To BDSM είναι σεξουαλική διαστροφή;

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Discussion' που ξεκίνησε από το μέλος Ricardo, στις 26 Ιανουαρίου 2006.

  1. Ricardo

    Ricardo New Member

    Από διάφορα posts που έχω διαβάσει, πιστεύω - και διορθώστε με, σας παρακαλώ, αν κάνω λάθος - ότι το BDSM θεωρείται σεξουαλική διαστροφή, αν και γίνονται κάποιες προσπάθειες για την "αποποινικοποίησή" του. Όπως και να έχει, η προσωπική μου άποψη είναι ότι, ναι, το BDSM είναι σεξουαλική διαστροφή. Ευτυχώς, όμως, για μένα και για τους υπόλοιπους ΒDSMers, αν τηρηθούν κάποιοι κανόνες (βλέπε safe sane consensual) όλα "μέλι γάλα". Αυτήν την πολυτέλεια δεν την έχουν όλες οι σεξουαλικές διαστροφές. Π.χ. η παιδεραστία. Αλήθεια, έχετε σκεφτεί, ποτέ, τη θέση ενός παιδεραστή; Έχει μία σεξουαλική διαστροφή, από την οποία, από τη μία, δεν μπορεί να απαλλαγεί όσο και να προσπαθεί, και από την άλλη, η "εκτόνωση" της διαστροφής του προκαλεί μεγάλο κακό σε ένα αθώο πλάσμα και, αυτόματα, τον κατατάσσει σε ένα από τα χειρότερα είδη εγκληματία. Ευτυχώς το BDSM δεν έχει καμία σχέση με την παιδεραστία. Παρ' όλ΄αυτά, παραμένει μία σεξουαλική διαστροφή.

    Θα μου πείτε: καλά, και η ομοφυλοφιλία, πριν καιρό, θεωρείτο σεξουαλική διαστροφή. Νομίζω, ότι η σύγκριση μεταξύ ομοφυλοφιλίας και BDSM δεν στέκει. Άλλωστε BDSM σχέση μπορούν να έχουν και δύο ομοφυλόφιλοι ή, αλλιώς, η ομοφυλοφιλία είναι μια vanilla σχέση μεταξύ δύο ατόμων του ίδιου φύλου. Παρ' όλ' αυτά, αν θεωρήσουμε ότι το φυσιολογικό είναι το κάμα σούτρα μεταξύ δύο ετερόφυλων, τότε και η ομοφυλοφιλία παραμένει σεξουαλική διαστροφή. Μια σεξουαλική διαστροφή, όμως, που δεν ενοχλεί κανέναν. "Γιατί", θα μου πείτε, "το BDSM ενοχλεί κάποιον;" Όχι, ευτυχώς, αλλά...

    Στο ΒDSM υπάρχει μία παράμετρος (ανάμεσα στις άλλες, η βασικότερη πιστεύω) που το διαφοροποιεί: σαδομαζοχισμός: η διπλή διαδικασία που αποσεξουαλικοποιεί τον έρωτα για να επανασεξουαλικοποιήσει περισσότερο την άλλη πηγή της ηδονής - τον θάνατο. "Ωραία" θα μου πείτε πάλι, "και στην ομοφυλοφιλία οι ετερόφυλοι αντικαθίστανται από ομόφυλους - ποιό το κακό;". Έλα ντε, αυτό σας ρωτάω και εγώ...
     
  2. MsAliki

    MsAliki New Member

    Δύσκολα βγάζεις άκρη μ'αυτό το θέμα rolfo διότι:
    Βιολογικά,το bdsm δεν κρίνεται ως διαστροφή διότι δεν γίνεται κάποια βιολογική παρέκλιση.
    Ψυχολογικά όμως και βάση των περισσοτέρων ψυχολογικών εγχειριδίων πρόκειται για σεξουαλική παρέκλιση και άρα κρίνεται ως διαστροφικό.
    Και μη νομίζεις πως η ομοφυλοφιλία έπαψε να χαρακτηρίζεται ως διαστροφή. Ακόμη υπάρχουν ψυχολογικά εγχειρίδια τα οποία θεωρούν την ομοφυλοφιλία σεξουαλική παρέκλιση.
    Τώρα,αν ένα bdsm ζευγάρι επισκεφτεί έναν ψυχίατρο και του πει οτι του αρέσει το bdsm,εδώ ζορίζεται ο ψυχίατρος διότι θα πρέπει να ορίσει και κάποια θεραπεία.Εδώ δυσκολεύεται διότι τι να πει?
    "Πρόκειται για σεξουαλική παρέκλιση και των δύο,άρα χρειάζεστε θεραπεία και οι δύο?"
    Θα ήταν χρήσιμο να είχαμε έναν ψυχίατρο στο community για να μας απαντήσει σ'αυτό.
     
