Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Οριζόντιος ή κάθετος ο διαχωρισμός των status στο bdsm?

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Discussion' που ξεκίνησε από το μέλος brenda, στις 7 Νοεμβρίου 2016.

  1. brenda

    brenda FU very much

    Μετά από μία σειρά συζητήσεων με φίλους του χώρου, τέθηκαν κάποια ερωτήματα, τα οποία μου γέννησαν κάποιες σκέψεις και κάποιες απορίες σχετικά με τον διαχωρισμό των status στον χώρο του bdsm. Η μελέτη μου σε ξένα fora, μου έδειξε ότι η θεωρητική προσέγγιση είναι ο οριζόντιος διαχωρισμός και όχι ο κάθετος.

    Τι εννοώ:
    Προφανώς, όλοι σας γνωρίζετε τα διαφορετικά status που υιοθετούν οι bdsmers, κατά καιρούς, είτε μόνιμα, είτε εναλασσόμενα.

    Η δικές μου ερωτήσεις εστιάζουν στο αν τα status αυτά είναι ίσης αξίας και αποδοχής από/με όλα τα υπόλοιπα, ή αν υπάρχει μία θεωρητική ή πρακτική κλιμάκωση ανάλογα με την ''βαθμίδα'' της υποτακτικότητας ή της Κυριαρχικότητας, καθώς εκεί παρατηρούνται, κατά την γνώμη μου οι περισσότερες αποκλίσεις.

    Έχω κατά καιρούς θέσει ανάλογα ερωτήματα και έχω εκθέσει τους προβληματισμούς μου σε διάφορα νήματα, σχετικά με το αν, για παράδειγμα είναι ανώτερο status αυτό του Master, από αυτά του Top ή του Dom αντίστοιχα, ή είναι απλά κάτι διαφορετικό (το γένος είναι ενδεικτικό, δεν θα ήθελα να μιλήσουμε για διαχωρισμό ή διάκριση με βάση το φύλο, είναι εντελώς διαφορετικό θέμα). Δεν έχω πάρει ικανοποιητικές απαντήσεις έως τώρα και γι΄αυτό θέτω το θέμα προς συζήτηση, υπό το φως και κάποιων πρόσφατων τοποθετήσεων που άπτονται του συγκεκριμένου ζητήματος.

    Η προσωπική μου παρατήρηση, είναι ότι υπάρχει διάκριση, αυτό που δεν γνωρίζω, είναι τα κριτήρια της διάκρισης αυτής, τα οποία και θέλω να συζητήσω με άλλα μέλη του φόρουμ.

    Είναι εξελικτική η διαδικασία αλλαγής status? Χαίρουν μεγαλύτερης εκτίμησης κάποια status σε σχέση με κάποια άλλα?
    Αν ναι, από ποιους και γιατί?
    Οι άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως α, β, ή γ status αντιμετωπίζονται κατ΄αρχάς διαφορετικά από τους υπόλοιπους, με βάση τον κάθετο διαχωρισμό υπό τύπο βαθμίδων, ή πρώτα και πάνω απ΄όλα έχει σημασία η αξία της προσωπικότητας του καθενός (οριζόντιος διαχωρισμός), ανεξάρτητα από το status το οποίο δηλώνει, νιώθει και υποστηρίζει κατά καιρούς?

    Δεν θα κάνω προσωπική τοποθέτηση, παρά μόνο αφού δώσει ο καθένας από σας την δική του ερμηνεία στα παραπάνω, θα απαντήσω σε τυχόν διευκρινιστικές ερωτήσεις, καλόπιστα και στο μέτρο των γνώσεών μου επί του θέματος.
     
  2. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Έχω προσωπική θεώρηση γι' αυτό που λέμε βουδουσουμού, η οποία απλώς άπτεται σε αυτό που περιγράφεται ως βουδουσουμού...

    Εστιάζεται στο γεγονός πως η περιγραφή του κελύφους οποιασδήποτε έννοιας έχει να κάνει με άνθρωπες είναι εξ αντικειμένου ελλειματική κι ελλειπτική.
    Πολλώ δε μάλλον που η περιγραφή του κελύφους έχει γραφτεί από εκφραστές διαποτισμένους με πολιτισμικά πρότυπα επιεικώς περιορισμένου εύρους αντίληψης.
    Γεγονός που εκτιμώ πως δημιουργεί εξ αντικειμένου στρεβλές αντιλήψεις/ερμηνείες/πεποιθήσεις, που ελλείψει ουσιαστικού περιεχομένου είναι πρακτικώς αδιέξοδες.
    Μού αρκεί το γεγονός πως και οι δυο πλευρές προσεγγίζουν την σεξουαλική τους έκφραση και το σώμα τους με επιπλέον ενδιαφέρον σε σχέση με άλλους ανθρώπους.
    Ο σεβασμός στην ανθρώπινη προσωπικότητα είναι συνειδητή επιλογή τους.
    Αν δεν υπάρχει αυτός ο συγκεκριμένος σεβασμός, δεν μπορώ να δω κάτι που μπορεί να τους κατατάξει ως έλλογο είδος, όπως άλλωστε και μια σημαντική μερίδα του παγκόσμιου πληθυσμού, το θέμα δεν περιορίζεται σε αυτούς, κάθε άλλο.

