλο και αυτά μπορούν να μιμηθούν ή να τύχουν υπερβολής από τη γενική μόδα που κυριαρχεί, όπως για παράδειγμα τα καλτσόν και τα παπούτσια.


    Σύμφωνα με τους Brame, Brame & Jacobs (1996) οι πιο πολύ από τους φετιχιστές που ρωτήθηκαν και απαρίθμησαν το φετιχισμό ποδιών σαν ενδιαφέρον, είχαν μια ερωτική εμπειρία με τα πόδια στην παιδική τους ηλικία, π.χ. παιχνίδι κοντά σε πόδια ενηλίκων με ευχάριστο συναίσθημα, χρησιμοποίηση των παπουτσιών των γονιών ως παιχνίδια, γαργάλημα η παιχνίδια από έναν γονέα ή από άλλο παιδί. Οι περισσότεροι από εκείνους που πέρασαν από συνέντευξη αναγνώρισαν ότι έχουν προϋπάρχουσες επιθυμίες ή έλξη σε αυτά. Οι φετιχιστές ανέφεραν την προσέλκυση στις συγκεκριμένες μορφές παπουτσιών - μερικών μη διαθέσιμων κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας τους - και οδήγησε τους ερευνητές να δουν ότι η ακριβής πηγή ενθουσιασμού μπορεί να είναι επιρρεπής στην αλλαγή. Οι αιτίες του φετιχισμού είναι εντούτοις πιθανό να είναι σύνθετες ή τουλάχιστον να εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες.


    Οποιαδήποτε κι αν είναι η αιτία, οι παραφιλικοί σπάνια αναζητούν την θεραπεία και σε πολλές περιπτώσεις το άτομο έχει τέτοια απέραντη ευχαρίστηση απ’ αυτό που κάνει που θα ήταν αδιανόητο να «θεραπευτεί» απ’ αυτό.


    Επίπεδα φετιχισμού


    Φαίνεται να υπάρχει ένας ειρμός όσον αφορά αυτή τη συμπεριφορά. Επίπεδο 1, ή μερισμός (Stekel, 1964) περιγράφει μια ήπια προτίμηση για ορισμένα είδη σεξουαλικών συντρόφων, σεξουαλικά ερεθίσματα ή σεξουαλική δραστηριότητα. Όχι ένα αληθινό φετίχ αλλά άντ’ αυτού μια προτίμηση προς το φετιχισμό.


    Το δεύτερο επίπεδο περιγράφει μια χαμηλής έντασης φετιχισμό όπου μια ισχυρότερη προτίμηση σε ορισμένα είδη σεξουαλικών συντρόφων, σεξουαλικά ερεθίσματα ή η σεξουαλική δραστηριότητα είναι εμφανή. Οι κανονικές σεξουαλικές σχέσεις συνεχίζουν, αλλά μπορούν να ενσωματώσουν το αντικείμενο της έλξης σε επίπεδο προκαταρκτικών παιχνιδιών.


    Επίπεδο 3, ή ο μέτριος φετιχισμός περιγράφει τα συγκεκριμένα ερεθίσματα που είναι απαραίτητα για τη σεξουαλική διέγερση και τη σεξουαλική απόδοση. Με το μέτριο φετιχισμό είναι συνηθισμένο για τον αρσενικό φετιχιστή να επικεντρωθεί στο αντικείμενο με τέτοια προσήλωση ώστε να γίνει το αντικείμενο το κύριο χαρακτηριστικό του σεξουαλικών ενδιαφέροντος και της δραστηριότητας του (Caprio, 1967 Flugel, 1930, αναφορά στον Rossi, 1990).


    Ο Menninger, στον Rossi (1990), θεώρησε το ασυνείδητο ικανό να αντικαταστήσει τα διάφορα μέρη του σώματος αντί για τα γεννητικά όργανα. Ως εκ τούτου τα άτομα ερεθίζονται σεξουαλικά και τελικά ικανοποιούνται από ένα χαΐδεμα στο πόδια, στα δάχτυλα, στις κάλτσες ή στα παπούτσια.


    Επίπεδο 4, ή φετιχισμός υψηλού επιπέδου (Gebhartt, 1994) περιέγραψε ότι τα συγκεκριμένα ερεθίσματα παίρνουν τη θέση του σεξουαλικού συντρόφου.


