Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά

Συζήτηση στο φόρουμ 'Σεξ και Σχέσεις' που ξεκίνησε από το μέλος Astrovroxi, στις 29 Δεκεμβρίου 2010.

  1. Elysium

    Elysium Contributor

    Απάντηση: Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά


    Τα δικαιώματα αυτά εξαρτώνται από την πολιτεία και τα καθορίζει μέσω της νομοθεσίας.
    Έτσι η Ελλάδα (για την ώρα τουλάχιστον) δεν επιτρέπει την υιοθεσία παιδιών σε ζευγάρια ομοφυλοφίλων.

    Συνεπώς πρέπει πρώτα να εξεταστεί το αν θα πρέπει να κατοχυρωθεί ως νόμιμο δικαίωμα των ομοφυλοφίλων η δυνατότητα υιοθεσίας κι έπειτα να βρεθεί ο τρόπος που θα αντιληφθούν οι υπόλοιποι την ισοτιμία αυτή.






    Αντεύχομαι  
     
  2. Durcet

    Durcet In Loving Memory

    Re: Απάντηση: Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά

    Πριν από κάτι χρόνια είχα διαβάσει πως αυτή η άποψη θεωρείται πλέον ξεπερασμένη. Η επιστημονική κοινότητα, αν και αναγνωρίζει μεν τη σημασία της ύπαρξης προτύπων και των δύο φύλων, δε θεωρεί πλέον απαραίτητη την ύπαρξή τους εντός του σπιτιού, ούτε βέβαια πως πρέπει σώνει και καλά τα πρότυπα αυτά να έχουν δεσμούς αίματος με το παιδί. Κάποιο πρόσωπο από το οικογενειακό ή το στενό φιλικό περιβάλλον του γονεα μπορεί κάλλιστα να παίξει το ρόλο του πρότυπου, αρκεί βέβαια να έχει τακτική και ουσιαστική επαφή με το παιδί.

    Αυτός, άλλωστε, θεωρείται ως ο πλέον σωστός τρόπος ανατροφής παιδιού σε μονογονεϊκή οικογένεια. Άσχετο αν ελάχιστοι είναι αυτοί που το εφαρμόζουν, εμποδίζοντας εν τέλει το παιδί από το να σχηματίσει πρότυπα και των δύο φύλων.
     
  3. agnostos666

    agnostos666 New Member

    Απάντηση: Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά

    Για όποιους υποστηρίζουν ότι δεν επιτρέπεται η υιοθεσία στα ζευγάρια ομοφυλόφιλων, μάλλον θα πρέπει να εξετάσουν και το αν επιτρέπεται υιοθεσία σε ζευγάρια ετεροφυλοφιλων. Ουσιαστικά και όχι θεωρητικά.
     
  4. Uther

    Uther Contributor

    Απάντηση: Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά

    εξού και η παρένθεση στην πρόταση μου που έκανες quote που διαχωρίζει το σύνταγμα απο την δημοκρατία.. Πιστεύω ότι την απάντηση την έχω εκεί.

    Νομίζω έγιναν αρκετά επεξηγηματικές σε όλους όλες οι θέσεις.
     
  5. MasterPerris

    MasterPerris Contributor In Loving Memory

    Απάντηση: Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά



    Τελικά, αγαπητή μου Uther, εμεις οι δυο, συμφωνούμε διαφωνόντας...  ότι η κοινωνία στην Ελλάδα, δεν είναι ακόμα έτοιμη να δεχθεί τέτοια εγχειρήματα απο ομοφυλόφιλους.





    Συμφωνώ απόλυτα με αυτή την άποψη, μόνο εφόσον είναι σίγουρο 100% ότι στο παιδί δεν θα δημιουργηθούν ψυχολογικά τραύματα όταν γίνει μέλος μια τέτοιας οικογένειας, φυσικά ψυχολογικά προβλήματα σε παιδιά, δημιουργούνται και σε στρειτ οικογένειες αλλά σ΄ αυτό το νήμα μιλάμε για ομοφυλόφιλα ζευγάρια.

    Καλή χρονιά!
     
  6. Uther

    Uther Contributor

    Απάντηση: Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά

    Αν ήταν σίγουρο 100% θα ζούσαμε σε ένα παραμυθένιο πλανήτη. Αυτό εξαρτάται καθαρά από άλλες παραμέτρους κατά τη γνώμη μου. Και πάλι θα απαντήσω ότι το σημαντικότερο είναι να επιβεβαιώσουμε ότι η πρόθεση των γονιών είναι να δώσουν το 100% του εαυτού τους για να εξασφαλίσουν ότι δεν θα δημιουργηθούν πολλών ειδών τραύματα (και όχι μόνο ψυχολογικά). Αυτό όμως θα είναι στα πλαίσια του ανθρώπινου. Κρίνοντας από αυτά που έχω δει μέχρι στιγμής...γύρω στο 80% θα είναι το καλύτερο που μπορεί να συμβεί (με αισιόδοξη πρόβλεψη), είτε για ομοφυλόφιλα είτε για ετερόφυλα ζευγάρια είτε για μονογονικές οικογένειες είτε για οικογένειες που παρεμβαίνει όλο το συγγενολόι.

