Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Το μικροαστικό BDSM.

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Discussion' που ξεκίνησε από το μέλος vautrin, στις 13 Απριλίου 2010.

  1. vautrin

    vautrin Contributor

    Το μικροαστικό BDSM.

    Η τάξη στην οποία ανήκει ο καθένας μας προσδιορίζεται με κριτήρια κοινωνικά και οικονομικά. Καθορίζεται από το εισόδημά του και τον τρόπο που το αποκτά, δηλαδή από το επάγγελμά του, την θέση που καταλαμβάνει στην παραγωγική δομή, το είδος της ιδιοκτησίας που κατέχει ή που στερείται. Με άλλα λόγια, αποτελεί ένα αντικειμενικό δεδομένο που δεν εξαρτάται από τον χαρακτήρα και την συμπεριφορά του, ούτε καν από τις ιδεολογικές του αντιλήψεις, αν και αρκετές φορές η ιδεολογία ωθεί ορισμένα άτομα να απαρνηθούν ή να «προδώσουν» την τάξη τους.

    Βέβαια τόσο οι ορισμοί όσο και τα όρια των διαφόρων κοινωνικών τάξεων και υποστρωμάτων είναι ρευστά και διαφιλονικούμενα. Συνεπώς το ερώτημα ποια τάξη αποτελεί το δρον ιστορικό υποκείμενο δεν επιδέχεται ενιαία απάντηση αλλά πολλές διαφορετικές, ανάλογα με την χώρα και την εποχή.

    Εξίσου ενδιαφέρον είναι και το συναφές ερώτημα αν κάθε τάξη διαμορφώνει κι ενστερνίζεται έναν δικό της αξιακό κώδικα που την ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες τάξεις. Αν αυτό ισχύει, τότε πιστεύω πως τα κύρια χαρακτηριστικά της σύγχρονης μεσαίας, μικροαστικής τάξης δεν είναι η παθητικότητα κι η ηδονοβλεψία όπως υποστηρίχτηκε, αλλά κατά σειρά ο ατομικισμός, ο καταναλωτισμός, ο φιλελευθερισμός, η πίστη στις αρχές της ατομικής ιδιοκτησίας και της οικογένειας, η μόρφωση, νοούμενη κυρίως ως υψηλή επαγγελματική κατάρτιση, η πολιτική μετριοπάθεια και η νομιμοφροσύνη, που σε επίπεδο συμπεριφοράς ενίοτε εκδηλώνεται με τη μορφή του κομφορμισμού.

    Ο μικροαστός δεν είναι αδρανής, δρα κι ενεργεί με γνώμονα τις αρχές που προανέφερα. Θα έλεγα μάλιστα πως τα μικροαστικά και μεσοαστικά στρώματα είναι αρκετά δραστήρια, μόνο που, όπως σωστά επισημάνθηκε, λόγω του κομφορμισμού τους, οι πράξεις τους είναι συχνά μιμητικές, αναπαραστάσεις θεαμάτων που ο μικροαστός προηγουμένως κατανάλωσε. Όμως ο μικροαστός αν κι ενεργεί μιμητικά, συνήθως είναι πρακτικός άνθρωπος κι όχι επιδειξίας. Το αυτοκίνητό του, το αγόρασε πριν δεκαπέντε χρόνια με δόσεις και το χρησιμοποιεί για να πηγαίνει στη δουλειά του ή εκδρομή το Πάσχα στο χωριό. Οι Πόρσε που βλέπετε στους μποτιλιαρισμένους δρόμους του Κολωνακίου, δεν ανήκουν σε μικροαστούς αλλά σε νεόπλουτους.