  3. DreamMaster

    DreamMaster New Member

    Οχι.

    Στα εγχειρίδια ανήκει συνήθως στις "Διαταραχές της συμπεριφοράς του ενηλίκου", στην υποκατηγορία "Διαταραχές της σεξουαλικής προτίμησης".

    Πολλές "Διαταραχές της συμπεριφοράς" που καταγράφουν τα εγχειρίδια είναι πράγματα που εμείς οι απλοί άνθρωποι θα ονομάζαμε "γούστα" ή ιδιοσυγκρασίες. Δουλειά των εγχειριδίων είναι να ταξινομούν. Δουλειά των ανθρώπων να ζουν.

    "Διαστροφή" είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο στον "ψυ" χώρο, και δεν έχει να κάνει με στατιστικές παρεκλίσεις.

    Εν τω συνόλω του, το BDSM δεν μπορεί να είναι διαστροφή, μολονότι η εμμονή σε κάποιες συγκεκριμένες πρακτικές, μπορεί να είναι.

    Dream

    ΥΓ. Δεν είμαι τίποτα που αρχίζει απο "ψυ", ούτε καν ψυχάκιας.
     
  4. MsAliki

    MsAliki New Member

    Σεξουαλική διαστροφή rolfo ονομάζεται η παρέκλιση από τις νόρμες όπως τις έχει ορίσει η βιβλιογραφία της ψυχιατρικής.
     
  5. inlx

    inlx New Member

    Πριν σας πω την δική μου άποψη, δείτε τι λέει η (συνήθως) έγκυρη Βικιπαίδια:
    Σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, ο σαδισμός και ο μαζοχισμός μπορεί να περιλαμβάνουν σεξουαλικές ορμές και συμπεριφορά που προκαλούν σημαντική δυσφορία ή αναπηρία σε κοινωνικό, επαγγελματικό ή άλλο σημαντικό πεδίο λειτουργίας, σε βαθμό που να μπορούν να θεωρηθούν μέρος ψυχικής διαταραχής. Ωστόσο, αυτή είναι μία ασυνήθιστη περίπτωση και οι ψυχίατροι πλέον προσανατολίζονται στο να θεωρούν τον σαδισμό και τον μαζοχισμό όχι ως διαταραχές τους ίδιους και από μόνους τους, αλλά μόνον ως διαταραχές όταν συνδέονται με άλλα προβλήματα όπως η διαταραχή προσωπικότητας.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Masochism, στην Αγγλική έκδοση.

    Η δική μου άποψη, που ίσως να την είχα εκφράσει και παλιότερα, είναι οι εξής: Το πώς νοιώθει ο καθένας δηλαδή τι τον διεγείρει σεξουαλικά, είναι δική του υπόθεση την οποία μάλλον και δεν μπορεί να την ελέγξει. Για μένα διαστροφή δεν είναι να με ερεθίζει κάτι που, ενδεχομένως, να μην ερεθίζει την πλειοψηφία των ανδρών. Στο κάτω κάτω, κανείς δεν είναι 100% ίδιος με τον άλλο, και ευτυχώς γι΄ αυτό. Προσωπικά, την διαστροφή την βλέπω σε πεδίο κοινωνικό, δηλαδή αν αυτά τα γούστα, οι επιθυμίες, τα "βίτσια" μου αν θέλετε, μου επιτρέπουν να λειτουργώ με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο ή όχι.

