Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Αντίσταση κι Αντίδραση

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Resources and Tutorials' που ξεκίνησε από το μέλος lara, στις 27 Αυγούστου 2008.

  1. lara

    lara Αυτοδεσποζόμενη Contributor

    Το συγκεκριμένο άρθρο το έχω υπόψη μου τα τελευταία 6 χρόνια και έγιναν πολλές προσπάθειες μετάφρασης του.
    Ευχαριστώ πολύ την little_slut[Pier] για τη βοήθεια της και τον MasterJp για το ξεκαθάρισμα των όρων.

    Είναι ένα κατά τη γνώμη μου καταπληκτικό άρθρο, επεξηγεί με απίστευτο τρόπο τις έννοιες αντίσταση και αντίδραση μέσα σε Ms σχέση.
    Όπως επίσης θα δείτε πως πολλά άλλα άρθρα έχουν σχέση με το συγκεκριμένο, αλλά αδυνατώ να τα μεταφράσω αυτή την περίοδο.

    Απαντά σε αρκετούς που έχουν την πεποίθηση πως αν μια γυναίκα αντιδράσει ή βγάλει αντίσταση σε κάποια διαταγή σημαίνει πως δεν είναι σκλάβα, απόψεις που έτυχε να εκφραστούν κι από σεβαστά από μένα άτομα και για να είμαι ειλικρινής μου έκαναν απίστευτη εντύπωση.

    Το πιο κάτω άρθρο αφορά ΜΟΝΟ Ms σχέσεις και παρακαλώ όποια σχόλια να είναι χωρίς ειρωνείες κι απαξιώσεις και από τώρα δηλώνω πως ανάλογα ποστ θα ζητώ να διαγράφονται.

    Το αρχικό κείμενο βρίσκεται στο καλύτερο κατά τη γνώμη μου site για εκπαίδευση σκλάβας που υπάρχει στο δύκτιο: http://bestslavetraining.com/Resistance.htm

    Για οποιεσδήποτε διορθώσεις ή καλυτέρεψη εκφράσεων θα χαρώ να πάρω pm.  

    B.E.S.T. slave Training
    Resistance & Reactance
    (Αντίσταση και αντίδραση)​



    Αντίσταση: (η συγκεκριμένη έννοια είναι προσαρμοσμένη από την τρίτη έκδοση θεραπευτικής ψυχολογίας πνευματικά δικαιώματα 1977 L. M. Brammer & E. L. Shostrom)

    ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ:

    Αντίσταση είναι η αντίδραση στην αλλαγή.

    Η αντίσταση εμφανίζεται όταν κάτι ή κάποιος απειλεί σε κάτι σημαντικό, κάποια αξία.
    Η απειλή μπορεί να είναι αληθινή ή μπορεί να είναι απλώς μια αντίληψη.

    Αυτή η απειλή προκαλεί άγχος.

    Η αντίσταση μπορεί να εμφανιστεί όπου υπάρχει γνήσια κατανόηση της αλλαγής ή όπου υπάρχει πραγματική παρανόηση ή ακόμα και πλήρης άγνοια για αυτήν.

    Η αντίσταση μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά, τα συναισθήματα, την προσωπική εικόνα και τις σκέψεις.

    Δεν πρόκειται για ένα “παιχνίδι αντίδρασης” ή κάποια άλλη μορφή bdsm παιχνιδιού. Πρόκειται για την πραγματική αντίσταση στην αλλαγή. Ο Αφέντης και η σκλάβα είναι σοβαροί και αυτό δεν είναι ένα παιχνίδι.

    Αντίσταση και εκπαίδευση σκλάβας

    Ενώ η Αντίσταση δεν είναι κατηγορία του B.E.S.T. τρόπου εκπαίδευσης, αξίζει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία από τον Εκπαιδευτή σ΄ αυτήν σαν κεφάλαιο. Αν και συχνά μπορεί να γίνει διαχείριση της σαν κατι το οποίο εμπλέκεται με τοn REBT ή τοn B.E.S.T. τρόπο/τεχνικές εκπαίδευσης της σκλάβας.

    Η Αντίσταση γεννιέται όταν κάποιο θέμα, ή κάποια αναμενόμενη απ΄ την σκλάβα συμπεριφορά ή κατάσταση ή ο ίδιος της ο Αφέντης, εκλαμβάνονται απ΄την ίδια ως απειλητικά.
    Τότε κάνει την εμφάνιση του το Άγχος σαν απάντηση σ΄ αυτήν την απειλή και η σκλάβα αισθάνεται αναγκασμένη να υπερασπιστεί τον εαυτό της ενάντια στο αυξανόμενο άγχος.

    Η αντίσταση είναι μια αντίδραση στο άγχος που προκλήθηκε από την αλλαγή και την απειλή που έγινε αισθητή από αυτήν. Δεν στοχεύει άμεσα τον Αφέντη.

    Μια σκλάβα, όπως κάθε ανθρώπινο όν, επιδιώκει ομοιοστασία* και ισορροπία στη ζωή της. Θέλει τη σταθερότητα και κάθε επερχόμενη αλλαγή διαταράζει κάθε ισορροπία.

    Είναι στην ανθρώπινη φύση να αντιστέκεται στην αλλαγή.
    Ένας Αφέντης πρέπει να καταλάβει πως στις περισσότερες περιπτώσεις η αντίσταση μιας σκλάβας δεν είναι προσωπική ή έστω δεν κατευθύνεται προς τον Ίδιο, αντ' αυτού είναι μια ανθρώπινη αντίδραση στο άγχος που προκαλείται όταν μια αλλαγή γίνεται αντιληπτή.
    Σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να καταλαβαίνει πολύ καλά ότι χρειάζεται να κάνει ότι της ζήτησε ο Αφέντης της για να εμβαθύνει τη σκλαβιά της, η ακόμα και να το θέλει, αλλά αυτή η γνώση και η επιθυμία δεν μειώνουν πάντα το άγχος της.

