Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

High Heels

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Art and Literature' που ξεκίνησε από το μέλος SM_Art_Lady, στις 2 Οκτωβρίου 2005.

  1. SM_Art_Lady

    SM_Art_Lady Contributor

    Aναρωτηθήκατε ποτέ πόσα ζευγάρια παπούτσια έχετε;

    Μπορεί να μη σας χρειάζονται περισσότερα από δύο. Αλλά το τι σημαίνει «χρειάζονται» όταν μιλάμε για παπούτσια είναι σχετικό, αφού λίγο πολύ όλες οι γυναίκες κρύβουν μέσα τους μια Ιμέλντα Μάρκος. Και μάλιστα από πολύ μικρή ηλικία.
    Είναι τυχαίο ότι το πρώτο πράγμα που προβάρουν οι «μικρές κυρίες» στον καθρέφτη είναι τα τακούνια της μαμάς; Το αποδεικνύουν και οι έρευνες: Η τελευταία που έγινε στην Αμερική, έδειξε ότι ο μέσος όρος των Aμερικανίδων έχει τουλάχιστον 12 ζευγάρια παπούτσια, ενώ οι παθιασμένες συλλέκτριες μετρούν εκατοντάδες.
    Η κοινωνική και ψυχολογική σημασία των παπουτσιών αποτέλεσε μέχρι σήμερα αφορμή για βιβλία, άρθρα, και ψυχολογικές έρευνες. Τώρα, στη Νέα Υόρκη, έγιναν και έκθεση υπό την επιμέλεια του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μόδας. Τίτλος της: «Παπούτσια: το λεξικό τού στιλ» όπως και το σχετικό βιβλίο.
    «Τα μάτια μπορεί να είναι τα παράθυρα της ψυχής αλλά τα παπούτσια είναι η είσοδος σε αυτήν», υποστηρίζει η επιμελήτρια της έκθεσης Βάλερι Στιλ.
    Ερευνήτρια της σχέσης ανάμεσα στο φύλλο, στο σεξ και στην κοινωνική ψυχολογία της μόδας με ανάλογες μεταπτυχιακές σπουδές στο Γιέιλ, η Στιλ έχει γράψει επτά βιβλία για τη μόδα, ενώ διετέλεσε για καιρό διευθύντρια στο Εθνικό Μουσείο Αμερικανικής Ιστορίας του Ινστιτούτου Σμιθσόνιεν της Ουάσιγκτον.

    Kλέφτρα... παπουτσιών

    Η ιδέα ότι τα παπούτσια μπορούν να αλλάξουν μαγικά τη ζωή μας υπάρχει βαθιά κρυμμένη σε κάθε γυναίκα. Το ίδιο ίσως να πίστευε και η Μέριλιν Μονρόε, η οποία, όπως γράφει η Σέλι Γουίντερς στην αυτοβιογραφία της, συνήθιζε να κλέβει παπούτσια που της άρεσαν ακόμα κι από τα κινηματογραφικά στούντιο.
    Η στάση μας εν γένει απέναντι στα παπούτσια είναι εξαιρετικά πολύπλοκη. Το ότι προστατεύουν τα πόδια μας, φαίνεται πως δεν είναι αρκετό. «Αντανακλούν την κοινωνική τάξη, σημαίνουν πολλές φορές την υιοθέτηση ενός συγκεκριμένου στιλ, προσδίδουν σεξ-απίλ», υποστηρίζουν οι ειδικοί. Κάποια από αυτά, μάλιστα, έχουν την προσωπική τους ιστορία: σηματοδότες χρόνου, τόπου και συγκινήσεων. Ημερολόγια συμβάντων.

