Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Τι σημαίνει vanilla

Συζήτηση στο φόρουμ 'Νέοι στον χώρο του BDSM' που ξεκίνησε από το μέλος SAP, στις 11 Σεπτεμβρίου 2016.

  1. brenda

    brenda FU very much

    Εντελώς off-topic alert!
    Να πω ότι ο θείος Σίγκμουντ (ή Ζίγκμουντ?) είχε την ψυχική γενναιότητα να παραδεχτεί κάποια πράγματα και είμαι βέβαιη ότι θα κουνούσε το κεφάλι με τις σημερινές μας χαωδίες επί των θεωριών του και εσείς αγαπητέ @echo τουλάχιστον, νομίζω ότι το καταλαβαίνετε.
     
     
  2. elfcat

    elfcat . Contributor

    @echo

    Δεν ξέρω πού σας μπέρδεψαν οι μεταφραστές του Φρόιντ, πάντως ο ίδιος ο καψερός έκανε ότι μπορούσε για να σας βοηθήσει. Οι μόλις δύο Ορμές που προσδιόρισε έχουν ονόματα ελληνικής προέλευσης, Eros και Thanatos.

    Αυτά όσον αφορά τις Ορμές, με την φρουδική έννοια. Δηλαδή αυτά που ο Φρόιντ θεωρεί ότι έχουν και θα εχουν μέσα τους ΟΛΟΙ οι άνθρωποι απο καταβολής μέχρι τέλους του ανθρώπινου είδους. Εμένα αυτό με ενδιέφερε να διευκρινιστεί, ότι ο σαδομαζοχισμός δεν είναι κατά Φρόιντ Ορμή, γι αυτό ρώτησα.

    Για τον μαζοχισμό, που επιμένετε, η αρχική του θεωρία έλεγε ότι ο μαζοχισμός δεν ξεπηδάει από μέσα μας αυτόνομα ως επιθυμία και επιδίωξη, όχι ως ΟΡΜΗ, είναι σαδισμός στραμμένος στον ίδιο μας τον εαυτό. Οτι δλδ. είναι κατ' αυτήν την έννοια δευτερογενής, αφού προκύπτει από τον σαδισμό, ως ειδική μορφή έκφρασης του.

    Το 1924 κάνει την εξής προσθήκη (δικές του λέξεις, δική μου έμφαση):

    "Κατέληξα στο να αποδεχτώ έναν πρωταρχικό-ερωτογενή μαζοχισμό, από τον οποίο απορρέουν δύο μεταγενέστερες μορφές, ο θηλυκός και ο ηθικός μαζοχισμός. Οταν ο σαδισμός δεν έχει βιωθεί στη ζωή του ατόμου, αναστρέφεται κατά του ιδίου προσώπου, γεννιέται ένας δευτερογενής μαζοχισμός, ο οποίος προστίθεται στον ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ".

    Καμμία σχέση με Ορμές, o Φρόιντ γράφει ξεκάθαρα (με το όνομά του απέξω) ότι ο μαζοχισμός μπορεί να προκύπτει από σαδισμό προς εαυτόν και να είναι δευτερογενής, ή να είναι ερωτικής προελέυσεως και να είναι πρωτογενής, δλδ. να μην προκύπτει από σαδισμό προς εαυτόν ή από κάτι άλλο.

    Ας του συγχωρησουμε τη λέξη "θηλυκός", δεν είχαν εφευρεθεί τα gender studies το 1924  

    Στο χώρο του BDSM αλλά και στο φόρουμ, είναι σαφές ότι ο Φρόιντ δεχόταν έναν πρωτογενή ερωτικό μαζοχισμό - αναζητήστε αναφορές στο φόρουμ για "ηθικό μαζοχισμό", για "θηλυκό μαζοχισμό" ευλόγως δεν θα βρείτε πολλά πράγματα.

    Αυτό που με έκανε να αντιδράσω είναι το συχνό φαινόμενο στο φορουμ, άνθρωποι να διατυπώνουν απόψεις, επικαλούμενοι θέσεις / απόψεις / λόγια τρίτων που δεν ειπώθηκαν ούτε γράφτηκαν ποτέ από αυτούς.

