Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και BDSM

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Discussion' που ξεκίνησε από το μέλος gaby_m, στις 19 Δεκεμβρίου 2017.

  1. gaby_m

    gaby_m Contributor

    Αναρωτιέμαι και ζητώ την βοήθειά σας για να λύσω μια απορία μου, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν το BDSM ή το βλάπτουν; Δηλαδή βοηθούν να υπάρχει μια κοινή αντίληψη περί του τι είναι τα διάφορα είδη BDSM, να βρεθούν άνθρωποι μεταξύ τους για να κάνουν BDSM, να φύγουν προκαταλήψεις σχετικά με αυτό, βοηθούν στη διακίνηση διαφωτιστικών άρθρων για τον σαδομαζοχισμό πχ, βοηθούν να γνωρίζει κάποιος τις τελευταίες εξελίξεις, τι γίνεται με το DSM V π.χ.ή τι γίνεται με τον νόμο σε διάφορες περιοχές του κόσμου; Αυτή είναι μια δική μου αντίληψη περί θετικής συμβολής των μκδ, προσθέστε ή αφαιρέστε κατά την κρίση σας. Ή μήπως απλά συμβάλουν σε έναν διασυρμό του όλου, στην διάδοση αστικών μύθων και προκαταλήψεων και τελικά κονιορτοποιούνται μαζί με τις απόψεις των "πάρα πολύ ηλίθιων" των μκδ, αυτών που πχ πιστεύουν ότι η γη είναι επίπεδη και με τα μκδ βρέθηκαν αναμεταξύ τους και κάνουν πάρτι τώρα;
     
    bumblebee, Dasein, stratos83 and 5 others like this.
  2. MrEntropy

    MrEntropy Regular Member

    Από ψυχολογικής άποψης, ο άνθρωπος που είναι στενόμυαλος
    όσο πληροφόρηση και να έχει, θα τείνει πάντα στην δικιά του.
    Έτσι, σύμφωνα με τον μηχανισμός της "επιβεβαίωσης της
    προκατάληψης" θα εντοπίσει αυτά που ήδη θέλει να εντοπίσει.

    Αντίθετα, ένας ανοιχτόμυαλος και "ανήσυχος" άνθρωπος,
    σίγουρα θα αξιοποίησει σωστά την περίσσια πληροφορία που
    του παρέχεται από όλα αυτά τα μέσα.

    Εν κατακλείδι, θα έλεγα ότι είναι θέμα ανθρώπου. Η υπερ-πληροφόρηση
    όμως, τείνει να στενεύει τις απόψεις μερικών διότι ευκολότερα πλέον
    βρίσκουν ομοϊδεάτες τους.
     
  3. cider

    cider Kitchen master

    Αγαπητή μου, σε ό,τι αφορά τη χρησιμότητα των ΜΚΔ, θα σε παραπέμψω απλώς στα πέτρινα χρόνια της περιόδου που προηγήθηκε της επανάστασης των τηλεπικοινωνιών, τότε που -κάποιοι από εμάς τους δεινόσαυρους- μόνοι προσπαθούσαμε να βγάλουμε άκρη με το τι μας συμβαίνει, πόσο μάλλον να μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με ομονοούντες. Τώρα, θα υπάρχουν και δυσάρεστες παρενέργειες, αλλά την ιστορία με το μαχαίρι την ξέρουμε όλοι φαντάζομαι...
     
    Constan, xarkias, vautrin and 2 others like this.
  4. gaby_m

    gaby_m Contributor

    Το μαχαίρι καθώς και ο τροχός και ο μοχλός είναι άλλο cider :)

    Άλλωστε δεν μιλώ για διαδίκτυο αλλά για μκδ.
     
    ilias1 likes this.
  5. cider

    cider Kitchen master

    Έχεις απόλυτο δίκιο. Ωστόσο, κτγμ ναι, σε έναν σημαντικό βαθμό τα ΜΚΔ συνεισέφεραν αρκετά σε αυτό που περιγράφω παραπάνω.
     
    anmaya likes this.
  6. Λύσανδρος

    Λύσανδρος Hide' n' seek... Contributor

    Ανάλογα τη χώρα, κατ΄ εμέ. Και τον Πολιτισμό.

