Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

¨"Είναι ντροπή να δέρνεις μια γυναίκα..."

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κοινωνία' που ξεκίνησε από το μέλος aenaosss, στις 16 Ιανουαρίου 2017.

  1. lotus

    lotus Silence

    Μια σημείωση: υπαγορεύτηκαν από την πατριαρχική κοινωνία η οποία είναι μεταγενέστερης της μητριαρχικής και ο γάμος ήταν μια μορφή εξάρτησης της γυναίκας στη μεταβατική περίοδο από την μια στην άλλη για αποδυνάμωση της πρώτης και ανάπτυξης ατομικής ιδιοκτησίας. Ο γάμος είναι εφεύρεση του άνδρα!!!
     
  2. Tenebra_Silente

    Tenebra_Silente Contributor

    Δεν φτάνει μόνο η αντίληψη φίλτατη @lotus, ούτε αρκεί η ικανότητα παρατήρησης. Χρειάζονται και οι κατάλληλες γνώσεις, που εγώ τουλάχιστον δεν έχω.
    Υπήρξαν - ευτυχώς - ομολογώ "περίεργα" περιστατικά και συμπεριφορές από γυναίκες που γνώρισα στην ζωή μου. Αν εξαιρέσω μια βια δυο, καμία δεν μου ανοίχτηκε σε σημείο,
    που να μπορούσα καν να σκεφτώ να τις βοηθήσω στα μέτρα του δυνατού. Τουναντίον, κάποιες "ταμπουρώθηκαν" ακόμη παραπάνω ή έγιναν κι επιθετικές - και σίγουρα τοξικές -.
    Άρα, εμμένω στην άποψη που είχα εκφράσει προηγουμένως, αν κάποιος/α χρήζει βοηθείας, ας προσπαθήσει να την βρει. Αν δεν είναι ικανός/η ν' αντιληφθεί καν τ' όποιο πρόβλημα του - ψυχολογικό στην προκειμένη -, λυπάμαι αλλά δεν έχω ούτε χρόνο, ούτε την διάθεση, πόσο μάλλον την απαραίτητη ενέργεια για να τον/την αποκρυπτογραφήσω.
    Αν κάποιος/α εισήλθε στον χώρο ή "χώρο" - όχι σε μια ιστοσελίδα - για τους εσφαλμένους για κείνον/η λόγους, είναι κάτι που θα πρέπει ν' αντιμετωπίσει από μόνος του/της.
    Και σίγουρα ο λύκος δεν θα ζητήσει ποτέ συγνώμη απ' το πρόβατο, γιατί το δάγκωσε. Μπορεί να σου φαίνεται κυνικό αυτό που έγραψα, αλλά πια έτσι αντιλαμβάνομαι την ζωή.  
     
  3. lotus

    lotus Silence

    Δεν μου φαίνεται καθόλου κυνικό, έτσι είναι η ζωή...
    Έδωσα απλώς την εικόνα μπορεί σε κάποιον να φανεί χρήσιμη  
     
  4. espimain

    espimain Contributor


    Μια και το είδα τώρα με περισσότερη προσοχή.
    Σε παρακαλώ @lotus, όταν αναφέρεσαι σε αυτήν την μητριαρχική κοινωνία, "την προγενέστερη, της πατριαρχικής", πότε την τοποθετείς χρονολογικά ανά τους αιώνες; (Φυσικά το ερώτημα δεν αναφέρεται στην περιστασιακή ανά περιόδους εμφάνιση μητριαρχίας κατά τόπους, κάποιες από αυτές τις έχω εντοπίσει και τις ξέρω, όπως η μυθική κοινωνία των αμαζόνων και η κοινωνία των ορεσίβιων Βλάχων της Ελλάδας κατά την Τουρκοκρατία).
    Πότε υπήρξε αυτή η καθολική μητριαρχική κοινωνία δεν κατάφερα να το καταλάβω ποτέ. Πριν τους κατακλυσμούς, την παλαιολιθική, την νεολιθική, την εποχή του χαλκού, την εποχή του σιδήρου;
    Διαβάζω αναφορές για αυτήν την περίοδο, που η ανθρωπότητα λειτουργούσε μητριαρχικά και δεν μπορώ να την εντοπίσω ιστορικά.
     