    Αν εχει δίκιο 'η 'αδικο ο Φρόιντ σε αυτά που λέει, είναι αλλουνού φόρουμ ευαγγέλιο, αλλά σε αυτό το φόρουμ, που διάφοροι δηλώνουν ότι ασχολούνται και με τις ψυχαναλυτικές όψεις του BDSM καλό είναι να ξέρουμε τί είπε και τί δεν είπε ο Φρόιντ.

    Καλό - αλλα όχι απαραίτητο, αφού ο καθένας μπορεί να λέει στο φόρουμ την άποψή του, χωρίς να χώνει τσιτάτα στα στόματα διασήμων ή μη, για να την στηρίξει.

    Κι εφόσον μιλάμε για ψυχανάλυση και όχι για Μαθηματικά, του καθενός η προσωπική άποψη είναι, κατ' αρχήν, εξίσου σεβαστή με των διασήμων.

    Αν είστε ο μόνος που αδυνατεί να παρακολουθήσει τους συλλογισμούς μου δεν πειράζει, σάμπως θα τους χρησιμοποιήσετε ποτέ τους συλλογισμούς μου για να στηρίξετε κάτι; Οχι.

    Αρκεί λοιπόν που παρακολουθείτε τους συλλογισμούς του Φρόιντ και της Zupančič και τους χρησιμοποιείτε.

    Αν είναι όμως και άλλοι που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τους συλλογισμούς μου και ντρέπονται να το πουν, ας τους δώσουμε μια ακόμη ευκαιρία.

    Τα παρακάτω δεν απευθύνονται σε εσάς, αλλά είναι γενικότερα.

    Η σεξουαλικότητα Δ Ε Ν μπορεί να μετρηθεί - αυτό είναι δεδομένο.

    Ομοίως και η πείνα Δ Ε Ν μπορεί να μετρηθεί - κι αυτό είναι δεδομένο, αλλιώς θα είχαμε "πεινόμετρο".

    Αλλά αυτό το χαρακτηριστικό της πείνας δεν μας εμποδίζει να έχουμε λ ε ι τ ο υ ρ γ ι κ έ ς και ε π ι κ ο ι ν ω ν ι α κ έ ς "ταυτότητες" για τους ανθρώπους όταν παρουσιάζουν εμφανείς και μ ε τ ρ ή σ ι μ ε ς διαφορές στο τ ί κ α ι π ώ ς τ ρ ώ ν ε, δηλ. σύμφωνα με ποιές εξωτερικότητες ε π ι λ έ γ ο υ ν να εκφράζουν, να επιδιώκουν και να υλοποιούν την ικανοποίηση της πείνας τους.

    Ετσι, μια χαρά μπορούμε να συνεννοηθούμε για το αν κάποιος είναι χορτοφάγος, κρεοφάγος, ωμοφάγος, κλπ. κλπ.

    Αυτό, ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ να συνεννοηθούμε.

    Αν ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ να συνεννοηθούμε, αρχιζουμε τα "ναι, αλλά πού ξέρεις αν ο βέγκαν τις νύχτες τρώει σούβλους", τα "ναι, αλλά εγώ ξέρω έναν κρεοφάγο που τρώει και μπριαμ" και τα "ναι, αλλά ο βεγκαν παγιδεύτηκε μες στην κοινωνική και την θρησκευτική και την gender και την όποια άλλη ταυτότητα του και αν θέλει να φάει έναν σούβλο, αυτοσυγκρατείται, γιατί τί θα πει ο κόσμος..." κλπ. κλπ.

    Αστεία πράγματα, κατάλοιπα μιας παιδιάστικης (ούτε καν παιδικής) αγάπης προς την απόλυτη "καθαρότητα" των διαχωρισμών και που έχουν να κάνουν με το πως, πότε και γιατί, όλες οι "ταυτότητες" έγιναν "θρησκευτικές ταυτότητες" δλδ. στηρίζονται και πολεμούνται με οπαδική θρησκοληψία ολικής καθαρότητας και οχι σχετικού προσδιορισμού.