    Πως εντάσσεται το BDSM σ’ αυτό το πλαίσιο αξιών και πρακτικών; Σχετικά ομαλά νομίζω, με κάποιες αναγκαίες τροποποιήσεις, καθότι δεν διαπιστώνω αγεφύρωτες διαφορές ανάμεσα στον μικροαστισμό και τον εναλλακτικό ερωτισμό του BDSM. Οι περισσότερες ασύμμετρες σχέσεις είναι μονογαμικές και σταθερές, ενώ προς τα έξω εμφανίζονται με την μορφή του παραδοσιακού ζεύγους. Τυχόν εξαιρέσεις απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Η ίδια η φύση του BDSM είναι σε μεγάλο βαθμό αναπαραστατική και δεν αναφέρομαι μόνο στα τόσο δημοφιλή παιχνίδια ρόλων ή σε φαντασιώσεις βιασμού, εκβιασμού, απαγωγής κλπ που πραγματοποιούνται με τη μορφή θεατρικών δρώμενων, αναφέρομαι κυρίως στο γεγονός πως η έννοια της σκλαβιάς – υποταγής στο BDSM διαφέρει τόσο πολύ από την κυριολεκτική σημασία των όρων όπως αυτή έχει διαμορφωθεί ιστορικά, ώστε όπως έχω αναφέρει ξανά, κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έπρεπε οι όροι αυτοί να αντικατασταθούν από άλλους, πιο σύγχρονους και ακριβείς. Αναπόφευκτα, λόγω κομφορμισμού, το μικροαστικό BDSM αποκτά μια επίγευση βανίλιας, από την άλλη όμως πλευρά, για τον συγκεκριμένο μικροαστό που το βιώνει, αποτελεί αυθεντική έκφραση του εσώτερου εαυτού του και της σεξουαλικότητάς του, και μάλιστα έκφραση απελευθερωτική κι αντισυμβατική, ακριβώς γιατί οι ηθικές νόρμες της τάξης του τον ωθούν να συνάπτει σχέσεις βανίλια κι όχι ασύμμετρες. Ο μικροαστός φέρνει στα μέτρα του το BDSM, αλλά κι εκείνο με τη σειρά του τον αλλάζει.

    Διαφέρει άραγε το BDSM του μικροαστού από εκείνο του αριστοκράτη, του μεγαλοαστού ή του προλετάριου; Φαντάζομαι πως ναι, αλλά οι διαφορές αφορούν περισσότερο το «φαίνεσθαι» παρά την ουσία. Είναι σαν να βλέπουμε το ίδιο θεατρικό έργο σε άλλη σκηνοθεσία και με διαφορετικούς ηθοποιούς. Ο αριστοκράτης πράττει στο αυθεντικό μπουντρούμι του πατρογονικού του πύργου πάνω σ’ έναν τροχό του μακαρίτη προ-προ-προ-πάππου του που διατέλεσε Ιεροεξεταστής. Ο νεόπλουτος αστός στην παραθαλάσσια βίλα του με την πισίνα και το ειδικά διαμορφωμένο dungeon με πλήρη εξοπλισμό από fucking machines. Ο μικροαστός, στην κρεβατοκάμαρα του διαμερίσματος, με πλαστικό δονητή που αγόρασε στις εκπτώσεις με πιστωτική κάρτα. Ο εργάτης, χρησιμοποιεί τον ζωστήρα του, ή σαν χειρώνακτας που είναι, περιβουτά (που λέει κι ο Καραγάτσης) την υποτακτική από το μαλλί και της τις βρέχει με γυμνή παλάμη. Κοινός παρανομαστής; Η αναζήτηση της ηδονής και η θέληση για δύναμη κι εξουσία. Ποια κοινωνική τάξη δεν διψά γι’ αυτά;

    Ο μικροαστός πάντως διψά, κι επειδή δεν κατέχει την αληθινή εξουσία, την αναπαριστά, την βιώνει και την απολαμβάνει στον μικρόκοσμό του. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του είναι λοιπόν ότι δανείζεται, και δεν εννοώ μόνο απ’ την τράπεζα. Δανείζεται και μιμείται συμπεριφορές άλλων κοινωνικών τάξεων, συνήθως των ανώτερων. Παρενθετικά, σ’ αυτή την τάση αποδίδω την χρήση των κεφαλαίων γραμμάτων στον χώρο μας, είναι μίμηση ενός συντακτικού και μιας γραμματικής της ελίτ, βασιλέων, ευγενών, ανώτερου κλήρου.

