Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Η φιλοσοφία του Μαρκήσιου Ντε Σαντ

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Art and Literature' που ξεκίνησε από το μέλος gaby, στις 11 Ιουλίου 2005.

  1. Phaedra

    Phaedra Regular Member

    RE: RE: Η φιλοσοφία του Μαρκήσιου Ντε Σαντ

    Eξαιρετο το κειμενο του DreamMaster και τον ευχαριστω για την συνοψη και τις αποψεις του.

    Καποια σχολια και σκεψεις-
    Τα "120" γραφτηκαν σε ρολο τουαλετας σε κομματια που επικοληθηκαν ωστε να αποτελεσουν ενα ολοκληρωμενο κειμενο, σε περιοδο ενος μηνα γραφωντας τις ιδιες ακριβως ωρες (7 με 11 το βραδυ) οπως αναφερει ο ιδιος σε αυτοβιογραφικο κειμενα στα γραμματα του απο την φυλακη στην γυναικα του. Ομως, δεν ειναι τα "120" υπευθυνα για την επαναφυλακιση του αλλα η "Justine"...τα "120" "χαθηκαν" οταν την παραμονη της Ημερας της Βαστιλλης, ο de Sade προκαλουσε τα πληθη που ειχανε μαζευτει φωναζοντας μεσα απο το χωνι που του ειχε δωθει για να αδειαζει τα ουρα του εκτος του κελιου του, οτι σκοτωνουνε τους κρατουμενους και οτι το
    πληθος επρεπε να τους σωσει. Στην μεση της νυχτας εκεινης τον σηκωσανε και με ενα σεντονι μονο τον μεταφερανε. Τα "120" μεινανε κρυμενα στο κελι του και δεν ανακαλυφθησαν μεχρι το 1940...ακομα και ο ιδιος ο de Sade τα θεωρουσε χαμενα και γραφει στην γυναικα του οτι εκλαψε με δακρυα απο αιμα για τον χαμο του αριστουργηματος του.

    Πραγματι απο αυτης της αποψεως δεν υπαρχουν κοινοι παρονομαστες. Ομως, η ιδεα της σεξουαλικοτητας των παιδιων, ενας απο τους θεμελιους λιθους της θεωριας περι σεξουαλικοτητας του Freud, συνανταται πολυ ξεκαθαρα στον de Sade (πχ στην Ευγενια στο La Philosophie Dans La Boudoir) ο οποιος δεν δισταζει να την αναλυσει παρα τα ταμπου της εποχης (που συνεχιζουνε εως και σημερα.)

    Εδω θελω να τονισω κατι που θεωρω πολυ σημαντικο και το οποιο ειναι νομιζω χρησιμο να το σκεφτομαστε οταν αναφερομαστε στον de Sade. Οποιος ενδιαφερεται για μια πιο εις βαθος αναλυση αυτων των ιδεων μπορει να διαβασει περισσοτερα επ αυτων στην δουλεια του Gilles Deleuze. Το σαδιστικο (a la de Sade) διαπροσωπικο συμβολαιο λοιπον διαχωριζεται απο το μαζοχιστικο (a la Masoch) στο οτι το δευτερο ειναι συναινετικο ενω το πρωτο οχι...ο de Sade απαιτει την μη συμμετοχη και με αυτην την εννοια ειναι γνησια σαδιστης. Το μαζοχιστικο συμβολαιο προυποθετει την συμμετοχη δυο ατομων που συναινουν στο να εμπλακουν σε μια σχεση οπου ενα μελος εχει τον ελεγχο (ειτε ειναι υπο μορφη play ειτε service κλπ) και το δευτερο ακολουθει το πρωτο. Αυτος ειναι ο λογος που πραγματι-

    Τελος, και ορμωμενη απο το σχολιο περι συγγραφικης persona, να υπενθυμισω οτι οταν ο δωθηκε στον de Sade η πολιτικη δυναμη να στειλει την πεθερα του που τοσο τον καταδιωξε στην γκιλοτινα, δεν εδραξε την ευκαιρια αλλα, αντιθετα με το τι θα περιμενε κανεις απο τους χαρακτηρες των βιβλιων του, την προστατευσε, σωζωντας της την ζωη.
     
  2. DreamMaster

    DreamMaster Regular Member

    Ευχαριστώ πολύ την Pheadra για τις διορθώσεις και επισημάνσεις,

    - mea culpa για το "120", πράγματι χάθηκε και δημοσιεύτηκε το 1904 (όχι το '40, που είναι typo της Pheadra) στο Βερολίνο, από τον δερματολόγο Iwan Bloch, με ψευδώνυμο φυσικά, Eugene Duerhen. Ενδιαφέρον ίσως ότι ο Bloch άνοιξε ουσιαστικικά τον κλάδο που σήμερα λέμε "αφροδισιολογία" δηλ. δερματολογία και ασθένειες της περιοχής των γεννητικών οργάνων, που μετεξελίχθηκε σε σεξολογία, για τη μελέτη προβλημάτων χωρίς πάντα ορατά κλινικά φαινόμενα.

    -σύμφωνοι, η παιδική σεξουαλικότητα υπάρχει στο έργο του Σαντ, αλλά ως αναπόδραστο ζωώδες ένστικτο, όχι ως ενέργεια ("ορμή" με όρους Φρόιντ). Δεν κακίζω τον Σαντ γι αυτό, ήδη για την εποχή του (και για τις εμμονές του!) είδε πολύ μπροστά.
     
  3. Phaedra

    Phaedra Regular Member

    Eυχαριστω για την διορθωση στην ημερομηνια και τις επιπλεον πληροφοριες.
     
  4. Ntyrse

    Ntyrse Regular Member

    Οσο λιγοτερο θα μπορουμε να αλλαξουμε το κοσμο,τοσο περισσοτερο θα διαβαζουμε Σαντ.