    Την καλησπέρα μου και καλή χρονιά.
     
  7. isnogood

    isnogood afterall, true love is the ultimate fantasy Contributor

    Απάντηση: Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά

    βρισκομαι σε δικαστικη διαμαχη με καποιον τοκοφλυφο , ο οποιος προσπαθει να μου παρει το σπιτι και εγω απο την μια να αμυνθω και απο την αλλη να παρω τα λεφτα που μου εφαγε .....

    πριν απο λιγες μερες , εξω απο την δικαστικη αιθουσα , με πλησιασε καποιος και μου ειπε :
    "θες να τον κανεις τον αλητη να παθει οτι δεν επαθε μεχρι σημερα ? "
    "- τι εννοεις ? ..." του λεω ...
    "- αυτος με την γυναικα του ειναι μαζι για τα ματια του κοσμου και κυριως των παιδιων ..... πηδιεται με τον ταδε που δουλευει στην ταδε δουλεια και τα βραδυα πανε στα ταδε ενοικιαζομενα δωματια και κανουν τα αισχη τους ..."
    "-οχι που δεν μου αρεσε σαν πληροφορια ... αλλα τι εχει να κανει με την υποθεση μου ... ?"
    "-ξεφτυλισε τον ... πηγαινε και αγορασε πεντε τσοντες με σκληρο γκει πορνο και στειλε στην οικογενεια του στην μανα του στην πεθερα του ...να σηκωθουν να φυγουν απο το νησι ολοι τους απο την ντροπη ..."

    ..... φυσικα δεν τιθεται θεμα για κατι τετοιο ... περα απο ανηθικο ειναι και απανθρωπο και περα απο την ιδεολογια μου ....αν και ο πουστης (κυριολεκτικη εννοια) οταν του μιλησα για το bdsm τοτε που ειμασταν φιλοι .. πηγε και το εκανε βουκινο οτι ημουν στα παρτυ του the hall και κτλ και κτλ .... .αλλα τοτε θεωρησα , μαλακια δικη μου που του τα ελεγα ....

    βλεπετε ομως , πως αντριδραει κατευθειαν ο κοσμος ? .. αμεσως η λογικη του ειναι να σε χτυπησει εκει ....
    φανταστειτε λοιπον το αγορακι που θα μεγαλωνει το ομοφυλοφιλο ζευγαρι αντρων , να παει στην τουαλετα του σχολειου του και κατα λαθος να ανοιξει την πορτα που θα ειναι αλλο παιδακι μεσα ... εχετε ιδεα τι θα συμβει ??????
    η το κοριτσακι να πει στις φιλες του , να μην παιξουμε με την Barbi .. ας κανουμε ποδηλατο ....ή να κανει καποια χειρονομια (αγκαλιασμα , φιλι) που ολα τα κοριτσακια κανουν , τα παντα θα ειναι παρεξηγησιμα

    το παραμικρο που θα κανουν τα παιδια ή οι ομοφυλοφιλοι κηδεμονες τους θα τους χτυπαν κατευθειαν εκει ... εισαι ομοφυλοφιλος και γι αυτο παρκαρισες στην δικη μου θεση , γι αυτο μου εφαγες την σειρα στον φουρνο , γι αυτο δεν ψωνιζεις απο τον μαναβη της γειτονειας (που πουλαει 300% ακριβοτερα) ....
    για καθε τι θα φταιει η σεξουαλικη προτιμηση ....
     
  8. Ηλίας

    Ηλίας Guest

    Απάντηση: Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά

    Με αναφορά την έιδηση από τον φίλτατο Fanshawe, θέτω το θέμα προς ανάλυση.
    Άραγε είναι ικανοί δυο ομοφυλόφυλοι άνδρες να αναθρέψουν ένα παιδί?
    Τι επιπτώσεις θα χει στο παιδί σαν φύλο και σαν άνθρωπο αυτή η μορφή οικογένειας?
    Είναι ταμπού ή απλά κάτι εντελώς ξένο για μας?
    Προσβάλλει την "ηθική" μας και τα "τετριμμένα" μας ή ανατρέπει την παραδοσιακή μορφή οικογένειας?
    Είναι μήπως πιό "κοντα" και πίο αποδεκτό στις αντιλήψεις μας να αποκτήσουν παιδί δυό ομοφυλόφυλες γυναίκες, επειδή η οικογένεια στηρίζεται στην μητριαρχία κατά κάποιο τρόπο?


     
    Πιπέρι θα σου βάλω στο στόμα αν ξαναπείς τέτοια πράγματα.
    Άκου δύο ομοφυλόφιλοι να έχουν παιδί...
    Εκτός...
    Αν πληρώνουν φόρο; Αντί για επίδομα. Θα του βγάλουμε και όνομα ομοφυλόσημο.
    Χμμμ...
    Τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα είμαι υπέρ του να έχουν παιδί δύο ομοφυλόφιλοι.
    Οι ετερόφυλοι θα πρέπει να μην έχουν άδεια για παιδί.
     
  9. Uther

    Uther Contributor

    Απάντηση: Ζευγάρια ομοφυλόφιλων και....παιδιά

    Μα οι άνθρωποι το έκαναν αυτό ανέκαθεν. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν με οποιαδήποτε αφορμή.