    Στο σκεπτικό αυτό, προσωπικά υποστηρίζω πως υπάρχουν δυο ομάδες χαρακτήρων/συμπεριφοράς: οι ηγούμενοι (το αναφέρω ενίοτε και ως πανωχεράδες για πιο εύκολο) και οι ακόλουθοι.
    Ο βαθμός συνειδητότητας των μεν και των δε αποτελεί ποιοτικό χαρακτηριστικό του καθενός από τις δυο ομάδες και με αφήνει αδιάφορο.
    Όπως αδιάφορο με αφήνει και η όποια παραφιλία μπορεί να υπάρχει στο κάθε μέλος.

    Τα υπάρχοντα στάτους το μόνο που εξυπηρετούν είναι μια, κατά την άποψή μου, εμπορευματική αντίληψη του θέματος, η οποία αναγκαστικά προκύπτει, σε αυτό που λέγεται βουδουσουμού.
    Οι κορυφαίοι τεχνολόγοι δημιουργίας και εφαρμογής πρακτικών εμπορείας (μάρκετινγκ, στα ελληνικά), δεν θα μπορούσαν να αποτυπώσουν πιο εύστοχες ονομασίες για τα "προϊόντα" στα ράφια της αγοράς.
    Εξ ου και η ραγδαία ανάπτυξη από την "αγορά" χιλιάδων μπλιμπλικίων, προϊόντων και ανθρωπίνων υπηρεσιών, για κάλυψη κάθε ανάγκης Από τα ράφια για τα ράφια...
     
  3. geraki

    geraki Σώμα και Πνεύμα

    Απο τη μεριά μου θα ήθελα να ενισχύσω τα λεγόμενα του campdmpc λέγοντας ότι η κατηγοριοποίηση των ανθρώπινων συμπεριφορών (με κρητήρια marketing ή όχι) σε πολύ εξειδικευμένη και περιοριστική βάση παρουσιάζει υψηλή δυσκολία λόγω του πολυσχυδους χαρακτήρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Αν αναζητήσουμε κοινά χαρακτηριστικά σε μία Master συμπεριφορά που να τα διακρίνουν π.χ. από μία Dom συμπεριφορά νομίζω ότι θα μπλέξουμε τα λόγια μας σε ένα γορδιο δεσμό αέναης ανταλλαγής απόψεων όπου κάπου θα δικαιώνονται οι υποστηρικτές του κάθετου διαχωρισμού και κάπου οι θιασώτες του οριζόντιου. Συμπέρασμα σίγουρο, τελικά και αναμφισβήτητο δεν νομίζω ότι θα βγάλουμε έυκολα.
    Με αυτό ως κριτήριο θα έλεγα ότι ότι η βασική διάκριση είναι σε Κυρίαρχική και υποτακτική συμπεριφορά. Τα υπόλοιπα status είναι ενδεικτικά του βαθμού ίσως Κυριαρχικότητας ή υποτακτικότητας αλλά νομίζω ότι το να θελήσουμε να προσδόσουμε κοινά χαρακτηριστικά στο καθένα που να τα διαχωρίζει πλήρως και ευδιάκριτα από το αλλο είναι μία μάταιη συζήτηση.

    Αλλωστε υποτίθεται ότι είμαστε εδώ για να προκαλέσουμε και αμφισβητήσουμε του κοινωνικούς κανόνες life style, κοινωνικής συμπεριφοράς και ερωτικής απόλαυσης. Αν είναι αυτό να το κάνουμε θέτωντας αυστηρά κριτήσια συμπεριφοράς με βάση την επιλογή του status τότε χάσαμε το "ηθικό" πλεονέκτημα της διαφορετικότητας και της ανεκτικότητας!
     
