Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

BDSM vs μισογυνισμός

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Discussion' που ξεκίνησε από το μέλος skia, στις 30 Ιουλίου 2017.

  1. charlotte

    charlotte «Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω μοι την θύρα»

    @gaby_m Για να μην κουράζω με quote στο #145 έφερες παράδειγμα λειτουργικού ζευγαριού με μισογύνη Κ και ικανοποιημενο υ μερος. Για τέτοιες ξεκάθαρες σχέσεις που ξέρουν όλοι τι είναι και το αποδέχονται η γνώμη μου περισσεύει. Θα ήθελα να πω, οτι αφορμή για τη συμετοχή μου στο νήμα, είναι μία συζήτηση που κάναμε προχθές με την @anthea[C_M] το θεμα μας, μεταξύ άλλων, ήταν η εμπειρία κοινής μας φίλης με τύπο που δηλώνει bdsmer!!!!!! προσεγγίζει πληγωμένες κοπέλες και με σταθερά επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά αφήνει τις κοπέλες χειρότερα απ ότι τις βρήκε. Η νηματοθέτης λοιπόν μου είπε οτι κι αυτή τέτοιες περιπτώσεις είχε στο μυαλό της ανοίγοντας το νήμα. Δεν βάλει το bdsm το ξεμπρόστιασμα αυτών των τύπων, μόνο η ψεύτικη παρουσία τους θα μπορούσε να το βάλει. Όσο γιά την λανθασμένη κρίση δεν καταλαβαίνω ποιόν βλάπτει η γνωστοποίηση επαναλαμβανόμενων κακόβουλων συμπεριφορών ακόμα κι αν δεν έχουν κριθεί άψογα απο τις γυναίκες που το βίωσαν, οχι μία, μιλάω για κάτι σε φασόν συμπεριφορά. Το να στοχοποιήσεις ένα πρόσωπο, αν κάνεις λάθος ή αν αυτό αλλάξει, θεωρητικά πάντα, το καταστρέφεις κοινωνικά. Η γνωστοποίηση μισογυνιστικών συμπεριφορών αδυνατώ να καταλάβω ποιόν βάλει.
     
  2. Seras Victoria

    Seras Victoria Danger! Danger! High Voltage! Contributor

    Η @charlotte εξέφρασε τη γνώμη της σχετικά με το θέμα του νήματος που είναι ο μισογυνισμός και το βδσμ και της γράφεις ότι το ποστ τις βγάζει φοβίες σε σχέση με το βδσμ σκέτο και γενικά (χωρίς να αναφέρεις τον μισογυνισμό που είναι το θέμα και στο οποίο επικεντρώνεται η Σαρλότ).

    Λες από κάτω ότι συμφωνείς ότι ο μισογυνισμός επηρεάζει αρνητικά το βδσμ.

    Μπορείς να μου εξηγήσεις επειδή με έχεις μπερδέψει;
     
  3. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Όχι.
     
  4. gaby_m

    gaby_m open for S/m discussion Premium Member Contributor

    charlotte, όταν συζητώ σε νήμα με τίτλο τύπου "-ισμός και BDSM" αντιλαμβάνομαι ότι συζητώ για ένα γενικό φαινόμενο και όχι για μεμονωμένα ή σειρά μεμονωμένων περιστατικών και ενδεχομένως για κάποια ποτήρια που ξεχείλισαν. Αν είναι νήμα που θέτει μια γενική έννοια με γενικούς όρους και, όπως μας λες, έχει αφορμή συγκεκριμένα περιστατικά, τα οποία δεν γνωρίζω, είναι τελείως άλλο πράγμα και αν το ήξερα ή αν είχα μια ένδειξη γι αυτό δεν θα συμμετείχα. Εγώ είχα δει απλά ένα νήμα που ξεκίνησε από ένα άλλο νήμα. Φαίνεται ήμουν αφελής  

    Προφανώς δεν έθετα θέμα "λειτουργικού ζευγαριού με μισογύνη Κ και ικανοποιημένο υ μέρος", όπως αντιλήφθηκες το ποστ μου #145, αλλά έθετα θέμα μισογυνισμού που πρώτον δεν είναι φανερός και δεύτερο δεν σημαίνει κακή συμπεριφορά, μη φροντίδα, μη ενδιαφέρον και έλλειψη ικανότητας και γνώσεων και όλα τα άλλα για να γίνεται καλό παιχνίδι. Από τις δικές μου εμπειρίες και γνώσεις αυτό ξέρω για μισογυνισμό, YMMV αλλά υπάρχει και αυτό και μάλιστα στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