    Η αντίσταση είναι ταξινομημένη ως εξωτερική και εσωτερική.

    Εσωτερική αντίσταση είναι μια προσπάθεια από τη σκλάβα να αποφύγει τις προσπάθειες του Κυρίου της να ερευνήσει και να αλλάξει συμπεριφορές και/ή πεποιθήσεις της. Είναι το άγχος που συνδέεται με μια αλλαγή σε θέση ή σε στάση ζωής. Όσο γρηγορότερα εκτίθεται η σκλάβα στην αλλαγή τόσο περισσότερο αυξάνεται η αντίσταση της επειδή η ανησυχία της γίνεται ισχυρότερη.

    Η διαφάνεια είναι σημαντική σε μια σχέση Αφέντη/σκλάβας. Η έλλειψη διαφάνειας προκαλεί στρες όταν ο Αφέντης προσπαθεί να εξερευνήσει εσωτερικά συναισθήματα και πεποιθήσεις. Λόγω της κρίσιμης φύσης της διαφάνειας στη σχέση, θα πρέπει να τονιστεί έντονα στη σκλάβα νωρίς στη διαδικασία εκπαίδευσης. Είναι επίσης σημαντικό για τη σκλάβα να συνειδητοποιήσει ότι τη δέχεστε όπως είναι. Ναι, θα την αλλάξετε/διαμορφώσετε ώστε να σας εξυπηρετεί, υπακούει και ευχαριστεί, αλλά την αποδέχεστε και θέλετε να νιώθει ότι μπορεί να μοιραστεί τις σκέψεις και τα συναισθήματα της μαζί σας.

    Είναι μια παραβίαση του καθήκοντος της ως σκλάβα να κρατήσει τα συναισθήματα της γι αυτήν. Αν σας ανοιχτεί, τότε είναι επίσης παραβίαση του καθήκοντος σας ως Αφέντη να ενεργήσετε με τρόπο ώστε να της προκαλέσει πίεση που είχε το θάρρος να σας ανοιχτεί. Δεν πρέπει να την ενθαρρύνετε να σας εκφράσει τις σκέψεις της και έπειτα να τις χρησιμοποιήσετε ή/και κρατήσετε εναντίον της. Θα καταστρέψετε την εμπιστοσύνη αν ενεργήσετε εσφαλμένα.

    Μια μορφή εσωτερικής αντίστασης αποκαλείται αντίδραση. Συζητείται παρακάτω σε χωριστό τμήμα.( στην απώλεια μιας σημαντικής ελευθερίας.)

    Εξωτερική αντίσταση μπορεί να προκληθεί από το άγχος να είναι εξαρτημένη ή πολύ κοντά σε κάποιον άλλο. Μπορεί να αναπτυχθεί όταν ο Αφέντης πηγαίνει γρηγορότερα από ότι η σκλάβα αισθάνεται ότι είναι σε θέση να ακολουθήσει, επομένως αντιστέκεται στις προσπάθειες του.

    Μια άλλη πηγή αντίστασης είναι η έλλειψη πίστης στον Αφέντη της ή η έλλειψη ετοιμότητας να αποδεχτεί τη σκλαβιά. Μπορεί επίσης να υπάρξει αντίσταση στο χρόνο που ο Αφέντης της απαιτεί να αφιερώνει στην εκπαίδευση της, όταν εκείνη αισθάνεται πως θα μπορούσε να αφιερώσει το χρόνο με άλλο τρόπο ή αν είναι κουρασμένη ή νυσταγμένη. Η αντίσταση μπορεί επίσης να οφείλεται σε συναισθηματικές αντιδράσεις που προκαλούνται από την παλαιότερες εμπειρίες ζωής (αναδρομές στο παρελθόν) οι οποίες μπορούν να αποβούν συντριπτικές για τη σκλάβα.

    Η αρχική αξία της αντίστασης για τον Αφέντη είναι ότι δίνει μια ένδειξη για το πως η σκλάβα προοδεύει στην εκπαίδευση. Αφού παρατηρηθεί η αντίσταση στη σκλάβα, ο Αφέντης μπορεί στη συνέχεια να την αγνοήσει, να τη μειώσει ή να τη αξιοποιήσει. Η αντίσταση είναι ένα παράθυρο στην αμυντική δομή της σκλάβας.

    Οι εκφράσεις της αντίστασης εξαρτώνται από την προσωπικότητα της σκλάβας. Οι άνθρωποι εκφράζουν το άγχος τους διαφορετικά.

    Υπερνίκηση της αντίστασης:

    Για να δουλέψει κάθε μια από τις παρακάτω τεχνικές η εκπαιδευόμενη σκλάβα πρέπει να θέλει να αλλάξει ώστε να μπορεί να υπηρετεί, υπακούει και ευχαριστεί καλύτερα τον Αφέντη της.

    Τεχνικές για ξεπέρασμα της αντίστασης:

    1. Αγνοώντας, αλλά έχοντας γνώση της ύπαρξης της και συνεχή παρακολούθηση για τυχών αύξηση της αντίστασης. Αυτό μπορεί να φανεί χρήσιμο αν δεν εξετάζετε άμεσα το ζήτημα που γεννά το άγχος αυτή την περίοδο.