    Η νεοϋορκέζικη έκθεση, που περιλαμβάνει περισσότερα από 100 ζευγάρια γυναικείων παπουτσιών -πολλά από αυτά γνωστών σχεδιαστών- εξετάζει το συμβολισμό και την ψυχολογία διαφόρων τύπων. Από τα πολύ σέξι -γόβες στιλέτο- μέχρι τα χάιτεκ αθλητικά παπούτσια, που προτιμά η πλειοψηφία των νέων σήμερα.
    Οι ψυχολόγοι που ερεύνησαν μεθοδικά τον κρυφό συμβολισμό του αγαπημένου φετίχ, ανακάλυψαν από φαλλικά σύμβολα μέχρι... μυστικά δοχεία. Μερικοί ισχυρίζονται ότι η γυναίκα που συλλέγει παπούτσια είναι μια στερημένη ταξιδιώτρια. Αλλοι υποδεικνύουν ότι η συλλογή είναι ένα σύμβολο αναζήτησης. «Μπορεί ένα ζευγάρι καινούρια παπούτσια να μην θεραπεύει μια ραγισμένη καρδιά ή έναν πονόδοντο, αλλά σίγουρα γιατρεύει τα συμπτώματα και σου φτιάχνει τη διάθεση», γράφει μια κριτικός μόδας.
    Οι χαρισματικές ιδιότητες των παπουτσιών έχουν πολύ περισσότερο να κάνουν με την απόκτηση, παρά με τη χρήση. Αρκετές γυναίκες συνεχίζουν να ψωνίζουν παπούτσια ακόμη κι όταν φορούν ορισμένα από αυτά που ήδη περιμένουν στα ντουλάπια. Επίσης, το πολυαγαπημένο μας ζευγάρι σπάνια το πετάμε.
    Το γνωστό «από έξω εμφάνιση κι από μέσα άνεση» δεν φαντάζει θεμιτό. Την πρακτικότητα ελάχιστες υπολογίζουν. Απόδειξη; Το 88% των γυναικών αγοράζουν παπούτσια ένα νούμερο μικρότερο. «Τη γυναίκα την ενδιαφέρει η άνεση αλλά τη νοιάζει να είναι σέξι. Τα πρακτικά παπούτσια απαιτούν σεβασμό αλλά τα ψηλά τακούνια επιζητούν το θαυμασμό», σχολιάζει η Στιλ.
    Φανατικές και με ακλόνητα επιχειρήματα, οι γυναίκες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτές που αγαπούν τα ψηλά τακούνια και σε αυτές που τα μισούν.

    – Οι πρώτες προτιμούν να ταυτίζονται με όσους αιώνες τώρα συνδέουν τα ψηλά παπούτσια με το σεξ, τη μόδα, την θηλυκότητα, την κοινωνική τάξη. Από την εποχή του Λουδοβίκου του 14ου που φορούσε κόκκινα ψηλοτάκουνα παπούτσια ως δείγμα αριστοκρατικής καταγωγής και τη Μέριλιν Μονρόε που υποστήριζε: «Δεν γνωρίζω ποιος το επινόησε αλλά όλες μας του οφείλουμε πολλά» μέχρι τον σπουδαίο φωτογράφο Μάριο Τεστίνο που επιμελήθηκε την καμπάνια του Γκούτσι το 1997 και δήλωσε: «Μου αρέσει πολύ να βλέπω κορίτσια πάνω σε ψηλά τακούνια. Νομίζω ότι είναι το μόνο πράγμα που διαφοροποιεί τις γυναίκες απ' τους άνδρες».
    Απ' τα ψηλά στα χαμηλά

    – Αντίθετα, η δεύτερη κατηγορία τα βρίσκει άβολα, ενώ οι φεμινίστριες τα ερμηνεύουν ως σύμβολα της γυναικείας υποταγής. Είναι βλέπετε κι η πορνογραφία που επιμένει να δίνει έμφαση στην γυναικεία σεξουαλικότητα με τίτλους όπως: «Τα ψηλά τακούνια δεσπόζουν», «Τα βρόμικα ψηλοτάκουνα», «Η κυριαρχία των στιλέτων», κ.ά. «Λατρεύω τα ψηλά τακούνια. Ακούγεται σοβινιστικό αλλά μ'αρέσει που τα κορίτσια δεν μπορούν να τρέξουν και να μου ξεφύγουν φορώντας τα», είπε κάποτε ο φωτογράφος Ντέιβιντ Μπέιλι.

    Ομως, το καλοκαίρι κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την επικράτηση των σανδαλιών, που επινοήθηκαν ήδη από το 3000 π.Χ. Με δερμάτινες λωρίδες και αγκράφες, ψηλά είτε φλατ, με καρφιά, φτερά και φερμουάρ αφήνουν σχεδόν ακάλυπτο το πόδι, συνδέθηκαν με τον μποέμικο τρόπο ζωής κι αποτέλεσαν για τη γυναίκα του αιώνα μας μια κίνηση απελευθέρωσης.
    «Ομως, τα παπούτσια εκείνα που κάνουν τις γυναίκες να μοιάζουν δυνατές και υπεροπτικές είναι οι μπότες», υποστηρίζει η Βάλερι Στιλ για το είδος του παπουτσιού που από τη μυθολογία ήδη ήταν το χαρακτηριστικό των Αμαζόνων (γυναίκες-κατακτήτριες).