    Με αυτή την έννοια, διεστραμμένος μπορεί να είναι και κάποιες που έχει απόλυτα straight ή vanilla επιθυμίες. Ας πάρουμε δύο φανταστικούς άντρες: Ο ένας είναι παντρεμένος και ζει και ως 24/7 σκλάβος της γυναίκας του. Στους τρίτους φαίνονται σαν ένα απόλυτα συμβατικό ζευγάρι, με τη διαφορά ότι πίσω από τους τοίχους του σπιτιού τους ασχολούνται με το BDSM επειδή και οι δύο έτσι θέλουν. Ο δεύτερος έχει απόλυτα βανίλια επιθυμίες, δεν έχει όμως "γκόμενα" και πλησιάζει όποια γνωστή ή άγνωστη γυναίκα πέφτει στο δρόμο του της προτείνει "στην ψύχρα" να κάνουν έρωτα και αρχίζει να της αναλύει τι ακριβώς θα ήθελε να της κάνει στο κρεβάτι. Ποιος από τους δυο πιστεύετε ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να χαρακτηριστεί διεστραμμένος?

    Συνειδητοποιώ απόλυτα ότι αυτό που λέω συνεπάγεται και το εξής: Το αν γινόμαστε ή όχι "διεστραμμένοι" δεν εξαρτάται μόνον από εμάς αλλά και από τον κοινωνικό μας περίγυρο και πώς αντιμετωπίζει ορισμένα πράγματα, και σαφώς και από τον-την σύντροφο μας. Ένας άντρας υποτακτικός μπορεί πολύ πιο εύκολα να εξελιχθεί σε "διεστραμμένο" αν η σύντροφος του δεν καταλαβαίνει τα γούστα του ούτε έχει διάθεση να δείξει οποιαδήποτε κατανόηση ή ανοχή σ΄ αυτά, ενώ αντίθετα αν η ίδια σύντροφος επιλέξει να ασχοληθεί μ΄ αυτά ή έστω να τα ανεχθεί με κάποιο τρόπο, ο φίλος είναι (ή έστω φαίνεται προς τα έξω) πολύ λιγότερο ή και καθόλου διεστραμμένος.

    Δυο ακόμη παρατηρήσεις: Κάπου η MsAliki κάνει λόγο για "βιολογική παρέκλιση". Δεν το λέω για να συγκρουστώ μαζί της (νομίζω έχω δείξει πόσο εκτιμώ την ίδια και τις απόψεις της) προσωπικά όμως δεν νομίζω ότι βοηθάει και πολύ να μπλέκουμε μέσα την βιολογία ή την φύση: Ναι, ένας από τους σκοπούς του σεξ (ίσως "βιολογικά" ο μόνος) είναι και η αναπαραγωγή του είδους. Νομίζω όμως ότι πάμε λίγο μακριά να χαρακτηρίζουμε το σεξ ανάμεσα σε δύο άτομα του ίδιου φύλου που, εξ ορισμού, δεν μπορεί να οδηγήσει σε αναπαραγωγή, βιολογική παρέκλλιση. Με την ίδια λογική άραγε δεν είναι "βιολογική παρέκκλιση" και το σεξ με έναν στείρο άνδρα ή γυναίκα, ή ακόμη ακόμη το σεξ με αντισυλληπτικά? Γενικά άποψη μου είναι ν'αφήσουμε την φύση και την βιολογία απέξω από αυτά τα πράματα. Πόσο φυσιολογικό (ή "βιολογικώς ορθό") είναι να κάθομαι αυτή τη στιγμή μπροστά σε μια οθόνη σπρόχνωντας κάποια μικρά πλαστικά κουμπάκια? Είναι άραγε "φυσιολογικό" ή "βιολογικώς ορθό" να μην πέφτω για ύπνο μόλις πέσει ο ήλιος αλλά να γυρίζω απλώς έναν διακόπτη και να γεμίζει το δωμάτιο μου άπλετο φως; Μήπως τελικά η ζωή των περισσοτέρων από εμάς, και στις πιο βανίλα από της βανίλα εκδοχές της, δεν είναι "βιολογική παρέκλιση"?