    2. Δευτερεύουσες προσαρμογές - που επιβραδύνουν.
    Επιτρέψτε στην σκλάβα σας να προσαρμοστεί ευκολότερα επιβραδύνοντας τον ρυθμό των αλλαγών που της επιβάλετε.
    Είναι μια μέθοδος που μειώνει αλλά δεν αφαιρεί το άγχος. Μπορεί να προκαλέσει λιγότερη ένταση και άγχος σε βάθος χρόνου αφήνοντας την εμπιστοσύνη να καλλιεργηθεί, δίνοντας της περισσότερο χρόνο να αναλύσει την αλλαγή και τον τρόμο που της προκαλεί, όπως επίσης και την συμπεριφορά σας. Ένας Αφέντης πρέπει να παρατηρεί τις αντιδράσεις της εκπαιδευόμενης του όταν οι αλλαγές στη συμπεριφορά του είναι ταχείες.

    3. Προσωρινή παρεκτροπή-επαναπροσανατολισμός σε λιγότερο απειλητικές περιοχές και επιστροφή σε μελλοντική στιγμή.
    Αυτή είναι μια άλλη μέθοδος που εξαλείφει ή μειώνει προσωρινά το άγχος που έχει προκληθεί από την αλλαγή. Δίνει απλά τον χρόνο στον εκπαιδευτή να προετοιμάσει την εκπαιδευόμενη για την αλλαγή.
    Ένας Αφέντης δεν θα πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του αδύναμο αν διακόψει τους τρέχοντες στόχους την εκπαίδευσης για μια σύντομη περίοδο και επαναπροσανατολίσει την εκπαίδευση σε κάποιον τομέα που προκαλεί μικρότερη ανησυχία στον εκπαιδευόμενο.

    4. Άμεσος χειρισμός

    α) Εξέταση της αντίστασης της σκλάβας με την ίδια:
    Με ποιούς τρόπους η σκλάβα στο παρελθόν χρησιμοποίησε την αντίσταση προς όφελος της. Συχνά η ανησυχία -άγχος μετατρέπεται σε ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί για να γίνουν τα πράγματα με τον δικό της τρόπο και να αναγκάσει τους άλλους να υποχωρήσουν. Μπορεί να είναι ένα είδος άμυνας που έμαθε. Συζητήστε για την συμπεριφορά που έχει μια σκλάβα όταν είναι ανήσυχη-αγχωμένη.

    Οι άνθρωποι αντιστέκονται στην αλλαγή επειδή:

    *φοβούνται να χάσουν κάτι που πιστεύουν πως έχει αξία, ή
    *δεν καταλαβαίνουν την αλλαγή και έρχονται σε σύγκρουση, ή
    *δεν βλέπουν καμία αξία στην αλλαγή ή δεν τους φαίνεται λογική, ή
    *βρίσκουν δύσκολο να αντιμετωπίσουν την νέα συμπεριφορά που προκαλείται από την αλλαγή(δεν μπορούν να την αντιμετωπίσουν).

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

    Δείξτε στη σκλάβα σας την αξία στην αλλαγή προς την επιθυμητή από εσάς συμπεριφορά. Συχνά παρέχοντας στη σκλάβα περισσότερη γνώση για το πως η συμπεριφοριστική αλλαγή θα επηρεάσει αυτήν και τη σχέση, βοηθά θετικά στην υπερνίκηση του άγχους. Δείξτε της τη θετική πλευρά στο να αλλάξει τα πιστεύω και τη συμπεριφορά της. Συζητήστε τρόπους που καταστούν την αλλαγή ευκολότερη προκειμένου να της επιτραπεί να την αντιμετωπίσει. Συχνά η πράξη της αλλαγής από μια συμπεριφορά σε άλλη είναι πιο αγχωτική από την πραγματική αλλαγή. Συζητήστε τη διαδικασία της αλλαγής. Προσφέρετε της ενθάρρυνση και ενημερώστε την πως είστε ευτυχής με την αλλαγή οποιασδήποτε συμπεριφοράς θα καταστήσει τις πρόσθετες αλλαγές ευκολότερες.


    β) Αντανάκλαση στα συναισθήματα της αντίστασης
    Προτρέψτε την σκλάβα να σας πει για την αντίσταση της και γιατί ένιωσε έτσι. Ποια προηγούμενα άλυτα ζητήματα την προκαλούν.


    Ο S. K Piderit (2000), θεωρεί ότι ο καθορισμός του όρου αντίσταση πρέπει να ενσωματώσει ένα ευρύτερο πεδίο. Δηλώνει ότι «μια αναθεώρηση της εμπειρικής έρευνας παρελθόντος αποκαλύπτει τρεις διαφορετικές εμφάσεις στις συλλήψεις της αντίστασης: σαν γνωστική φάση, ως συναισθηματική φάση, και ως συμπεριφορά» (Piderit, S.K. (2000, Οκτώβριος). Επανεξέταση της αντίστασης και αναγνώριση της αμφιθυμίας: μια πολυδιάστατη άποψη της στάσης απέναντι σε μια οργανωτική αλλαγή. Ακαδημία της διαχείρισης -794. Α, 783).


    Και η εσωτερική και η εξωτερική αντίσταση μειώνεται όσο η εμπιστοσύνη στον Αφέντη της χτίζεται. Φυσικά το χτίσιμο της εμπιστοσύνης χρειάζεται χρόνο και πρέπει να ενισχύεται με θετικά παραδείγματα.

    Η εμπιστοσύνη περιλαμβάνει μια πεποίθηση ότι ο Αφέντης της:
    1) έχει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες να την επανέκπαιδεύσουν και επανακοινωνικοποιήσουν.
    2) θα την διατηρήσει ασφαλή
    3) θα την δεχτεί ως ιδιοκτησία του,
    4) θα κτίσει την υπηρεσία της με τέτοιο τρόπο ώστε να αισθάνεται χρήσιμη και
    5) έχει προσωπική σταθερότητα και ακεραιότητα.

    γ) Απειλές ακολουθημένες από δράση αν είναι αναγκαίο για να δοθεί κίνητρο. Αυτό περιλαμβάνει τον καθορισμό ενός στόχου. Κατόπιν δηλώνονται σαφώς οι συνέπειες για την αποτυχία στην επίτευξη του στόχου. Αυτό μπορεί επίσης να σημαίνει τιμωρία για τη μη επίτευξη του.