    Δεν υπάρχει κοινός κανόνας πλην του ότι γενικά τα μκδ, με όλα τα στραβά τους, τα προσωρινά πισωγυρίσματα που φουντώνουν ως όχημα, και την ενίσχυση μερικών μισαλλόδοξων και σκοταδιστικών ιδεών και στάσεων ζωής από ομάδες-υποσύνολα του γενικότερου πληθυσμού,
    στο τελικό άθροισμα έχουν προσφέρει πολλά στη διάδοση ιδεών και απόψεων, στην εξωστρέφεια, στη γνωριμία ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα, στην απομυθοποίηση αντιλήψεων, στην αποδυνάμωση στερεότυπων, και έτσι στη προσέγγιση διαφορετικών κοσμοθεωριών και στάσεων ζωής,
    συγκριτικά με το πώς θα ήταν τα πράγματα αν δεν υπήρχαν.

    Ζυμώνουν, διαδίδουν, και ενώνουν δηλαδή, αλλά με συχνές προσωρινές παρενέργειες και δράματα.

    Αυτό πιστεύω εγώ.
     
    milgeo69 likes this.
  7. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Mέρος 1: Τι είναι τα ΜΚΔ.

    Tα ΜΚΔ αποτελούν τα οχήματα μαζικής επικοινωνίας της αποκαλούμενης κοινωνίας της πληροφορίας.

    Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους είναι πως δεν ανέλαβαν απλώς τον ρόλο των εφημερίδων ή των περιοδικών, αλλά επιπρόσθετα λειτούργησαν και ως αγορά, με την έννοια του ευρύτερου χώρου που συντελείται επικοινωνία, από το ταξί και την καφετέρια ως την πλατεία του χωριού και της συνοικίας και το κουρείο ή το κομμωτήριο, δηλαδή πρακτικώς όλους τους χώρους που οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, κάτι που στην έντυπη επικοινωνία εξαντλούνταν στις σελίδες της αλληλλογραφίας και στα 30 τελευταία χρόνια στην ραδιοτηλεόραση σε εκπομπές λόγου με την συμμετοχή ακροατών/θεατών (πάντα όμως με την αναγκαστική παρουσία του ραδιοτηλεοπτικού παραγωγού).
    Και μάλιστα με την δυνατότητα μιας αντιλαμβανόμενης "ανωνυμίας", στην αρχή δύσκολα προσβάσιμης και στην συνέχεια αρκετά ευκολότερης, στις μέρες μας καλό είναι να γνωρίζουμε πως το ψηφιακό μας ίχνος είναι πρακτικά προσβάσιμο πανταχόθεν (για συγγνωστούς λόγους που εκφεύγουν του παρόντος).

    Όπως σε οτιδήποτε καινούργιο, η δημιουργία τους έγινε από κάθε ενδιαφερόμενο άτομο για κάποιο θέμα, από ακαδημαϊκό έως κουτσομπολιό και από κάτι εξαιρετικά εξειδικευμένο έως ανεξάντλητο γενικού ενδιαφέροντος.
    Οι δημιουργοί τους, στην αρχή άτομα στην κορυφή της πυραμίδας της πληροφορικής (1), παρέδωσαν (όσοι δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που οι ίδιοι δημιούργησαν, δηλ. η συντριπτική πλειοψηφία) σταδιακά την σκυτάλη στους επαγγελματίες της επικοινωνίας (εκδοτικούς οργανισμούς), εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις που σύντομα προσαρμόστηκαν στο modus operandi της βιομηχανίας της επικοινωνίας των ΜΜΕ και ενσωματώθηκαν και κάποια, που αν και υπερπολυάριθμα, δεν συγκεντρώνουν παρά το 10% περίπου των παγκόσμιων καθημερινών επισκεπτών του διαδικτύου.
    Κάτι επίσης που χρειάζεται να γίνει γνωστό είναι πως ακόμα δεν έχει διαμορφωθεί, για τους όποιους λόγους, η όποια δεοντολογία που να διέπει την παρουσία/λειτουργία τους, π.χ δύσκολα μπορείτε να μάθετε ποιος είναι ο "ιδιοκτήτης" του μέσου, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό και για όποιους μπορεί να σημαίνει κάτι, όπως επίσης και την όποια, στοιχειώδη έστω, εγκυρότητα/ακρίβεια/τεκμηρίωση της όποιας πληροφόρησης διαχέει το ΜΚΔ στο "παγκόσμιο χωριό", αφήνοντας αυτή την λειτουργία στους καταναλωτές της πολύ-πολύ περισσότερο από τα "παραδοσιακά" έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