    Όμως εδώ υπάρχει μια αντίφαση. Οι μικροαστοί, αν και στην Δύση αποτελούν την πολυπληθέστερη τάξη, εντούτοις πουθενά δεν είναι η άρχουσα τάξη. Στα πλαίσια του ιστορικού συμβιβασμού κεφαλαίου κι εργασίας που ενσαρκώνεται στο κοινωνικό κράτος πρόνοιας, ο μικροαστός συναινεί στην παραχώρηση της εξουσίας στους κεφαλαιοκράτες με αντάλλαγμα ασφάλεια και σταθερότητα. Με άλλα λόγια, πολιτικά ο μικροαστός είναι περισσότερο υποτακτικός παρά κυριαρχικός. Επηρεάζει αυτό τον σεξουαλικό του προσανατολισμό όταν εντάσσεται στον χώρο του BDSM; Υποπτεύομαι πως ναι, αλλά δεν θα έπαιρνα κι όρκο.

    Ανοίγω παρένθεση. Είμαι μικροαστός. Δεν καυχιέμαι αλλά και δεν ντρέπομαι γι’ αυτό, απλώς το διαπιστώνω. Πριν τρία χρόνια είχα σχέση με μια εθελόδουλη δηλαδή δρούσα, έπραττα BDSM. Δεν έχει σημασία αν ήταν το «ορθό» BDSM ή μια μικροαστική ρεπλίκα, ήταν αυτό που εμένα με ικανοποιούσε και κάλυπτε τις ανάγκες μου. Εδώ και δύο χρόνια μονάζω, δηλαδή δεν δρω παρά σπανιότατα. Τι κάνω; Διαβάζω, μελετώ, ενημερώνομαι, βλέπω και καμιά σαδομαζοχιστική τσόντα. Είμαι λοιπόν θεατής. Σημαίνει αυτό πως άλλαξα τάξη; Μικροαστός ήμουν και μικροαστός παραμένω, όπως μικροαστός θα είμαι κι αύριο, όταν ξαναβρώ ερωτική σύντροφο και ξαναρχίσω την δράση. Δυο τρόποι υπάρχουν για ν’ αλλάξω τάξη: ο ένας, να κερδίσω μεθαύριο το τζακπότ του Τζόκερ, οπότε θα γίνω νεόπλουτος μεγαλοαστός. Αμήν. Ο δεύτερος, ν’ απολυθώ απ’ τη δουλειά μου, να μου κατάσχει η τράπεζα το σπίτι λόγω χρεών και να καταλήξω λούμπεν να ζητιανεύω στον σταθμό του τρένου. Χτύπα ξύλο. Ιδού τα όνειρα κι οι εφιάλτες ενός μικροαστού. Κλείνει η παρένθεση.

    Υπάρχουν δυο ευρέως διαδεδομένοι μύθοι που πρέπει ν’ ανατραπούν. Ο πρώτος λέει: «είμαστε όλοι μικροαστοί, μεσαία τάξη». Όχι, δεν είμαστε όλοι. Ζούμε σε ταξικές κοινωνίες, όχι σε εξισωτικές, κι οι ταξικές διαφορές είναι παραπάνω από ευδιάκριτες. Ο δεύτερος, τοπικός μύθος λέει πως στην χώρα μας δεν υπήρξε εθνική αστική τάξη. Ιστορική ανακρίβεια. Το ορθό είναι βέβαια πως δεν υπήρξε κληρονομική, εραλδική αριστοκρατία, αν και οι 5-6 μεγάλες οικογένειες που κυριαρχούν στην πολιτική ζωή του τόπου χρόνια προσπαθούν ν’ αναπληρώσουν την έλλειψη αυτή. Αστική τάξη όμως υπήρχε και μάλιστα ακμαία και άρχουσα, όπως απέδειξαν από τον Μεσοπόλεμο ήδη, μελετητές προεξάρχοντος του Σεραφείμ Μάξιμου.