    Last edited: 25 Απριλίου 2017
  5. BaD_HabitS

    BaD_HabitS Regular Member

    κουβεντα για τα αυτονοητα 
     
  6. lotus

    lotus Silence

    Νομίζω και μια μια σύντομη ματιά στο internet μπορείς να τοποθετηθείς χρονολογικά αλλά αν θυμάμαι καλά είναι η πρώτη μορφή και μιλάμε για προϊστορική περίοδο.
    Σου επισυνάπτω μερικές γρήγορες πηγές (δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ να διαβάσω ενδελεχώς όλα αυτά που σου βρήκα οπότε δεν ξέρω αν υπάρχουν κάποιες ανακρίβειες, συγκρούσεις στα λεγόμενα μεταξύ τους και αν αναφέρονται σωστά όλες οι πηγές αλλά νομίζω ότι μπορούν παρόλα αυτά να σε βοηθήσουν μιας και σε ενδιαφέρει το θέμα) και αν έχεις ακόμη απορίες συζητάμε πιο επισταμένα επί του θέματος αργότερα.
    Δεν είχα χρόνο
    https://el.wikipedia.org/wiki/Μητριαρχία
    http://paroutsas.jmc.gr/family/history.htm
    https://www.politeianet.gr/books/9789600312218-lekatsas-panagis-kastaniotis-i-mitriarchia-170869
    http://www.e-istoria.com/30.html
    https://athens.indymedia.org/post/113183/
    http://www.in2life.gr/features/note...rhikes-koinonies-5-syghrona-paradeigmata.html
    https://stavmanr.wordpress.com/2008/11/03/η-μητριαρχική-ανδροκρατία/
    http://www.inred.gr/apo-ti-mitriarxia-stin-patriarxia/
     
  7. tithon

    tithon Contributor

    ντροπή είναι να δέρνεις τον εαυτόν σου μέσω εύκολου τρίτου. οι λοιποί προσδιορισμοί είναι περιοριστικοί και αποπροσανατολιστικοί.

    σε ορισμένες αντιλήψεις, με οποιονδήποτε τρόπο κι αν ασχολείσαι με μιά γυναίκα, είναι ντροπή. κι αυτό σχετίζεται στενά με τους παραπάνω περιορισμούς.
     
  8. tithon

    tithon Contributor

    @espimain
    συμφωνα με όλες τις ενδείξεις υπήρξε περίοδος μητριαρχικής γραμμής διαδοχής σε έναν αριθμό πολιτισμών, του μεσογειακού συμπεριλαμβανομένου.
    η γραμμη διαδοχής δεν συμπεριλάμβανε και την "κυβερνητική διαχείριση", με την έννοια οτι αυτή μεταβιβαζόταν από τον γιό της ιέρειας στον γιό της κόρης της (διάδοχης ιέρειας), κι όχι στον γιό του διαχειριστή (μινωϊκή κρήτη). στα καθ' ημάς η ορέστεια περιγράφει την μετάβαση από την μητριαρχική στην πατριαρχική διαδοχή. κατ' εκεινη την περίοδο εικάζεται οτι οι αρσενικοί δεν παρεμποδίζονταν μεταξύ τους για την πρόσβαση στις θηλυκές, όπως γίνεται στα υπόλοιπα θηλαστικά. δεν ήγειραν αποκλειστικό "ιδιοκτησιακό" δικαίωμα στη γονιμότητα, πράγμα που επέτρεψε την στροφή σε παραγωγικές δραστηριότητες (αυτό επιλύει ο "γάμος" στην άλλη εκδοχή). στοιχεία για τη στήριξη των εικασιών δεν έχουμε επαρκή. ούτε για άλλες διαφορετικές εικασίες που έχουν διατυπωθεί για την εν λόγω περίοδο.

    προσθήκη: σε ορεινές περιοχές της κινας, και σήμερα, διατηρείται η εξής παράδοση: καιτοι υφίστανται ζευγάρια, δεν συγκατοικούν. η θηλυκιά ζει στην οικογενεια του αδελφού της και τα παιδιά της στεγάζονται και ζουν σαν μέλη της οικογένειας του αδελφού της μαμάς τους. η σύζευγος του αδελφού της μαμας, ζει κι αυτή, φυσικά, στο σπίτι του δικού της αδελφού.
     