    Το δεύτερο σημείο είναι το εξής: Νοιώθω κάπως δυσάρεστα με την "εξίσωση" που επιχειρεί (ασφαλώς απόλυτα καλοπροαίρετα) ο rolfo ανάμεσα στην παιδεραστία και το BDSM, λέγοντας βίτσιο και το ένα, βίτσιο και το άλλο. Δεν νομίζω ότι είναι έτσι: Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στο να γουστάρεις να κάνεις κάτι σε κάποιον που ΔΕΝ το θέλει (π.χ. να βιάσεις μια γυναίκα) ή δεν είναι σε θέση να ξέρει τι θέλει (περίπτωση παιδεραστίας), και στο να θέλεις να κάνεις κάτι με κάποιον άλλο που θα έχει τα ίδια γούστα, έστω κι αν αυτό το κάτι περιλαμβάνει και (συναινετική) βία ή είναι έξω από τις συμβατικές νόρμες, όπως συμβαίνει με το BDSM. Δεν ισχύει σε καμία περίπτωση το βίτσιο το ένα και βίτσιο το άλλο.

    Συγγνώμη αν σας κούρασα, ελπίζω να φτάσατε ως εδώ.
     
  6. Astarty

    Astarty New Member

    RE: RE: To BDSM είναι σεξουαλική διαστροφή;

    Στο πρώτο παράδειγμα κρατάς το BDSM μέσα στο σπίτι ενώ τον δεύτερο άντρα τον βγάζεις έξω να βροντοφωνάζει την ανημποριά του. Τελικά διεστραμμένος είναι ο μη κοινωνικά αποδεκτός;

    Θα συμφωνήσω. Όλοι μας λίγο ή πολύ έχουμε παρεκκλίνει του σεξουαλικού μας ενστίκτου (ένστικτο αναπαραγωγής).

    Κατ' εμέ παρέκκλιση υπάρχει στην μη συναίνεση των μελών (π.χ.παιδεραστία) και στην μονομανία, (π.χ.την σεξουαλική ικανοποίηση ΜΟΝΟ μέσω έκκλησης πόνου, ΜΟΝΟ μέσω απολαβής πόνου, μέσω ταπείνωσης κτλ.). Βασικά υποστηρίζω τον πλουραλισμό :)

    Αστάρτη
     
  7. MsAliki

    MsAliki New Member

    Δεν είναι εξίσωση του rolfo η παιδεραστία με το bdsm.Οι ψυχίατροι τα έωουν εξισώσει όλα και θεωρούν και το bdsm και την παιδεραστία σεξουλικές διαστροφές.
     
  8. inlx

    inlx New Member

    RE: RE: To BDSM είναι σεξουαλική διαστροφή;

    Ακόμη καλύτερα! Τότε διαφωνώ με τους (ανώνυμους και απρόσωπους) ψυχίατρους και όχι με έναν φίλο από 'δω μέσα.

    Για την αστάρτη: Ακριβώς αυτό που γράφω είναι ναι, διεστραμμένος είναι ο μη κοινωνικά αποδεκτός.

    Δεν συμφωνώ απολύτως με την έννοια της "παρέκκλισης" από το σεξουαλικό ένστικτο. Το σεξουαλικό ένστικτο είναι εκεί γιατί χρειάζεται για να επιζήσει το ανθρώπινο είδος. Αυτό όμως ισχύει σε γενικότερο βιολογικό επίπεδο, και όχι ατομικά δηλ. με την έννοια άμα δεν κάνω σεξ με σκοπό την αναπαραγωγή, ή σεξ που μπορεί να οδηγήσει σ΄ αυτήν, "παρεκκλίνω".

    Είναι κάπως σαν την πείνα: Πεινάμε γιατί αν δεν φάμε θα πεθάνουμε. Το ένστικτο της πείνας όμως δεν μας λέει αν πρέπει να φάμε πίτσα από τη γωνία ή την τελευταία δημιουργία της nouvelle cuisine. Ούτε "παρεκκλίνουμε" από την φύση αν κάνουμε δίαιτα γιατί παραπήραμε κιλά ή για να μας χωρέσει το σούπερ σέξι μαύρο φόρεμα που πήραμε για το γάμο του Αλέκου...
     
  9. DreamMaster

    DreamMaster New Member

    Αφού επαναλάβω ότι δεν έχω καμμία σχέση, επαγγελματική ή άλλη, με τον χώρο της ψυχικής υγείας, θα κάνω μια προσπάθεια να απαντήσω στην ερώτησή σου.