    Φετιχισμός με αντικείμενα


    Ο Φετιχισμός με άψυχα πράγματα υποδιαιρείται με τις μορφές και ως προς τα μέσα αυτών.


    - Στο φετίχ μορφής, είναι το αντικείμενο και η μορφή του που είναι σημαντικό π.χ. ψηλοτάκουνα παπούτσια.


    - Σε ένα φετίχ μέσων είναι το υλικό που προσελκύει π.χ. σκληρά υλικά όπως το δέρμα και μαλακά υλικά όπως η γούνα.


    Το φετίχ με ζωντανά πράγματα περιλαμβάνει τα μέρη του σώματος π.χ. πατούσες, γλουτοί, αστράγαλοι, δάχτυλα κ.λ.π. Ο Steele θεώρησε ότι ήταν συχνά αδύνατο να γίνει ένας σαφής διαχωρισμός μεταξύ του ποδιού και των παπουτσιών αν και αλλοι ερευνητές θα είχαν διαφορετική άποψη.


    Το προφίλ ενός ποδολάγνου


    Οι δημοσιευμένες έρευνες δείχνουν ότι οι φετιχιστές δεν έχουν κοινωνικότητα, είναι αρκετά απομονωμένοι στις ζωές τους και έχουν μια μειωμένη ικανότητα στο να πλησιάζουν το άλλο φύλο. Ο Rossi (1990) αναφέρει ότι η πλειοψηφία των αρσενικών φετιχιστών ήταν παντρεμένοι, ζώντας τέλεια με τη σύζυγό τους, οι οποίες γνώριζαν πλήρως τη σεξουαλική συμπεριφορά και τις προτιμήσεις του συντρόφου τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο Rossi αναφέρει ότι αυτό το είδος φετίχ δεν παρεμπόδισε τις σεξουαλικές τους σχέσεις. Σαφώς φαίνεται να υπάρχει μια διχοτομία των απόψεων αυτών. Ίσως η προηγούμενη περιγραφή αναφέρεται στο επίπεδο φετιχισμού 3 & 4 και του επιπέδου 1 & 2 της περιγραφής του Rossi.


    Εντούτοις παραμένει ένα μυστήριο στην επιστημονική βιβλιογραφία και υπό αυτήν τη μορφή κανένα άκριτο και γρήγορο συμπέρασμα δεν μπορεί να εξαχθεί. Πάντως, δεν είναι όλοι οι ποδολάγνοι (ή ποδόφιλοι) και φετιχιστές παπουτσιών, ή αντίστροφα και σπάνια θα προσελκυστούν και απ τα δύο. Η πλειοψηφία των φετιχιστών είναι απολύτως απληροφόρητοι το πώς άρχισε η αγάπη τους για τα πόδια. Οι φετιχιστές ποδιών τείνουν να κρατήσουν την κλίση τους κρυμμένη από φόβο για τον κοινωνικό εμπαιγμό ή άλλες ανησυχίες. Διατηρούν ένα στενό κύκλο με άλλους φετιχιστές όπου λειτουργούν άνετα. Παλιότερα οι λέσχες, και τώρα οι ιστοσελίδες στο διαδίκτυο έχουν να προσφέρουν πολλά σ αυτούς που προτιμάνε τέτοιες καταστάσεις. Οι φετιχιστές ποδιών μπορούν να βρεθούν σε κάθε επίπεδο της κοινωνίας, και αυτό περιλαμβάνει πολλούς διάσημους και γνωστούς ανθρώπους συμπεριλαμβανομένων των Casanova, Goethe, Pierre Baudelaire, du Maurier, Thomas Hardy, και F Scott Fitzgerald.


    Δημογραφικός πληθυσμός


    Είναι δύσκολο να γίνει υπολογισμός το πόσοι ακριβώς είναι αυτοί που ασχολούνται με τον φετιχισμό η έχουν κάποιοι είδος φετίχ λόγω της φύσης του είδους αλλά και το ότι Πολλοί το αποκρύπτουν. Αν και η πλειοψηφία έχει να κάνει με τον αντρικό πληθυσμό είναι δύσκολο να εντοπιστούν τα αιτία που τους οδηγούν σ αυτό το είδος προτίμησης τους. Υπάρχουν μελέτες όμως που δείχνουν ότι υπάρχει ομοιογένεια στο πληθυσμό με αλλά είδη παραφιλίας όπως επιδειξιομανία, τρανσεξουαλισμός (Krafft-Ebing, 1965). Δεν υπάρχει ένας ακριβής αριθμός αυτών που ασχολούνται με την ποδολαγνεία, αλλά οι εκτιμήσεις υπολογίζονται περίπου ανάμεσα στο ¼ με ¾ του 1 % του αντρικού πληθυσμού πάνω από 17 ετών.