    Όπως κάθε μέσον επικοινωνίας τα ΜΚΔ χρειάζονται πόρους για να λειτουργήσουν είτε προέρχονται από τους επισκέπτες τους είτε από την ευρύτερη διαφημιστική αγορά.
    Η επιβιωσιμότητα του όποιου μέσου είναι ευθέως ανάλογη της δυναμικής ισορροπίας της αποδοχής του περιεχομένου τους από την διαφημιστική αγορά.
    Το βασικό που χρειάζεται να γίνει κατανοητό εδώ είναι πως στα ΜΚΔ η αποτελεσματικότητα του διαφημιστικού μηνύματος είναι απελπιστικά εύκολα μετρήσιμη και έτσι υπαγορεύει πιεστικά τον προσανατολισμό του περιεχομένου του μέσου σε υψηλότατο βαθμό σε σχέση με το κοινό που απευθύνεται.
    Επιπροσθέτως κανείς δεν μπορεί να ξέρει με ακρίβεια το τι "μπορεί" να αποτελεί διαφημιστικό έσοδο για τον ιδιοκτήτη του μέσου, δεδομένης της πολυπλοκότητας και της ποικιλίας που ζητά πλέον η διαφημιστική αγορά και όχι μόνον, καθιστώντας τον επισκέπτη τους δυνάμει αγαθό προς πώληση, που προς το παρόν είναι πρακτικώς αναπόφευκτο.

    Μέρος 2: Απαντήσεις
    Με αυτά τα γενικά χαρακτηριστικά των ΜΚΔ, η τοποθέτηση στα ερωτήματα της νηματοθέτριας μπορεί να είναι περισσότερο στοχευμένη.

    α. τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν το BDSM ή το βλάπτουν;
    Ούτε το βοηθούν ούτε το βλάπτουν. Για την ακρίβεια:

    α1.
    Σίγουρα, προφανώς και αυξάνουν το πλήθος των ατόμων που μπορούν να έρθουν σε επαφή με την έννοια.
    α2.
    Σίγουρα και με ακριβώς το ίδιο απαιτούμενο έργο/προσπάθεια εκ μέρους του ατόμου που έρχεται σε επαφή με την έννοια, θα αυξηθούν ισόποσα οι όποιες αντιλήψεις περί βδσμ, από επιφανειακές έως εμβαθυμένες. Μόνο που οι επιφανειακές θα είναι μετατοπισμένες στην εκάστοτε επικρατούσα mainstream αντίληψη, όπως συνεχώς διαμορφώνεται από την παρέμβαση της εμπορικής αγοράς.

    β. ...βοηθούν να υπάρχει μια κοινή αντίληψη περί του τι είναι τα διάφορα είδη BDSM;
    Σε επίπεδο ορισμών, τάσεων, ειδών κλπ, τεχνικώς δηλαδή, μάλλον ναι.