    δ) Άμεση αντιμετώπιση ή άμεση εξέταση. Αυτό σημαίνει πως αναγκάζετε την εκπαιδευόμενη σας να συζητήσει την πηγή της αντίστασης της και για τρόπους μείωσης του άγχους της.

    Είναι αντιμετώπιση της πρωταρχικής αιτίας. Δεν αφορά απλά τη συμπεριφορική αλλαγή αλλά εξέταση των συναισθημάτων και σκέψεων. Ο Αφέντης μπορεί να χρησιμοποιήσει τις έννοιες REBT and CHOICE THERAPY εδώ. Μπορείτε να επικεντρωθείτε στο να της δείξετε τη λογική της αλλαγής ή της παράλογης θέσης της αντίστασης στην αλλαγή.

    ε) Συντριπτική δύναμη(που σημαίνει πως γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να αλλάξει γνώμη στον Αφέντη της με την αντίσταση ή την αντίδραση).
    Έχει δώσει μια διαταγή και περιμένει την υπακοή. Έχει κάνει την επιλογή της συμπεριφοράς της. Η μόνη της επιλογή είναι να αλλάξει τη συμπεριφορά της σε εκείνη που ο Κύριος της επιθυμεί. Όσο διατηρεί τη σκλαβιά της είναι ανίσχυρη να αλλάξει τη συμπεριφορά της μακροπρόθεσμα γιατί ο Κύριος της την ελέγχει.
    Είναι ανίσχυρη να αλλάξει τη συμπεριφορά της επομένως πρέπει να αλλάξει την τοποθέτηση της για να μειώσει τη διανοητική σύγκρουση. Η συναίσθηση της ανικανότητας να αλλάξει την ίδια της τη συμπεριφορά είναι σημαντική στην εκπαίδευση της σκλάβας. Επιδιώκει την ηρεμία και τη γαλήνη στη ζωή της και αν η συμπεριφορά της ανήκει και ελέγχεται πρέπει να αλλάξει την τοποθέτηση της για να το επιτύχει. (δείτε τη γνωστική θεωρία πιο κάτω).

    Αυτό προαπαιτεί πως ο Αφέντης της έχει ήδη καθιερώσει τις διαπροσωπικές μορφές της δύναμης του, ή τους τρόπους που κάποιος διαχειρίζεται, εκπαιδεύει και ελέγχει κάποιο άλλο.

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ο όρος ανικανότητα όπως χρησιμοποιείται εδώ σημαίνει:
    πως για να διατηρήσει τη σκλαβιά της ή να συνεχίσει στο σωστό δρόμο εκπαίδευσης και να μην δυσαρεστήσει τον Κύριο της, είναι ανίκανη να αλλάξει τη συμπεριφορά της. Ο Κύριος της καθορίζει τη συμπεριφορά της. Αυτό σημαίνει πως πήρε την απόφαση να προσχωρήσει στον Κύριο της το δικαίωμα να κάνει τις επιλογές για την συμπεριφορά της. Ο Αφέντης έχει αποφασίσει πως επιθυμεί να συμπεριφέρεται εκείνη επομένως είναι ανίσχυρη να αλλάξει τη συμπεριφορά της και να είναι σκλάβα. Αν απορρίπτει την επιλογή του απορρίπτει και τον όρκο της να του ανήκουν οι επιλογές της και λειτουργεί έξω από τη σκλαβιά της.


    Αντίδραση στην απώλεια μια σημαντικής ελευθερίας:

    Η αντίδραση είναι μια μορφή εσωτερικής αντίστασης που θα πρέπει να είναι αναμενόμενη στην εκπαίδευση μιας σκλάβας. Η αναγνώριση και η υπερνίκηση της αντίδρασης είναι σημαντική κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης.

    Η αντίδραση εμφανίζεται όταν η σκλάβα αντιλαμβάνεται μια απειλή στις ελευθερίες της ή στην απώλεια της ελευθερίας της γενικά, που είναι σημαντική γι αυτήν και την παρακινεί να προσπαθήσει να αποκαταστήσει την ελευθερία της. Η θεωρία συνδέει επίσης το καθεστώς της αντίδρασης με συναισθηματική πίεση, άγχος, αντίσταση και αγώνα της σκλάβα που την υποκινεί να αποδράσει από αυτά τα αισθήματα.

    Η αντίδραση δεν είναι αντίσταση στον χρόνο που περιλαμβάνεται στην εκπαίδευση ή ακόμα και στις προσπάθειες του Κυρίου της να την εκπαιδεύσει, είναι μια αντίσταση στην απώλεια μια ελευθερίας και τη συναισθηματική πίεση που της προκαλεί.

    Προσπαθεί να επανακτήσει αυτή την ελευθερία συνήθως με μια συναισθηματική αντίδραση στην αλλαγή. Αυτό είναι ένα σημείο που συχνά παρανοείται. Είναι μια προσωπική αντίσταση στην απώλεια μιας ελευθερίας σε αντιδιαστολή με την αντίσταση στον Κύριο της. Εντούτοις ο τρόπος που εναντιώνεται στην απώλεια της ελευθερίας μπορεί να φανεί σαν αντίσταση στον Κύριο της.

    Επαναδιατυπωμένα, η αντίδραση είναι η αντίσταση σε ένα πράγμα (απώλεια ελευθερίας) όχι σε ένα πρόσωπο. Μια σκλάβα αντιδρά στην απώλεια ελέγχου σε αντιδιαστολή με την αντίσταση στον Κύριο της.