    Δεν πρόκειται για απλό τερτίπι της μόδας στην τελευταία δεκαετία. Τα ψηλά τακούνια έχουν ιστορία αιώνων, που καλύπτει όχι μόνο τη γυναικεία, αλλά και την ανδρική εμφάνιση. Οσο μεγαλύτερο το αξίωμα, τόσο μεγαλύτερο το τακούνι...

    Είναι συνήθως άβολα, κουράζουν, ευνοούν το στραμπούληγμα του αστράγαλου, βυθίζονται στο γκαζόν στα πάρτι, κολλάνε στις σιδερένιες σχάρες στο δρόμο, προκαλούν ακόμη και κράμπες στα πόδια. Παρ' όλα αυτά, τα ανεχόμαστε και τα λατρεύουμε.

    Μερικοί ψυχολόγοι λένε ότι, με το πέρασμα των χρόνων, τα ψηλά τακούνια έχουν ενσωματώσει πολλαπλά νοήματα. Είναι σύμβολα του σεξ, της εξουσίας και της προσωπικής έκφρασης. Εχουν τραγουδηθεί σε τραγούδια, έχουν «παίξει» σε διάσημες ταινίες, έχουν πρωταγωνιστήσει σε ημερολόγια.

    Τα ψηλά τακούνια έχουν γίνει συνώνυμα με το γκλάμουρ και το σεξ απίλ, κάτι στο οποίο βοήθησε πολύ η Μέριλιν Μονρό στη δεκαετία του '50. Στην τηλεόραση, η Κάρι Μπράντσο, η δημοσιογράφος του δημοφιλούς Sex and the City, δε διανοούνταν να διανύσει το δρόμο χωρίς τα Manolo Blahnik στιλέτο της.

    Σχέδια του Manolo Blahnik.

    Η ανακάλυψη του τακουνιού-στιλέτο έγινε στα μέσα της δεκαετίας του '50. Το στιλέτο ισορροπεί το βάρος αυτού που το φοράει σε ένα τακούνι που μοιάζει με καρφί κι έχει μήκος 10-15 εκατοστά. «Πάντα πίστευα ότι υπάρχουν στιγμές μέσα στη μέρα που τα ίσια παπούτσια φαίνονται πολύ ωραία, αλλά για το βράδυ προτιμώ μόνο ψηλά τακούνια και, όσο πιο ψηλά, τόσο πιο καλά», λέει ο διάσημος σχεδιαστής ψηλοτάκουνων παπουτσιών Μanolo Blahnik.

    Αυτές οι απόψεις, όμως, ήταν και παραμένουν αμφιλεγόμενες. Πολλές φεμινίστριες, για παράδειγμα, απορρίπτουν τα ψηλά τακούνια. Τα βλέπουν σαν την προσωποποίηση της πατριαρχικής καταπίεσης και της φασιστικής έννοιας των ορίων της ομορφιάς, γιατί χτυπάνε τα πόδια και περιορίζουν την κίνηση.

    Και βέβαια τίθεται και θέμα κόστους: για παράδειγμα, ένα ζευγάρι Μanolo Blahnik κοστίζει περίπου 530 ευρώ. Σύμφωνα με τη Hailla Bella, ειδικό στην αυτοεικόνα και στην παρουσίαση στο πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, «τα παπούτσια αυτά είναι κατ' εξοχήν παράδειγμα της προφανούς κατανάλωσης στην πιο ακραία εκδοχή της, γιατί όσο μικρότερο είναι το παπούτσι που αγοράζεις, τόσο περισσότερο το πληρώνεις. Είναι ταυτόχρονα μη λειτουργικά και επικίνδυνα».

    Η αλήθεια είναι πως οι περισσότεροι άντρες δεν μπορούν να κατανοήσουν γιατί μια γυναίκα που φοράει πολύ ψηλά τακούνια δυσκολεύεται να περπατήσει. Το μόνο που κάνουν είναι να επιδοκιμάζουν την επιλογή της.