    Επειδή δεν μου λείπουν φεμινιστικές ευαισθησίες, ανθρωπισμός και ούτω καθ εξής, επειδή συμβαίνει να έχω δώσει τις μάχες μου και να έχω συμπαρασταθεί σε μάχες άλλων γυναικών δεν μπορώ να δεχτώ το "για τέτοιες ξεκάθαρες σχέσεις που ξέρουν όλοι τι είναι και το αποδέχονται η γνώμη μου περισσεύει", γιατί οι σχέσεις των άλλων δεν είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο διαμορφώνονται οι γνώμες μου και γιατί στην τελική οι γνώμες είναι έπεα πτερόεντα αν κάποια χρειαστεί βοήθεια, ό,τι γνώμη και να είχε ή να είχα για τη σχέση της και ό,τι γνώμη να είχε για τις γνώμες μου. Αν κάποια ζητήσει την βοήθειά μου την έχει, όπως και εγώ όποτε ζήτησα βοήθεια την είχα. Χωρίς να ασχοληθώ διόλου με γνώμες.

    Σχετικά με τον τυπάκο και το πρακτέο για τα καμώματά του, δεν είμαι υπέρ της συγκάλυψης, ούτε βέβαια της αφομοίωσης σε μια Κ προσωπικότητα αλλόκοτων και κακόβουλων συμπεριφορών, που ουδόλως με απασχολεί αν ερείδονται στον μισογυνισμό. Ιδίως όταν τέτοιες καταστάσεις κάνουν ανθρώπους να πιστεύουν ότι είναι περίπου χαρακτηριστικές ή μπορεί πιο εύκολα να συμβούν στο BDSM. Έχω κάθε λόγο να πιστεύω ότι μόνο καλό θα ήταν για τον χώρο αν τέτοια φαινόμενα όπως και άλλα μπορούσαν να απομονωθούν και να μην συνηθίζονται. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει τυπολογία συμπεριφορών μισογύνηδων και μη μισογύνηδων.

    Όσον αφορά τα technicalities των ξεμπροστιασμάτων, επίτρεψέ μου να απέχω, δεν γνωρίζω πώς είναι σωστό και καλό να γίνονται και δεν μπορώ να βοηθήσω.
     
  5. charlotte

    charlotte «Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω μοι την θύρα»

    Πως μπορεί να είναι γενικό φαινόμενο μια " ιδιάζουσα" να το πώ και συγχωρέστε με για το αδόκιμο του όρου, συμπεριφορά μισογύνη;
    Επίσεις δεν έχω καταλάβει που ακριβώς διαφωνούμε.....φαίνεται πως η αφέλεια είναι κολλητική  
     
  6. gaby_m

    gaby_m open for S/m discussion Premium Member Contributor

    Πάντα οι λέξεις με κατάληξη "ισμός" μιλάνε για γενικά φαινόμενα.

    Αν δεν θέλεις να διαφωνείς με τα γραφόμενά μου, πολύ ευχαρίστως να μη διαφωνείς, κανένα πρόβλημα, κάθε άλλο  
     
  7. charlotte

    charlotte «Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω μοι την θύρα»

    Δεν έχω και δεν είχα καμία διάθεση να την πώ ή να ταπώσω κανέναν, έχω επιχειρήματα που υποστηρίζουν τις απόψεις μου και με επιχειρήματα αυτές αλλάζουν! Θα σε παρακαλούσα @gaby_m για τα παραπάνω παιχνιδάκια να βρείς άλλο παιδάκι. Κατέθεσα κι έκανα νιανιά τα λεγόμενά μου, αποχωρώ απο το νήμα γιατι η αντιπαράθεση έχει ξεφύγει της ουσίας του θέματος και ελπίζω αυτό να γίνει σεβαστό.
     
  8. gaby_m

    gaby_m open for S/m discussion Premium Member Contributor

    Δεν αντιπαρατίθεμαι, το ότι παίρνεις τόσο βαριά μια κουβέντα ειπωμένη με φιλική διάθεση είναι παράξενο για μένα, και μετά ό,τι είχα πει, με επιχειρήματα, είναι παραπάνω για να το διαβάσει ο καθένας   Επίσης θα ήθελα σεβασμό. Ευχαριστώ  
     
