Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Σχέσεις και εξουσία - Ανασφάλειες ενός/μιας Κ

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κυριαρχία - υποταγή D/s' που ξεκίνησε από το μέλος Όνομα, στις 18 Δεκεμβρίου 2023.

  1. Dark_Explorer

    Dark_Explorer Κλωθώ: ἄτρακτον στρέφειν Contributor

    Ίσως συμβάλει λίγο τούτο:
    https://www.greekbdsmcommunity.com/threads/Περί-Δομής-ο-λόγος.66634/
     
  2. sapfw

    sapfw Hard to handle Contributor

    Γιατί να θέλει να μάθει κάποιος το λόγο που του αρέσει αυτό που του αρέσει; σε τι θα βοηθήσει αυτή η πληροφορία;
     
  3. espimain

    espimain Contributor

    Δεν παύει όμως να είμαι ένας από αυτούς στους οποίους απευθύνεστε από την αρχή του νήματος.
    Δηλαδή τυχαία χάριν συζήτησης έδωσα τα παραδείγματα.
    Είναι πολλοί που δεν νοιάζονται αν δέσουν κάποια σε κλουβί και πολλοί που αρέσκονται στα μακαρόνια με κιμά.
    Κανένας από αυτούς δεν το κάνει από ανασφάλεια.
     
  4. gaby_m

    gaby_m open for S/m discussion Premium Member Contributor

    Να ρωτήσω και εγώ κάτι; Η ερώτηση είναι για τον @Όνομα αλλά και για οποιοδήποτε άλλο μέλος θέλει να την απαντήσει. Αν, όπως συζητάμε σε αυτό το νήμα, η επιθυμία για Κυριαρχία πηγάζει από ανασφάλεια, τότε πώς διαχειρίζεται το πρόσωπο αυτό την αβεβαιότητα ως προς το αν θα πετύχει η Κυριαρχία του ή όχι;
     
  5. tithon

    tithon Contributor

    τό παραπάνω είναι μια πισωπεταλιά απ' τον αρχικό αφορισμό:



    δεν αποκλείεται να υπάρχουν ψυχοπαθολογικες συμπεριφορές ή και μανίες πού να μοιάζουν με κυριαρχικές συμπεριφορές.
    η κυριαρχικοτητα δεν είναι προϊον τραυμάτων(!), είναι συμπεριφορά ρόλου στα αγελαία.
    ελέγχουν την περιοχή, την ομάδα, και τα εν αυτή πάσης φυσεως αγαθά.  
     
  6. Iagos

    Iagos Contributor

    @Όνομα, Ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις.

    Όσον αφορά στα αποσπάσματα που παραθέσατε από το βιβλίο «Σχέσεις και εξουσία» νομίζω ότι κατάλαβα αρκετά για το τι και το πώς πραγματεύεται σχετικά με τις σχέσεις και την εξουσία.

    Θα σας πρότεινα, επειδή σας απασχολεί, να ανατρέξετε απευθείας στο βιβλίο «Michel Foucault, Power, Essential Works (1954-84)» από τις εκδόσεις «PENGUIN», σειρά philosophy, σε επιμέλεια James D. Faubion και μετάφραση στα αγγλικά από τα γαλλικά από τον Robert Hurley. (Νομίζω ότι δεν έχει μεταφραστεί στα ελληνικά).

    O Foucault σαφώς έχει προσφέρει στην κοινότητα του bdsm, όχι μόνο γιατί ασχολήθηκε και στις δυο φάσεις του ερευνητικού έργου του με την επίδραση της εξουσίας στο ανθρώπινο σώμα αλλά και γιατί ο ίδιος ήταν μέρος της gay leather κοινότητας και βίωνε, μέσα από το s/m κυρίως, τις σχέσεις ανταλλαγής ισχύος. Ο ίδιος σε συνεντεύξεις του άλλωστε έχει πει μεταξύ άλλων ότι τα παιχνίδια εξουσίας μπορούν να διαμορφώσουν έναν διαφορετικό τρόπο του σχετίζεσθαι.