    Τι τους ελκύει


    Οι φετιχιστές βλέπουν το πόδι σαν μια ερωτογενή ζώνη όπως κάποιοι άλλοι βλέπουν αλλά μέρη του ανθρώπινου σώματος. Τα μέρη του ποδιού που τους ελκύουν είναι το μέγεθος του ποδιού, η καμάρα και η πατούσα, το μήκος και μέγεθος των δαχτύλων, το χρώμα και η υφή του δέρματος, οι γραμμώσεις της φτέρνας και των αστράγαλων, η απαλότητα της πατούσας, ακόμα και η μυρωδιά των ποδιών. Κάθε ένα απ αυτά τα χαρακτηριστικά λαμβάνει εξίσου μέρος στην ανταπόκριση φιλιών, χαδιών, γλειψίματος και χαϊδέματος. Ακόμα και τα δάχτυλα των ποδιών της γυναίκας χρησιμοποιούνται για να υποκαταστήσουν την πεολειχία (Stekel, 1964).


    Οι ποδολάγνοι βρίσκουν ελκυστικό και όμορφο αυτό το μέρος του σώματος στην γυναικεία προσωπικότητα. Όμως, εάν δεν ταιριάξουν αυτό το μέρος του σώματος, δηλαδή τα πόδια με κάποιο άλλο μέρος του σώματος τότε δεν υπάρχει ελκυστικότητα (Ellis, 1936). Οι φετιχιστές ασχολούνται διεξοδικά με την καθαριότητα του συγκεκριμένου μέρους του ανθρώπινου σώματος αν και υπάρχουν αναφορές στην βιβλιογραφία ότι ακόμα και βρόμικα πόδια τείνουν να τραβήξουν την προσοχή τους, αν και αυτό συμβαίνει στην πλειοψηφία σε ομοφυλοφιλικές καταστάσεις.


    Η μυρωδιά των ποδιών έχει μια ιδιαίτερη δυναμική για την σεξουαλική διέγερση στους ποδολάγνου. Ο Aigremont- Rossi(1990) αναφέρει ότι η μυρωδιά των ποδιών στον φετιχιστή έχει την ίδια σημασία που έχει για κάποιον άλλο η μυρωδιά των γεννητικών οργάνων η άλλων μερών του σώματος για την επίτευξη της σεξουαλικής διέγερσης. Οι ποδολαγνοι διεγείρονται συνήθως με εικόνες από πόδια είτε προσπαθούν να βλέπουν τέτοιο είδος θεμάτων. Γενικά πάντως, προτιμούν ήπιες σκηνές, αισθητικά αποδεκτές που εστιάζονται στο χαΐδεμα, φίλημα, γλείψιμο των ποδιών.


    Ο φετιχιστής έχει έντονο σεξουαλικό ενθουσιασμό και διέγερση με τα πόδια που είτε χρησιμοποιείται ως προκαταρκτική συμπεριφορά είτε ως υποκατάστατο της ερωτικής πράξης. Οι περισσότεροι φετιχιστές παπουτσιών και ποδιών είναι ανακουφισμένοι όταν μάθουν ότι η σύντροφος τους έχει προσαρμόσει αυτό το είδος συμπεριφοράς στην ερωτική τους ζωή. Αυτό είναι πιθανώς επειδή ο φετιχισμός ποδιών θεωρείται συνήθως μη-παθολογικός και μια παραλλαγή αυτής της ερωτικής συμπεριφοράς. Το πόδι είναι ένα πολύ ευαίσθητο όργανο που δίνει ευχαρίστηση και στους δύο συντρόφους. Το γαργάλημα των ποδιών μπορεί να δώσει, επίσης, μια αίσθηση ηδονής στα προκαταρκτικά καθώς επίσης μπορεί να είναι μια ερωτική ανταπόκριση στο άλλο φύλο. Ο φανατικός φετιχιστής ποδιών κρυφοκοιτάζει τα πόδια με τον ίδιο τρόπο που άλλοι επιδιώκουν την ευκαιρία να βλεπουν ανθρώπους που ντύνονται με ειδικό τρόπο, όπως κολλάν, δερμάτινα ρούχα κλπ. Προσελκύονται φυσικά από τα πόδια που είναι ανοικτού τύπου όπως τα σανδάλια και τα ανοιχτά ψηλοτάκουνα παπούτσια. Η εστίαση της προσοχής τους βρίσκεται στη συμπεριφορά αυτής που τα φοράει ειδικά με τον τρόπο που χρησιμοποιούν τα πόδια τους με τους μη λεκτικούς τρόπους.