    Ζούμε στην εποχή που ο καθένας τρώει ό,τι και όπως θέλει (στο δυτικό κόσμο - αλλού έχουν άλλα προβλήματα, δεν ψάχνουν τί εστί βανίλα, γιατί τους δείχνουμε τι εστί βερύκοκο...).

    Μπορεί έκαστος εξ ημών να είναι σε μια φάση της ζωής του βέγκαν, σε μια άλλη βίγκαν, και σε μια άλλη μπριζολοφάγος. Δεν τον εμποδίζει κανείς. Δεν κυκλοφορεί καμμία αστυνομία διατροφής στους δρόμους να κάνει έλεγχο "ταυτοτήτων" (ούτε καν αστυνομία "διαστροφής" να ελέγχει σεξουαλικές "ταυτότητες" - πέραν των γνωστών νόμων που αφορούν τα παιδιά, τους βιαστές και τα ζώα). Οποιος αντί να τρώει, τρώγεται με τα ρούχα του που τον στενεύουν, ας τα βγάλει!

    Απ΄την άλλη όμως, ζούμε κατά μέσον όρο 80 χρόνια, τα 60 ως ενήλικες. Οπότε, τυχόν επιθυμία του βέγκαν να συνεχίζει να αναγνωρίζεται α π ό τ ο υ ς ά λ λ ο υ ς ως βέγκαν ενώσο καθημερινά τρώει δημοσίως σούβλους για καμμιά δεκαετία, δεν καταπατά τα (ανύπαρκτα) ιερά και όσια βιβλία της βεγκανικής "ταυτότητας", ούτε του ζητάει κανείς να μας φέρει το βέγκαν πιστοποιητικό να το σκίσουμε. Μην μου αναστατώνεστε κάμποσοι εδώ μέσα, τζάμπα πάνε οι οιμωγές σας.

    Απλώς, καταστρέφει από μόνος του κάθε προσπάθεια επικοινωνίας...

    Αυτά, και συγγνώμη για την διακοπή της ροής. Και τώρα μπορεί να συνεχιστεί το νήμα με όλες τις φράσεις ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΦΡΟΙΝΤ έως ότου καταντήσει σε "πώς έμαθα τον Φρόιντ από το Facebook".

    Για την ιστορία, όποιος τυχόν ενδιαφέρεται για μια Φρουδική ψυχαναλυτική ματιά στο BDSM και όποιος θέλει να δει τί έγραψε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ο Φρόιντ για τα θέματα του φόρουμ, κυκλοφόρησε πρόσφατα από την Αγρα μια ανθολόγηση 130 σελίδων με λέξεις γραμμένες από τον ίδιο τον Φρόιντ, με τίτλο της ανθολογίας "Καθημερινές σεξουαλικές διαστροφές". Κι ό,τι καταλάβει ο καθένας μας, κατάλαβε.
     
    Last edited by a moderator: 22 Σεπτεμβρίου 2016
  3. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Τελικά ποιός είναι βανίλλα; Αυτός που τρώει φρικασέ, αυτός που μασουλάει καρότα ή αυτός που έχει διαρκείας στα Καλύβια;
    Τι, τα μπέρδεψα;  
     
  4. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Vanilla = Non BDSM
     
  5. espimain

    espimain Contributor

  6. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Καρτεσιανά και γραμματικές και κείμενα με ιστορία...
    Κάτι σαν το "Ο πόλεμος των κόσμων"...

    Μ' αρέσουν και τα "διαόλια" εκατέρωθεν και πανταχόθεν...
    Υπέροχες μελαγχολικές νότες...
    Μέχρι που ζηλεύω κιόλας...
     