    Όσον αφορά στη συζήτηση τώρα, η οποία ομολογώ ότι μπορεί να εξελιχθεί σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση που καιρό Ε/είχαμε να δούμε στο φόρουμ, επιτρέψτε Μου να μοιραστώ κάποιες αρχικές σκέψεις:

    Για να μπορέσουμε να συζητήσουμε, Φρονώ, ότι πρέπει να συμφωνήσουμε πως οι εξουσιαστικές σχέσεις εντός του bdsm προσομοιάζουν αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι ταυτόσημες με τις εξουσιαστικές σχέσεις εκτός του bdsm.

    Επίσης, Φρονώ, ότι πρέπει να συμφωνήσουμε ότι δεν είναι ίδια τα κίνητρα που δημιουργούν τις εξουσιαστικές σχέσεις εντός του bdsm με τα κίνητρα που δημιουργούν εξουσιαστικές δομές εκτός του bdsm.

    Ένα λάθος, που κατά τη γνώμη Μου, έχει γίνει πολλές φορές σε αυτό το φόρουμ, στο μακρινό ή κοντινό παρελθόν του, είναι ότι κυκλοφορούν θέσεις-απόψεις που προσπαθούν να κατανοήσουν την άσκηση εξουσίας με όρους που δεν συνάδουν με το εδώ.

    Δηλαδή, Ε/έχουμε διαβάσει κατά καιρούς θέσεις-απόψεις που ταυτίζουν τις εξουσιαστικές δομές και την «αγάπη» για εξουσία, όπως λέτε στην αρχική σας τοποθέτηση, με τα στερεότυπα του μάτσο-επιτυχημένου άντρα (θέσεις οι οποίες τεχνηέντως και σκοπίμως αφήνουν απέξω την γυναικεία Κυριαρχία) ή θέσεις-απόψεις που προσπαθούν να κατανοήσουν την Κυριαρχία με όρους δανειζόμενους από την θεωρία του κοινωνικού δαρβινισμού, καθώς επίσης και με όρους που αντλούνται από την ψυχολογία και την ψυχανάλυση.

    Οι εξουσιαστικές σχέσεις που δομούνται εντός του bdsm έχουν μια σημαντική διαφορά από τις εξουσιαστικές σχέσεις που δομούνται εκτός του bdsm.

    Και αυτή η διαφορά, όσο και αν φαίνεται περίεργο, είναι η συναίνεση.

    Και εξηγούμαι.

    Η συναίνεση στο bdsm και στην ασυμμετρία είναι απόλυτα συνειδητή.

    Η συναίνεση εκτός bdsm στις περισσότερες των περιπτώσεων δίδεται είτε μέσω της επιβολής (μαφιόζικος τρόπος) είτε υφαρπάζεται με δόλιο και χειριστικό τρόπο.

    Φαινομενικά δηλαδή, ένας άνθρωπος που ξυπνά στις πέντε η ώρα το πρωί, παίρνει δυο συγκοινωνίες για να πάει στην «Σταρχιδόπουλος Α.Ε.» με σκοπό να εργαστεί σε ένα εξουσιαστικό περιβάλλον με σκληρές συνθήκες και η ανταμοιβή του είναι ένα ξεροκόμματο, συναινεί.

    Κατά πόσο όμως μέσα του, ουσιαστικά, συναινεί και είναι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος που υπηρετεί ένα πλαίσιο Κυριαρχίας και υποταγής;

    Είναι το ίδιο με ένα slave που δίνει τη συναίνεση του σε ένα πλαίσιο Κυριαρχίας-υποταγής εντός του bdsm;

    Σαφώς και στις δυο περιπτώσεις οι άνθρωποι μπαίνουν και υπηρετούν ένα εξουσιαστικό μοντέλο επειδή δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, όμως στη μια περίπτωση η συναίνεση υφαρπάζεται και επιβάλλεται με ένα «πιστόλι στον κρόταφο» ενώ στην άλλη περίπτωση η συναίνεση είναι αποτέλεσμα απόλυτα συνειδητής επιλογής που καθιστά το άτομο χαρούμενο.