  9. brenda

    brenda FU very much

    Ο μισογυνισμός είναι κοινωνιολογικός όρος, κομμάτι πεποιθήσεων ή αξιακών (έως και απαξιακών) συστημάτων των ατόμων που τον ενστερνίζονται. Από παλιά, από την Αρχαία Ελληνική γραμματεία, αντιμετωπιζόταν ως παθογένεια, ασθένεια και κατηγορούνταν οι ρήτορες, φιλόσοφοι, πολιτικοί που εξέφραζαν μισογυνία μέσα από τα λόγια ή τα έργα τους, καθώς θεωρείτο ασέβεια κατά της αξίας της γυναίκας, και κατ΄επέκταση της οικογένειας και της κοινωνίας σούμπιτης.
    Να κατηγορήσουμε τον Επιμηθέα και την Πανδώρα για τις ρίζες του, δεν με νοιάζει, αλλά να μην τον αθωώνουμε τεχνηέντως με μεσοβέζικες τοποθετήσεις, ψευδο-τάχα-μου-δήθεν-φεμινισμού. Τι να κάνουμε τώρα, οι έννοιες ξεύρετε, από κάποια ''μεμονωμένα περιστατικά'' ξεκίνησαν και γαμήθηκε ο Δίας μετά και έγινε ανακατωσούρα μεγάλη μεταξύ των φύλων, αυτή είναι η ιστορία του ανθρώπινου γένους.

    Ο σεβασμός, επίσης, δεν απαιτείται, από κανέναν σε κανέναν, κερδίζεται, με σκέψεις, λόγια και πράξεις.
    Δεν μπορούμε να τον επικαλούμαστε, αν δεν τον έχουμε αντίστοιχα επιδείξει, κανείς προς κανέναν.
    Ας πούμε ότι ο μισογυνισμός είναι η αδικαιολόγητη έλλειψη σεβασμού που καταλήγει στο μίσος και την εχθρότητα προς το γυναικείο φύλο.
    Θα ήταν μία καλούτσικη προσέγγιση. Θα εξηγούσε και το γιατί αρκετές γυναίκες εκφράζουν μισογυνικές απόψεις, ως έναν βαθμό, πέραν της αβύσσου τής γυναικείας ψυχής.

    Οπότε, δεν πρέπει να μάς κάνει εντύπωση ότι οι άνθρωποι με στρεβλή εντύπωση και κατανόηση της έννοιας του σεβασμού, εκφράζουν μισογυνικές, ή φίλα στους μισογύνηδες προσκείμενες απόψεις. Και κάπως έτσι πολλαπλασιάζονται.
    Έχει και αυτό την αξία του, για τα παρατηρητικά μάτια.
    Στο χέρι μας είναι να τούς ρίξουμε το φλιτ της αδιαφορίας, δεν μπαίνουμε σε διάλογο με μισογύνηδες και μισογύναια, τσάμπα θα χαλαστούμε και αυτοί θα το απολαύσουν -εκτονώνοντας το γενικευμένο μίσος τους-, όπως τα γουρούνια απολαμβάνουν την λάσπη.

    Το θέμα είναι να είναι σε θέση κάποιος να κάνει την διάκριση, πότε εμπλεκόμαστε και πότε όχι. 
     
    Last edited: 4 Αυγούστου 2017
  10. Iagos

    Iagos Contributor

    Στον Άμλετ ο Σαίξπηρ γράφει: «Αδυναμία, το όνομα σου γυναικείο». (Άμλετ)

    Προ ημερών κάπου έπεσε στο μάτι μου ένα «μυαλό», που εξαιτίας αυτού του στίχου σε συνδυασμό με τον στίχο «Μην διαφωνείς μαζί της είναι τρελή» (Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι), προσπαθούσε σε αναρτηση του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης του να αποδείξει πως ο Σαίξπηρ ήταν… μισογύνης…

    Ο Μπουκόφσκι, ένας από τους σημαντικούς ποιητές του εικοστού αιώνα, πολλάκις έχει χαρακτηριστεί ως ένα φαλλοκρατικό γουρούνι και ως ένας μισογύνης.

    Με τα παραπάνω παραδείγματα θέλω να πω πως οι λέξεις, η σημασία τους και οι δονήσεις τους, είναι πλέον ένας αχταρμάς που αναλόγως το φαντασιακό και την αντιληπτικότητα του καθενός παίρνουν σάρκα και μορφή κατά το δοκούν.

    Το παραπάνω αποτελεί σύμπτωμα της πολιτικής ορθότητας η οποία ως χρόνια και επάρατη ασθένεια χτυπά την συλλογική συνείδηση και την αποδυναμώνει στο μέτρο του ατομικού και του προσωπικού.

    Ο μισογυνισμός αποτελεί το τελευταίο στάδιο του απάνθρωπου.

    Πιο κάτω δεν έχει από τον μισογύνη.

