Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Ναρκισσιστική προσωπικότητα:Η μυθική διαδρομή της.

Συζήτηση στο φόρουμ 'Σεξ και Σχέσεις' που ξεκίνησε από το μέλος íɑʍ_Monkeץ, στις 9 Μαϊου 2009.

  1. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Νάρκισσος!!
    Μεγαλομανής ή ντροπαλός;

    Η διαχρονικότητα

    Η Εληνική Μυθολογία είναι γεμάτη μυθικά πρόσωπα, σύμβολα και αλληγορίες. Ομως, ο μύθος του Νάρκισσου έγινε πολύ περισσότερο γνωστός χάρις στον Freud, που ακολούθησε τα ίχνη του για να περιγράψει, χρησιμοποιώντας το ίδιο όνομα, ένα τύπο εύθραυστης προσωπικότητας, παγιδευμένης ανάμεσα στην τέλεια εικόνα αλλά και το τραγικό λάθος: Τελειότητα δεν υπάρχει, τα είδωλα είναι ρευστά, άπιαστα, μεταμορφώνονται συνεχώς, όπως το νερό, που καθρεφτίζονται. Οπως και ο Νάρκισσος, το άτομο με ναρκισιστική προσωπικότητα δεν θέλει να δεχθεί ότι η εικόνα του μπορεί να είναι και ατελής.
    Επίσης, σχετικά πρόσφατα, η κινηματογραφική ταινία « Ο υπέροχος Gatsby» έκανε ρεκόρ εισιτηρίων, προβάλλοντας τις γοητευτικές στρατηγικές του πανέμορφου αλλά και άπληστου πρωταγωνιστή της: Η ρομαντική αγάπη, η εξιδανίκευση αλλά και η απουσία κάθε συνειδησιακής αναστολής στις μεθοδεύσεις του, υπήρξαν τα τονισμένα στοιχεία της ταινίας. Και γοήτευσαν πλήθος θεατών, ένδειξη ότι οι περισσότεροι από μας έχουμε την τάση να γίνουμε, έστω και εφήμερα, θύματα της ναρκισσιστικής μαγείας, να νιώσουμε μοναδικοί, αντικείμενα ιδιαίτερης προσοχής, αποκλειστικής έλξης και διεκδίκησης.


    Διαταραχή και Φυσιολογικότητα: Τα όρια

    Οπως συμβαίνει με όλους τους ψυχολογικούς όρους, τις εκλαϊκευμένες εκδοχές τους και τις περισπούδαστες διαγνώσεις των καθημερινών ανθρώπων, ο χαρακτηρισμός κάποιου ως νάρκισσου συνοδεύεται από μια γκριμάτσα περιφρόνησης ή ειρωνείας, δηλαδή απόρριψης. Ομως, όλοι μας έχουμε ναρκισσιστικά στοιχεία, μόνο και μόνο επειδή θέλουμε την επιβεβαίωση από τους άλλους, αντλώντας χαρά και περηφάνια από την καλή γνώμη τους για μας. Η έξωθεν καλή μαρτυρία μας δίνει περισσότερη ασφάλεια και τονώνει την αυτοπεποίθησή μας.
    Ομως, το όριο ανάμεσα στο συνηθισμένο, τον φυσιολογικό, κατά κάποιο τρόπο, ναρκισσισμό και την παθολογική του έκφραση είναι η υπερβολή, που σημαίνει αποκλειστική και σταθερή ενασχόληση του ατόμου με την εικόνα προς τα έξω, κατάσταση αντιστρόφως ανάλογη με την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση.


