Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Ομοιότητες BDSM και θρησκείας (με την ευρεία έννοια)

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κυριαρχία - υποταγή D/s' που ξεκίνησε από το μέλος MasterJp, στις 6 Ιουλίου 2005.

  1. E. Dantes

    E. Dantes Uno, nessuno e centomila

    Ειναι θρησκευτικου περιεχομενου ενα θεμσ που εξαντλειται σε γενικες ομοιοτητες με θρησκεια στην γενικη και αφηρημενη της εννοια, χωρις αναγορα σε κανενα συγκεκριμενο δογμα?
    θιγει κσνενος τις θρησκευτικεςπεποιθησεις?
    μειωνει καποια συγκεκριμενη θρησκεια η δογμα?
     
  2. Enthralling kernel G

    Enthralling kernel G Regular Member

    Δε χάνω τίποτε. Αυτό στο οποίο αναφέρεστε αγαπητέ Dante σχετίζεται με τον τρόπο διεξαγωγής της εν λόγω θεματολογίας. Ο κανονισμός είναι πολύ σαφής όμως και κρίνει απαγορευτική την ίδια τη θεματολογία. Γι' αυτό κι εμμένω.

    Αν θέλει η διαχείριση , ας μεταθέσει όπου κρίνει την παρεμβολή μου προς αποφυγή εκτροπής του νήματος.
     
    Last edited: 14 Φεβρουαρίου 2018
  3. Stilvi

    Stilvi Nobody expects the Spanish inquisition! Contributor

    Με μία λέξη ναι. Είναι θρησκευτικού περιεχομένου από την στιγμή που χρησιμοποιείται η έννοια της θρησκείας -έστω και "με την ευρύτερη έννοια". Βέβαια το "θρησκευτικό περιεχόμενο" σαν έννοια είναι τόσο vague όσο και η φράση "με την ευρύτερη έννοια".

    Εγώ προσωπικά προκειμένου να βρω ομοιότητες μεταξύ δύο εννοιών θα πρέπει να αναφερθώ και στις δύο.

    Valid η απορία κατ' εμέ λοιπόν.
     
  4. MasterJp

    MasterJp Advisor Staff Member In Loving Memory

    @Enthralling kernel G : και όμως χάνετε, ασχέτως αν δεν επιθυμείτε να το δεχθείτε ή να το δείτε. Το νήμα προσεγγίζει την έννοια "θρησκεία" από την φιλοσοφική της οπτική και όχι την δογματική, στην οποία προφανώς αναφέρεστε, εξ ου και το "ευρύτερη" στον τίτλο του.

    Ένα φόρουμ που θα απαγόρευε την φιλοσοφική θεώρηση των θεμάτων στα οποία αναφέρεται θα ήταν σχεδόν κενό περιεχομένου εκτός αν αφορούσε αμιγώς τεχνικά θέματα.
     
  5. Enthralling kernel G

    Enthralling kernel G Regular Member

    Εγώ αυτό που βλέπω είναι μια σαφής δήλωση από πλευράς διαχείρισης. Αυτό που παρουσιάζετε αφορά σε μετάφραση αυτής. Και μολονότι δε διαφωνώ με το περιεχόμενο που τρέξατε να προσδώσετε στην οπτική προσέγγισης από πλευράς σας, αυτό δεν αναιρεί την αντινομία που παρουσιάζεται από την παράθεση νημάτων σαν κι αυτό. Ακόμη κι αν γίνει προσπάθεια παράκαμψης κάνοντας χρήση όρων όπως "ευρεία έννοια". Κι ακριβώς επειδή συμφωνώ απολύτως με το κενό περιεχομένου κάτω από το πλαίσιο που θέσατε, είμαι υποχρεωμένος να θέσω θέμα σχετικά με την αναγκαιότητα αναπροσαρμογής της απαγόρευσης όπως αυτή έχει ορισθεί. Εκτός αν η τελευταία εξακολουθεί να ισχύει όπως έχει τεθεί εξ'΄αρχής.
     