    Στα χρόνια που ασχολούμαι με την ασυμμετρία δεν έχω ανταμώσει μισογύνη εντός του bdsm. Έχω ακούσει για περιπτώσεις, τραγικές και κακοποιητικές φυσικά, αλλά αυτές είναι ελάχιστες. Οι bdsmers ανά τον κόσμο και όχι μόνο στην Γραικία (Greece) έχουν ισχυρά ανακλαστικά και όταν προκύπτουν τέτοια φαινόμενα τα θέτουν εκτός κοινοτήτων.

    Θα είχε ενδιαφέρον αν κάποιος έχει βρει κείμενα που εκφράζουν μισογυνισμό στον παγκόσμιο ιστό ή στο εδώ …. Καφενείο..

    Σαφώς και εγώ όπως και εσείς θα έχετε παρατηρήσει κάποιες προσπάθειες για να αποδειχτεί πως το «φυσιολογικό Κ/υ ζεύγος είναι άντρας Κ και γυναίκα υ». Και για να αποδειχτεί κατά καιρούς έχουν επιστρατευθεί γελοία επιχειρήματα όπως η τεστοστερόνη για παράδειγμα. Όμως αυτά είναι σχολιάκια που γρήγορα μπαίνουν στην αφάνεια. Κανείς δεν μπορεί να στηρίξει κάτι τέτοιο μέσα από νήμα του, σοβαρά. Και όποιος το προσπαθήσει και επιδιώξει να αποδείξει πως η Κυριαρχία είναι συνυφασμένη με την ανωτερότητα του άνδρα και η υποταγή με την κατωτερότητα της γυναίκας, είτε στον παγκόσμιο ιστό είτε στην Γραικία (Greece) θα πέσει στο κενό.

    Μια τέτοια προσπάθεια φυσικά και θα την έβλεπα ως εισχώρηση μισογυνικών αντιλήψεων στο bdsm. Και φυσικά αν αυτή η προσπάθεια αποκτούσε δυναμική με πιθανό αποτέλεσμα την αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων θα την έβλεπα και ως απειλή.

    Ο μισογυνισμός είναι μια ισχυρή δογματική αντίληψη που δεν έχει θέση στο στην ζωή μας, πόσο μάλλον στο bdsm.

    Αυτό δεν σημαίνει πως εντός του bdsm δεν υπάρχουν αρκετά κατάλοιπα αυτής της ισχυρής δογματικής αντίληψης. Στα χιλιάδες χρόνια που η Πατριαρχία ταλανίζει τις ζωές μας έχει εγγράψει στο συλλογικό ασυνείδητο μας το δόγμα της. Και παρόλη την πρόοδο που έχει επιδείξει η ανθρωπότητα προς την αποδέσμευση της από τον σκληρό δογματικό πυρήνα της Πατριαρχίας είναι τόσο ισχυρά εντυπωμένα στην συλλογική μνήμη τα κείμενα των καθοδηγητών της που ακόμα και να μην τα αντιλαμβάνεσαι πως τα έχεις υιοθετήσει, τα έχεις υιοθετήσει.

    Και εγώ ακόμα που σας γράφω διακρίνω στον εαυτό μου πολλά από αυτά. Και πολεμώ, γιατί με την Πατριαρχία βρίσκομαι σε πόλεμο εδώ και χρόνια, να τα πετάξω από επάνω μου. Τα αντιλαμβάνομαι ως σκνίπες δολερές που μου επιτίθενται μαζικά και δεν με αφήνουν να ησυχάσω και να απολαύσω.

    Ο μισογυνισμός έχει ισχυρούς καθοδηγητές μέσα στους αιώνες. Και αυτοί οι καθογητές βρίσκονται μέσα στα κείμενα των θρησκειών του μονοθεϊσμού.

    Ο θεός είναι το φετίχ της Πατριαρχίας. Και αυτό το φετίχ έχει "παραχωρήσει" στους άντρες την ανωτερότητα για κάποιον λόγο που δεν κατανοούμε και πολύ καλά αλλά αφού το είπε ο θεός μεγάλο το όνομα του.

    Μερικά παραδείγματα καθοδηγητικού μισογυνισμού.