    Παράδειγμα 1) Αν μια σκλάβα ήταν περήφανη από την επιλογή των ρούχων που φορούσε σε όλη τη ζωή της και τώρα ο Αφέντης της διαλέγει την ενδυμασία της, η αντίσταση δεν είναι ενάντια στον Κύριο της, είναι ενάντια στην απώλεια της ελευθερίας να επιλέγει η ίδια τα ρούχα της.
    Παράδειγμα 2) Αν μια σκλάβα συμφώνησε να μετακομίσει μαζί με τον Κύριο της για να γίνει σκλάβα 24/7μπορεί την τελευταία στιγμή να αντιδράσει στην απώλεια της ελευθερίας και της προσωπικής ζωής που γνωρίζει ότι έρχεται.

    Είναι μια εσωτερική σύγκρουση και όχι μια αντίδραση προς τον Αφέντη της.

    Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στην υπερνίκηση της αντίδρασης είναι να καταλάβει η σκλάβα πως δεν έχει σημασία πως αντιδρά στην απώλεια ελευθερίας, Ο Αφέντης της ΔΕΝ θα υποκύψει. Βρίσκεται αντιμέτωπη με μια συντριπτική δύναμη και η μόνη της επιλογή είναι να αποδεχτεί την απώλεια ελευθερίας. Η συμπεριφορά της ελέγχεται από τον Κύριο της, επομένως πρέπει να αλλάξει τη στάση της απέναντι στην απώλεια ελευθερίας προκειμένου να μειώσει το άγχος που προκαλεί η αντίδραση. ( δείτε τη γνωστική θεωρία ασυμφωνίας/δυσαρμονίας παρακάτω)

    Brehm, J. (1966). «Μια θεωρία της ψυχολογικής αντίδρασης» Νέα Υόρκη: Ακαδημαϊκός Τύπος) και (Brehn, S. (1981). «Ψυχολογική αντίδραση: Μια θεωρία της ελευθερίας και του ελέγχου»)
    Επίσης πρόσθετες πληροφορίες μπορούν να βρεθούν στο http://www.enslavement.org.uk/reactance.html

    Η θεωρία της αντίδρασης λειτουργεί σε 3 διαφορετικές φάσεις. Η πρώτη φάση είναι το ενεργητικό βήμα και το κύριο χαρακτηριστικό της θεωρίας.

    Φάση 1. Μια σκλάβα αντιλαμβάνεται έναν “άδικο” περιορισμό στη συμπεριφορά της ή την απώλεια μιας σημαντικής ελευθερίας.
    Οι λέξεις κλειδιά είναι “άδικος” και “σημαντική”. Μια σκλάβα θα αποδεχθεί τους περιορισμούς και τις απώλειες ελευθεριών αν θεωρήσει πως είναι λογικοί, ίσοι και ακριβείς. Όταν θεωρεί ότι είναι άδικοι, δεν ξέρει γιατί εφαρμόζονται. Σκέφτεται ότι είναι πολύ σκληροί ή πολύ σημαντικοί κι έπειτα τα αισθήματα της μπορούν να μετακινηθούν στη φάση 2.

    Φάση 2. Το καθεστώς της αντίδρασης ενεργοποιείται.
    Η αντίδραση δίνει μεγάλο κίνητρο σε μια σκλάβα. Μια σκλάβα σε καθεστώς αντίδρασης είναι συναισθηματική, προσηλωμένη σε ένα σκοπό και μπορεί να είναι κάπως παράλογη. Αυτό προκύπτει επειδή θεωρεί πως την έχουν βλάψει και δεν πρόκειται να το αντέξει άλλο. Η αντίδραση είναι σημαντικό να κατανοηθεί επειδή δίνει ισχυρό κίνητρο και οδηγεί στην τελική φάση.

    Φάση 3.
    Η σκλάβα πρέπει να ενεργήσει για να αφαιρέσει την αντίδραση.

    Οι κινητήριες ιδιότητες που έχει η σκλάβα υπό καθεστώς αντίδρασης είναι τόσο δυνατές που πρέπει να γίνει κάτι γι αυτό. Η αντίδραση δεν μπορεί να αγνοηθεί ή να παραμεριστεί από τον Κύριο της. Ειδικότερα, η σκλάβα κινητοποιείται είτε να “διορθώσει το λάθος” είτε να πάει γύρω από τον περιορισμό. Με άλλα λόγια, μια σκλάβα με αντίδραση θα προσπαθήσει να αφαιρέσει τον άδικο περιορισμό ή θα προσπαθήσει να τον υπονομεύσει.

    Μια άλλη συνέπεια της αντίδρασης στη φάση 3 είναι ότι η σκλάβα θα τείνει να υπερεκτιμήσει τη δράση που ήταν άδικα περιορισμένη. Στη μελέτη για τα απορρυπαντικά, οι νοικοκυρές εκτίμησαν τα βασισμένα σε φωσφορικό άλας απορρυπαντικά ως καλύτερα προϊόντα καθαρισμού από ότι αυτά χωρίς φωσφορικό άλας παρόλο που το φωσφορικό άλας δεν έχει καμία πραγματική χημική επίδραση στον καθαρισμό.

    Όταν μια σκλάβα προβάλει αντίδραση σε κανόνες, νόμους, ή όποιον άλλο περιορισμό και/ή όταν νιώθει την απώλεια μιας σημαντικής ελευθερίας θα:

    *εκτιμά την συμπεριφορά την οποία προσπαθούν να της περιορίσουν περισσότερο
    *θέλει να συμπεριφέρεται με το συγκεκριμένο τρόπο περισσότερο
    *συμμετέχει σε μια διαφορετική συμπεριφορά ως αντίδραση στον περιορισμό και αυτή η συμπεριφορά είναι συνήθως αρνητική.
    *Έχει εχθρότητα προς τον Κύριο της για τον περιορισμό.