    γ. ...βοηθούν να βρεθούν άνθρωποι μεταξύ τους για να κάνουν BDSM;
    Προφανώς και αυξάνεται σε μεγάααλο βαθμό η δυνατότητα και η ικανότητα γι' αυτό.
    (Το "κάνω" βδσμ, το αποδέχομαι ως έννοια για την οικονομία της συζήτησης, προφανώς και δεν είναι το ίδιο το "κάνω" βδσμ, με το κάνω ποδήλατο ή κάνω ιστιοπλοϊα.
    Η γλώσσα αποτυπώνει με ακρίβεια την έκπτωση του περιεχομένου μιας έννοιας από την ουσία της στον επαναπροσδιορισμό της εκ της φαινομενικής της πρακτικής).


    δ. ...βοηθούν να φύγουν προκαταλήψεις σχετικά με αυτό, βοηθούν στη διακίνηση διαφωτιστικών άρθρων για τον σαδομαζοχισμό πχ, βοηθούν να γνωρίζει κάποιος τις τελευταίες εξελίξεις, τι γίνεται με το DSM V π.χ.ή τι γίνεται με τον νόμο σε διάφορες περιοχές του κόσμου;
    Ισχύει κατ' αναλογίαν ό,τι αναφέρθηκε στο (α).

    ε. Ή μήπως απλά συμβάλουν σε έναν διασυρμό του όλου, στην διάδοση αστικών μύθων και προκαταλήψεων και τελικά κονιορτοποιούνται μαζί με τις απόψεις των "πάρα πολύ ηλίθιων" των μκδ, αυτών που πχ πιστεύουν ότι η γη είναι επίπεδη και με τα μκδ βρέθηκαν αναμεταξύ τους και κάνουν πάρτι τώρα;
    Εν πολλοίς απαντήθηκε στο (α2). Θα πρόσθετα πως η αντιλαμβανόμενη δυνατότητα ανωνυμίας υποβοηθούμενης από την άγνοια, ακόμα και από άτομα με "ακαδημαϊκή" μόρφωση, δηλαδή από αυτό που αποκαλούμε συμπεριφορικούς βλάκες, αυξάνει σε σημαντικό βαθμό παρόμοιες αντιλήψεις, δεδομένου πως το πλήθος του παγκόσμιου πληθυσμού που υιοθετεί τέτοια οπτική (ταυτοσημίες, αδυναμία διάκρισης, ηθικά αδιέξοδα κλπ), αυξάνεται ουσιαστικά σε κάθε ιστορική φάση που μεταβάλλεται το νοησιοκρατικό επίπεδο (στην βιομηχανική επανάσταση το πιο γνωστό ανάλογο είναι οι λουδίτες φερειπείν).
    Κλασικό χαρακτηριστικό αυτών των ατόμων είναι η αντεστραμμένη χρησιμοποίηση των όρων που χαρακτηρίζει την προβληματική τους οπτική έναντι των "άλλων", γεγονός όμως που εύκολα(???) γίνεται αντιληπτό και κατανοητό, όταν αισθάνονται πως πρέπει να αμυνθούν στην οποιαδήποτε, ακόμα και απλοϊκή, έγκληση.

    Καταλήγοντας, θα έλεγα πως το μόνο "θετικό" που μεταφέρεται μέσω των ΜΚΔ, είναι η αύξηση του δυνητικού πλήθους ατόμων που με τον οποιοδήποτε τρόπο μπορούν να εκφραστούν εναλλακτικά, άρα και ερωτικά, όπως ακριβώς συμβαίνει με οποιαδήποτε έννοια/προσέγγιση/αντίληψη/πρακτική/οπτική.

    Αυτά, τα όχι και τόσο λίγα, μα ελπίζω ως έναν βαθμό, διαφωτιστικά.
    Περισσότερα αν χρειαστεί, πιθανόν και να υπάρξουν.