    Bibliography


    Bender K J 1998 New prescription for paraphilia Psychiatric Times 15:4

    Block B Chapter 5 The Erotic Foot Foot Talk

    Brame GG, Brame WD & Jacobs J (1996) Different loving: the world of sexual dominance and submission London:Arrow

    Caprio FS 1967 Variations in sexual behaviour New York: Citadel Press.

    Diagnostic and Statistical Manual of Medical Disorders (DSM) American Psychiatric Association

    Ellis A & Arabanel A 1961 The encyclopaedia of sexual behaviour (Vol I &II) New York: Hawthorn Books.

    Ellis H 1936 The Psychology of Sex (Vol I & II) New York: Random House

    Footage Frame Up Films, New Zealand

    Flugel JC 1930 The psychology of clothes London: International Universities Press

    Freud S 1927 In Standard Edition Vol 21 London: Hogarth Press 1961 1490-157

    Gebhardt PH 1994 Fetishism and sadomasochism In Gammon L & Makinen M Female fetishism: a new look London: Lawrence & Wishart p 38.

    Gianni AJ, Colapietro G Slaby A Melemis SM Bowman RK 1998 Sexualization of the female foot as a response to sexually transmitted epidemics: a preliminary study Psychological Reports 83 491-498.

    Haeberle E J 1983 The birth of sexology: a brief history in documents

    John Willie's Bizarre Verlag GmbH: Benedikt Taschen 1996

    Kafka M P 1996 Therapy of sexual impulsivity: the paraphilias and paraphilia-related disorders Psychiatric Times 13:6

    Kaplan L 1991 Female perversions: the temptations of Emma Bovary New York: Doubleday

    Krafft-Ebing R 1965 Psychopathia sexualis New York: Putman's Sons

    Menninger KA 1961 The human mind New York: Alfred A Knopt.

    Meyer J 1994 Scott Fitzgerald New York: Harper Collins 12-14.

    Nersessian F 1998 A cat as fetish: a contribution to the theory of fetishism Inter Journal Psychoanal 79:4 713-725.

    Richards K R 1996 Ladies of fashion leasure, perversion or paraphilia Inter Journal Physchoanalysis 77 337-351.

    RossiWA1990 Foot and shoe fetishism : part one Journal of Current Podiatric Medicine 39:9 9-23.

    RossiWA1990 Foot and shoe fetishism : part two Journal of Current Podiatric Medicine 39:10 16-20.

    Steele V 1996 Fetish: fashion, sex and power New York: Oxford University Press

    Stekel W 1964 Sexual aberrations New York: Grove Press

    Thompson B Soft core London: Cassell

    Wedeck H E (ed) 1963 Pictorial History of Morals New York Philosophihical Library

    Weinberg MS Williams CJ Calhan C 1994 Homosexual foot fetishism Archives of Sexual Behaviour 23:6 611-626.

    Wise TN, Fagan PJ, Schmidt CW, Ponticas Y, Costa PY. 1991 Personality and sexual functioning of transvestitic fetishists and other paraphilics Journal of Nervous and Mental Disease 179:11 694-698.


    Mετάφραση από : http://podiatry.curtin.edu.au/fetish.html
     
  2. fotis

    fotis Guest

    μηπως καποια φετιχ τονιζουν και διαχωριζουν απλα την θηλυκοτητα?
     