    Παλιότερα στιγμάτιζαν τους διαζευγμένους, τους έχοντες ειδικές ανάγκες, αυτές που έκαναν έκτρωση, τις ορφανές κτλ.

    Στο δημοτικό ο δάσκαλος μου ανέφερε ότι στις προβληματικές κατηγορίες που θα έπρεπε να δείχνουμε κατανόηση ως πολίτες, ανήκουν και τα παιδιά διαζευγμένων γονιών. Όλη η τάξη αυτόματα γύρισε και με κοίταξε με λύπηση. Ήταν η πρώτη φορά που μίλησα άσχημα σε δάσκαλο για να του πω πως ήταν ανόητος.

    Οποιαδήποτε κατηγορία είναι προς χλευασμό. Όσο νιώθει κανείς περιχαρακωμένος εκτελώντας τις εντολές της κοινωνίας, δεν αντιλαμβάνεται τους λόγους που θα έπρεπε να την διαμορφώνουμε ενεργά - ως πολίτες - δημοκρατικά. Όταν τον πάρει η μπάλα αρχίζει να το ξανασκέφτεται.
     
  10. Iagos

    Iagos Contributor

    Θάλεια & Σοφία: Η Ιστορία Ενός Ομόφυλου Ζευγαριού με Παιδί που Ζει στην Αθήνα
    Η Θάλεια και η Σοφία, ζευγάρι στη ζωή κι ευτυχισμένες μαμάδες του μικρού Βίκτωρα, μοιράζονται για πρώτη φορά ανοιχτά την ιστορία της «αόρατης» οικογένειάς τους.

    Κείμενο Ανδρονίκη Τσατσαρώνη

    Αθήνα, 28 Φεβρουαρίου 2020. Την ώρα που η Θάλεια ετοιμάζεται να κλειδώσει πίσω της την πόρτα του γραφείου και να βγει στον δρόμο της νυχτερινής πόλης, χτυπάει στο κινητό της μήνυμα από τη Σοφία. «Άκυρο το ποτάκι μας γι’ απόψε». Παραλίγο να λιποθυμήσει διαβάζοντάς το. Ποτέ πριν η ακύρωση ενός ραντεβού από τη σύντροφό της δεν της προκάλεσε τόση χαρά. «Αμέσως κατάλαβα ότι είμαι έγκυος. Δεν το πίστευα ότι επιτέλους συμβαίνει», λέει σήμερα στο VICE η 38χρονη μητέρα.
    Από το πρωί της ίδιας μέρας που είχε κάνει για πέμπτη φορά μέσα σε έναν χρόνο το τεστ εγκυμοσύνης, βρίσκονταν κι οι δυο τους σε αναμμένα κάρβουνα. Ποντάροντας όμως ότι το αποτέλεσμα θα έβγαινε και πάλι αρνητικό, είχαν κανονίσει να βγουν. «Έτσι κάπως να παρηγορηθούμε. Κι επειδή εγώ θα δούλευα μέχρι αργά, είχα ζητήσει απ’ τη Σοφία να έχει τον νου της για τυχόν απαντητικό email από το εργαστήριο».

    Κι εγένετο αγόρι με δύο μαμάδες
    Μετά από μία ήρεμη περίοδο εγκυμοσύνης που συνέπεσε με την πρώτη μεγάλη καραντίνα, τέλη Οκτωβρίου του ‘20, η Θάλεια γέννησε ένα υγιέστατο αγόρι που πήρε το όνομα Βίκτωρας. Η Σοφία ένιωθε τόσο συγκινημένη στη θέα του πρώτου τους παιδιού που κάθε φορά που το προσωπικό του μαιευτηρίου ρωτούσε αν είναι αδερφή της μαμάς, εκείνη αποκρινόταν όλο και πιο υπερήφανα «Είμαι η σύντροφός της, η δεύτερη μαμά».
    Παρ’ όλα αυτά στο πιστοποιητικό γέννησης του Βίκτωρα, εκτός από το ονοματεπώνυμο της Θάλειας, αναγράφεται και όνομα πατρός: Γεώργιος.
    «Επειδή δεν θέλαμε να δηλώνει για όλη του τη ζωή “αγνώστου πατρός”, κάναμε πρόσληψη πατρωνύμου. Πρόκειται για μία απλή διοικητική διαδικασία στην αρμοδιότητα των δήμων, ώστε ο γονέας/φροντιστής ενός παιδιού μη αναγνωρισμένου ή αγνώστου πατρός να λάβει πατρώνυμο και επώνυμο. Επιλέξαμε το όνομα του παππού του, πατέρα της Σοφίας, που δεν είναι πια στη ζωή».