    Last edited: 26 Απριλίου 2017
  9. espimain

    espimain Contributor

    Ευχαριστώ πολύ για τον κόπο που έκανες.
    Όλα αυτά τα έχω από καιρό υπόψη μου, ιδιαίτερα το βιβλίο του Παναγή Λεκατσά στο οποίο βασίζονται πολλές από τις σχετικές αναφορές, το έχω διαβάσει από το 1971 και μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση.

    Στην παρουσίαση του σημαντικού αυτού βιβλίου γράφει το εξής :

    "...Σήμερα η θεωρία του μητριαρχικού σταδίου της ανθρωπότητας έχει εκτοπιστεί από την Ανθρωπολογία και εμφανίζεται μόνο σε μερικά φεμινιστικά κείμενα. Εντούτοις έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερος τομέας σχετικά με το πρόβλημα των δύο φύλων και με το μητρογραμμικό γένος. Παρ' όλα αυτά, το βιβλίο του Λεκατσά διατηρεί την αξία του. Πρώτον γιατί παρουσιάζει με πιστότητα τη μονογραμμική θεωρία του εξελικτικισμού και τα επιχειρήματα των θεωρητικών της μητριαρχίας Bahofen, Morgan, Briffault, τους οποίους γνώρισε στο ελληνικό κοινό...."

    Αυτό το απόσπασμα είναι που με προκάλεσε να σε ρωτήσω. Θεώρησα μήπως και έχεις κάποια τεκμηρίωση πάνω στο θέμα, μια και όλα όσα αναφέρονται συνήθως αποτελούν ενδεικτικές πληροφορίες ενισχυτικές των διαφόρων θεωριών.

    Ευχαριστώ και πάλι.
     
  10. espimain

    espimain Contributor


    Ευχαριστώ για την επισήμανση.
    Απλά θέλω να σημειώσω ότι ο όρος "μητριαρχική γραμμή διαδοχής" δεν είναι δόκιμος, ο σωστός όρος είναι "μητρογραμμικό γένος"

    Έτσι τα παιδιά των Βλάχων στην Τουρκοκρατία, έπαιρναν παρατσούκλι και μετά επίθετο από το όνομα της μάνας τους, μια και οι πατεράδες απουσίαζαν στα ξένα, όταν όμως γύριζε ο άνδρας, ήταν ο αφέντης στο σπίτι του.
    Και σήμερα στην Κάρπαθο υπάρχουν οι "κανακάρες" αυτό δεν σημαίνει όμως ότι στην Κάρπαθο υπάρχει μητριαρχία.
     
    Last edited: 26 Απριλίου 2017
  11. estelwen

    estelwen χρήσιμη Contributor

    Η βασική διαφορά ανάμεσα σε προϊστορική και ιστορική περίοδο είναι ότι στην πρώτη δεν υπάρχει ακόμη γραπτή αρχειοθέτηση γεγονότων, ημερομηνιών, δεδομένων. Η μετάδοση γνώσης είναι προφορική και ως εκ τούτου αποσπασματική, εκτός από εύκολα αλλοιώσιμη. Κάποια συμπεράσματα για τις δομές κοινωνιών αυτής της περιόδου δίνονται, και πάλι, όχι πάντα σίγουρα - από επιστήμες όπως αρχαιολογία, παλαιοανθρωπολογία, παλαιοεθνολογία. Παράδειγμα, έχουμε πολλά γυναικεία αγαλματίδια τύπου "παλαιολιθική Αφροδίτη", αλλά δεν γνωρίζουμε αν αυτά αποτελούσαν αντικείμενο λατρείας, γυναικείας ή μη - και ξανά, ούτε αυτό δεν θα ήταν αυτόματη απόδειξη μητριαρχικής κοινωνίας.

    Οι μόνες αναφορές σε μητριαρχικές κοινωνίες στην αρχαιότητα είναι στις Αμαζόνες, μέρος της ελληνικής μυθολογίας, και σε μεμονωμένες γερμανικές φυλές, για τις οποίες δεν έχουμε όμως περαιτέρω πληροφορίες, από τον ιστορικό Τάκιτο, του οποίου το έργο είναι εξ άλλου κοινωνιολογικά αμφισβητούμενο. Τα υπόλοιπα είναι εικασίες.
     
    Last edited: 26 Απριλίου 2017
  12. tithon

    tithon Contributor

    δεν έχω ουσιαστικό αντίλογο στην ερμηνεία σας. και ο όρος «μητρογραμμική» είναι κυριολεκτικότερος.