  6. MasterJp

    MasterJp Advisor Staff Member In Loving Memory

    @Enthralling kernel G : Καμία αντινομία, και η απάντηση μου αυτή είναι και ως νηματοθέτης και ως μέλος της διαχείρισης. Θα έχετε ίσως παρατηρήσει ότι το νήμα αριθμεί 13 σχεδόν χρόνια ζωής και κανείς δεν έχει αντιληφθεί το θέμα του διαφορετικά παρά μόνον εσείς.

    Νήμα και κανόνας παραμένουν ως έχουν.
     
  7. Iwn1989

    Iwn1989 Regular Member

    Από τότε που άρχισα να ασχολούμαι με το BDSM κατάφερα να εμβαθύνω στο νόημα πλείστων όσων περιστατικών περιγράφονται στην Ελληνική μυθολογία...
     
  8. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Η μετανεωτερικότητα με συστημικές ανταύγειες με φτιάχνει, τόσο που θα μπορούσα να κάνω follow την μακαρίτισα την χήρα του Μάο...
     
  9. Enthralling kernel G

    Enthralling kernel G Regular Member

    Κι εγώ από την πλευρά μου ότι είχα να πω επ' αυτού εδώ, το είπα και μιας και το όλο ζήτημα έχει μεταφερθεί στο support forum, δεν βρίσκω λόγο συνέχειας. Ταύτα κι αναμένω.


    Στο θέμα του νήματος τώρα.
    Οι ομοιότητες μεταξύ αυτών των δύο αφορούν στην κατανόηση ενός πολύ συγκεκριμένου τρόπου προσέγγισης της πραγματικότητας από μερίδα κοινωνικών σχέσεων. Το ιδιάζον όπως και ενδιαφέρον άλλωστε του τρόπου αυτού, σχετίζεται με την παρουσία αμοιβαίας αντίληψης επί μιας αρεσκείας προς αναζήτηση ενός θεού, οπουδήποτε. Πρωτίστως δε σε αυτό που αποκαλούν βίωμα.

    Όμως η βίωση της στιγμής (είτε εντός, είτε εκτός βδσμ) έχει καθαρά καλλιτεχνική υπόσταση, με τη φιλοσοφική προσέγγιση να μη μπορεί να ξεπεράσει ουδέποτε το στάδιο της εκ των υστέρων εκλογίκευσης. Γεγονός στο οποίο η φιλοσοφία την έχει πατήσει επανειλλημένα.
    Ως εκ τούτου η συσχέτιση με το θρησκευτικό ιδεώδες συμβαίνει μόνο στο βαθμό που η μεταφυσική υπόσταση της Τέχνης λαμβάνει συγκεκριμένη θέση στον ψυχισμό του ατόμου. Η δε έκφραση της θέσης αυτής αφορά σε μία προσπάθεια υπερκέρασης του εξωτερικού σημείου αναφοράς και στην εναπόθεση των ελπίδων σε έναν αυτο-καθορισμό του εσωτερικού είναι, που προάγει και συντηρεί αφ' ής συστηθεί μια αίσθηση ατομικότητας.

    Πρόκειται για μια αισθητική που ξεκινά να διαμορφώνεται από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια και που βρίσκεται να τελεί υπό το βάρος μιας αντιστροφής της Αριστοτελικής τελεολογίας. Εκκινώντας από το θεό, διαγράφει μία αντίθετη πορεία ερμηνείας, που αντιστρέφει με αυτόν τον τρόπο τον άξονα κίνησης της καλλιτεχνίας, ενώ ταυτόχρονα υποβάλει το δημιουργικό δυναμικό αυτής σε μία εσωτερίκευση. Έτσι αποπειράται να επιλυθεί και ο πάντοτε αποσταθεροποιητικός αντίκτυπος του δημιουργικού βηματισμού της Τέχνης, αφήνοντας τελικά ένα ελεγχόμενο πεδίο δράσης για αυτόν. Και μέσα σε αυτή την συντήρηση που εξαγνίζει την ανάγκη βιωσιμότητας, λαμβάνει χώρα και η όποια χρεία ανασκευής, υπό τη μορφή άλλοτε υπόκωφων κι άλλοτε πιο φανερών εκρήξεων.