  7. echo

    echo ***


    "Η λίμπιντο συναντά στα πολυκύτταρα έμβια όντα την εκεί κυρίαρχη ορμή του θανάτου...Τότε αποκαλείται ορμή καταστροφικότητας, ορμή καθυπόταξης, θέληση για εξουσία. Ενα μερίδιο αυτής της ορμής τίθεται κατευθείαν στην υπηρεσία της σεξουαλικής λειτουργίας, όπου έχει να επιτελέσει σημαντικό έργο. Αυτό αποτελεί τον κυρίως Σαδισμό. ( Φρόιντ - Το Οικονομικό Πρόβλημα του Μαζοχισμού )

    Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

    "...Ότι ίσως μάλιστα «δεν συμβαίνει στον οργανισμό τίποτα , που να μη συμβάλλει στην διέγερση της σεξουαλικής ορμής ... θα αναπτυσσόταν άνισα στις διάφορες σεξουαλικές ιδιοσυστασίες, αποτελώντας πάντως την φυσιολογική βάση, που ύστερα εποικοδομείται ψυχικά ως ερωτογενής μαζοχισμός" ( Φρόιντ - Το Οικονομικό Πρόβλημα του Μαζοχισμού )

    "H σεξουαλικότητα των περισσότερων αντρών......για την απόκτηση της εύνοιας. Ο σαδισμός θα αντοιστιχούσε τότε σε ένα αυτονομημένο, υπερβάλλον επιθετικό συστατικό της σεξουαλικής ορμής που έχει μετατοπιστεί στο επίκεντρο. (Φροιντ - Τρείς Μελέτες για την Θεωρία της Σεξουαλικότητας)


    " Η αναστροφή του σαδισμού εναντίον του ίδιου προσώπου εμφανίζεται κατα κανόνα με την πολιτιστική καταπίεση των ορμών , η οποία εμποδίζει ένα μεγάλο μέρος των καταστροφικών τάσεων των ορμών του ατόμου να χρησιμοποιηθούν στην ζωή.( Φρόιντ - Το Οικονομικό Πρόβλημα του Μαζοχισμού )


    "Έτσι ο ηθικός μαζοχισμός γίνεται η κλασσική μαρτυρία για την ύπαρξη ανάμιξης των ορμών" ( Φρόιντ - Το Οικονομικό Πρόβλημα του Μαζοχισμού )
     
    Last edited: 22 Σεπτεμβρίου 2016
  8. gaby

    gaby Guest

    Λίγη ιστορία του φόρουμ  
    Πρέπει να ήταν πάνω από δεκαετία όταν είχα πει κάτι τέτοιο, όχι έτσι ακριβώς αλλά όποιο γνωρίζουν τί έχω πει πού και πότε μπορούν να το κοιτάξουν. Μου είχε ζητήσει ο Fanshawe να διευκρινίσω "δηλαδή, tender lilly, μας λες πως ό.τι δεν είναι BDSM είναι βανίλλα;" Είχα δει τη λούμπα, τα είχα μασήσει, αλλά στο κάτω κάτω μιλούσαμε για βουδουσουμου και όχι για βανίλλα. Η ερώτηση έμεινε αναπάντητη. Από αυτές τις ερωτήσεις που υπάρχουν στο φόρουμ και έχουν απαντηθεί με μια εκκωφαντική σιωπή. Μέχρι που σήκωσε το θέμα η @SAP   Λίγο αργότερα αλλά και πάλι πολύ παλιά περιδιάβαινε εδώ στο φόρουμ, δεν έκατσε πολύ, μια που μίλαγε για τις κάβλες τις και τί έκανε και πώς το έκανε. Είχε προκαλέσει αίσθηση, ένα από τα σχόλια που είχαν γίνει γι αυτήν ήταν: "Μα, να μιλάει για τις κάβλες της χωρίς να έχει ούτε μια θεωρία κάβλας; Είναι ποτέ δυνατόν;" Οι τόνοι ανέβαιναν στο "ούτε μια".