    Τι σημαίνει“«αόρατη οικογένεια»
    Η Θάλεια και η Σοφία μετρούν μαζί πέντε χρόνια, ενώ από νωρίς στη σχέση τους μοιράζονταν το όνειρο και την επιθυμία να δημιουργήσουν οικογένεια.
    Κάτι που η ελληνική Πολιτεία καθιστά αδύνατο, εφόσον από τη μία δεν έχει νομιμοποιήσει τον πολιτικό γάμο για ομόφυλα ζευγάρια και από την άλλη η ισχύουσα νομοθεσία απαγορεύει την κοινή τεκνοθεσία παιδιών από ζευγάρια όμοιου φύλου. Ένα ΛΟΑΤΚΙ άτομο στην Ελλάδα διαθέτει το δικαίωμα στην τεκνοθεσία μονάχα ατομικά. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι άνθρωποι όπως η Σοφία και η Θάλεια που είναι μαζί, αγαπιούνται και θέλουν συνειδητά να γίνουν ισότιμα γονείς, δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα. Απορρίπτοντας από κοινού την πιθανότητα να προβούν σε τεκνοθεσία η καθεμία ατομικά, ως γυναίκα άνευ συντρόφου, η διαδικασία της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής έμοιαζε με μονόδρομο.
    «Ούτως ή άλλως θέλαμε πολύ να αποκτήσουμε βιολογικά παιδιά και ονειρευόμασταν ιδανικά ένα από την καθεμία. Σκέφτομαι όμως ότι αν είχαμε κι εμείς ως ομόφυλο ζευγάρι το αναφαίρετο δικαίωμα των ετερόφυλων ζευγαριών στην κοινή τεκνοθεσία, μπορεί και να μην μπαίναμε σε μια τόσο κοστοβόρο και ψυχοφθόρο διαδικασία όπως είναι η τεχνητή γονιμοποίηση. Ακόμη κι έτσι, για το ελληνικό κράτος ο Βίκτωρας υφίσταται ως παιδί μονογονεϊκής οικογένειας με νομική μητέρα τη Θάλεια. Εμένα ούτε μου επιτρέπει να τεκνοθετήσω τον γιο μου, ούτε με αναγνωρίζει ως μαμά του. Είμαι αόρατη», εξηγεί η 34χρονη Σοφία.
    Για την ίδια, παρομοίως και για κάθε γονέα που παραμένει απροστάτευτος από τον νόμο, εγείρονται αυτονόητα πολλά και αγωνιώδη ερωτήματα που θέτουν εν αμφιβόλω κυρίως την ευημερία του παιδιού.
    Στο παράδειγμα που φέρνει η Θάλεια, η οποία υπογράφει αποκλειστικά όλα τα έγγραφα του Βίκτωρα, αν τυχόν ο μικρός πάθει κάτι και χρειαστεί νοσηλεία ενώ η ίδια απουσιάζει σε ταξίδι, η Σοφία δεν μπορεί να παραστεί ως επίσημος κηδεμόνας του. «Αν πεθάνω, το παιδί φαίνεται ορφανό και μεταβαίνει όπως ορίζει ο νόμος στον κοντινότερο συγγενή μου. Δεν μένει αυτομάτως με την άλλη μαμά του. Η Σοφία θα κληθεί να τον διεκδικήσει δια της δικαστικής οδού και να αποδείξει αυτό που στην περίπτωσή μας δεν είναι αυταπόδεικτο: ότι δεν μπορείς να στερήσεις από ένα παιδί το γονιό του καθώς το συμφέρον του είναι κοντά του».
    Απόλυτα εκτεθειμένοι από το κράτος αφήνονται, τόσο ο «αόρατος» γονέας όσο και το παιδί, ακόμη και στο ενδεχόμενο που το ζευγάρι αποφασίσει να χωρίσει.
    Παρότι η Σοφία φυσικά και εμπιστεύεται τη Θάλεια και ξέρει ότι ποτέ δεν θα εκμεταλλευόταν το προνόμιο που έχει σε σχέση με εκείνη, δεν μπορεί παρά να νιώθει ευάλωτη.
    «Το τι μέλλει γενέσθαι αν χωρίσουμε είναι κάτι που έχουμε συζητήσει εκτενώς πολύ πριν έρθει τελικά το παιδί. Ποτέ δεν ξέρεις όμως. Οι άνθρωποι όταν χωρίζουν φανερώνουν και πλευρές τους που δεν είχαν παρουσιάσει νωρίτερα. Ποιος δεν καταρρέει μπροστά σε αυτά τα ενδεχόμενα; Ενίοτε κατακλύζομαι από τέτοιες σκέψεις και σφίγγεται το στομάχι μου. Κι αν η Θάλεια πεθάνει και οι συγγενείς της θελήσουν να πάρουν το παιδί; Και βρεθώ ξαφνικά χωρίς τον άνθρωπό μου και χωρίς το παιδί μου - και το παιδί μου χωρίς εμένα;».
    Η αναμόρφωση του Οικογενειακού Δικαίου στην Ελλάδα ώστε να παρέχεται πλήρης πρόσβαση στον πολιτικό γάμο σε όλα τα ζευγάρια, ανεξαρτήτως φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού, δεν θα λύσει αυτομάτως όλα τα προβλήματα των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων στη χώρα. Θα εξασφαλίζει όμως, καθώς φαίνεται, την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια. Με άλλα λόγια θα κατοχυρώνει νομικά και τους δύο γονείς, δίνοντας δυνατότητα κοινής τεκνοθεσίας, ακριβώς όπως συμβαίνει και στα ετερόφυλα ζευγάρια.
    «Για εμένα και τη Θάλεια ο γάμος δεν αποτελεί ούτε επιθυμία, ούτε προαπαιτούμενο. Αν με ρωτάς, ο γάμος δεν θα έπρεπε καν να αποτελεί τεκμήριο γονεϊκότητας. Είτε θέλω να παντρευτώ είτε όχι, είμαι και θα παραμείνω μαμά του Βίκτωρα. Και θα έπρεπε και τώρα που είμαστε σε σύμφωνο συμβίωσης να μπορώ να τον τεκνοθετήσω εφόσον θέλω. Από ‘κει και πέρα, αν οποιαδήποτε κυβέρνηση δεσμευτεί ότι θα αναγνωρίσει το παιδί μας ως παιδί και των δύο υπό την προϋπόθεση του γάμου, τότε ναι, θέλοντας και μη θα παντρευτούμε».