    _____________________________
    Έδιτ:
    (1)
    Αρκετά από τα άτομα, τους δημιουργούς δηλαδή των ΜΚΔ, ευγενείς θεράποντες και λειτουργοί της Κοινωνίας της Πληροφορίας, που σήμερα "τρέχουν" ΜΚΔ -και όπως αναφέρθηκε είναι πολυαριθμότατοι- στην καλύτερη περίπτωση υπηρετούν με δυσκολία τις απαιτήσεις του μέσου, στην χειρότερη περίπτωση χαρακτηρίζονται απελπιστικά ανεπαρκείς, με προφανή κακά αποτελέσματα.
    Διότι είναι άλλο πράγμα να γνωρίζεις το τεχνικό μέρος του μέσου, εν προκειμένω το ΜΚΔ, και άλλο να γνωρίζεις και να αντιμετωπίζεις την λειτουργία της επικοινωνίας στο σύνολό της -και είναι πολυεπίπεδη η ρημάδα- που το μέσον, δηλαδή εσύ ο ίδιος, θέλεις να υπηρετήσεις.
    Με την ίδια λογική που ο καλός ο χτίστης δεν μπορεί να είναι και αναγκαστικά πολιτικός μηχανικός ούτε ο καλός πωλητής να είναι διευθυντής πωλήσεων ούτε ο καλός οδηγός να είναι σχεδιαστής αυτοκινήτων κ.ο.κ, όσο καλές και αγαθές να είναι οι προθέσεις και η διάθεσή τους.
    Έτσι συμβάλουν άθελά τους στην πολτοποίηση του μηνύματος και καταλήγουν νεροκουβαλητές των μετανεωτερικών διαδόχων αντιλήψεων των "λουδιτών" με συγγνωστά και καθόλου κολακευτικά αποτελέσματα.
     
    Last edited: 19 Δεκεμβρίου 2017
    lotus, t.n.b.t., milgeo69 and 9 others like this.
  8. SenVger1

    SenVger1 Member

    Τα ΜΚΔ μπήκαν σε πολλούς τομείς της κοινωνικής ζωής και αναπόφευκτα θα έμπαιναν και στον χωρο του BDSM.

    Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι τι μπορούν να κάνουν τα ΜΚΔ (σαν να λέγαμε από μόνα τους) στον χώρο του BDSM αλλά πως μπορεί ο χώρος του BDSM να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες τους και την ίδια στιγμή να αντιμετωπίσει τις όποιες δυσάρεστες παρενέργειες.
     
    charlotte and rea.. like this.
  9. Brand

    Brand The Arbiter. Apparently.

    Τα κοινωνικά δίκτυα δεν κάνουν κάτι. Οι άνθρωποι μόνο. Είτε σε social media τους αφήσεις, είτε σε φουσκωτή παιδική πισίνα, αν είναι να κάνουν τους πιθήκους, θα το καταφέρουν όπου και να 'ναι.

    Το μόνο που μπορεί να κάνει το κοινωνικό δίκτυο, ως προϊόν εταιρείας, είναι να παλεύει να προσαρμόζεται σε σημεία, κατά το δοκούν, και με τρόπους που και οι ιδανικοί να ήταν, πάλι δεν θα βοηθούσαν του πάντες στο τέλος.
     
  10. rea..

    rea.. ...

    Από χθες με προβληματίζει η τοποθέτηση σας. Προσεγγίζει σοβαρά θέματα και ζητήματα που αφορούν γενικά την οργάνωση του συστήματος μκδ
    Εφόσον το συγκεκριμένο μέσο έχει εδραιωθεί σε τέτοιο βαθμό μαζικότητας, δεν θα έπρεπε λογικά, να έχουν υπάρξει και οι ανάλογες αναβαθμίσεις στην συνολική οργάνωση του?

    Περνώντας από το γενικά στο ειδικά του βδσμ, και πιο συγκεκριμένα του φόρουμ

    Το έχω δηλώσει αμέτρητες φορές πως το φόρουμ με έχει ωφελήσει.
    Όμως υπάρχει κατά γενική ομολογία μια ποιοτικά φθίνουσα πορεία (όπως σε όλα τα μκδ). Για να ενημερωθείς για το βδσμ, πρέπει να ψαχτείς σε παλιά θέματα, δεκαετίας πολλές φορές.