    Ερασιτέχνες ψυχολόγοι

    Ο χαρακτηρισμός ενός ατόμου ως νάρκισσου δεν είναι τόσο απλή υπόθεση. Αν και όλοι μας, ως ένα βαθμό, είμαστε καθημερινά ψυχολόγοι, αν και αντιλαμβανόμαστε αρκετά μέρη του εαυτού μας και των άλλων, δεν μπορούμε να αξιολογούμε , υπεύθυνα, άτομα και καταστάσεις γύρω μας ή να ψάχνουμε για παθολογία. Οι ερασιτεχνικές διαγνώσεις, εκτός από την απαραίτητη επιστημονική κατάρτιση, αγνοούν και κάτι πολύ σημαντικό: Ότι δεν είμαστε φτιαγμένοι όλοι από την ίδια «πάστα». Η προσωπικότητά μας είναι ένα παζλ, με διαφορετικούς για τον καθένα μας κρυφούς συνδυασμούς, που μας κάνει μοναδικούς και ανεπανάληπτους. Με βάση αυτή τη σοβαρή επιφύλαξη θα πρέπει όλοι να προσέχουμε αν αντιλαμβανόμαστε σωστά ή απλά έχουμε την προκατάληψη της εύκολης διάγνωσης. Μόνο αν μπορέσουμε να έχουμε μια ικανοποιητική αυτογνωσία και αυτοαποδοχή να αναγνωρίζουμε τα δικά μας ψυχικά δυναμικά, τότε θα είμαστε σε θέση να σεβαστούμε τους άλλους και τους δικούς τους ψυχικούς δρόμους.
    Αλλωστε, κάθε διαταραχή μπορεί να περιέχει λιγότερα ή περισσότερα κριτήρια τα οποία επίσης ποικίλουν ανάλογα με την ένταση και τη συχνότητα εμφάνισή τους. Μάλιστα, καθόλου σπάνια, κάποιος από μας μπορεί να οργανωθεί εντελώς προσωρινά γύρω από ναρκισσιστικές συμπεριφορές, επειδή περνά μια φάση του κύκλου ζωής του, που του προξενεί πόνο και ματαίωση.

    Με αυτές λοιπόν τις επιφυλάξεις και σύμφωνα με το DSMIV-1994 ( Εγχειρίδιο Διαταραχών της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας ) η ύπαρξη πέντε τουλάχιστον από τα ακόλουθα κριτήρια μπορεί να οδηγήσουν έναν ειδικό στην διάγνωση της διαταραχής:

    1.Θεώρηση εαυτού ως πολύ σημαντικού, με ή χωρίς σημαντικές επιτυχίες στη ζωή.
    2.Φαντασιώσεις γύρω από την επιτυχία, την ευφυϊα, την δύναμη, την ομορφιά και την ιδανική αγάπη.
    3. Ως « εξαιρετικός» γίνεται κατανοητός μόνο από εξαιρετικούς ανθρώπους, με τους οποίους και μόνο οφείλει να συναναστρέφεται.
    4.Επιδίωξη του υπερβολικού θαυμασμού.
    5. Αδικαιολόγητες προσδοκίες όπως και αδικαιολόγητα και υπερβολικά δικαιώματα.
    6. Εκμετάλλευση και χειρισμός των άλλων για να πετύχει τους σκοπούς του.
    7. Αδιαφορία στα συναισθήματα και τα προβλήματα των άλλων, εξαιτίας της έλλειψης ενσυναίσθησης.
    8. Φθόνος και ζήλια, πεποιθήσεις ότι και οι άλλοι είναι ζηλόφθονοι.
    9. Αλαζονικές και υπεροπτικές συμπεριφορές.


    Ιδιοσυγκρασία

    Αναμέτρηση! Η ναρκισσιστική προσωπικότητα συνέχεια συγκρίνεται, αναμετράται και οργανώνει στρατηγικές επικράτησης.
    Ατομα εκ γενετής ευαίσθητα, ειδικά στην εξωλεκτική επικοινωνία, ( κίνηση, βλέμμα, φωνή κλπ) αντιλαμβάνονται εύκολα όχι μόνο το νόημα αλλά και το συναίσθημα και τον τρόπο εκφοράς της επικοινωνίας. Δεν δυσκολεύονται να κάνουν « βαθύτερη ανάγνωση» της αποδοχής ή της απόρριψης και της γνησιότητας του συναισθήματος που συνοδεύει τα λόγια των άλλων.