    Κάπου παρακάτω η Σοφία σημειώνει ακόμη ένα παράδοξο. Αν είχαν συνάψει μεταξύ τους το σύμφωνο συμβίωσης πριν εκκινήσουν τη διαδικασία της ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, δεν θα μπορούσαν να μετάσχουν σε αυτή. Η κείμενη νομοθεσία αφορά μόνο γυναίκες που βρίσκονται σε ετερόφυλη σχέση ή γυναίκες μόνες εκτός γάμου ή συμφώνου.
    «Οπότε πριν προχωρήσουμε η καθεμία ξεχωριστά σε εξωσωματική με σπέρμα δότη, βεβαιώσαμε μέσω συμβολαιογράφου ότι είμαστε μόνες άγαμες γυναίκες. Και υπογράψαμε τελικά το σύμφωνο αφότου γεννήθηκε ο Βίκτωρας».
    Προχωρώντας στην ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή
    Μέθοδος πρώτης επιλογής ήταν η ενδομητρική σπερματέγχυση που αποτελεί τη συχνότερη μέθοδο υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και περιλαμβάνει ελάχιστη ιατρική παρέμβαση. «Ήταν ο πιο εύκολος τρόπος, τόσο πρακτικά και οικονομικά, όσο σωματικά και συναισθηματικά. Πρόκειται για ενέσιμη χορήγηση του σπέρματος δότη, χωρίς αναισθησία στο ιατρείο. Βέβαια, οι πιθανότητες να συλλάβεις δεν είναι πολλές», διευκρινίζει η Θάλεια που προηγήθηκε της Σοφίας στην προσπάθειά τους για παιδί λόγω ηλικίας.
    Μετά από δύο ατελέσφορες προσπάθειες, σειρά είχε η εξωσωματική γονιμοποίηση. Αν δεν έπαιρναν από την αρμόδια επιτροπή του ΕΟΠΥΥ την πολυπόθητη έγκριση, ώστε να καλυφθούν από το ταμείο οι απαιτητές φαρμακευτικές δαπάνες, για κάθε κύκλο εξωσωματικής θα επιβαρύνονταν περαιτέρω κατά 2.000 ευρώ περίπου. Προηγουμένως ήρθαν αντιμέτωπες με όλες τις προκλήσεις, τη γραφειοκρατία αλλά και τις επίπονες ιατρικές εξετάσεις που επιβάλλονται ανεξαιρέτως σε κάθε γυναίκα που παλεύει να γίνει μητέρα δι’ αυτής της μεθόδου.
    «Η εξωσωματική είναι μία κατ’ εξοχήν δύσκολη διαδικασία που κουβαλά πολλές ματαιώσεις γι’ αυτό και απαιτεί ένα ιδιαίτερα υποστηρικτικό συναισθηματικά περιβάλλον. Πόσο μάλλον όταν δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος να κάνεις παιδιά. Για μένα το ψυχοφθόρο δεν ήταν τόσο η σωματική καταπόνηση, όσο η συχνή συναναστροφή με το ιατρικό περιβάλλον και η ανείπωτη αγωνία μετά από κάθε τεστ μέχρι την τρίτη φορά που πιάσαμε».
    Επιλογή δότη
    Απευθυνόμενες διαδικτυακά σε δανέζικη τράπεζα σπέρματος που τους εξασφάλιζε εκτενέστερη πληροφόρηση σχετικά με τον δότη από αντίστοιχη ελληνική, η Θάλεια και η Σοφία σκάναραν εκατοντάδες προφίλ ανδρών μέχρι να καταλήξουν. Ο φάκελος κάθε υποψήφιου περιλάμβανε τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά: ύψος, βάρος, επιδερμίδα, χρώμα μαλλιών και ματιών, αλλά και πληροφορίες αναφορικά με την καταγωγή του, την οικογενειακή του κατάσταση, το μορφωτικό επίπεδο, τα ενδιαφέροντά του και φυσικά το ιατρικό του ιστορικό.
    «Επιπλέον είχαμε πρόσβαση σε δυο-τρεις φωτογραφίες του δότη ως παιδί, αλλά και μία γενική εντύπωση που αποκομίστηκε από το επιστημονικό προσωπικό της τράπεζας κατά τη συναναστροφή μαζί του. Και τελευταίο λάβαμε ένα μήνυμα που είχε αφήσει προς τους λήπτες της δωρεάς του, τόσο γραπτώς όσο και υπό τη μορφή ηχητικού για να ακούσουμε τη φωνή του. Στο περίπου έλεγε: “Αγαπητοί μελλοντικοί γονείς, σας θαυμάζω γι’ αυτό που κάνετε. Αν μπορώ με αυτόν τον ελάχιστο τρόπο να σας βοηθήσω, χαίρομαι πολύ”».
    Η Θάλεια επισημαίνει έναν εξίσου σημαντικό παράγοντα που επηρέασε την αναζήτησή τους: ότι η Ελλάδα τότε -και μέχρι πριν λίγο καιρό- απαγόρευε τη διάθεση εντός των συνόρων της σπέρματος από επώνυμο δότη - τα στοιχεία του οποίου δηλαδή βρίσκονται στη διάθεση του παιδιού όταν γίνει 18. Αυτή η παράγραφος του νόμου έχει πλέον τροποποιηθεί κι ως εκ τούτου η ταυτότητα του δότη δύναται κατ' επιλογή του να είναι ανώνυμη, ή επώνυμη, ή να γνωστοποιείται μόνο στο τέκνο μετά την ενηλικίωσή του, αν το τελευταίο το αιτηθεί.
    «Εμείς, ως μητέρες, θα θέλαμε ο Βίκτωρας να έχει τη δυνατότητα αν το θελήσει να έρθει σε επαφή με τον άνθρωπο που διέθεσε γενετικό υλικό ώστε να έρθει στη ζωή. Μπορεί κάποτε να του προκύψουν απορίες ή κι ερωτήματα για την υγεία του σωματική ή/και ψυχική. Είναι δικαίωμά του και μάλιστα θεμελιώδες. Ο ρόλος του γονέα ανήκει εξ ολοκλήρου και μόνο σε εμάς τις δύο, ωστόσο τον αναγνωρίζουμε ως δότη. Γιατί να μην μπορεί το παιδί μας να τον βρει αν το θελήσει;».
    Κάθε φιαλίδιο από την τράπεζα σπέρματος ανήλθε στα 250 ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος της προσπάθειάς τους να γίνουν μητέρες στις 10.000 ευρώ, χωρίς σε αυτά τα χρήματα να υπολογίζονται τα έξοδα της γέννας.