    Από κει και πέρα, εφόσον το μοντέλο αυτό εγκαθιδρύεται , αναπαράγει σχεδόν τυφλά (ή καλύτερα μηχανιστικά) διαφορετικές εκδοχές αυτού του ιδεώδους, αποσυνδεδεμένες από το άχθος της απτής πραγματικότητας, αφού το μάτι είναι συνεχώς στραμμένο προς τα μέσα. Αυτή είναι και η αιτία της διφορούμενης κίνησης που προκύπτει από τη χρήση του μοντέλου ετούτου. Γιατί ενώ από τη μία η θεωρία κάνει ακατάπαυστα λόγο για αναγκαιότητα ταύτισης των δύο πλευρών, η αίσθηση που αποκομίζεται από την πρακτική βρίσκεται μονίμως στον αντίποδα. Γιατί σε κάθε της βήμα βλέπει μόνο απόσταση. Είναι η κλασσική και ευρύτατα διαδεδομένη λογική του καρότου και του μαστιγίου.

    Αποτέλεσμα αυτού είναι η δημιουργία παράλληλων βίων, όπου τον κυρίαρχο χαρακτήρα λαμβάνει σταδιακά μία απρόσωπη απελπισία. Μοναδικός χώρος εκτόνωσης της τελευταίας είναι αυτός που ορίζεται για κάθε πλευρά από την αντίστοιχη διαδικασία εσωτερικής ενατένισης του ιδίου του ατόμου. Κι όποιος αντέξει. Και είναι εδώ που θα συμφωνήσω με την παρουσία συστημικών ανταυγειών, οι οποίες βρίσκονται να παίζουν άλλωστε το ρόλο της πρωταρχικής απαίτησης, αφού κάθε πλευρά γνωρίζει ενδόμυχα ότι σε κάθε βήμα ελλοχεύει η δυσλειτουργία. Αν όχι ο ολοσχερής σχάση.

    Στο κοινωνικό επίπεδο η αδυναμία αυτή έχει ήδη δείξει τα δόντια της μία φορά και έχει βρεθεί εκτός ορίων κατά τη Γαλλική επανάσταση, με τα όσα γνωστά συνέβησαν τότε. Προάγγελος των οποίων υπήρξε άλλωστε κι ο αγαπητός μας de Sade.

    Στην παρούσα φάση το κύριο φορτίο αυτής της απελπισίας έχει σαν σημείο αναφοράς τον "ανεξήγητο" κατά τα άλλα β΄ παγκόσμιο πόλεμο και την προσπάθεια παράκαμψης του ουσιαστικού περιεχομένου αυτού, από όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές. Κάτω από αυτό το πλαίσιο ανασύνταξης δυνάμεων παίρνει σάρκα και οστά το βδσμικό ρεύμα, μαζί με όλα τα υπόλοιπα. Κι ο λόγος δεν είναι άλλος παρά το ότι οι μέχρι τότε ιστάμενες ισορροπίες, που με τόσο κόπο στήθηκαν μετά την παλινόρθωση της μοναρχίας αναταράσσονται βιαίως, με αποτέλεσμα να καλούμαστε να βρούμε εκ νέου την ισορροπία. Μέχρι την επόμενη σφαλιάρα...
     
  10. espimain

    espimain Contributor


    Η trans avant garde, επαναπροσέγγισε κατά κάποιο τρόπο, τον ρεαλισμό.
    Βλέπω ότι συναντάμε ένα ρεύμα (προσωποπαγές προς στιγμήν) που προσομοιάζει με ένα Rococo σε άμεση επαφή με τον Σουρεαλισμό.
    Πολύ σωστό αυτό για την χήρα του Μάο.
    Περιμένω εναγωνίως πότε θα εκδηλωθεί και κάποια ενδοσκόπηση με βάση τον Σοσιαλιστικό ρεαλισμό.
    Τιμής ένεκεν στο σχόλιο σου
    Παραθέτω ένα ποίημα του Tristan Tzara μια και είναι σε όλους γνωστό, ότι ο Ντατναϊσμός είναι ο φυσικός προάγγελος του Σουρεαλισμού.