    "Θεωρία κάβλας" λοιπόν και είναι η συζήτηση για vanilla vs. bdsm μια θεωρία κάβλας;

    Βγείτε στο google και τρέξτε ένα "vanilla sexuality". Δείτε τι θα σας βγάλει και πώς συνδέει με το BDSM. Δίνει μια βάση στον κυκλικό ορισμό σας, πάντως. Αφού το λέει και η Χάφφιγκτον Ποστ ότι όποιος βάλει μαστίγιο στο σπίτι του αυτομάτως κάνει BDSM και παύει να είναι βανίλλα. Άλλοι είναι πιο σκεπτικοί, πάντως
    Άλλοι λένε "κάντε λίγο BDSM για καλύτερο vanilla σεξ, αν πότε πότε το τελευταίο γίνεται βαρετό". Άλλοι λένε πως "το βανίλλα σεξ είναι που έχει ψυχή και ψυχοδιανοητικό δέσιμο", μήπως θυμίζει τίποτα αυτό; Και πολύ ωραιοποίηση της ζωής του βανίλλα ζευγαριού, μήπως και αυτό θυμίζει κάτι;

    Επιτρέψτε μου να οικειοποιηθώ για λίγο και όπως όπως τη θέση του σαδομαζοχιστή και να μιλήσω για βανίλλα από την οπτική ενός σαδομαζοχιστή:

    Συμφωνώ, αν ειπώθηκε τέτοιο πράγμα, ότι η κλίμακα της σεξουαλικότητας δεν είναι μονοπαραμετρική, δεν είναι μια κλίμακα όπου το τελείως βανίλλα είναι μπλε και όσο πηγαίνει και γίνεται πιο κινκυ, με ουρολαγνεία πχ, τόσο γίνεται κόκκινο και όταν μένει μόνον η ουρολαγνεία πχ τότε είναι κατακόκκινο και αν αυτός που κάνει ουρολαγνεία θελήσει απλό σεξ - και το έχει - τότε ξανακυλάει στο μπλε, το ίδιο και αν έχει "για ένα εξάμηνο επίμονες φαντασιώσεις ότι γαμιέται όπως όλος ο κόσμος που επηρεάζουν τη ζωή του". Δηλαδή, δεν έχουν την ίδια ρίζα, δεν έχουν τα ίδια κίνητρα, δεν έχουν τους ίδιους σκοπούς και κατευθύνσεις η βανίλλα σεξουαλικότητα και ο σαδομαζοχισμός.

    Σαδομαζοχισμός δεν γίνεται χωρίς ένα στοιχείο φιλοσοφικής τοποθέτησης, ακόμα και αν θέση φιλοσοφικής θεώρησης υπέχει ένα "δεν θέλω εγώ να είμαι σαν τους βανίλλα γιατί λένε ψέματα ο ένας στον άλλο και κάνουν τα ίδια και τα ίδια και γιατί η κοινωνία πρέπει να (αναγκαστεί από μένα να) μάθει να δίνει τόπο στο διαφορετικό και εγώ είμαι θυμωμένος με όλους αυτούς". Με είχαν ρωτήσει σε ένα σεμινάριο ξένης γλώσσας, τη χρονιά που όλοι διαβάζαμε το 1984, "αν υπάρχουν προσωπικές λύσεις στο πρόβλημα της αλλοτρίωσης". Είχα απαντήσει, κατόπιν σκέψης, "Could it be sadomasochism?" ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιούσα τη λέξη αυτή στη ζωή μου. Δεν το συνεχίζω γιατί εδώ μιλάμε για βανίλλα και όχι για σαδομαζοχισμό.

    Στις κοινωνικές επιστήμες, όταν ένα πράγμα πρέπει να ξεχωρίσει από ένα άλλο πράγμα, να βρεθούν ειδοποιοί διαφορές, δεν προσπαθούμε να ανάγουμε τα πάντα σε μια κεντρική διαφορά. Βάζουμε πολλές διαφορές, υπό μορφή κριτηρίων και ζητάμε να ισχύει ένας αριθμός αυτών, γνωρίζοντας ότι αποκλείεται να ισχύουν όλα και ότι αν βάλουμε να ισχύουν όλα δεν θα βρίσκουμε ποτέ άκρη και εμείς χρειαζόμαστε να ταξινομούμε, για κάποιον λόγο κάθε φορά, πχ για να ξέρουμε ποιοι θα παίρνουν ένα επίδομα και ποιοι όχι, κάπου πρέπει να τραβηχτεί η διαχωριστική γραμμή.