    Όταν μια ολόκληρη κοινωνία ρωτάει «τι θα πει στα παιδιά της»
    Συνηθέστερη έκφραση ομοφοβίας που επί σειρά ετών είχε κανονικοποιηθεί στον δημόσιο λόγο είναι μία κατ’ επίφασιν άκακη ερώτηση που ετίθετο επιτακτικά από στρέιτ προς ΛΟΑΤΚΙ άτομα: Κι εγώ τι θα πω στο παιδί μου για σας; Θυμίζει πολύ και την άλλη περιβόητη κι εξίσου δημοφιλή τοποθέτηση: μα δεν με νοιάζει τι κάνουν στο κρεβάτι τους. «Ναι, οκ. Τότε γιατί μιλάς γι’ αυτό και γιατί το φαντάζεσαι;», θα αναρωτηθεί η Θάλεια.
    Ενώ το μόνο που διαφοροποιεί ένα γκέι από ένα στρέιτ άτομο είναι ο σεξουαλικός προσανατολισμός, δηλαδή το φύλο με το οποίο συνδέονται ερωτικά, η γκέι κοινότητα υπερσεξουαλικοποιείται. Αντιμετωπίζεται εν πολλοίς σαν να μη φέρει καμία άλλη ανάγκη πέραν του σεξ.
    «Τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις μας δεν έχουν να κάνουν με το σεξ που κάνουμε, αλλά με πανανθρώπινες ανάγκες. Γιατί όλοι στέκονται στο κρεβάτι μας κι εστιάζουν εκεί την κουβέντα όταν μιλούν για εμάς; Όταν γνωρίζεις έναν στρέιτ άνθρωπο και μιλάτε περί σχέσεων, τον φαντάζεσαι πώς κάνει σεξ; Όχι. Τότε γιατί να το κάνεις εικόνα και να το προβάλλεις για ένα γκέι άτομο;»
    Από τη μεριά της η Σοφία, που κάνει πολύ πιο ηχηρό coming out ως λεσβία απ’ όταν έγινε μαμά, ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι δική της ευθύνη να εκπαιδεύσει όλους τους ανθρώπους γύρω της πώς να μην είναι ομοφοβικοί. «Κάποτε ένιωθα υποχρεωμένη να το κάνω, πλέον όμως δε νιώθω ότι το οφείλω. Όσο κάποιος ή κάτι δεν με θίγει ευθέως, δεν ασχολούμαι. Είμαι ΟΚ πια με το να αφήνω τους ανθρώπους στην άγνοιά τους, διότι είναι φοβερά κουραστικό να προσπαθείς να εκπαιδεύσεις κάθε ομοφοβικό γύρω σου».
    Η ερώτηση «τι θα πω στο παιδί μου;», τόσο για τη Σοφία όσο και για τη Θάλεια, είναι μία πρόφαση της κοινωνίας εν γένει, καθώς η δυσκολία κάθε άλλο παρά έγκειται στα παιδιά. Για όλα υπάρχει ο κατάλληλος τρόπος να ειπωθούν. «Καταρχάς, στο δικό μας το παιδί, ανάλογα με την αντιληπτική ικανότητα κάθε ηλικίας και όσα μπορεί να επεξεργαστεί, θα λέμε πάντα την αλήθεια. Ήδη τώρα, που δεν μιλάει ακόμη, τον ρωτάμε πόσες μαμάδες έχεις; Δείχνει δύο και απαντάει “μαμά-μαμά”. Σιγά-σιγά θα του μιλήσουμε και για όλες τις διαφορετικές οικογένειες που υπάρχουν».
    Η Σοφία εξομολογείται ότι τίποτα δεν φαντάζει δυσκολότερο να ειπωθεί και να εξηγηθεί σε ένα παιδί από ζητήματα όπως ο ρατσισμός, ο πόλεμος ή η αδικία. «Αγωνιώ για το πώς πρέπει να προσεγγίσω το παιδί μου και να του μιλήσω για την κοινωνική αδικία που υφίσταται ο ίδιος ως μέλος μιας αόρατης για το κράτος οικογένειας. Ψάχνω συνεχώς να βρω τις κατάλληλες απαντήσεις. Φαντάσου πόσοι μαύροι γονείς πρέπει να εξηγούν καθημερινά στα παιδιά τους γιατί τα κοιτάζουν καχύποπτα όταν κυκλοφορούν στην Αθήνα ή τα δείχνουν ή τα αποκαλούν όπως τα αποκαλούν. Καλό θα ήταν, λοιπόν, όλοι μας, στρέιτ ή μη, να ανησυχούμε και να στοχεύουμε στο πώς θα αναθρέψουμε σωστούς ανθρώπους. Κανένα παιδί απ’ όσα συναναστρεφόμαστε δεν έχει δείξει την παραμικρή δυσκολία να ακούσει ότι ο Βίκτωρας έχει δύο μαμάδες. Έτυχε κάποτε και ρώτησε μπροστά μας ένα παιδάκι: Ποια από σας είναι η μαμά του; Κι η Θάλεια απάντησε ότι και οι δύο είμαστε μαμάδες του. Τότε ο πιτσιρικάς αντιγύρισε ότι αυτό δε γίνεται κι ότι δεν ξέρει καμία άλλη τέτοια οικογένεια. Κι αφού τον ρώτησα χαμογελώντας αν χαίρεται που επιτέλους γνωρίζει την πρώτη οικογένεια σαν κι εμάς, είπε ένα χαλαρό α ναι! και συνέχισε ευδιάθετο να κάνει κούνια».