    Οι γνώσεις μου από το χώρο «ψυ» είναι αυτές του μελετητή, και όσον αφορά το θέμα μας, επικεντρώνονται στην παρατήρηση της προσπάθειας των επαγγελματιών του χώρου να αποκαθάρουν τον όρο «διαστροφή» από τις κοινωνικο-θρησκευτικο-πολιτικές δοξασίες, που εξαιρετικά καταγράφει ο inlx παραπάνω.

    Αν κάποιος έχει ειδικότερες γνώσεις τον παρακαλώ να με διορθώσει όπου σφάλω και να επεκτείνει αυτά που αναφέρω.

    Οχι. Δεν είναι έτσι. Διαταραχές, όχι διαστροφές.

    Ο όρος «διαστροφή» έχει πολύ μεγάλο πρόβλημα, γιατί από την στιγμή που παρουσιάζεται (1882, Charcot – παλιός μας γνώριμος, διευθύνει ένα άσυλο φρενοβλαβών όπου νοσηλεύεται και ο Σαντ:) η κοινωνία, η θρησκεία και η πολιτική τον αρπάζουν για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά τους. Ταυτίζεται συνήθως εσκεμμένα στον κοινό νου με την (στατιστικά μετρήσιμη) παρέκκλιση από την «νόρμα».

    Στρέβλωση πρώτη: σεξουαλικές πρακτικές που δεν συνάδουν με την βιολογική αναπαραγωγή είναι αφύσικες, άρα διαστροφή.

    Στρέβλωση δεύτερη: σεξουαλικές πρακτικές που δεν τις ακολουθούν οι «περισσότεροι» είναι αφύσικες, άρα διαστροφή.

    Και στις δύο στρεβλώσεις έχει απαντήσει πλήρως ο Φρόιντ με την φράση του «όσον αφορά τη σεξουαλικότητα, δεν υπάρχει ανθρώπινη φύση» (Τρεις μελέτες για τη θεωρία της σεξουαλικότητας, 1905).

    Για την ακρίβεια, όλο του το έργο διαπνέεται, νομίζω, από τη θέση ότι η σεξουαλικότητα, με την έννοια της επιδίωξης ψυχοσωματικής απόλαυσης μέσω των ερωτικών περιπτύξεων είναι αφύσικη, δηλ. δεν εξυπηρετεί την φύση και την αναπαραγωγή. Θα ‘λεγα, δεν την εξυπηρετεί περισσότερο απ’ ότι η καλοφαγία και η γαστρονομία εξυπηρετούν την ανάγκη διατροφής. Αν νομίζετε πως η καλοφαγία και η γαστρονομία είναι πολυτέλειες, κάνετε απλώς λάθος.

    Και μόνο γι αυτή τη φράση, και τίποτα άλλο να μην είχε γράψει, ο Φρόιντ δικαιούται τον τίτλο της τρίτης επανάστασης του ανθρώπου, αφού διέλυσε την κυριαρχία του εαυτού μας επάνω μας. Προηγήθηκαν ο Κοπέρνικος (διέλυσε την κυριαρχία του σύμπαντος επάνω μας) και ο Δαρβίνος (διέλυσε την κυριαρχία του θεού επάνω μας). Θα ήταν κωμικό, αν δεν ήταν τραγικό ότι 101 χρόνια αργότερα συζητάμε αυτά που συζητάμε, επειδή οι περισσότεροι αρνούνται να τους ακούσουν. Ειδικά για τον Φρόιντ, τους καταλαβαίνω, εν μέρει. Δεν είναι το ίδιο να σου πουν είσαι ένα τίποτα που περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο, με το να σου πουν, δεν υπάρχει «κανονική» σεξουαλική επαφή.

    Για να ξανάρθω στην διαστροφή, προφανώς, και τις δύο στρεβλώσεις καταρρίπτει πλήρως η ύπαρξη ευάριθμων ομοφυλόφιλων.