    Δηλαδή, τα κενά και οι επικαλύψεις υπάρχουν πάντα, αλλιώς οι περιγραφές και οι ορισμοί αναφέρονται σε άχρονα, νεκρά πράγματα, που δεν αλλάζουν και που δεν έχουν δυναμική.

    Κατά τη δική μου άποψη, τελείως άλλες ανάγκες καλύπτει ο σαδομαζοχισμός και τελείως άλλες, αλλιώτικες η βανίλλα επιθυμία. Με τελείως άλλους τρόπους και αλληλεπιδράσεις καλύπτεται η σαδομαζοχιστική ανάγκη και με τελείως άλλες η βανίλλα επιθυμία. Η επιθυμία, γενικά, τείνω να έχω τη γνώμη ότι είναι βανίλλα. Η επιθυμία, για μένα, στην έντασή της, τείνει στο βασικό, που είναι το βανίλλα. Η λαγνεία, που δεν είναι το ίδιο πράγμα με την επιθυμία, μπορεί να τείνει στον σαδομαζοχισμό. Και ασφαλώς, το BDSM που μπαίνει στην ομπρέλα του βανίλλα, επιδιώκεται σε συνδυασμό με βανίλλα, δεν αισθάνεται την ανάγκη της ερμηνείας και αιτιολόγησης, δεν αποτελεί θέση ζωής κλπ, είναι όσο δεν παίρνει έμφυλο και δεν φαντάζεται ότι μπορεί να υπάρχει κάτι άλλο, έχει ιδιοκτησιακή αντιμετώπιση των ερωτικών παρτνερ και φοβάται τα τρίτα πρόσωπα και δεν φαντάζεται ότι μπορεί να είναι αβάσιμος ένας τέτοιος φόβος, που έχει την ανάγκη κοινωνικής επιβεβαίωσης και καταναλωτικές προεκτάσεις για τον λόγο ότι θυει στην καθεστηκυία αισθητική, αυτό το BDSΜ είναι, κατά τη γνώμη μου, βανίλλα.
     
  9. SAP

    SAP Premium Member Contributor

    Ενδιαφερουσα απαντηση. Αν δεν χανομουν προς το τελος ισως θα ηθελα να σχολιασω. Ειναι παραξενο πώς το να γνωριζεις λεξεις δε σημαινει οτι κατανοεις νοηματα. Πρεπει να γνωριζεις και ανθρωπους. Πχ. Δεν θα βαλω πχ. Οποια καταλαβε καταλαβε. Οποια δεν καταλαβε ας ρωτησει.
     
  10. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    H φιλοσοφία δεν παράγει ιδεολογία όπως ακριβώς η ιδεολογία δεν παράγει φιλοσοφία.
     
  11. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Το ένα και μοναδικό που λέει αυτό είναι πως η Τέχνη προηγείται της Επιστήμης...
    Απλά και όμορφα... Ξεκάθαρα!
     
  12. elfcat

    elfcat . Contributor

    @echo

    Ωραία όλα αυτά αλλά δεν απαντούν αυτό που σας ρώτησα, αν γράφει κάπου ο Φρόιντ "η δευτερογενής ορμή του μαζοχισμού" ή έστω το απλούστερο "η ορμή του μαζοχισμού"- τώρα που βρήκατε και τον ηθικό μαζοχισμό και ξέρετε ότι κατά Φρόιντ υπάρχει και πρωτογενής μαζοχισμός.

    Με την ησυχία σας. Δεν βιαζόμαστε σε αυτό το φόρουμ. Το συνολικό έργο του Φρόιντ είναι όντως πάνω από 5,000 σελίδες (SE, στα Αγγλικά), οπότε κάτι μπορεί να έχει γραφτεί.

    Αν και έχω την υποψία πως όχι. Η υποψία μου είναι βάσιμη επειδή σε όλο του το έργο ο Φρόιντ παρουσιάζει τον μαζοχισμό ως δ ι α σ τ ρ ο φ ή (κατά την κριση του).