    Όπως παρατηρούν όταν κυκλοφορούν όλοι μαζί, μπορεί αρχικά οι άλλοι ετερόφυλοι γονείς τριγύρω να τις κοιτάζουν κάπως πιο διερευνητικά, στο τέλος όμως μάλλον καθησυχάζονται από το πόσο μοιάζουν.
    «Διαπιστώνουν ότι οι αγωνίες μας, τα άγχη κι η καθημερινότητα δεν διαφέρουν από των υπόλοιπων μαμάδων. Σαν να “κατευνάζεται” η ομοφοβία όταν συστηνόμαστε ευθύς εξαρχής με την αλήθεια μας. Κανείς μέχρι σήμερα δεν μας έχει προσβάλει ή προκαλέσει με τη συμπεριφορά του, τουλάχιστον κατά πρόσωπο. Σε σημείο που αναρωτιέμαι ποιος έχει τελικά το πρόβλημα με τις διαφορετικές οικογένειες και δεν πάμε παρακάτω ως κοινωνία; Είμαστε εδώ. Υπάρχουμε και μας βλέπουν», θα πει η Σοφία.
    Καθημερινό coming out
    Αυτό βέβαια το αναπόφευκτο στην περίπτωσή τους καθημερινό coming out στερεί ένα κομμάτι αυθορμητισμού και δύναται να τους προκαλέσει αμηχανία. Ένας απλός ανέμελος περίπατος στην παιδική χαρά μετατρέπεται πολύ εύκολα σε αποκάλυψη του σεξουαλικού τους προσανατολισμού και -ανάλογα με το ποιον άνθρωπο έχουν απέναντι- επιδέχεται και διαφορετικής αντιμετώπισης.
    «Ας πούμε τα πρωινά που βγαίνω με τον Βίκτωρα για βόλτα, ψώνια ή παιχνίδι, συχνά θα του μιλήσουν ή θα σχολιάσουν πόσο γλυκός και όμορφος είναι. Κάθε τόσο πάνω στην κουβέντα θα ακουστεί κι ένα “Ο μπαμπάς του είναι ξανθός ε;” ή “Πού είναι ο μπαμπάς του;”». Σε κάθε τέτοια στιγμή η Θάλεια πρέπει να διαλέξει μεταξύ του αν θα κάνει coming out ή όχι στον γείτονα, στον μανάβη, στην άγνωστη ταμία ενός σούπερ μάρκετ. Τώρα που ο μικρός δεν καταλαβαίνει, μπορεί να το αποφεύγει χαμογελώντας ή και να λέει ψέματα.
    «Μεγαλώνοντας όμως το παιδί, δεν με παίρνει ούτε να αποφεύγω να απαντήσω ούτε φυσικά να λέω ψέματα. Θα πρέπει να μοιράζομαι κομμάτια της ιστορίας μας ακόμη και με άγνωστους ανθρώπους που δεν έχουν καμία σημασία για εμάς».
    Το ίδιο θα ισχύει αργότερα και για τον Βίκτωρα που θα καλείται ξανά και ξανά να εξηγεί μιλώντας για την οικογένειά του, στο σχολείο, σε φίλους, σε δραστηριότητες. Όπως καταλήγει όμως η Σοφία, αν το καλοσκεφτείς, κάθε παιδί εκεί έξω κάνει συχνά κι από ένα διαφορετικό coming out. Είτε επειδή ανήκει σε μονογονεϊκή οικογένεια, είτε επειδή ανήκει σε φτωχή, είτε επειδή οι γονείς του έχουν χωρίσει κ.ο.κ.
    Υπάρχουν ουράνια τόξα
    Η Θάλεια και η Σοφία κατάφεραν να δημιουργήσουν μία οικογένεια που βασίζεται στην αγάπη, τον σεβασμό και κυρίως την απόλυτα συνειδητή πρόθεση. «Άλλωστε σε εμάς δεν μπορεί απλώς να προκύψει, ούτε είμαστε κοινωνικά εκπαιδευμένες σε αυτό ως μοτίβο. Και παρότι η Πολιτεία δεν την αναγνωρίζει, η οικογένειά μας υπάρχει επειδή παλέψαμε γι’ αυτήν».
    Μεριμνούν νυχθημερόν ώστε τίποτα και κανείς να μη διακινδυνεύσει αυτή την ασφάλεια που προσφέρουν στο παιδί τους. Και χαίρονται που όταν ο Βίκτωρας φωνάζει “μαμά!” γυρίζουν και οι δύο. Σταδιακά βρίσκει από μόνος του τον τρόπο να δείχνει σε ποια αναφέρεται.
    Για να πραγματοποιήσουν όμως αυτό το μεγάλο όνειρο, έπρεπε πρώτα να ξορκίσουν όλες τις φωνές που τους υπαγόρευαν ύπουλα ότι δεν υπάρχει ομόφυλη γονεϊκότητα. «Θυμάμαι, κάποτε, έμπαινα καθημερινά στο youtube για να χαζέψω βαρετά βίντεο ομόφυλων ζευγαριών με παιδιά από την Αμερική, μόνο και μόνο για να βεβαιωθώ ότι μπορεί να συμβεί στ’ αλήθεια! Μακάρι τώρα πια κι εμείς με τη στάση μας να ενθαρρύνουμε έστω κι έναν», θα πει κλείνοντας η Σοφία.
    «Είναι αληθινό και γίνεται».