    Και αν δεν υπήρχαν συγκεκριμένα μέλη με πραγματικές γνώσεις και εμπειρίες πάνω στο βδσμ, που εξακολουθούν να τοποθετούνται, συχνά σε αντίξοες συνθήκες , θα μπορούσε κανείς να αποπροσανατολιστεί πλήρως από το ζητούμενο του. Ο αριθμός αυτών των μελών μειώνεται και αντίθετα οι μη γνώστες της δομής του βδσμ αυξάνονται ραγδαία.Είναι έτσι και αλλιώς μια δύσκολη και μακρόχρονη διαδικασία η κατανόηση του, πόσο μάλλον όταν πλαισιώνεται από τόση παραφιλολογία.

    Υπάρχουν λύσεις? Υπάρχει τρόπος να διαφυλάξεις την ποιότητα σε τέτοια μεγέθη ποσοτήτων ?
     
    Kurabiye, goodevil, milgeo69 and 5 others like this.
  11. MrEntropy

    MrEntropy Regular Member

    Πολλές απορίες θα σου απαντηθούν από
    αυτό το μικρό αλλά εύστοχο βιβλιαράκι.

    Οι Βασικοί Νόμοι Της Ανθρώπινης Ηλιθιότητας - Carlo M. Cipolla

    (*) - Θα το βρεις και σε pdf εύκολα.
     
    lotus, sleeper, prettylilstoy and 2 others like this.
  12. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    @rea..

    Οργάνωση του συστήματος των ΜΚΔ..?
    Κάποιες λίγες ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση θα μπορούσαν να γίνουν.
    Κάποιες λίγες από αυτές θα γίνουν στην προσεχή δεκαετία ως άλλοθι...
    Τίποτε ουσιαστικό... Είναι πρακτικώς αδύνατον να γίνει κάτι ουσιαστικό.
    _____________________

    Αντίξοες συνθήκες..?
    Έλα καλέ, τώρα... Καμιά αντίξοη συνθήκη δεν υπάρχει...
    Δεν είναι κατατρεγμένα οι όποιοι τοποθετούνται περί βδσμ και σαδομαζοχισμού, εν τινι μέτρω, δεν γράφουν μυστικά από ανήλιαγες γιάφκες, δεν δημοσιεύουν τα γραπτά τους μέσω σκοτεινών σέρβερ και ψηφιακών ατραπών και δεν κρύβουν τα ίχνη τους από τα αρπακτικά του συστήματος παίζοντας το κεφάλι τους κορόνα-γράμματα...
    Υπερβολές! Για άλλα θέματα σε άλλους τομείς, ναι, μπορεί και ισχύει κάτι περίπου παραπλήσιο, αλλά μην το κάνουμε δράμα το πράμα στα καθ' ημάς...
    Γενικά η ηρωοποίηση κάνει κακό στην υγεία... Αν κάποιοι διατείνονται κάτι τέτοιο, καλό είναι να αποφεύγονται, είναι συλλεκτικοί μαλάκες...
    _____________________
    Σε εποχές σαν αυτή που ζούμε πάντα καταγράφεται μια πόλωση του στιλ αυτοί που γνωρίζουν, γνωρίζουν περισσότερα και καλύτερα. ενώ αυτοί που δεν γνωρίζουν, δεν γνωρίζουν ούτε καν την τύφλα τους... Οι ενδιάμεσοι σε αυτή την θεώρηση τείνουν προς το μηδέν, απλώς αναπνέουν. Κλασικά πράματα.
    _____________________
    Πάντα υπάρχουν λύσεις, η εφαρμογή τους σκοντάφτει πάντα στην περιρρέουσα αντίληψη του "γιατί να υπάρξουν" και την διαθεσιμότητα του έμψυχου δυναμικού.
    Τα υπόλοιπα μπορούν ευκολότερα ή δυσκολότερα να βρεθούν...
     
    lotus, katerina, tithon and 3 others like this.