    Τί θα μπορούσε όμως να είναι η «διαστροφή»; Αν έχει δίκιο ο Φρόιντ, και η «προβλεπόμενη» σεξουαλικότητα ωριμάζει όταν από τον εαυτό μας μεταθέσουμε την ερωτική απόλαυση σε άλλο πρόσωπο έξω από μας, τότε διαστροφή θα είναι να «δια-στρέψουμε» την σεξουαλικότητα μας και την ερωτική μας «ενέργεια» όχι σε πρόσωπο/πρόσωπα αλλά σε «πράγματα». Ας δώσω ένα παράδειγμα:

    Ας υποθέσουμε ότι είμαι άνδρας που του αρέσει να τον μαστιγώνουν στον πισινό (λέμε και καμμιά μαλακία να περνάει η ώρα). Αν αυτή την επιθυμία μου την κάνω πράξη με τα πρόσωπα που επιλέγω (ή με επιλέγουν, αλλά τα ανέχομαι) και απολαμβάνω ότι το κάνω μαζί τους όλα ωραία και καλά. Από την στιγμή που θα «ξεκολλήσω» την απόλαυση από την επαφή και θα την περάσω στην ίδια την πράξη, δηλ. θα νιώσω την ίδια ηδονή από το μαστίγωμα του πισινού μου αν μου το κάνει καπουτσίνος μοναχός, νταλικέρης από TIR ή η Πάμελα Άντερσον, έχω περάσει στο χώρο της «διαστροφής». Εχω διαστρέψει την απόλαυση μου σε ένα «ουδέτερο» πράγμα, που μπορεί να είναι φυσικό αντικείμενο ή ιδέα / έννοια (με μαστιγώνουν στον πισινό).

    Αν δε, φτάσω στο σημείο να αποτελεί αυτό και μόνον αυτό, το μοναδικό μέσο για να αποκομίσω απόλαυση / ηδονή, παρουσιάζω κλινικό σύμπτωμα και καταχωρούμε στις σχετικές κατηγορίες (θα επανέλθω σε αυτές) όπως σωστά αναφέρει η Astarty.

    Το αν θα πρέπει να «θεραπευθώ» ή όχι, εξαρτάται από την ψυχοσωματική βλάβη που επιφέρω στον εαυτό μου ή στους άλλους, καθώς και από την κοινωνική προσαρμοστικότητά μου, που ενδεχομένως έχει διαταραχτεί. Π.χ. πάω στην δασκάλα που δίνει ελέγχους του παιδιού μου κι όπως την βλέπω με τις ψηλές της μπότες της λέω: «θα ήθελα να με μαστιγώσετε σε αυτό το θρανίο, τώρα!» και παίρνω την κατάλληλη στάση. Αν απλώς το σκέφτομαι, και δεν το λέω, είμαι ακόμη μη-άρρωστος (το «υγιής» είναι βαριά κουβέντα, δεν θα στην πει κανείς εχέφρων, και δεν την έχεις ανάγκη).

    Με αυτό το διάβασμα του Φρόιντ, πολλοί όπως η Joyce McDougall, ωρύονται από το 1997 ότι, από αυτά που λένε διαστροφές οι συνήθεις άνθρωποι, διαστροφή μπορεί να είναι μόνο ο βιασμός, η οφθαλμολαγνεία, η επιδειξιμανία, η κτηνοβασία, η αποπλάνηση ανηλίκου ή νοητικά καθυστερημένου ατόμου. Σε όλα, το άλλο «πρόσωπο» δεν συμμετέχει, δεν «υφίσταται», δεν αλληλεπιδρά.

    Κοντολογίς, αν εσένα σου αρέσει το πρωκτικό σεξ και θες να το κάνεις συνέχεια, δεν είσαι διεστραμμένος, μολονότι στατιστικά οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ευρύτερη ποικιλία στις σεξουαλικές στάσεις και δεν βοηθά καθόλου την αναπαραγωγή (αν και ερευνάται το πώς έχει γεμίσει ο τόπος κωλόπαιδα!).

    Γνώμη μου είναι πως ένας σύντομος ορισμός της διαστροφής είναι: μονομανία σεξουαλικής δραστηριότητας χωρίς αλληλεπίδραση με το αντι-κείμενο.

    Δεν πιστεύω πως μπορείς να κάνεις BDSM χωρίς αλληλεπίδραση με το αντι-κείμενο. Εκτός αν είσαι επαγγελματίας. Οπότε έχεις την αλλοτρίωση που έχει κάθε επαγγελματίας με το αντικείμενο της εργασίας του.