    Στο εδώ, διερευνούμε το πώς τα εξουσιαστικά μοντέλα μπορούν να διαμορφώσουν έναν διαφορετικό τρόπο του σχετίζεσθαι.

    Έναν τρόπο όπου τα όρια και οι θέσεις Τ/της/ου Κ/καθεμιάς/ος είναι σαφή και ξεκάθαρα. Το bdsm είναι ένας τόπος όπου τα παιχνίδια εξουσίας που παίζουν οι vanilla δεν χωρούν.

    Στο εδώ, δεν δαιμονοποιούμε την εξουσία και τις εξουσιαστικές σχέσεις αλλά αντίθετα θεωρούμε ότι οι εξουσιαστικές δομές αποτελούν εργαλεία για την εσωτερική Μ/μας ισορροπία.

    Το κείμενο της @Dark_Explorer (https://www.greekbdsmcommunity.com/threads/Περί-Δομής-ο-λόγος.66634/) δείχνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τι σημαίνει Έχω ως Κυρίαρχη/ος συνείδηση εαυτού και θέσης και τοποθετεί τα πράγματα στη διάσταση που το bdsm προτάσσει.

    Όσοι το κατανοούν είναι συντονισμένοι με τα εντός του bdsm, όσοι προσπαθούν πίσω από το κείμενο να βρουν αδιόρατους και ασυνείδητους ψυχαναγκασμούς ή άλλες αιτίες απλά προσπαθούν να κατανοήσουν τα πράγματα με όρους εκτός bdsm.

    Δηλαδή είναι vanilla…

    @Όνομα Ευχαριστώ για την έως τώρα συζήτηση και τη δυνατότητα που Μου δώσατε...

    Με εκτίμηση

    Iagos

     
    Last edited: 21 Δεκεμβρίου 2023
  7. Όνομα

    Όνομα Regular Member

  8. Όνομα

    Όνομα Regular Member

    Καλησπέρα.

    Δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει αβεβαιότητα ως προς το αν θα πετύχει η Κυριαρχία του/της ή όχι. Ασχέτως με ό,τι συζητάμε επ αφορμή του ερωτήματος, περί ανασφαλειών κτλπ, η κυριαρχία δεν πρέπει να είναι υπό συζήτηση ή διαπραγμάτευση. Δεν φοβάται ότι δεν θα το πετύχει.
    Αν κάποιο υ δεν είναι έτοιμο να ακολουθήσει τους κανόνες και να ενσωματωθεί στο πλαίσιο που του ορίζεται, η συζήτηση τελειώνει εκεί.

    Όπως σωστά είπε
    @Iagos είναι απαραίτητη συναίνεση.

    Ένας/μια Κ, έχει αναπτύξει την απαράιτητη αυτοπειθαρχία, μηχανισμούς, τεχνικές, εμπειρίες, δύναμη και έχει οριοθετήσει όλα όσα πρέπει να οριοθετηθούν για να μπορεί να την ασκήσει και να την επιβάλει απρόσκοπτα, χωρίς να φοβάται για την επιβολή της.
     
    Last edited: 21 Δεκεμβρίου 2023
  9. Όνομα

    Όνομα Regular Member


    Πολύ σημαντικά και εύστοχα τα όσα αναφέρατε.
    Είναι σημαντική η συμβολή σας στην ανάπτυξη της συζήτησης.

    Θα έχω υπόψη μου, το προτεινόμενο βιβλίο. Ο Φουκώ, έχει όντως αναπτύξει την έννοια της εξουσίας, με το δικό του τρόπο στηριζόμενος κυρίως στο υποκείμενο, στον λόγο και τον συνδιασμό, αυτών.

    Χαίρομαι, και είναι σημαντικό, που θέτετε ως βάση συζήτησης ένα κοινό εννοιολογικό και ερμηνευτικό πλαίσιο.

    Συμφωνώ απολύτως, και αν το παρουσιάσω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με, στην απαραίτητη συνθήκη εντός του bdsm. Την ύπαρξη της συναίνεσης και προσθέτω και της εμπιστοσύνης, αλλά πρωτίστως, της πρώτης.