    Επίλογος. Το παρόν κείμενο συνομιλεί και απαντά σε απόψεις που εκφράστηκαν σε άλλα νήματα από εκλεκτά μέλη του φόρουμ. Άλλού συμφωνεί, αλλού διαφοροποιείται, χωρίς πάντως πολεμική διάθεση. Κυρίως δείτε το σαν μια φωτογραφία της αντανάκλασης του προσώπου του στον καθρέφτη, που τράβηξε ο ίδιος ο υποφαινόμενος. Αν δεν αναγνωρίζετε πτυχές του εαυτού σας στην εικόνα αυτή, τότε προφανώς δεν είστε μικροαστοί όπως εκείνος.
     
  2. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Απάντηση: Το μικροαστικό BDSM.

    Eξαιρετικα ενδιαφερουσα εισηγηση και αναλυση,τα περισσοτερα σημεια της οποιας με βρισκουν απολυτα συμφωνο,αυτα δε στα οποια εχω καποιες επιφυλαξεις δεν απτονται των ενδιαφεροντων του φορουμ αμεσα.
    Θα επανελθω εν ευθετω χρονω ,για την ωρα ετοιμαζομαι να την αραξω στον μικροαστικο μου καναπε και να παρακολουθησω Λακη... 
     
  3. Uranoos

    Uranoos Regular Member

    Εξαιρετικό κείμενο... vautrin
     
  4. thaleia

    thaleia Contributor

    Απάντηση: Το μικροαστικό BDSM.

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ
     
  5. Απάντηση: Το μικροαστικό BDSM.

    Πάρα, πάρα, πάρα, πάρα πολύ ενδιαφέρον θέμα!!
    Μα πάρα πολύ!!
    Τα συγχαρητήριά μου.
     
  6. ae1969

    ae1969 Regular Member

    Πολύ καλή ανάπτυξη.

    Μια μικρή off-topic παρατήρηση: Πιστεύω ότι η Αστική Τάξη στην Ελλάδα όπως είχε διαμορφωθεί κατά το Μεσοπόλεμο έπαψε να υπάρχει μετά τις κοσμογονικές ανακατατάξεις της Κατοχής. Πολλές οικογένειες που μπορούμε να πούμε ότι την αποτελούσαν βρέθηκαν πολλά σκαλιά παρακάτω και άλλες αναδείχθηκαν αφού από εκεί που δεν είχαν στον Ήλιο μοίρα βρέθηκαν μέσω του δοσιλογισμού και της Μαύρης Αγοράς πολύ ψηλότερα (λόγω και της ατιμωρησίας που προέκυψε από τα γεγονότα του 1944 - 49) και μπορώ να πω ότι διαμόρφωσαν πολλά χαρακτηριστικά και της μεταπολεμικής Αστικής Τάξης και του νεοπλουτισμού (πριν από τον Πόλεμο πχ. όποιος έμπορος κέρδιζε πάνω από 6 - 10% θεωρούταν κλέφτης και η κοινωνία τον απομόνωνε - μετά τον Πόλεμο όποις επέμενε να κερδίζει τόσο θεωρούταν μέγα κορόιδο).

    Ξανά συγγνώμη για την παρέμβαση.
     
    Last edited: 14 Απριλίου 2010
  7. MasterJp

    MasterJp Advisor Staff Member In Loving Memory

     
    Last edited by a moderator: 17 Απριλίου 2014
  8. elfcat

    elfcat . Contributor

    Απάντηση: Το μικροαστικό BDSM.

    Δυνατό θέμα που σηκώνει πολύ κουβέντα.
     
     
  9. Seduction

    Seduction Regular Member

    Απάντηση: Το μικροαστικό BDSM.

    Kαλησπέρα σε όλους και όλες

    Πολύ καλή ανάπτυξη της σκέψης σου και ενδιαφέρον θέμα vautrin

    Θα πιαστώ από το ερώτημα σου

    Δεν θα σταθώ στο αν επηρεάζει τον σεξουαλλικό του προσανατολισμό, πιστεύω πως ναι, επέτρεψε μου ωστόσο μια παρέκκλιση στην απάντηση μου.

    Φρονώ πως ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού, επηρεάζει την σεξουαλική συμπεριφορά του. Προς το κακό

    Εξηγούμαι

    Ο μικροαστός μαζί με όλα όσα τον πρεσβεύουν ή τον ακολουθούν, είναι η ατομιστική κοινωνική συμπεριφορά και νοοτροπία και σίγουρα οι στενές αντιλήψεις.