    Νομίζω το έχει ήδη αναφέρει η Phaedra σε άλλο θρεντ ότι γίνονται προσπάθειες να αφαιρεθούν επισήμως, ακόμη και από τις διαταραχές, έννοιες όπως ο σαδομαζοχισμός, η παρενδυσία (τραβεστισμός) κλπ. Πιο διάσημη είναι η ReviseF65 που παίρνει το όνομα της από την ταξινόμηση που έχει ο σαδομαζοχισμός (F65.5) και τα άλλα paraphilia στο ICD-10. Συμμετέχουν πολλοί από τον χώρο της ψυχικής υγείας.

    Κανένας «ψυ» που έχει σπουδάσει σε σχολείο, πόσο μάλλον σε πανεπιστήμιο, δεν θα σου πει ότι ο σαδομαζοχισμός είναι διαστροφή “as such”. Θυμίζω και παλαιότερη αναφορά του KyriosG σε συζήτηση του με ψυχίατρο που του είχε πει ακριβώς αυτό.

    Θέλω εδώ να επιστήσω την προσοχή. Ζούμε σε μια τραγική χώρα. Στον χώρο της ψυχικής υγείας, εκτός από τραγική είναι και επικίνδυνη.

    Είδα ότι υπάρχει πολύ γνώση για το πώς γίνεται ένας σύλλογος φίλων bdsm (υπογραφές, πρωτοδικείο, κλπ.). Αναρωτιέμαι αν ξέρετε πώς γίνεται κανείς στην χώρα μας σύμβουλος ψυχικής υγείας / ψυχοθεραπευτής. Να σας πώ, μήπως δεν το ξέρετε: πάει στην οικεία εφορία και κάνει έναρξη επαγγέλματος δηλώνοντας αυτό το επάγγελμα, πληρώνοντας το σχετικό παράβολο του ελεύθερου επαγγελματία και αποδεικτικά ιδιόκτητης ή νοικιασμένης έδρας. End of story. Κανένα άλλο δικαιολογητικό, κανενός είδους. Αν πέσατε από την καρέκλα, σηκωθείτε. Είναι απολύτως αλήθεια.

    Δεν το λέω αυτό για να σταματήσω κάποιον από το να πλησιάσει ανθρώπους του χώρου «ψυ» με απορίες και ερωτήσεις. Τουναντίον. Το λέω για να σκεφτεί να τους ζητήσει στην πρώτη συνάντηση να μιλήσουν λίγα λεπτά πρώτα αυτοί για τον εαυτό τους (σπουδές, «σχολές», απόψεις..) και μετά να μιλήσει αυτός για τον δικό του.

    Το πόσο κακό έχει κάνει το «στίγμα» της διαστροφής για το BDSM δεν χρειάζεται να το πω. Γι αυτό είμαστε όλοι εδώ και όχι στην πλ. Συντάγματος, τα Λιοντάρια ή τον Λευκό Πύργο. Γιατί είναι δύσκολο να μιλήσεις με άλλους ανθρώπους για τις ιδέες και τις προτιμήσεις σου στο σεξ, ενώ αν πείς ότι τρώω μόνο μπουγάτσα με τυρί και όχι με κρέμα, θα βρεις κατανόηση.

    Ενας φίλος, από τον χώρο «ψυ» μου λέει συχνά: έρχονται άνθρωποι και μου περιγράφουν πόσο μανιακά και απελπισμένα καίγονται από ερωτικές επιθυμίες και κάνουν πράγματα που φεύγουν από την πεπατημένη, και μετανιώνουν, και τόσο πιο πολύ τα θέλουν, και πώς να ξεφύγουν, και θέλω να σηκωθώ όρθιος και να τους ουρλιάξω ΚΑΙ ΓΩ ΤΟ ΙΔΙΟ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ;;;;

    Το πρόβλημα είναι κυρίως ότι δεν έχουν με ποιούς άλλους να τα μοιραστούν, και φτάνουν σε αυτόν. Και με λύπη μου βλέπω ότι σε αυτήν την κοινότητα αντί να κοιτάμε αυτό, σπαταλιόμαστε καθημερινά με το να βγάλουμε ο ένας το μάτι του άλλου.
     