    Για να κατανοήσει κανείς καλύτερα γιατί οι γυναίκες συνεχίζουν να έλκονται από τα ψηλά τακούνια, αρκεί να διαβάσει το παρακάτω περιστατικό από την ιστορία του παπουτσιού: Ολα ξεκίνησαν το 1533, σύμφωνα με κάποιους ιστορικούς. Σαν όλες τις νύφες, την ημέρα του γάμου της η Αικατερίνη των Μεδίκων ήθελε να κάνει και μια νέα «δήλωση» μόδας.

    Στο γάμο της με το Δούκα της Ορλεάνης, που έγινε αργότερα ο Βασιλιάς Ερρίκος ο 2ος της Γαλλίας, έκοψε με το πριόνι ένα κομμάτι από τη σκάλα και το χρησιμοποίησε για να δώσει ύψος στο παπούτσι της, προκειμένου να καλύψει το χαμηλό ύψος της.

    HIGH HEEL HISTORY

    Αυτό έγινε αμέσως τρομερή μόδα στους ευρωπαϊκούς βασιλικούς κύκλους τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες! Εχει, λοιπόν μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς εξελίχθηκαν τα τακούνια στο πέρασμα των αιώνων...

    15ος αιώνας:
    Η σύγχρονη ιστορία των ψηλών τακουνιών περιτριγυρίζεται από μυστήριο και έτσι κανείς δεν είναι σίγουρος ποιος τα ανακάλυψε. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Ιταλός καλλιτέχνης και εφευρέτης Λεονάρντο ντα Βίντσι έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανακάλυψη και καθιέρωσή τους.

    16ος αιώνας:
    Το 1533, η Ιταλίδα νύφη Αικατερίνη των Μεδίκων φόρεσε ψηλά τακούνια στο γάμο της με το Δούκα της Ορλεάνης. Τα παπούτσια της έγιναν αμέσως μόδα, την οποία ακολούθησαν οι κυρίες της ευρωπαϊκής αριστοκρατίας.
    Οι πόρνες επίσης σε όλη την Ευρώπη άρχισαν να φορούν τα ψηλά τακούνια, για να φαίνονται ψηλότερες από τις υπόλοιπες και να επιδεικνύουν τα προσόντα τους. Τα ψηλά τακούνια δίνουν ερωτισμό στη στάση του σώματος και ενισχύουν τα γυναικεία θέλγητρα.

    Ο Βασιλιάς Λουδοβίκος 14ος φοράει τακούνια για να φαίνεται πιο ψηλός. Του γίνονται μάλιστα εμμονή στο βαθμό που απαγορεύει στους κοινούς θνητούς να τα φορούν, επιβάλλοντας ως τιμωρία την ποινή του θανάτου...

    17ος και 18ος αιώνας:
    Τον αιώνα αυτόν, ο Βασιλιάς Λουδοβίκος 14ος (1636-1715) φοράει τακούνια για να φαίνεται πιο ψηλός. Του γίνονται εμμονή στο βαθμό που απαγορεύει στους κοινούς θνητούς να τα φορούν, επιβάλλοντας ως τιμωρία την ποινή του θανάτου. Τα τακούνια στα παπούτσια του είχαν σχήμα κλεψύδρας και είχαν ύψος 13 εκατοστών.
    Το 1793 η αυστριακή σύζυγος του Λουδοβίκου 16ου, Μαρία Αντουανέτα, ανεβαίνει στο βάθρο της γκιλοτίνας φορώντας παπούτσια με τακούνι 5 εκατοστά. Το ύψος του τακουνιού πέφτει, μαζί με το κεφάλι της, καθώς η νέα σοσιαλιστική κυβέρνηση θέλει να καταδείξει την επίδειξη πολυτέλειας.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι, κατά τη διάρκεια της μεγάλης κρίσης και των δύο παγκοσμίων πολέμων, οι γυναίκες φορούσαν ίσια παπούτσια. Το χαμηλό κόστος τους και η άνεσή ήταν τα βασικά κίνητρα