    1) Ιουδαϊσμός

    Η «παλαιά διαθήκη», το αρχαιότερο μανιφέστο της πατριαρχικής εξουσίας μας αποκαλύπτει τη θέση του για τη γυναίκα με τα παρακάτω σαφή λόγια: «Ο Mωυσής θύμωσε εναντίον των αρχηγών του στρατεύματος, των χιλιάρχων, και των εκατοντάρχων, που ήρθαν από την παράταξη του πολέμου και τούς είπε: «Aφήσατε ζωντανές όλες τις γυναίκες; Δεν βλέπετε ότι αυτές έγιναν αιτία στους γιους Iσραήλ, σύμφωνα με τη συμβουλή τού Bαλαάμ, να ανομήσουν ενάντια στον Kύριο, στην υπόθεση του Φεγώρ, και έγιναν η πληγή επάνω στη συναγωγή τού Kυρίου και τώρα, θανατώστε από τα παιδιά όλα τα αρσενικά, θανατώστε ακόμα και όλες τις γυναίκες, όσες γνώρισαν άνδρα, που κοιμήθηκαν μαζί του, όλα, όμως, τα μικρά κορίτσια, όσα δεν γνώρισαν κοίτη άνδρα, φυλάξτε τα για τον εαυτό σας ζωντανά»[5]. Στο Δευτερονόμιο (κβ΄ 21), προβλέπεται «Να λιθοβολείται η θυγατέρα του λαϊκού όταν πορνεύσει». Στο δε Λευϊτικό (κα΄ θ) «Θυγατέρα ανθρώπου ιερέως εάν βεβηλωθεί πορνεύοντας επί πυρός κατακαυθήσεται». Ο εβραϊκός, ο λεγόμενος και ‘μωσαϊκός νόμος’ όριζε ότι κάθε λεχώνα είναι ακάθαρτη. Γι’ αυτό το λόγο της απαγορευόταν να εισέρχεται στο Ναό για 40 μέρες αν γεννούσε αγόρι και για 80 μέρες αν γεννούσε κορίτσι. Η διαφορά αυτή υπήρχε ως ένδειξη κατωτερότητας της γυναίκας και ως υπενθύμιση, ότι η γυναίκα εξαπατήθηκε πρώτη από τον σατανά, που ήταν βεβαίως δημιούργημα κι αυτός του ‘καλού θεού’!

    2) Στον δικό μας Χριστιανισμό

    Δια στόματος του Ρωμαίου στρατιώτη Σαούλ που έγινε κατά έναν εντελώς παράξενο τρόπο Παύλος είναι σαφής η άποψη του αναφορικά με την αντίληψή του για τη σχέση ανδρών και γυναικών: «να ξέρετε ότι σε κάθε άντρα η κεφαλή του είναι ο Χριστός και κεφαλή της γυναίκας ο άντρας της [..] ο άντρας, βέβαια, δεν οφείλει να κατακαλύπτεται στην κεφαλή του, επειδή είναι εικόνα και δόξα του Θεού. η γυναίκα όμως είναι δόξα του άντρα. Γιατί δεν προέρχεται ο άντρας από τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα από τον άντρα. Και βέβαια, δε δημιουργήθηκε ο άντρας για τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα για τον άντρα».

    Μετά από το παραπάνω ξεκίνησε ένα παραλήρημα μισογυνισμού

    Άγιος Βασίλειος: «Η γυναίκα δεν έχει την άδεια να αφήνει τον άνδρα της, αλλά, κι αν δέρνει αυτήν εκείνος, πρέπει να υπομένει κι όχι να χωρίζεται, κι αν την προίκα της ξοδεύει, κι αν σε άλλες γυναίκες πορνεύει, αυτή πρέπει να καρτερεί. Ώστε η μεν γυναίκα που άφησε τον άνδρα της μοιχαλίς είναι αν πάρει άλλον, ο δε αφεθείς αυτός άνδρας, αν πάρει άλλη, συγχωρείται» (Πηδάλιο, Κανών Θ).

    Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος : «Γενικά η γυναίκα είναι ένα σκουλήκι που σέρνεται, η κόρη του ψεύδους, σκεύος ακαθαρσιών, ο εχθρός της ειρήνης.» (Προς τους έχοντας παρθένους συνεισάκτους)

    Έχω και άλλα, αλλά λέω να μην σας κουράσω.

    3) Ισλάμ

    Σύμφωνα με το Κοράνι ο Μωάμεθ λέει: «Οι άνδρες είναι οι συντηρητές των γυναικών, επειδή ο Αλλάχ έκανε ορισμένους να υπερέχουν των άλλων, και επειδή εκείνοι ξοδεύουν από την περιουσία τους. Οι καλές γυναίκες συνεπώς είναι υπάκουες, φυλάγοντας τα κρυφά πράγματα όπως τα έχει φυλάξει ο Αλλάχ, και όσο για εκείνες εκ μέρους των οποίων φοβόσαστε την εγκατάλειψη, να τις επιπλήττετε, και να τις αφήνετε μόνες μέσα στους χώρους του ύπνου, και να τις δέρνετε. Και τότε, αν σας υπακούνε, μην ζητάτε κάτι εναντίον τους. Είναι βέβαιο πως ο Αλλάχ είναι ύψιστος, είναι μεγάλος», Κοράνι 4:34, δηλαδή είναι βέβαιο πως ο Αλλάχ είναι ο θεός των ανδρών και της πατριαρχικής εξουσίας που τον δημιούργησαν.