    Στοιχεία που κατά την γνώμη μου, είναι εντελώς αντίθετα στο να μπορέσει να γευτεί και να βιώσει, τόσο ως τροφοδότης όσο και ως αποδέκτης το σεξ, έννοια ολότελα ελεύθερη και απεριόριστη,
    Πόσο μάλλον όταν οι σεξουαλικές του προτιμήσεις, κλίσεις και επιθυμίες υπεισέρχονται ή λαμβάνουν ζωή στο BDSM.

    Πως θα ενεργεί και πως θα εκφράζει τη σεξουαλικότητα του ή πως θα εκφράζεται μέσα από αυτή, άραγε κάποιος-α που θεωρεί πως η κοινωνία του χρωστάει σόνι και καλά διορισμό στο δημόσιο επειδή σπούδασε και αυτός το κάτι τις του;

    Πως θα μπορέσει να γευτεί και να βιώσει την ηδονή στον δρόμο για την πληρότητα ή στην αναζήτηση της, κάποιος-α που ιδεολογικά κινείται ανάλογα με τα ρουσφέτια που ανταλλάσει με την ψήφο του, που το θάρρος του και η μαγκιά του αυξάνει σύμφωνα με το πόσο δυνατή είναι η ένταση της κόρνας του αυτοκινήτου του ή που περιμένει ως δια μαγείας να δει τη χώρα μας Δανία αλλά δουλεύει ανασφάλιστος ή είναι εργοδότης που καταπατά εργασιακά δικαιώματα ή δεν αποδίδει τους φόρους που του αναλογούν;

    Το σέξ και η σεξουαλικότητα απογειώνονται και ταξιδεύουν με επαναστάτες (ή αν προτιμάτε με επαναστατική στάση) φίλοι και φίλες μου. Όχι με μικρό ή με μεγάλο αστούς.

    Άλλωστε οι αισθήσεις υπάρχουν για να εξεγείρονται. Και στο ουσιαστικό D/s Ε Ξ Ε Γ Ε Ι Ρ Ο Ν Τ Α Ι…
     
  10. Uther

    Uther Contributor

    Απάντηση: Το μικροαστικό BDSM.

    Πολύ ενδιαφέρον νήμα πράγματι

    Σε αυτά τα 3 σημεία θα σταθώ γιατι μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες

    1.Γιατι θεωρούμε δεδομένο οτι η συμπεριφορά αυτών που ανήκουν στην "αριστοκρατία" δεν ακολουθεί κανόνες θεμελιωμένους απο "ανώτερες"... πηγές? Υπο αυτό το πρίσμα, οι μόνοι που ουσιαστικά έχουν αληθινή εξουσία στον κόσμο, είναι οι τράπεζες. Ας μην ξεχνάμε πως η οικονομία είναι ένας οργανισμός σχεδόν αυτόνομος. Όλοι "υποτάσσονται"
    στις ανάγκες του.

    2. Όσο αφορά την σύνδεση των κοινωνικών συνθηκών με τον μικρόκοσμο του καθενώς, Δεν πιστεύω οτι είναι η έλλειψη εξουσίας στην κοινωνική ζωή το εναρκτήριο για την εφαρμογή εξουσιαστικών σχέσεων. Αν και δεν είναι σπάνιο.

    Είναι πιθανόν ,όλες οι κοινωνικές τάξεις , να "διψάνε για εξουσία". Όμως δεν διψάνε όλοι οι άνθρωποι για εξουσία σε κάθε τομέα της ζωής τους. Άρα μου είναι δύσκολο να καταλάβω την σύνδεσή σου. Νομιζω οτι αν ίσχυε θα μπορούσαμε να πούμε πως όλοι οι μικροαστοί προσπαθούν να δημιουργήσουν σχέσεις D/s. Σε αυτή την περίπτωση θα ήταν ολέθριο το αποτέλεσμα κάθε σχέσης μια που όλοι οι μικροαστοί θα ήθελαν να είναι Dom αφού προσπαθούν να καλύψουν το κενό της έλλειψης εξουσίας στην καθημερινότητα τους. ( Υποθέτω εδώ πως όλοι οι φτωχοί θα ήθελαν το ίδιο πράγμα και οι αριστοκράτες δεν θα ανέχονταν να γίνουν "υ" σε κάποιον που ανήκει σε κατώτερη κοινωνική τάξη απο αυτούς).
     