    Σκέψεις ? συναισθήματα- συμπεριφορές

    Οι ναρκισσιστικές προσωπικότητες είναι άτομα έξυπνα, χαρισματικά και με πολλά ταλέντα. Τελειοθηρικοί, δεν συγχωρούν εύκολα τα λάθη τους στις επιλογές και τις προσδοκίες τους. Η μετριότητα είναι ο φόβος και ο τρόμος τους και το αυστηρό Υπερεγώ τους γίνεται ο δήμιος και ο οδηγός τους σε μια αίσθηση παντοδυναμίας και υπερβολικών απαιτήσεων από τον εαυτό τους και τη ζωή. Στην παιδική ηλικία, συνήθως αποτελούν πρότυπα και υπόδειγμα ικανοποίησης για τους γονείς τους. Κομμάτια και θρύψαλα η ψυχή τους, αίσθηση κενού, μειωμένη αυτοπεποίθηση, τη μια στιγμή νιώθουν ντροπή γι αυτό που είναι ή γι αυτό που δεν είναι και την άλλη κυριαρχούνται από αισθήματα μεγαλείου και υπεροχής. Δυσκολεύονται να δεχθούν την απόρριψη και τη ματαίωση των προσδοκιών τους, λαχταρούν ν΄αγαπηθούν αλλά πιστεύουν ότι δεν αξίζουν την αγάπη.
    Στον παθολογικό ναρκισσισμό, το άτομο κάνει οτιδήποτε για να αρέσει πάρα πολύ, θα λέγαμε ότι « αγοράζει» τους άλλους, είτε σαν εμφάνιση είτε σαν προσωπικότητα, χωρίς να παίρνει χαρά από τον ίδιο του τον εαυτό και τις κατακτήσεις του. Oπως είναι αναμενόμενο, μια τέτοια αντίληψη δημιουργεί μέσα του την αίσθηση του ψεύτικου, του ευτελούς, την πεποίθηση ότι δεν αξίζει και ότι οι άλλοι αν γνωρίσουν ποιος είναι στην πραγματικότητα, θα τον απορρίψουν.
    Η εμπιστοσύνη δεν είναι το φόρτε τους, δύσκολα πιστεύουν στην γνησιότητα των συναισθημάτων των άλλων και ότι μπορεί ν΄αγαπηθούν.Ετσι, τα συναισθήματά τους είναι επιφανειακά και, κατά περίπτωση, εξιδανικεύουν ή απορρίπτουν άτομα, προβάλλοντας ουσιαστικά σ΄αυτά τα δύσκολα κομμάτια του εαυτού τους. Με λίγα λόγια νιώθουν ότι ζουν σ ένα κόσμο «δανεικό», ξένο και ότι χρειάζονται πολύ κόπο για να τον αντέξουν.
    Η τελειοθηρική τους σκέψη είναι απαγορευτική στα λάθη των άλλων και τα δικά τους. Ετσι δύσκολα θα ζητήσουν συγγνώμη και ακόμη πιο δύσκολα θα εκφράσουν ευγνωμοσύνη για ό,τι τους δόθηκε.
    Αν ερωτηθούν πως αισθάνονται για κάποιον, το εκλαμβάνουν ως προσπάθεια να μπουν σε θέση αδυναμίας και το αντιμετωπίζουν με ειρωνεία.

    Καθόλου σπάνια εμφανίζουν και κατάθλιψη ή χρήση και κατάχρηση ουσιών ή αλκοόλ.


    Οι αιτίες

    Οι αιτίες μιας παθολογικής προσωπικότητας μπορούν να εξηγηθούν με διάφορες θεωρίες της Ψυχολογίας:
    Σύμφωνα με την ψυχαναλυτική θεωρία, τα μωρά, εξαιτίας του μεγάλου βαθμού προσκόλλησης στους γονείς και ιδιαίτερα στη μητέρα, έχουν την αίσθηση ότι είναι το κέντρο του κόσμου: Ολοι ασχολούνται μαζί τους, οι εμπειρίες τους από τον έξω κόσμο είναι φτωχές. Ολος ο κόσμος είναι τα πρόσωπα του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος, αυτά που του δίνουν φροντίδα και αγάπη. Αν, για κάποιους λόγους, αυτά τα πρόσωπα αποτύχουν να εμπνεύσουν στο παιδί εμπιστοσύνη, ασφάλεια, να το κάνουν να νιώσει την αγάπη, τότε θα μπει στην ενήλικη ζωή με τραυματισμένη εμπιστοσύνη για την αξία του και κλονισμένη αυτοπεποίθηση.

    Για τους περισσότερους γονείς τα παιδιά τους- και τις περισσότερες φορές ένα από αυτά, είναι η « ναρκισσιστική τους προέκταση» , αυτό που θα εκπληρώσει όλα τους τα χαμένα όνειρα, θα δώσει συνέχεια στις προσδοκίες τους και θα κατακτήσει μια ζηλευτή κοινωνική θέση.

    Ο γονεϊκός θαυμασμός μπορεί να οδηγήσει ένα παιδί στον παθολογικό ναρκισσισμό, επειδή του αναπτύσσει την αντίληψη ότι είναι αποδεκτό και αγαπητό μόνο όταν κάνει πράγματα ξεχωριστά, όταν είναι ένα ιδιαίτερο παιδί.