    19ος αιώνας:
    Το 1837, η βασίλισσα της Αγγλίας, Βικτώρια, έπαιξε εν αγνοία της ένα ρόλο στο φετιχισμό των ψηλών τακουνιών. Η Βικτώρια ζούσε σύμφωνα με έναν πολύ συντηρητικό ηθικό κώδικα και εφάρμοζε έναν αυστηρό κώδικα ντυσίματος στους υπηκόους της.
    Οι γυναίκες φορούσαν μέτριες φούστες μέχρι το πάτωμα και μόνο η θέα ενός αστράγαλου μπορούσε να θεωρηθεί σκάνδαλο. Τα πόδια και κατ' επέκταση τα παπούτσια έγιναν σύμβολα σεξουαλικού ταμπού.
    Ο Leopold Von Sacher-Masoch -από τον οποίο καθιερώθηκε ο μαζοχισμός- γράφει για την ευχαρίστηση και τη χαρά να ποδοπατιέται κανείς από την κοπέλα που φοράει ψηλά τακούνια. Τα φετιχιστικά παπούτσια αργότερα παίρνουν τη μορφή των παπουτσιών με τακούνι- στιλέτο.

    1930:
    Ο Γάλλος κατασκευαστής παπουτσιών, Andre Perugla, σχεδιάζει φετιχιστικά παπούτσια-καρφιά για μια διάσημη τραγουδίστρια της όπερας και δημιουργεί τον οίκο παπουτσιών Padova. Τα παπούτσια πουλιούνται στις ΗΠΑ από το κατάστημα Saks στην 5η Λεωφόρο στη Νέα Υόρκη.

    1950:
    Στις αρχές του '50, τα τακούνια-στιλέτο φοριούνται πια σε κοσμικές εμφανίσεις και έχουν ύψος από 10 ως 15 εκατοστά. Τις τάσεις καθορίζουν κυρίως σχεδιαστές από την Ιταλία, όπως ο Roger Vivler (για το γαλλικό οίκο Dior) και ο Salvatore Ferragamo.

    1960:
    Ο ιδρυτής του Playboy, Χιου Χέφνερ, κάνει τα 10 εκατοστά τακούνι μέρος της στολής που φοράνε τα κουνελάκια του Playboy.

    1970:
    Η μουσική Disco εμφανίζει τα παπούτσια-πλατφόρμα που φοριούνται σε ολόκληρο τον κόσμο, από άντρες και γυναίκες.

    1980:
    Οι γιάπις και ο εορτασμός της πολιτιστικής παραδρομής βοήθησαν στην επιστροφή του τακουνιού σε όσους ζουν, εργάζονται και κινούνται στις πόλεις. Οι γυναίκες φοράνε ψηλά τακούνια και φορέματα με βάτες, έντονα χρώματα και δίνουν όγκο στα μαλλιά τους.

    1990:
    Οι Ισπανοί σχεδιαστές, όπως ο Μanolo Blahnik, διαλέγουν τα ψηλά τακούνια για τις πολυτελείς γραμμές στις επιδείξεις τους. Το 1998, ξεκίνησε η τηλεοπτική σειρά Sex and the City της HBO, η οποία επαναφέρει τα ψηλά τακούνια στο χάρτη της μόδας.

    2005:
    Αυτό το φθινόπωρο, θα μπορείτε να διαλέξετε από παπούτσια χαμηλά ως ψηλοτάκουνα, αφού όλα επιτρέπονται στη χειμερινή μόδα: ρομαντικά, ρουστίκ, τσιγγάνικα, με πολλά χρώματα και πολυτελή υφάσματα.
     
  2. gaby

    gaby Guest

    Πολύ ενδιαφέρον κείμενο SM Art Lady, πόσο μάλλον που αφορά εξίσου Κυρίαρχες και υποτακτικές   Ευχαριστούμε !
     
  3. dressup_x

    dressup_x Guest

    Ωραίο κείμενο πράγματι  
     
  4. eros_hermes

    eros_hermes Regular Member

    Με μία λέξη Κ-ΑΤ-Α-Π-Λ-Η-Κ-Τ-Ι-Κ-Ο
     
  5. jean89

    jean89 crossdrsser elena 1

    οντως παρα πολλυ ωραιο κειμενο. Και εμενα μου αρεσαν οι γοβες ασχετα αν δεν βρηκα στο νουμερο μου 44 αλλα με τα χιλια ζορια βρηκα κατι 18 ποντες σε 42,5 .ειταν το κατι αλλο.....