  11. elfcat

    elfcat . Contributor

    Απάντηση: Το μικροαστικό BDSM.

    Άραγε η εργατική τάξη ασχολείται τόσο επισταμένως με τη σεξουαλικότητά της? Η ενασχόλησή της με αυτήν είναι για χόμπυ, όπως είναι για τον μικροαστό ή τον αστό?
     
  12. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Απάντηση: Το μικροαστικό BDSM.


    Eδω ειναι κατα την αποψη μου ολο το ζουμι.
    Ο (μικρο)αστος βδσμιτης χτιζει τον δικο του προσωπικο κοσμο που απτεται της ιδιωτικης σφαιρας της υπαρξης του και τον χτιζει,τον διαμορφωνει , με τους δικους του ορους.
    Οντας δεσμωτης μιας κοινωνικης ζωης τους ορους και το πλαισιο της οποιας ουτε επελεξε,ουτε εχει την δυνατοτητα ν'αλλαξει,αναζητα την ελευθερια καταφευγοντας σ'αυτον τον κοσμο,οπου ζει οπως θελει, ειτε ειναι κυριαρχος ,ειτε υποτακτικος,δεν εχει σημασια,Το γεγονος οτι αυτη η αισθηση ελευθεριας (που βιωνεται ως τετοια και απο τους υ ακομα) ειναι κατ'ουσιαν ψευδαισθηση,επισης δεν εχει σημασια.
    Αυτο που εχει σημασια ειναι ο,τι ο μικροαστος βδσμιστης κανει την προσωπικη του επανασταση,με ασφαλεια,χωρις κοστος ,απαλυνοντας στον ενα η στον αλλο βαθμο την μιζερια της καθημερινοτητας του,που ,οσο κ'αν την αποδεχεται,οσο κι'αν την ωραιοποιει,κατα βαθος τον πλακωνει.
    Εν τελει ,ο μικροαστος προσεγγιζοντας το βδσμ με το δικο του ιδιαιτερο ,αυτονομο τροπο,φερνοντας το βδσμ στα μετρα του οπως λεει κι'ο Vautrin, αρνειται αυτον ακριβως τον μικροαστισμο του,κανει την υπερβαση του (μαζι με την καυλα του).

    Το θεμα ειναι ,τωρα,τι γινεται παρακατω,οταν συναντα ουτως η αλλως, τον "bdsm world".Οταν διαπιστωνει πως ,μια μεριδα του τουλαχιστον,ειναι κατ'ουσιαν το ιδιο συντηρητικη,το ιδιο κονφορμιστικη,με τον εξω κοσμο. Οταν διαπιστωνει πως και σ'αυτον τον κοσμο υπαρχουν νορμες,κανονες,που οριοθετουν το politically correct bdsm ,πως τα "πρεπει" υπαρχουν και εδω,οταν ακουει μπουρδες του τυπου "το βδσμ ειναι φιλοσοφια και τροπος ζωης" (προταση εξοχως αντιφατικη,καθ'οσον η φιλοσοφια συνεπαγεται την συνεχη διερωτηση,αμφισβητηση και αναζητηση ,και που ουδολως συμπορευεται με κλισαρισμενα modus vivendi), oταν αντιλαμβανεται εν τελει οτι καποιοι τον θελουν μικροαστο και εντος βδσμ,να μιμειται προτυπα, να ασπαζεται εξωθεν του δοσμενες συμπεριφορες, να ακολουθει πρωτοκολλα,να υποτασσεται σε μια διαφορετικη φαινομενικα,,το ιδιο συντηρητικη ουσιαστικα ομως βδσμικη κοινωνικη ηθικη ...