    Last edited: 7 Νοεμβρίου 2016
  4. brenda

    brenda FU very much

    Προφανώς δεν ήμουν αρκετά σαφής στην αρχική μου τοποθέτηση.
    Για να το κάνω λιανότερο, το ερώτημα μου κατ΄ουσία -η εισαγωγή και τα υπόλοιπα δεν είναι άνευ σημασίας, αλλά προφανώς δημιουργούνται παρανοήσεις- είναι το εξής:
    Όταν κάποιος σάς συστήνεται ως Κυρίαρχος καταχωρείται αμέσως στην συνείδησή σας ως ανώτερος κάποιου άλλου που σάς συστήνεται ως υποτακτικός?
    Και για να συνεχίσω τον συλλογισμό, αν καταχωρείται ως ανώτερος, τότε κάνετε κάθετο διαχωρισμό, αν περιμένετε να γνωρίσετε τον άνθρωπο και να κρίνετε σύμφωνα με την προσωπικότητά του, τότε κάνετε οριζόντιο διαχωρισμό.
    Τόσο απλά, επ΄αυτού, τι έχετε να πείτε?
    Ας μην παλινδρομήσει η συζήτηση σε άλλα, άσχετα με το νήμα, θέματα από την αρχή.
    Ξέρω ότι οι περισσότεροι θα αρνηθούν τον κάθετο διαχωρισμό, ωστόσο η δική μου εκτίμηση, είναι ότι πολλοί τον υιοθετούν εν τοις πράγμασι.
    Αν αντιθέτως ισχύει ο οριζόντιος διαχωρισμός για κάποιους εξ΄ημών, τότε θα ήθελα να μου πουν εμπειρίες τους επί του θέματος.
     
  5. Guruni

    Guruni aohuhzp lpzhp

    αν το Κυρίαρχος συνοδεύεται από το Γυναίκα ή αντίστροφα και μόνο τότε έχει νόημα η ανωτερότητα.
     
  6. brenda

    brenda FU very much

    Είσαι εκτός θέματος, το διευκρίνισα στο εισαγωγικό ποστ, προφανώς δεν το διάβασες.
     
  7. Guruni

    Guruni aohuhzp lpzhp

    Απολυτως εντος.

    Μια χαρα το διαβασα. Αν ειναι δικο σου θα πρεπει να καταλαβεις σε ποια ερωτηματα απαντω.

    Οτι δεν συμφωνεις με την πραγματικοτητα ειναι δικο σου θεμα. Δεν με αφορα.
     
    Last edited: 7 Νοεμβρίου 2016
  8. tithon

    tithon Contributor

    νομίζω πως κρίνω με κριτήριο τη συγκρότηση και καθόλου το status.
    ακολούθως μεροληπτώ βεβαίως αλλά αυτό είναι εκτός θέματος.
     
  9. brenda

    brenda FU very much

    Κι εμένα δεν με αφορά η γνώση σου των ελληνικών. Διευκρινιστικά απλά, επειδή ακόμη κι αυτό που είπες μπάζει νερά, αρκεί μία γυναίκα δηλαδή να σου συστηθεί ως Κυρίαρχη για να την καταχωρίσεις ως ανώτερη?
    Αν ναι, τότε απαντάς το ερώτημά μου. Αν όχι, δεν θα επιθυμούσα καμία άσχετη ανάλυση. Απλά πραγματάκια λέω, δεν τα λέω δύσκολα νομίζω. Αν θέλεις να αποπροσανατολίσεις την συζήτηση, αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
    Πάντως, δεν σχετίζεται με την γυναικεία κυριαρχία, έχει ένα σωρό τέτοια θέματα, μπορείς κάλλιστα να εκφράσεις τις απόψεις σου εκεί.
    Μία και μόνο σαφής απάντηση στο ερώτημα του οριζόντιου ή κάθετου διαχωρισμού θα αρκούσε.
    Και αυτή ακριβώς είναι η πραγματικότητα.
    Για να ξέρουμε και τι λέμε τελικά.
     
  10. Guruni

    Guruni aohuhzp lpzhp

    Ξανα απαντω στο θεμα. Εαν το ατομο ειναι Γυναικα Κυριαρχική ή Κυριαχικη Γυναικα ειναι ανωτερη.
     