    «Οι γυναίκες σας είναι σαν ένα κομμάτι καλλιεργημένης γης για σας, έτσι, πλησιάστε τη γη σας όποτε και όπως θέλετε». Κοράνι 2:223.

    «Στον Παράδεισο υπάρχει ένα περίπτερο φτιαγμένο από ένα τεράστιο κούφιο μαργαριτάρι εξήντα μίλια σε πλάτος, σε κάθε γωνία του οποίου υπάρχουν εταίρες που δεν θα βλέπουν εκείνους που είναι στις άλλες γωνίες, και που οι πιστοί θα τις επισκέπτονται και θα τις απολαμβάνουν».
    Sahih Al-Bukhari 4879.
    (Το Sahih Al-Bukhari, είναι το δεύτερο σημαντικό ιερό βιβλίο του Ισλάμ μετά το Κοράνι).

    Σύμφωνα επίσης με το Sahih Al-Bukhari οι γυναίκες δεν δικαιούνται να απολαμβάνουν τον έρωτα και γι αυτό υποβάλλονται στον βάρβαρο γενετήσιο ακρωτηριασμό, τη γνωστή κλειτοριδεκτομή , που είναι ευρέως διαδεδομένος κυρίως μεταξύ των μουσουλμανικών πληθυσμών των χωρών της Αφρικής και της Ασίας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις είναι διαδεδομένος και μεταξύ χριστιανών και οπαδών ανιμιστικών θρησκειών και αποσκοπεί στην εξαφάνιση της γυναικείας προσωπικότητας ως προϋπόθεση για την απόλυτη υποταγή της.

    Τα παραπάνω καθοδηγητικά κείμενα εδραίωσαν για αιώνων την μισογύνικη αντίληψη και την κατέστησαν ως την απόλυτη αλήθεια.

    Εκείνο που ανέτρεψε σιγά, σιγά με κόπο, αίμα, θυσία και αγώνες αυτή την παγιωμένη διάκριση ανάμεσα στην ανωτερότητα του άνδρα και την κατωτερότητα της γυναίκας ήταν το φεμινιστικό κίνημα. Ο φεμινισμός ήταν η απάντηση σε αυτές τις σκέψεις. Ο φεμινισμός προέκυψε μέσα από την ιστορική αναγκαιότητα που είχε δημιουργήσει ο διαφωτισμός για την αποκαθήλωση τέτοιων αντιλήψεων.

    Ο φεμινισμός δεν είναι κάτι ανοργασμικές με ταγάρια και αξύριστες μασχάλες όπως χαριτωμένα πρεσβεύουν κάποιοι.

    Ο φεμινισμός είναι ένα ιστορικό γεγονός που άλλαξε παγιωμένες αντιλήψεις αιώνων και όχι αναίμακτα.

    Ο φεμινισμός μπορεί να μην γκρέμισε την Πατριαρχία αλλά την ανάγκασε να αποδεχτεί πράγματα που της φαίνονταν έως τότε αδιανόητα και να συμμορφωθεί στην απαίτηση να παραχωρήσει δικαιώματα και ελευθερίες στις γυναίκες.

    Ως ιστορικό γεγονός και όχι ως μια θεωρία πέρασε μέσα από διάφορα στάδια και φάσεις.

    Από την πρώιμη ιστορική του φάση για ίσα δικαιώματα στην εργασία και την πολιτική ζωή πέρασε στην φάση διεκδίκησης της αυτοδιάθεσης του σώματος και της ελευθερίας των σεξουαλικών επιλογών. Δεν είναι λίγο αυτό που κατάφερε ο φεμινισμός ιστορικά. Ο φεμινισμός προέτρεψε και άλλες καταπιεσμένες σεξουαλικά μειονότητες όπως οι gay, οι λεσβίες και οι Trans άνθρωποι να διεκδικήσουν από την πουριτανική Πατριαρχία.

    Φυσικά και ο φεμινισμός του 19ου αιώνα δεν συγκρίνεται με τον φεμινισμό του 21ου. Ο φεμινισμός του 21ου αιώνα έχει αλλάξει πορεία από τις αρχικές διακηρύξεις του 19ου και έχει συστρατευτεί με την πολιτική ορθότητα. Η πολιτική ορθότητα ως γνωστόν στραγγαλίζει κάθε έννοια που αναφέρεται στο συλλογικό και το δημόσιο και αναδεικνύει το προσωπικό, τον άνθρωπο μονάδα. Κατακερματίζει την συλλογική διεκδίκηση και την ανάγει στην διεκδίκηση του εξατομικευμένου δικαιώματος.