  3. serr

    serr Regular Member

    Καλημέρα Σας Κυρία ΕΥΑ. Είμαι ο Γιώργος {serr}. Απλώς εδώ μου βγήκε λάθος και βγαίνω serrentekas και δεν ξέρω πώς να διορθώσω αυτό το λάθος. Τέλος πάντων. Εδώ βγήκα να Σας πώ κάτι προσωπικό μου σχετικά με τα φετίχ. Σε ηλικία που πήγαινα στο δημοτικό σχολείο θυμάμαι ότι μου άρεσαν τα πόδια και τα παπούτσια μιάς μεγαλύτερης κοπέλας του σχολείου και μάλιστα θα ήθελα να πιώ γάλα μέσα από το παπούτσι της. Παρεπιπτόντως δεν έχω πιεί γάλα μέχρι τώρα στην ζωή μου. Επίσης θυμάμαι ότι μιά γυναίκα της γειτονιάς μου που μου άρεσε, όταν περπατούσε μπροστά μου προσπαθούσα να πατάω ακριβώς εκεί που πατούσαν τα πόδια της... Ευχαριστώ και χάρηκα που Σας συνάντησα εδώ.
     
  4. Tor

    Tor New Member

    Πολύ καλό τόσο το άρθρο όσο και η μετάφραση.
     
  5. SM_Art_Lady

    SM_Art_Lady Contributor

    Ποδολάτρες μου.....!!!!

    ....Συνήθιζε να λεει ΕΚΕΙΝΗ...!!
     
     
  6. Εμπεριστατωμένο!!!
    Μπράβο.
     
  7. pistos sklavos

    pistos sklavos New Member

    Κυρια Ευα καλησπερα.Το αρθρο ηταν πολυ καλο και με εβαλε σε σκεψεις για το πως 'γεννηθηκαν' τα φετιχ μου.Σουπερ η μεταφραση.
     
  8. seirhna

    seirhna New Member

    RE: RE: Τι είναι φετίχ;

    Μια και σε άλλο thread ορίστηκε το " 'Νορμάλ' Ανώμαλο" ήρθε η ώρα να οριστεί και το "'Ανώμαλο' Ανώμαλο"  
     
  9. GCHL

    GCHL Hijo de la Luna

    Απάντηση: Τι είναι φετίχ;

    Πραγματικά πολύ καλή δουλειά πάνω στο θέμα αυτό, με επιστημονική προσέγγιση!
    Όμως μη φθάσουμε να θεωρούμε αρρωστημένη κατάσταση την υποσυνείδητη ύπαρξη σε λανθάνουσα μορφή των φετίχ που έχει ο καθένας μας, που περιμένουν το αντικείμενο του πόθου τους για να εκδηλωθούν εκρηκτικά. Το φετίχ θεωρώ ότι πολύ σπάνια είναι ένα ψυχρό και άψυχο αντικείμενο πόθου και διέγερσης, ανεξαρτητοποιημένο από κάθε σύνδεση με το πρόσωπο που μας ελκύει ερωτικά.
    Και επειδή μ' αρέσει να συγκεκριμενοποιώ τα πράγματα, έστω και με προσωπική χροιά, ουδέποτε μπορώ να φανταστώ ότι διεγείρομαι με άψυχα αντικείμενα όπως τα μακριά δερμάτινα γάντια κι οι ψηλές δερμάτινες μπότες, αν δεν τα φοράει μια γυναίκα όμορφη που να μου αρέσει πολύ.
     
  10. Libertin

    Libertin Regular Member

    Απάντηση: Τι είναι φετίχ;

    Αν κατάλαβα καλά, περιορίζουμε τα φετίχ μόνο στην ποδολαγνεία? Ούτε να το φανταστώ!
     
  11. mandragoras

    mandragoras Regular Member

    Re: Απάντηση: Τι είναι φετίχ;

    Απλα εχεις μια φετιχιστικη προτιμηση, θα μπορουσες και χωρις αυτα, αλλα ελα που ολοκληρωνουν την φαντασιωση... Στην ιδια κατηγορια θα εβαζα και τον εαυτο μου! Ισως με λιγη δουλεια...
     
  12. GCHL

    GCHL Hijo de la Luna

    Απάντηση: Τι είναι φετίχ;

    Έτσι ακριβώς είναι! Πρόκειται για το καρύκευμα , το μπαχάρι που δίνει την ιδιαίτερη αίσθηση ευχαρίστησης στην απόλαυση του ερωτικού πιάτου. Αλλά προχωρεί και πιό πέρα κάνοντας την φαντασία μας να καλπάζει και το σώμα μας ν' ανατριχιάζει από την προσμονή.