    Οι υπόλοιπες εξουσιαστικές σχέσεις, που δεν παρουσιάζουν την συναίνεση, επί προσωπικής βάσης, είναι κάτι διαφορετικό.
    Το παρουσιάσατε πολύ ορθά και με τα κατάλληλα παραδείγματα.

    Η εξουσία, σωστά σημειώσατε, δεν δαιμονοποιείται, εδώ. Αποτελεί έναν τρόπο, συσχέτισης.

    Ίσως, κλειδί στη συζήτηση μας, είναι αυτό που αναφέρατε:

    "Στο εδώ, δεν δαιμονοποιούμε την εξουσία και τις εξουσιαστικές σχέσεις αλλά αντίθετα θεωρούμε ότι οι εξουσιαστικές δομές αποτελούν εργαλείο για την εσωτερική Μ/μας ισορροπία"

    Ότι δηλαδή θα μπορούσε η εξουσία, να αποτελεί εργαλεία για την εσωτερική μας ισορροπία.

    Θα μελετήσω και το άλλο νήμα που παραθέσατε, σε κάποια στιγμή.

    Σημειώνω ξανά. Σημαντικά τα όσα αναφέρατε.
    Ευχαριστώ.
     
    Last edited: 21 Δεκεμβρίου 2023
  10. Iagos

    Iagos Contributor

    Ευχαριστώ.

    Υπήρξε ένας από Ε/εμάς και αυτό είναι σημαντικό.

    Στην κριτική του απέναντι στον Μαρξισμό Μ/μας τα χάλασε λίγο και εξ αυτού του λόγου τις ήθελε τις ξυλιές του στον τρυφερό του πισινό... ...το άτακτο αγόρι... 
     
    Last edited: 21 Δεκεμβρίου 2023
  11. Όνομα

    Όνομα Regular Member

    Στο πρώτο πτυχίο, έδωσα 8-9 φορές το μάθημα της σύγχρονης κοινωνικής θεωρίας και επικοινωνία και εξουσία, με βιβλία και ύλη αποκλειστικά προσανατολισμένη στον Φουκώ. Με κάτι διαφωνούσα, δεν θυμαμαι.

    Μέχρι που άλλαξε η ύλη.
     
  12. MasterAndreas

    MasterAndreas Master of Scorpio

    Η αγάπη για εξουσία δεν είναι απαραίτητο να συνδέεται με την ψυχολογία του ίδιου του Κυρίαρχου και τυχόν ανασφάλειες που μπορεί να έχει, άν έχει. Για μένα περισσότερο έχει να κάνει, με το πως θέλει να νιώθει αυτός, το ερωτικό του ταίρι. Αν το προτιμά ντροπαλό, φοβισμένο, παραδομένο, ανυπεράσπιστο, ευάλωτο. Προσωπικά δεν θα με καύλωνε μια κοπέλα, που θα μου έλεγε τι να της κάνω, ικανοποιώντας επιθυμίες της. Θέλω εγώ να αποφασίζω, όχι πως δεν θα μπορούσα να της γλύφω τα βυζάκια όπως ζήτησε....και σίγουρα ήταν ευκολότατο, απλά θα το κάνω όταν και όπως θέλω εγώ. Το να ζορίσεις μια γυναίκα, είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο και νομίζω πως δεν θα το τολμούσε κάποιος ανασφαλής άνδρας. Κάποτε μια ντροπαλή κοπέλα, επειδή στο διπλανό δωμάτιο βρισκόταν δυο φίλοι μου, κρατούσε με τα χέρια της το κρεβάτι να μην τρίζει. Το ένιωθα και με τρέλαινε. Πότε δεν αισθάνθηκα πιο δυνατός και σκληρός στη ζωή μου, η ντροπή της θέριευε τον πόθο και την καύλα μου. Κράτησε πολύ και την ένιωθα απόλυτα παραδωμένη. Δεν ήθελα να γίνω διευθυντής πολυεθνικής, γιατί δεν έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, αλλά γιατί με τρέφει αυτό το αίσθημα της εξουσίας και της δύναμης.