    Τέσσερεις τρόποι με τους οποίους μπορεί να λειτουργήσει ένας Αφέντης όταν έρχεται αντιμέτωπος με την αντίδραση

    α) Ο Brehm είπε πως υπάρχει ένα συναίσθημα “ανικανότητας” όταν μια σημαντική ελευθερία αφαιρείται. Αυτό μπορεί να υπερνικηθεί αν η σκλάβα νιώσει πως είναι αντιμέτωπη με μια “αξεπέραστη ανώτερη δύναμη”.
    Επιπλέον, σύμφωνα με τον Brehm, η αντίδραση μπορεί συχνότερα να υπερνικηθεί με την εφαρμογή μιας “πολύ υψηλής δύναμης” που ορίζεται ως μια πολύ ισχυρή δύναμη, λιγότερο όμως από την “αξεπέραστη ανώτερη δύναμη”. Το μέγεθος της δύναμης που είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί υπαγορεύεται από το πόσο σημαντική είναι η ελευθερία για τη σκλάβα. Όσο πιο σημαντική είναι τόσο περισσότερη δύναμη χρειάζεται για να ξεπεραστεί ή/και να τοποθετήσει τη σκλάβα σε συναίσθημα ανικανότητας.

    β) το REBT μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης για να προσδιορίσει την παρεμβατική πεποίθηση και την εφαρμογή των βημάτων A-B-C-D-E.
    Για περισσότερες πληροφορίες για το REBT .

    γ) "Choice Decision" Για περισσότερες πληροφορίες choicedecision.htm

    Διαπροσωπικές μορφές δύναμης:

    Διαπροσωπικές μορφές δύναμης ή οι τρόποι που κάποιος άνθρωπος διαχειρίζεται, εκπαιδεύει και ελέγχει κάποιον άλλο. Οι διαπροσωπικές μορφές δύναμης είναι:

    Η δύναμη της ανταμοιβής- η ικανότητα να ελεγχθεί η επιβράβευση που θέλει η σκλάβα, ενίσχυση

    Καταναγκαστική δύναμη-η ικανότητα να προκαλέσεις στη σκλάβα μια δυσάρεστη εμπειρία, τιμωρία

    Νόμιμη δύναμη-βασισμένη στη θέση ή την αμοιβαία συμφωνία. Η σκλάβα συμφωνεί να δεχτεί τον Κύριο της και του εκχωρεί την εξουσία. Γι αυτό ένα συμβόλαιο είναι πολύτιμο στην εκπαίδευση της σκλάβας επειδή εκχωρεί στον Κύριο της νόμιμη δύναμη με την καθιέρωση της αρχής του στο γράψιμο. Εκτός από τον καθορισμό των στόχων, επιτρέπει και στον Κύριο και στη σκλάβα να συζητήσουν τη διαδικασία και της επιτρέπει να δει και να συμφωνήσει με την αρχή που του χορηγεί.

    Ευσεβής δύναμη-μια αόριστη δύναμη που βασίζεται στη διαπροσωπική έλξη. Η σκλάβα προσδιορίζεται από τον Κύριο της και ο Κύριος είναι ατομικιστικός και σεβαστός από τη σκλάβα. Αυτή είναι η προσωπική σύνδεση μεταξύ των 2.

    Δύναμη Ειδικού- εξειδικευμένες γνώσεις ή ικανότητες που η σκλάβα χρειάζεται. 3 συνθήκες πρέπει να υφίστανται: εμπιστοσύνη, η γνώση πρέπει να είναι σχετική και χρήσιμη και αντίληψη ως ειδικού από τη σκλάβα.

    Η ικανότητα ενός Αφέντη να υπερνικήσει την αντίσταση και αντίδραση μιας σκλάβας συσχετίζεται άμεσα με τη δύναμη και την εφαρμογή των διαπροσωπικών μορφών δύναμης. ΄

    Ο Αφέντης πρέπει να γνωρίζει κάθε μορφή δύναμης και πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο της σκλάβας του. Η λήψη μέτρων για την βελτίωση των διαπροσωπικών μορφών δύναμης μπορεί να έχει μακροπρόθεσμη θετική επίδραση στην εκπαίδευση.

    Η χρήση της δύναμης της ανταμοιβής ενισχύει τον έλεγχο του Αφέντη αναγκάζοντας τη σκλάβα να επιδιώξει περισσότερες ανταμοιβές με την ευχαρίστηση του Κυρίου της.
    Η κατάλληλη χρήση της τιμωρίας ενδυναμώνει την καταναγκαστική δύναμη αναγκάζοντας τη σκλάβα να αποφύγει να δυσαρεστήσει τον κύριο της.
    Η συμφωνία με το συμβόλαιο και τους γραπτούς κανόνες που έχουν επιβληθεί αυξάνει τη νόμιμη δύναμη.
    Η ευσεβής δύναμη αυξάνεται με τον καταναγκασμό της σκλάβας να ενεργήσει “as if” και με την αύξηση του προσωπικού δεσμού με τον Κύριο της. Αυτό δημιουργεί ισχυρότερη αίσθηση πως ανήκει στον Κύριο της.
    Η επίδειξη της γνώσης και των ικανοτήτων που είναι απαραίτητες στην εκπαίδευση της σκλάβας αυξάνουν την ειδική δύναμη.

    Όλες οι διαπροσωπικές μορφές δύναμης δρουν από κοινού στο στάδιο της υπερνίκησης της αντίστασης και της αντίδρασης. Η εκπαίδευση μιας σκλάβας δεν είναι μόνο η δύναμη της ανταμοιβής και η καταναγκαστική δύναμη. Στην πραγματικότητα είναι πολύ μικρότερης αξίας από τις υπόλοιπες που επίσης υπάρχουν.