    Η Κοινωνική θεωρία δεν ασχολείται με την παιδική ηλικία και τις ενδοψυχικές συγκρούσεις. Όμως εντοπίζει κάτι πραγματικό για την εποχή μας: Oτι ο ναρκισσισμός εξαπλώνεται ως «επιδημία», που οφείλεται στον καταναλωτισμό, τον ανταγωνιστικό τρόπο ζωής, το εύκολο χρήμα και στα προβαλλόμενα από τα ΜΜΕ πρότυπα επιτυχίας. Αν, μάλιστα χρειαζόταν να γίνει μια έρευνα για τους Ελληνες, πιθανά να διαπιστωνόταν ότι πολλοί συμπληρώνουν αρκετά από τα πιο πάνω αναφερόμενα διαγνωστικά κριτήρια της διαταραχής !


    Αν αγαπάτε ένα νάρκισσο

    Κατ αρχήν... καλά κάνετε αφού σας..αρέσει
    Και δεύτερο, μακρια από κριτική. Είναι το χειρότερο βασανιστήριο για τα άτομα αυτά.Θα την αντιμετωπίσουν εχθρικά , και από την εξιδανίκευση θα μεταφερθούν βιαστικά στο άλλο άκρο , αυτό της απόρριψης. Επειδή είναι και έξυπνα άτομα θα είναι ιδιαίτερα πρωτότυπος ο τρόπος που θα σας απορρίψει! . Είναι σαν το κρεμμύδι που το τελευταίο του στρώμα, το πιο νόστιμο, φέρνει τα δάκρυα στα μάτια.

    Δείξτε του πως αγαπάτε τα βαθύτερα, εκείνα τα κρυφά και δυσδιάκριτα στους άλλους κομμάτια του εαυτού του, εκεί που εδρεύει η φυσική του ντροπαλότητα και συστολή.
    Σεβαστείτε το εύθραυστο κομμάτι του εαυτού του, αυτό που κλαίει μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα.

    Χρησιμοποιείστε κάθε επιχείρημα, και κάθε γνήσιο συναίσθημα για να επιβεβαιώσετε την ασφάλεια που έχει ανάγκη

    Δείξτε ότι δε σας συγκινούν τα ακριβά αυτοκίνητα, τα σπίτια, τα πανάκριβα δώρα και πως ένα μπουκέτο γιασεμιά είναι για σας η πιο αυθεντική έκφραση αγάπης. Και πάνω από όλα: Δείξτε του τα δικά σας αδύναμα σημεία, πόσο καλά τα γνωρίζετε και τα αποδέχεσθε ως δικά σας.


    ( Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Σύγχρονη Ψυχολογία Σεπτέμβρης 2005)


    Μαρία Λασσιθιωτάκη.


    Πηγή:2search Ψυχολογία - Ναρκισσιστική προσωπικότητα: Η μυθική διαδρομή της. Δεκάδες άρθρα ψυχολογίας.
     
  2. Maley

    Maley Contributor

    πολυ καλο..λιγα λογια και προπαντων κατανοητα χωρις βαρύγδουπες εκφρασεις..αν και απεχω συνειδητά των ψυχαναλυτικών αναλυσεων, το ως ανω πόνημα με ικανοποίησε..
     
  3. Jack Wolfskin

    Jack Wolfskin the big bad Wolf

    κι ομως, κυκλοφορουν αναμεσα μας ! προσεκτικη αξιολογηση "ποιος" γραφει "τι"... και "πως" !
    και ειναι φως φαναρι !  
     
  4. Tenebra_Silente

    Tenebra_Silente Contributor

    Με απλά λόγια, κόψτε και ράψτε τους εαυτούς σας στα μέτρα των άλλων.
    Αποφύγετε να σκέπτεστε, όπως έχετε μάθει/σας αρέσει.

    Και τέλος κάντε και μια καλή λοβοτομή/μην εκφέρεται την άποψη σας/ βουλώστε το, για να μην ζοριστεί ο/η εκάστοτε κομπλεξικός/η, μην και του/της "φάτε" τον όποιο "προβολέα" και σας πει νάρκισσο.
    Το λοιπόν καλύτερα νάρκισσοι και σε όποιον αρέσουμε, παρά ποντίκια που ακολουθούν τον μαγικό αυλό.

    Ευτυχώς δεν είμαστε φτιαγμένοι όλοι με τον ίδιο τρόπο, ούτε μπορούμε να αρέσουμε σε όλους/ες.
    Και voltaren για την αγκύλωση στο δάχτυλο από το πολύ "δείξε".

    Κάποιοι/ες ζουν την ζωή τους γράφοντας στα τσέκια τους, τους άλλους, από την στιγμή που δεν τους βλάπτουν ( παρά μόνο επειδή υπάρχουν )...
    Γουστάρουν να επικοινωνούν/μιλούν και ας "φαίνονται"...
    Και το κουράγιο όπως και τις επιλογές τους, τις πληρώνουν πολλές φορές ακριβά...