    Διαστροφή τον ανεβάζει, διαστροφή τον κατεβάζει. Οταν κάτι είναι διαστροφή στον ψυ λόγο, διαστροφή τίνος πράγματος είναι; Διαστροφή μιας ορμής, πολύ σωστά! Μια ορμή "έστριψε" αντί να εξελιχθεί "ομαλά" (ομαλά κατά Φρόιντ) πιθανώς για να βρει έναν τρόπο να ισορροπήσει ανάμεσα στις επιδιώξεις της και τις εξωτερικές και εσωτερικευμένες απαγορεύσεις.

    Οπως όλες οι σεξουαλικές διαστροφές, είναι αυτονόητο ότι ο σαδομαζοχισμος είναι διαστροφή της σεξουαλικής ενόρμησης, κατά Φρόιντ. Γιατί δηλαδή, η ουρολαγνεία τίνος διαστροφή είναι στον Φρόιντ; Της δίψας;

    Ο Φρόιντ δεν προσδιόρισε, ούτε όρισε την σεξουαλική ενόρμηση. Κάβλωναν και πριν από αυτόν, και αρκετοί και μετά από αυτόν. Ως προς τις διαστροφές, πήρε ουσιαστικά τον κατάλογο από τον Κραφτ-Εμπινγκ (1886) και πρότεινε ερμηνείες για τον μηχανισμό που οδηγεί στην κάθε διαστροφή. Με τις δικές του, καλές ή κακές, μεθόδους εξαγωγής συμπερασμάτων.

    Το αν ο μαζοχισμός είναι ορμή ή είναι διαστροφή είναι μια έγκυρη και ανοιχτή συζήτηση στο BDSM και η κάθε απάντηση είναι σεβαστή, αλλά και πάρα πολύ κρίσιμη (γι αυτό θεωρώ ότι είμαστε ον τόπικ). Ο Φρόιντ είχε κάθε ευκαιρία να απαντήσει όσο ζούσε και όλες οι ενδείξεις που έχουμε είναι ότι τον θεωρούσε διαστροφή. Αυτό.-

    Για να προλάβω την (άθλια) μονταζιέρα σας και να σας γλιτώσω κόπο: ναι, ο Φρόιντ διαχωρίζει τον σαδομαζοχισμό από τις υπόλοιπες διαστροφές, αλλά ΜΟΝΟΝ για λόγους καταγωγής, ως προς την προφανή (κατά την δική του ερμηνεία) διαδρομή από την σεξουαλικότητα:

    "Ο σαδισμός και ο μαζοχισμός κατέχουν ιδιαίτερη θέση μεταξύ των διαστροφών καθώς η αντίθεση μεταξύ ενεργητικότητας και παθητικότητας που καθορίζει το έρεισμα τους είναι μέρος των γενικών χαρακτηριστικών της σεξουαλικής ζωής"

    ΑΝ εσείς ισχυρίζεστε ότι μια ορμή δια-στρέφεται σε άλλη ορμή, και άρα οι διαστροφές μπορούν να είναι συγχρόνως και ορμές, όλα καλά. Μπορείτε να μας αναλύσετε ας πούμε την "ορμή του μαζοχισμού", την "ορμή της ποδολαγνείας" ή την "ορμή του φετιχιστή με τα κλύσματα", αλλά δεν βλέπω τον λόγο να τις αποδώσετε στον Φρόιντ.

    Αν τα βρείτε αυτά στον Φρόιντ, γράψτε μου! Αν όχι, παρακαλώ μη μου γράψετε.

    Γενικότερα: στο βιβλιαράκι που πρότεινα, θα δεί όποιος το διαβάσει ότι ο Φρόιντ απενοχοποιεί τις διαστροφές εδώ και 100 χρόνια, είτε συμφωνεί κανείς με τις ερμηνείες που τους δίνει, είτε όχι. Οποιος βέβαια αντλεί απόλαυση από το να είναι ενοχικός με την διαστροφή του, ας το αποφύγει