    Στη σημερινή τροπή των πραγμάτων, η κουλτούρα του political correct λειτουργεί σαν ηθικό πλυντήριο της κοινωνικής αδικίας και σαν συνεργείο εξευγενισμού της εκμετάλλευσης, θυμίζοντας το βικτωριανό μοντέλο κοινωνικής οργάνωσης όπου η πιο σκληρή και αποτρόπαιη καταπίεση θεμελιώνεται πάνω σε μια υποκριτική ευγένεια αριστοκρατικού καθωσπρεπισμού.

    Με τον φεμινισμό που εκφράζεται μέσα από την πολιτική ορθότητα δεν μπορώ ούτε να συμπλεύσω ούτε να συνταχτώ.

    Καθώς η γλώσσα που μιλάμε φτωχαίνει, μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε αφειδώς και άστοχα κάποιες λέξεις με κατάληξη σε -ης που είναι πολύ της μόδας: Λαϊκιστής, φασιστής (ο φασίστας, όπως το έγραφε ο Καζαντζάκης), αντικομμουνιστής, εθνικιστής, σεξιστής.


    Καθώς μπερδεύουμε τις έννοιες στο μυαλό μας, ο σεξισμός δεν έχει να κάνει με την νοοτροπία διακρίσεων βάση του φύλου, αλλά γίνεται ένας εύκολος τρόπος για να «στριμώξουμε» όσους άντρες αποθεώνουν το γυναικείο σώμα, έτσι απλά και ξεκάθαρα, χωρίς ν’ ασχολούνται ταυτόχρονα και με την ιστορία του φεμινιστικού κινήματος.

    Στην προσπάθεια να γίνουμε πολιτικά ορθοί, κάθε λέξη που θυμίζει σεξ γίνεται το έρεισμα προκειμένου κάποιοι νανοκέφαλοι, θωρακισμένοι σεξουαλικά άνθρωποι, να εκτοξεύσουν τα στεγνά, ανοργασμικά βέλη τους προς κάθε «σεξιστή».

    Ο πολιτικά ορθός φεμινισμός φυσικά και θα αποδώσει το παράσημο του «σεξιστή» ή του «μισογύνη» μέσα από την πολιτική ορθότητα.

    Χωρίς να έχει και καμία ιδιαίτερη σημασία για τον πολιτικά ορθό φεμινισμό η πραγματική έννοια της λέξης, σεξιστής, ως τέτοιος χαρακτηρίζεται εύκολα κάθε άντρας που ανεβάζει τη φωτογραφία μιας γυμνής, ημίγυμνης γυναίκας. Κατά κάποιο παράξενο τρόπο, ακατανόητο, είναι υποτιμητικό, σεξιστικό, να προβάλεις μέσω μιας εικόνας σεξουαλικά το γυναικείο σώμα.

    Χαρακτηρίζεται ως μισογύνης ένας ποιητής όπως ο Μπουκόφσκι

    Και ξαφνικά, μέσα στο νεοπουριτανισμό που αναδύεται απ’ τα social media, κάθε φωτογραφία του Helmut Newton είναι σεξιστική.

    Ακόμα κι ο Σαραμάγκου σεξιστής αποκαλέστηκε από τους άμουσους.

    Ακόμα και ο Σαίξπηρ μισογύνης από τους άκαυλους

    Iagos
     
    Last edited: 5 Αυγούστου 2017
  11. brenda

    brenda FU very much

    Έλεος πια με την wiki!
    Actions speak louder than words, remember?
     
  12. tithon

    tithon Contributor

    παρ' ότι το πρώτο συνθετικό της λέξης παραπέμπει σε ισχυρό συναισθηματικό φορτίο (φόβο, απέχθεια κλπ) πίσω από την αρνητική στάση απέναντι στα θηλυκά ή γυναικεία χαρακτηριστικά, ο όρος εξελίχθηκε να συμπεριλαμβάνει και την δαιμονοποιητική, αφοριστική ή υποτιμητική παρόμοια στάση, ακόμη και σε αμιγώς θεωρητικό επίπεδο. ο θεωρητικοποιημένος (ας τον προσδιορίσουμε έτσι) μισογυνισμός είναι ενδεχόμενο να προέρχεται από άδηλα φορτία (προληπτικό φόβο αστοχίας; ) που πάντως δεν διακινούνται υποχρεωτικά μαζί με τη θεωρητική διακίνηση. υπάρχουν, με άλλα λόγια, άτομα φορείς -ή χρήστες ακριβέστερα- (στη σκέψη ή τη διατύπωση) μισογυνικών ιδεολογημάτων τα οποία δεν βρίσκουν ανταπόκριση σε συμπεριφορές των ίδιων των ατόμων φορέων· παραμένουν κενοί αφορισμοί.