    Γι' αυτό σε όποιον/α κάθονται στο λαιμό, sauce για να τους γλιστράει...

     
     
    Last edited: 10 Ιανουαρίου 2015
  5. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Σκοτάδια, μη μπαίνεις στα χωράφια άλλων! Το voltaren δεν ενδείκνυται για την περίπτωση, απαιτείται χειρουργική επέμβαση η φυσιοθεραπεία.

    Υ.Γ Οποιος μου τη βγεί οτι ναρκισσεύομαι έχει απόλυτο δίκιο!   
     
  6. Tenebra_Silente

    Tenebra_Silente Contributor

    Ζητώ συγνώμη φίλτατε underherfeet, έχεις δίκιο.
    Αν και η ταπεινοφροσύνη και το να παραδέχεσαι, ότι δεν γνωρίζεις τα πάντα για τα πάντα, είναι και αυτά δείγματα ελλοχεύοντος ναρκισσισμού.
    Ουπς, χρησιμοποίησα "λόγιο" προσδιορισμό, είμαι ακόμη πιο νάρκισσος και από εκείνο που πίστευα κι εγώ ο ίδιος για την αυτού μεγαλειότης μου χαχαχα

        
     
    Last edited: 10 Ιανουαρίου 2015
  7. Siren_Peisinoe

    Siren_Peisinoe Ανενεργή επί του παρόντος.

    ασε εγω προβληματιστηκα... βρε λες να ειμαι και να μην το εχω παρει χαμπαρι;;;
    μπα οχι... απλως ειμαι ιδιαιτερος ανθρωπος και επειδη ειμαι και φιλευσπλαχνη καταδεχομαι να συγχρωτιζομαι με ατομα κατωτερου δεικτη iq και eq....     
     
  8. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Echo and Narcissus
    Echo and Narcissus (Waterhouse painting).
     
    Echo and Narcissus (1903), a Pre-Raphaelite interpretation byJohn William Waterhouse
    Echo and Narcissus is an episode from Ovid'sMetamorphoses, a Latin mythological epic from theAugustan period. The introduction of the myth of themountain nymph Echo into the story of Narcissus, the beautiful youth who rejected sexuality and falls in love with his own reflection, appears to have been Ovid's invention. Ovid's version influenced the presentation of the myth in later Western art and literature.


    The story is told in Book III of the Metamorphoses, and tells the story of a "talkative nymph" who is admired by the goddess Aphrodite for her magnificent voice and song. When she tricks Zeus's jealous wife, Hera, Hera curses her by making her only able to repeat the last words said, and couldn't say anything on her own. "Yet a chatterbox, had no other use of speech than she has now, that she could repeat only the last words out of many." This is the explanation of the aural effect which was named after her. She falls in love with Narcissus, whom she catches sight of when he is "chasing frightened deer into his nets." Eventually, after "burning with a closer flame," Echo's presence is revealed to Narcissus, who, after a comic, yet tragic scene, rejects her love. Echo prays in her mind of this to Aphrodite, who makes Echo disappear, until she "remains a voice" and "is heard by all."


     

    Many versions of this myth have survived from ancient sources. The classic version is by Ovid, found in book 3 of his Metamorphoses (completed 8 AD); this is the story ofNarcissus and Echo. One day Narcissus was walking in the woods when Echo, an Oread (mountain nymph) saw him, fell deeply in love, and followed him. Narcissus sensed he was being followed and shouted "Who's there?". Echo repeated "Who's there?".
     
  9. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

     


    Είμαστε όλοι νάρκισσοι;
     
  10. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Είμαι Πολύ ερωτευμένη μαζί μου. Στο μονοθεϊσμο δεν Έχω και πολλές επιλογές.
     
  11. _DaRkNiGhT_

    _DaRkNiGhT_ femdom art

    Αν προσεξει κανεις το παθος με το οποιο διεκδικουμε ο καθενας μας το αλανθαστο της "αληθειας" του bdsm...
     
  12. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Διαβάζω ότι σύμφωνα με ειδικούς (για όλα υπάρχει ένας ειδικός, ακόμα κι αν ο ίδιος δεν το ξέρει) το ανέβασμα selfies μαρτυρά τρομακτικές ανασφάλειες, ναρκισσισμό, και ψυχικές διαταραχές.

    Τρία στα τρία! ( δεν είμαι καλά ) .