    Η Dada Ανασκόπηση

    πέντε νέγρες σ’ ένα αμάξι
    ανατινάχθηκαν ακολουθώντας τις πέντε κατευθύνσεις των δαχτύλων μου
    όταν κάποιες φορές το χέρι μου στο στήθος μου τοποθετώ για να προσευχηθώ στον θεό
    υπάρχει εκεί ένα υγρασίας φως ενός ηλικιωμένου φεγγαριού πουλιά στο κεφάλι μου ολόγυρα
    το πράσινο των αγίων φωτοστέφανο έχει αρθεί από ψυχικές δραπετεύσεις
    τραλαλαλαλαλαλαλαλαλαλαλαλαλα
    τώρα θα δείτε την έκρηξη μέσ’ στα κοχύλια


    κάπου υπάρχει ένας νέος άνδρας που τους πνεύμονές του τρώει
    και τόσο έξοχα έκλασε ώστε το σπίτι του έγινε μεσάνυχτα
    σα τον γυρισμό των πουλιών που στα ποιήματα του τραγουδούσε
    και ο θάνατος ανατινάζεται από κανόνια σταματώντας την συζήτηση των γυπών
    το πολύ μεγάλο ιστιοφόρο άνοιξε το βιβλίο του σαν ένας άγγελος μολαταύτα
    τ’ ανοιξιάτικα φύλλα σου έχουν κολλήσει μια κομψή σελίδα τυπογραφείου
    zoumbai zoumbai zoumbai di
    έχω ασχοληθεί μ’ όλα τα καλά κι όλα τα κακά αχ την χαρά του στρατηγού
    κάθε σάβανο είναι ο κύριος μας και στον κάθε μας κύριο


    υπάρχει η δική μου καρδιά
    η δική μου καρδιά που της έχω δώσει ένα φιλοδώρημα χεεχεε


    Αγαπητέ @cadpmpc ευχαριστώ που έδωσες το έναυσμα ν' ασχοληθώ με τον αγαπημένο μου Ντανταϊσμό.
    Και με τρόπο ώστε να είμαι εντός θέματος.
     
    Last edited: 15 Φεβρουαρίου 2018
  11. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Πολύ δεν πάει να γίνει η αυτόματη ποιητική γραφή του Τριστάνου ένα, έστω πλαγίως και ελλειπτικώς, επιχείρημα υφολογικού χαρακτήρα σε μιαν τύποις αντιπαράθεση άνευ περιεχομένου, σε έναν συστημικό λεονταρισμό, που όπως συστημικά καλλιεργήθηκε για να μπορεί να υπάρξει, το ίδιο "συστημικά", προς το παρόν καταπώς μού φαίνεται, εξετάζεται ..?
    Γενικότερα μιλώντας, οι τακτικές επιλογές αυτόματα και κατά συνέπεια μοχλεύουν τακτικά αντίμετρα, παγίως ανεπαρκή.
    Τα αποτελέσματα είναι συνήθως τραγικά, από κάθε οπτική.
    Όμως, φευ, η μετανεωτερικότητα, συστημική και μη, τα κάνει όλα...

    ..."τιτιρλιτιτί Αιγαίο"...
     
  12. espimain

    espimain Contributor

    Ακριβώς αυτό ήθελα να τονίσω.
    Μερικές φορές τα καλλιτεχνικά κινήματα ενέχουν θέση δόγματος και απαιτούν θρησκευτική προσήλωση και μύηση.
    Σαν το το BDSM ένα πράμα.
    Βρε πώς με καταλαβαίνεις.