    Θεωρία γνωστικής ασυμφωνίας/δυσαρμονίας

    Παρακάτω εξηγείται πως η μεταβαλλόμενη συμπεριφορά της σκλάβας και η αντίσταση της στην αλλαγή συγκρούονται συχνά στην εκπαίδευση και γιατί η σκλάβα αλλάζει συμπεριφορά. Η Θεωρία γνωστικής ασυμφωνίας/δυσαρμονίας λέει ότι “όταν η τοποθέτηση μιας σκλάβας συγκρούεται με άλλα προσωπικά πιστεύω ή τη συμπεριφορά που ο Αφέντης απαιτεί, προκαλεί μια διανοητική ταλαιπωρία (σύγκρουση ή/και αντίσταση). Αυτό την παρακινεί να αλλάξει είτε την τοποθέτηση της είτε τη συμπεριφορά της για να μειώσει την δυσαρμονία.

    Ο Αφέντης ελέγχει τη συμπεριφορά της σκλάβας επομένως πρέπει να αλλάξει την τοποθέτηση της για να μειώσει τη διανοητική σύγκρουση. Είναι “ανίσχυρη” να αλλάξει τη συμπεριφορά της επειδή καθορίζεται από τον Κύριο της. Έχει δώσει στον Κύριο της τη “νόμιμη δύναμη” να ελέγχει τη συμπεριφορά της επομένως η μόνη της επιλογή είναι να αλλάξει την τοποθέτηση της. Εντούτοις, η αντίσταση στην αλλαγή πρέπει να είναι αναμενόμενη.
    Ο όρος “ανίσχυρη” σημαίνει πως είναι ανίσχυρη να αλλάξει τη συμπεριφορά της και να διατηρήσει τη σκλαβιά της (υποστηρίζοντας το συμβόλαιο με τον Κύριο της και ευχαριστώντας τον). Ναι, θα μπορούσε να αλλάξει τη συμπεριφορά της σε κάποια που δεν επιθυμεί ο Κύριος της, αλλά θα ήταν έξω από τη σκλαβιά της.
    Η συμπεριφορά της καθορίζεται από τον Κύριο της και η τοποθέτηση της αλλάζει για να απεικονίζει την επιθυμητή συμπεριφορά, εαν

    1. η “νόμιμη δύναμη” του Αφέντη είναι καθιερωμένη και ισχυρή
    2. η σκλάβα πιστεύει πως ο Κύριος της έχει τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για να την εκπαιδεύσει (ειδική δύναμη), και
    3. έχει την αίσθηση ή επιθυμεί την αίσθηση ότι ανήκει στον Κύριο της(ευσεβής δύναμη).

    Αν ισχύουν τα παραπάνω, τότε η ανταμοιβή και η καταναγκαστική δύναμη μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αλλάξει η συμπεριφορά και να υπερνικηθεί η αντίσταση.
    Περισσότερα στο Interpersonal Forms of Power.
    **ομοιοστασία:αρχή σύμφωνα με την οποία οι οργανισμοί τείνουν να
    διατηρήσουν σταθερές ορισμένες λειτουργίες, ιδιότητες κτλ. παρά τις
    μεταβολές του εξωτερικού περιβάλλοντος
     
    Last edited: 28 Αυγούστου 2008
  2. MindMaster

    MindMaster Contributor

    Απάντηση: Αντίσταση κι Αντίδραση

    lara, επειδή η διαφωνία μου τόσο προς το άρθρο, όσο και ως προς την άποψή σου γι΄αυτό αλλά και γιά το site από το οποίο προέρχεται είναι καθολική, πες μου σε παρακαλώ αν επιθυμείς να γράψω την άποψή μου εδώ, ή να το κάνω σε κάποιο άλλο νήμα. Ξεκαθαρίζω ότι δεν προτίθεμαι να αστειευτώ -σε καμμία περίπτωση- με κάτι που είναι τόσο σοβαρό (με την έννοια του σοβαρά επικίνδυνου κατ΄εμέ), αλλά ούτε -φυσικά- και να θωπεύσω...
     
  3. Ηλίας

    Ηλίας Guest

    Πολύ καλό το άρθρο. Θα επανέλθω.
     
  4. female

    female Contributor




    Ευχαριστούμε πολύ για το άρθρο και τον μεγάλο κόπο που καταβάλατε για τη μετάφρασή του!


     
  5. lara

    lara Αυτοδεσποζόμενη Contributor

    Re: Απάντηση: Αντίσταση κι Αντίδραση

    MindMaster όταν έγραφα πως δεν θέλω απαξιώσεις και αστεϊσμούς δεν εννοούσα πως δεν είναι καλοδεχούμενες απόψεις διαφορετικές  
    Εννοούσα πως δεν θα ήθελα να αρχίσουν εδώ τα σχόλια του τύπου η σκλάβα δεν κλάνει χωρίς την άδεια του, οι σκλαβες ειναι βουρλα και αβουλες γίδες, τι φαγατε χτες για πρωινό και κακίες επί προσωπικού. Αυτά που βλέπουμε σε πολλά άλλα νήματα και διαβρώνουν κάθε συζήτηση, αφού για να βγάλεις το ζουμί είσαι υποχρεωμένος να διαβάζεις 10 σελίδες ασχέτων πραγμάτων.

    Σέβομαι κάθε είδος σχέσης ακόμη κι αν δεν κατανοώ και δεν μπορώ να αντιληφθώ τους λόγους που άτομα εμπλέκονται σ΄ αυτές. Δεν προσπαθώ να προσυλητίσω κανένα στο T.P.E. - παραφράζω τον DreamMaster λέγοντας το T.P.E. είναι μόνο για όσους δεν μπορούν να το αποφύγουν- αλλά η απαξίωση, οι αλαζονικοί σαρκασμοί και ειρωνίες από αυτούς που δεν το ασπάζονται και δεν το αντιλαμβάνονται ή δεν τον αναγνωρίζουν ή δεν επιθυμούν να έχουν να κάνουν οτιδήποτε με αυτό είναι πολυ διαφορετικό από το να εκφράσει κάποιος σοβαρά και τεκμηριωμένα με σεβασμό αντίθετες απόψεις, χωρίς με τη σειρά του να προσπαθήσει να ακυρώσει και να προσυλητίσει σε αυτό που ο ίδιος επέλεξε.