    αφήνοντας κατά μέρος εκείνον τον μισογυνισμό που συνδέεται πράγματι με βαρειά συναισθηματικά φορτία, ο οποίος δεν έχει νόημα να προσεγγιστεί σε γενική δημόσια συζήτηση, χρειάζεται να επισημανθεί οτι ο θεωρητικοποιημένος μισογυνισμός εδράζεται και στην ηθικολογική ταξινόμηση που αναπτύχθηκε στη "δυτική σκέψη" που κατανοεί με εξιδανικεύσεις και δαιμονοποιήσεις, αντί με διαπιστώσεις. στα πλαίσια της σκέψης αυτής ο μισογυνισμός, η μισανδρία ή η μισανθρωπία μπορούν να πλαισιωθούν απ' την ίδια περιγραφή με αντικατάσταση λέξεων και μόνον.


    πολύ κρίσιμη διατύπωση! περιγράφει τον πυρήνα της εξιδανίκευσης. προϋποθέτει την παραδοχή ότι η ασυμμετρία χρειάζεται να εκλογικευθεί στη βάση μιας ανισότητας (προκειμένου να απενεχοποιηθεί; ). όμως, η ασυμμετρία και η ανισότητα δεν είναι ...συνώνυμα. η ασυμμετρία αφορά σε ρόλους, όχι σε ηθικές ταξινομήσεις. τα φύλα, για παράδειγμα, δεν είναι ούτε ίσα ούτε άνισα, είναι διαφορετικά. διαφέρουν και διακρίνονται. δεν υπάρχει η παραμικρή ανάγκη να υποστηριχτεί η ασυμμετρία στη βάση κάποιας ανισότητας. το μιξερ χτυπάει αυγά, το τηγάνι τα τηγανίζει, δεν σκέφτηκε ποτέ κανένας να αποφασίσει αν είναι ανώτερο το τηγάνι απ' το μίξερ ή αντίστροφα. κάνουν άλλη δουλειά. πολύ περισσότερο δεν χρειάζεται να μεταφερθεί αυτή η επινόηση ανισότητας στα άτομα που φέρουν τα χαρακτηριστικά, όπως δεν χρειάζεται και δεν αποκτά νόημα ενα συμπέρασμα πως ένα συγκεκριμένο πορτοκάλι θα μπορούσε να ειναι ανώτερο ή κατώτερο από ένα συγκεκριμένο βερύκοκο.

    για το βδσμ δεν ξέρω αν είναι, για την ασυμμετρία δεν είναι θεμέλιο, εκδήλωση μάλλον.

    η ισχύς μάλλον, που εκδηλώνεται και διά της φυσικής βίας.

    σωστά. ένα τμήμα του γυναικείου κινήματος, με εισαγωγικά ή χωρίς, μετέτρεψε τη διεκδίκηση οικονομικής αυτονομίας και ανεξαρτησίας (και επιλογών κατ' επέκταση) σε αναμέτρηση των φύλων σε επίπεδο προσώπων. και ανέθεσε ενοχές και στα δύο φύλα. αυτό όμως δεν είναι καινούριο. πριν 20 αιώνες ο ιουβενάλης σχολίασε πως η γυναικεία χειραφέτηση δεν είναι η μετατροπή των γυναικών σε άνδρες. δεν είναι περισσότερο μίσανδρη από μισογυνική η ιδέα της αναμέτρησης στο όνομα του φύλου.

    όχι  
    δεν είναι απαραίτητο (ούτε άλλως πώς χρειαζούμενο) να είμαι ψηλότερος, βαρύτερος, εξυπνότερος, δυνατότερος, επιδεξιότερος κλπ απ' την υποτακτική μου. έχω κι έχει ρόλο. δεν στηρίζεται στο επινόημα της αριστείας η ασυμμετρία, και ιδίως δεν επιλύεται η ταξινόμηση ανάμεσα στους δύο.
    χρειάζεται να μπορώ να επιβληθώ, να είμαι με κάποιον τρόπο ισχυρός, όχι ανώτερος.


    τέτοιοι εμβολιασμοί έχουν επιχειρηθεί στην ιστορία μας. για να εμποδίστουν για παράδειγμα "να ξεράσουν τη βρωμιά τους" οι εβραίοι πριν καμμιά ογδονταριά χρόνια, κι οι τσιγγάνοι, κι οι κομμουνιστές. άλλοτε κι οι ομοφυλόφιλοι. κι άλλες φορές.