  10. SM_Art_Lady

    SM_Art_Lady Member

    Διαστροφή θεωρώ ότι είναι το S/M όταν δεν γίνετε με βάση τους κανόνες του SSC (Safe, Sane And Consensual- Ασφάλεια λογική και συναίνεση)

    Διαστροφή όμως είναι και το SEX όταν αυτό δεν βασίζετε στο SSC.

    Η σεξουαλικότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της βιο-ψυχο-συναισθηματικής ενότητας.

    Το ΒDSM άλλοτε καταλήγει στο sex και αυτό συμβαίνει σε σχέσεις D/s
    και όχι μόνο και άλλοτε όχι....
    Δεν υπάρχουν κλισέ ... δεν μπορείς να πεις ότι περιέχει sex η ότι απαγορεύετε το sex.
    To παιχνίδι το ορίζουν δυο... τι αμπελοφιλοσοφούμε τώρα?

    Αστυνόμο στις διαθέσεις του κάθε Κυρίαρχου και κάθε υποτακτικού θα βάλουμε?
     
  11. zinnia

    zinnia New Member

    RE: RE: To BDSM είναι σεξουαλική διαστροφή;

    ισως δεν καταλαβα καλα..και ζητω γι αυτο συγνωμη πριν καν αρχισω..

    Στο παραδειγμα που φερατε φανταζομαι πως αυτο εχει να κανει με τις φαντασιωσεις μας που αναζωπυρονται απο κατι που βλεπουμε, κατι που διαβαζουμε, κατι που ακουμε, οτιδηποτε τελος παντων τις κανει ν ανακινηθουν..

    Αν τωρα..βλεποντας την ωραια δασκαλα του παιδιου με τις μποτες , εσεις /αυτος/εμεις..δεν εχει σημασια το ποιος , φαντασιωθειτε την κυρια να μεταμορφωνετε σε μιαν Αφεντρα ικανη να σας υποταξει και φτιαξετε και το σεναριο-αστραπη στο μυαλο σας..«θα ήθελα να με μαστιγώσετε σε αυτό το θρανίο, τώρα!» και μεινει εκει..το σκεφτηκατε..το *ειδατε* πηρατε τον ελεγχο, τα νεα του παιδιου σας και γυρισατε σπιτακι σας..αναρωτιεμαι..

    τι θελω να πω...Αν οι φαντασιωσεις μας μεινουν μονο μεσα στο μυαλο μας, απο χιλιαδες λογους..ντροπη, αμυνες, τι θα σκεφτουν οι αλλοι για μενα, μα ποιος ειμαι τελος παντων κανας ανωμαλος?και χιλια δυο αλλα..και δεν γινει Λογος..δεν εκφραστει δηλαδη..τοτε σιγουρα εχουμε προβλημα που θα διαιωνιζεται και δεν θα βρουμε ποτε το δρομο να απαλυνουμε τις ενοχες μας, τους φοβους μας που φανταζουν πελωριοι και τρομακτικοι στα ματια μας...

    δεν ξερω αν αυτα που λεω οι αλλοι τα κατηγοριοποιουν σαν διαστροφη , παρεκκλιση εγω το λεω φοβο που μας σκοτωνει οταν αντιληφθουμε πως ξεφευγουμε απο τα κοινως αποδεχτα..

    δεν εχει να κανει μονο με το τοσο ευαισθητο θεμα που αναλυουμε των σεξουαλικων ιδιαιτεροτητων μας, των προτιμησεων μας, αλλα καλυπτει ενα γενικοτερο φασμα που σκεφτομαι..μπορει να μας κανει δυστυχεις κι η ζωη ειναι πολυ μικρη γμτ...
     
  12. black_pearl

    black_pearl New Member

    RE: RE: To BDSM είναι σεξουαλική διαστροφή;

    Αγαπητή SM_Art_Lady να σας ρωτήσω, τι είναι το D/s ?

    Η πληροφορίες που μας δίνεται, και οτιδήποτε άλλο καταθέτετε εδώ στο Forum, είναι πάντα πολύ εποικοδομητικά/ές !!!! Και για ακόμα μία φορά μας δώσατε πολύτιμες πληροφορίες!!!!
    Σας ευχαριστώ!


    Γιάννης από αθήνα.