    Απλά ζήτησα στοιχειώδη ευγένεια και σεβασμό.  

    Με χαρά μου λοιπόν θα διαβάσω τις απόψεις σου.
     
  6. MindMaster

    MindMaster Contributor

    Απάντηση: Re: Απάντηση: Αντίσταση κι Αντίδραση

    Ευχαριστώ   .
     
  7. Ηλίας

    Ηλίας Guest

    Υπάρχει άτομο που είναι 100% πεπεισμένο ότι θέλει να είναι υποταγμένο σε βάθος χρόνου; Όχι 60 ή 70%, αλλά 100%. Αν ναι γιατί;

    Μπορεί να μοιάζει αφελής ερώτηση αλλά κατά την ταπεινή μου άποψη από εδώ ξεκινάει το κουβάρι να ξετυλίγεται.

    Οι λόγοι που θέλουν και οι δύο πλευρές την υποταγή ταυτίζονται; Αν όχι, ποιο το μέλλον τη υπερνίκησης της αντίδρασης; Με ποιες συνέπειες;
     
  8. lara

    lara Αυτοδεσποζόμενη Contributor

    Με κάθε ειλικρίνεια σου απαντώ.
    Μόλις τώρα, μετά από 6 χρόνια αρχίζω να αντιλαμβάνομαι πως μέχρι σήμερα δεν πλησίασα το 100% και αρχίζω να βλέπω που ακριβώς δεν τα πλησίασα και τι μπορώ να κάνω γι αυτό.
    Ελπίζω μόνο να μην μου πάρει άλλα τόσα να το πράξω.
     
  9. Ηλίας

    Ηλίας Guest

    Και θα εκφράσω μία αμφιβολία που μου γεννιέται πολλές φορές στην πράξη. Αν εκείνο το μικρό ποσοστό που μου διαφεύγει γκρεμίσει όλο το οικοδόμημα;

    Το άρθρο είναι καλό και δεν εννοώ από άποψη διατύπωσης, αλλά πολλές φορές μία τέτοια πρακτική ξεφουσκώνει από μία αμφίβολη αρχή.

    Πιθανόν οι αμφιβολίες μου να μην έχουν θέση σε αυτό το νήμα, αλλά θα ήθελα να τονίσω ότι τέτοιες πρακτικές έχουν εφαρμογή όταν συμβαίνουν ανάμεσα, σε όσο το δυνατόν περισσότερο συνειδητοποιημένα άτομα. Το να χτίζεις πάνω σε άμμο πολλές φορές οδηγεί όπως λέει και ο Perris σε θύτες και θύματα.

    Σ' ευχαριστώ ψυχή μου για την μικρή παρένθεση που μου επέτρεψες.
     
  10. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Διερωτωμαι,αν αντικαταστουσαμε τη λεξη "σκλαβος" με την λεξη "υπαλληλος" ,η "εργατης" και την λεξη "αφεντης" η "κυριος" με την λεξη "επιχειρηση",η "εργοδοσια",για τι πραγμα θα μιλαγαμε τωρα...
    (για να μην παμε παραπερα)
    Σε αυτο το κειμενο -ποταμο,η αναφορα στο bdsm ειναι μια και μοναδικη.Στεκεται μαλιστα καλλιστα στο κειμενο,αν γινουν οι αλλαγες που προανεφερα.
    Εδω μιλαμε για "επιστημονικους"τροπους ελεγχου ενος ανθρωπου,που θα μπορουσε να ειναι μια ομαδα ανθρωπων, απο εναν αλλον,η καποιους αλλους .
    Διερωτωμαι ακομα ο συγγραφευς αυτου του πονηματος ποιος ειναι;Τι δουλεια κανει;Τι επιδιωκει;
    Τo bdsm ειναι το ενδιαφερον του;

    Το αρθρο με ανατριχιασε.
    Αναρωτιεμαι ποσες διευθυνσεις διαχειρησης ανθρωπινου δυναμικου το εχουν διδαχθει,εν ειδει σεμιναριου και ποσες το εφαρμοζουν...
     
  11. MindMaster

    MindMaster Contributor

    Απάντηση: Re: Αντίσταση κι Αντίδραση

    Αν δεν έτυχε να γνωρίζεις τον J.W.Brehm (πάνω στη θεωρία του οποίου βασικά στηρίχθηκε το άρθρο) και το έργο του, καθώς και τις έτερες αναφερθείσες σε αυτό S.Brehm και S.K.Piderit, το με τι ασχολούνται και το τι έχουν γράψει όλοι αυτοί, πρέπει να σε συγχαρώ γιά την οξυδέρκειά σου...
    Ψαξ' το λίγο αν έχεις όρεξη, θα διαπιστώσεις εύκολα ότι το αντικείμενο στα έργα τους είναι όντως ο έλεγχος ομάδων ανθρώπων: Υπαλλήλων, κοινωνικών ομάδων, πληθυσμών, μειονοτήτων...  
     
  12. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Mindmaster,οντως δεν τους γνωριζω,ουτε τον εναν ουτε τον αλλον.Κυκλοφορουν βιβλια τους στην Ελλαδα;

    υ.γ ευχαριστω για το κοπλιμεντο,ωστοσω θεωρω ο,τι δεν ειναι δυσκολο να διακρινει ενας μεσος νους που το παει και που αποσκοπει ο συγγραφεας....
    (ισως παλι να υπερτιμω τον μεσο νου...  )