  11. Tenebra_Silente

    Tenebra_Silente Contributor

    Κάποια στοιχεία του χαρακτήρα/ψυχοσύνθεσης/"οικοδομήματος" μου/πείτε τα όπως στα τσακίδια θέτε, δεν κάνουν διαχωρισμό σ' εντός κι εκτός bdsm. Δεν τοποθετώ σε κανένα σκαλί ανθρώπους βάσει επιμέρους στοιχείων/ετικετών τους - πόσο μάλλον αν τους γνωρίζω απ' ελάχιστα ως καθόλου -. Σωστά ή λάθος - για μένα σωστά -, όλοι/ες έχουν στα μάτια μου την ίδια αξία - ξανά μανά τόσο εντός, όσο εκτός bdsm -. Πιστεύω στ' ορθό των ιεραρχήσεων ( ανά τομέα πάντα ), αλλά δεν αντιλαμβάνομαι γαλόνια.

    Κάποιος/α που θα δήλωνε υ/σ, στα δικά μου τα μάτια δεν θα ήταν γι' αυτό υποδεέστερος/η από κάποιον/α που θα δήλωνε Α/Κ.
    Καλώς ή κακώς, αρκετά πράγματα λειτουργούν μονάχα σε ζευγάρια. Αν λείπει το ένα, δεν μπορεί να εκφραστεί τ' άλλο.
    Άρα - εγώ τουλάχιστον - οτιδήποτε θ' αφορούσε το bdsm, το βλέπω συμπληρωματικά. Όπου τ' ένα χέρι νίβει τ' άλλο και τα δυο το πρόσωπο. Τώρα, αν κάποιοι/ες θεωρούν εαυτούς ανώτερους από κάποιους/ες άλλους/ες, μόνο βάσει του όποιου status τους ( και της όποιας πιθανολογούμενης - δικαιολογημένης ή όχι - μερίδας εξουσίας/ελέγχου, ίσως και να τους/τις έδινε πάνω σε κάποιους/ες συγκεκριμένους/ες άλλους/ες ), αυτό θα ήταν ένα ζήτημα, που θ' αφορούσε μονάχα εκείνους/ες. Και τ' οποίο εμένα τουλάχιστον, σύμφωνο δεν με βρίσκει. Αφού δεν πιστεύω στις "θεόσταλτες ανωτερότητες", πόσο μάλλον εκείνες που θα είχαν σαν πηγή τους, απλές "κορδέλες" ή που θα κρεμόντουσαν σε πέτα, σαν παράσημα αγορασμένα σε μαγαζί με είδη λαϊκής τέχνης ( τουτέστιν, φτάνοντας μονάχα ο κόπος, ν' ανοίξει το πορτοφόλι ή "πορτοφόλι" ).

    Πρώτα γνωρίζω κάποιον/α, τον γνωρίζω έστω και στο ελάχιστο μην δίνοντας καμία σημασία στ' όποιο status του/της.
    Κι αν ικανοποιεί τα κριτήρια που έχω, για να κατατάξω κάποιον/α σαν άνθρωπα για μένα ενός κάποιου επιπέδου.
    Ξανά για μένα στη θέση που θα του/της άρμοζε, τον/την βάζω. Αν όχι, απλά τον/την προσπερνώ ( κάποιες φορές έχοντας τον/την αξιολογήσει αρνητικά και ομολογώ, όχι μόνο μέσα στο κεφάλι μου, mea culpa. ), δίχως γι' αυτό να με θεωρήσω ανώτερο του/της.

    Κανείς καλύτερος, κανείς χειρότερος από μένα ( ή απ' οποιονδήποτε άλλον/η ). Έτσι μ' έμαθαν μυξιάρικο, εκείνο μου δίδαξε η ζωή, εκείνο συνέχισαν να μου υπενθυμίζουν με την συμπεριφορά τους οι ελάχιστοι φίλοι καθώς και οι άνθρωπες που εκτιμώ - εντός κι εκτός βουδουσουμού - και είμαι πια πολύ γέρικο σκυλί, για να μάθω νέα κόλπα. Που δεν θα ήταν και του γούστου μου από πάνω.

    * Αν παίζει γροθιές αυτή η οπτική μου με το βουδουσουμού? Ερώτηση κάποιων εκατομμυρίων ευρών και την απάντηση - αφού εμένα μονάχα θ' αφορούσε - την κρατώ για την πάρτη μου, αφού ίδρωσα άπειρα "πουκάμισα", για να μου την δώσω.

    Εύχομαι να μην βγήκα πάρα πολύ εκτός θέματος. Αν μη τι άλλο, ας μου δοθεί το ελαφρυντικό της προσπάθειας.  
     
  12. brenda

    brenda FU very much

    Αντιθέτως, εγώ σε βρήκα εντελώς εντός θέματος. Απάντησες με σαφήνεια στο ερώτημα, επακριβώς.
    Έδωσες και τον ορισμό του οριζόντιου διαχωρισμού, σ΄ευχαριστώ.