    https://www.vice.com/el/article/pkg...-paidi-poy-zei-sthn-a8hna?utm_source=vicefbgr
     
    Last edited by a moderator: 29 Ιανουαρίου 2023
  11. kakoskyli1977

    kakoskyli1977 New Member

    Οι απόψεις μου είναι απλές. Το 80% των γονιών δεν θα έπρεπε να έχουν παιδιά.
    Το παιδί είναι μια δέσμευση εφόδου ζωής, και πολύ μεγαλύτερης δέσμευσης μέχρι να ενηλικιωθεί. Σε αυτό έχουν αποτύχει πάρα πολλοί γονείς.

    Όπως και στο να κάνουν έναν γάμο.

    Τα ζευγάρια ομοφυλόφιλων μπορούν να δεσμευτούν ότι θα είναι μαζί τουλάχιστον μέχρι να ενηλικιωθεί το παιδί? Το ίδιο ισχύει και για τα ετερόφυλα ζευγάρια.

    Γενικά οι ομοφυλόφιλοι αλλάζουν πολύ πιο εύκολα σύντροφο.

    Υπάρχει ζευγάρι ομοφυλόφιλων που χώρισε και είχαν υιοθετήσει ένα κοριτσάκι από το εξωτερικό , αυτό έχει γίνει στον κύκλο μου. Το κοριτσάκι είναι περίπου 6 τώρα.

    Οπότε προσπαθούμε να καλύψουμε τα θέλω μας εγωιστικά και δεν σκεφτόμαστε τις επιπτώσεις που θα έχει στο παιδί. Το ίδιο ισχύει και για τα ετεροφυλα ζευγάρια.

    Και μην ξεχνάμε το παιδί για να καταλάβει ποιος είναι θέλει και τα δύο πρότυπα και το αρσενικό και το θυληκό, αλλιώς ψάχνεται μια ζωή.
     
  12. Iagos

    Iagos Contributor

    Θα σας συνιστούσα τέτοιες απόψεις να τις κρατάτε για τον εαυτό σας.

    Όταν τις εκφράζετε δημόσια, καλό είναι να γνωρίζετε, ότι είναι αναχρονιστικές και δεν βοηθούν στον δημόσιο διάλογο.