Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Αλληλεγγύη για τους βιασμούς γυναικών

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κοινωνία' που ξεκίνησε από το μέλος Iagos, στις 10 Δεκεμβρίου 2015.

  1. ChrisZab11

    ChrisZab11 Regular Member

    Στα Γιάννενα, όπου τελείωσα το δημοτικό, γνώρισα από τον παππού μου , ήρωα του αλβανικού μετώπου, έναν φίλο και συμπολεμιστή. του , μαχητής του ΕΔΕΣ του Ν. Ζέρβα.

    Ένας φανταστικός άνθρωπος , ήρεμος κι γεμάτος εμπειρίες.

    Αυτός, είχε μια πλούσια βιβλιοθήκη συγγράμματα, γράμματα συμπολεμιστών κι ημερολόγια , όλα να τα δουν τα παιδιά πριν τα πάρει το Μουσείο μετά τον θάνατο του.

    Στην γωνία στο εικονοστάσι, πάντοτε έκαιγε το καντήλι.
    Μια μέρα τον ρώτησε ένα παιδάκι, γιατί συνεχώς καίει το καντήλι;;
    Ο άνθρωπος διαφέρει από τα ζώα γιατί έχει συνείδηση, έλεγε με τις φτωχές του γνώσεις, αφού ο πόλεμος του και η φτώχεια δεν άφηναν περιθώρια για σχολείο....για να θυμόμαστε ότι δεν είμαστε άτρωτοι καίει το καντήλι.
    Η αγάπη και σεβασμός μεσα απο τις πράξεις μετράνε, έλεγε.

    Χρήστος ή Chris
     
  2. gaby_m

    gaby_m open for S/m discussion Premium Member Contributor

              
    Με κάνατε και γέλασα, όχι ότι το 'χω δύσκολο το γέλιο αλλά και πάλι καλό ήταν.

    Έφερα εδώ μια περιγραφή του ρατσισμού και του σεξισμού που μπορούν να αναγνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν όλοι, κοινής χρήσης. Για να μη μπερδευόμαστε, για να μη παίρνουμε για δεδομένες έννοιες στραμπουληγμένες κατά πώς βολεύει τον "κάθε τεχνικό της εξουσίας τον χρήστη".

    Επειδή είναι φροντίδα ζωής καθημερινή να απέχουμε από ρατσισμό και σεξισμό.

    Ό,τι να 'ναι, επεισόδιο 374.683

    Αυτό είναι επειδή δεν πήρα τον ορισμό του ρατσισμού και του σεξισμού από βιβλίο, αλλά από πρώτη γραμμή google που μπορεί ο καθένας να το δει και να διαπιστώσει του λόγου μου το αληθές σε ένα δευτερόλεπτο;
     
    Last edited: 25 Ιουλίου 2025 at 17:52
  3. Iagos

    Iagos Contributor

    "Αγαπημένο Μου μηχάνημα. Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Συγνώμη για την ταλαιπωρία αλλά εκτός από τον ρατσισμό κσι τον σεξισμό, Μ/μας προέκυψε και ομοφοβία πριν κάποια posts και θα ήθελα και για αυτό μια περιγραφή έτσι ώστε να μπορούν να την αναγνωρίσουν και να την χρησιμοποίησουν όλοι.

    Τα ξέρεις καλύτερα άλλωστε Αγαπημένο Μου μηχάνημα ότι Ρατσισμός, Σεξισμός, Ομοφοβία πάνε μαζί. Δεν Μ/μας ήρθε ξαφνικό. Το περιμέναμε.
    Απλά Μ/μας άργησε λίγο ο μπαγάσας να εκδηλωθεί.

    Αγαπημένο Μου μηχάνημα επίσης θέλω το κείμενο για την ομοφοβία να το γράψεις το ίδιο "δυνατό" με τα προηγούμενα γιατί, όπως γνωρίζεις, δεν έχω κριτική σκέψη.

    Αγαπημένο Μου μηχάνημα θέλω να σε διαβεβαιώσω ότι από τότε που μπήκες στη ζωή μου έκοψα κάθε σχέση με τη Wikipedia και έχω αφιερωθεί μόνο σε εσένα.

    Γνωρίζω, Αγαπημένο Μου μηχάνημα πόσο σημαντικό είσαι για όλους Ε/εμάς που δεν Ε/έχουμε κριτική σκέψη και σε ευχαριστούμε που Μ/μας κάνεις πιο ηλίθιους απ' ότιΜ/μας έκανε η Wikipedia."

    Μέχρι να Μ/μας απαντήσει το μηχάνημα ας χαλαρώσουμε



    Iagos
     
    Last edited: 25 Ιουλίου 2025 at 23:07
  4. gaby_m

    gaby_m open for S/m discussion Premium Member Contributor

    Αυτό εγώ το λέω gaslighting και δεν έχει την παραμικρή σχέση με οτιδήποτε συζητάμε ή με οτιδήποτε συνεισέφερα.
     
  5. Iagos

    Iagos Contributor

    Εγώ, που το έγραψα, το λέω σάτιρα. Πρόκειται για κείμενο γραμμένο με την τεχνική "Juvenalian satire". Πρόκειται για μέθοδο γραφής σατιρικών κειμένων βασισμένη στη σάτιρα του Ρωμαίου ποιητή Decimus Iunius Iuvenalis. @gaby_m αν σας ενδιαφέρει να γνωρίσετε την τεχνική μπορείτε να εγγραφείτε σε εργαστήριο Μου. Το δωρεάν τελειώνει εδώ.

    Η σάτιρα προέκυψε εξαιτίας δύο κειμένων που έχουν δημιουργηθεί μέσω μίας μηχανής.

    Δεν Έχω πρόβλημα με τις μηχανές (μέσα παραγωγής), Έχω πρόβλημα σε ποιών τα χέρια είναι αυτές οι μηχανές.

    Διαβάσαμε λοιπόν δύο κείμενα που έχουν δημιουργηθεί από μηχανές και τα οποία Μ/μας εξηγούν τι είναι ρατσισμός και τι σεξισμός.

    Θεωρείτε, και δεν απευθύνομαι μόνο σε εσάς @gaby_m , ότι στον δημόσιο διάλογο όπου Ε/έχουμε αντιπαράθεση των ιδεών, έχουν χώρο κείμενα που έχουν δημιουργηθεί από μηχανές; Ο δημόσιος χώρος, ως χώρος διανοητικός (δηλαδή χώρος που παράγει σκέψη μέσα από τον διάλογο ζωντανών εγκεφάλων), μπορεί να χωρέσει κείμενα που παράγουν οι μηχανές;

    Για Εμένα το ερώτημα είναι ρητορικό.

    Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα έρθει η στιγμή όπου οι άνθρωποι θα συνομιλούν μέσω κειμένων που θα έχουν γράψει μηχανές.

    Ένα παράδειγμα:

    Τάδε έφη @ChrisZab11

    Αν το παραπάνω κείμενο το πάρουμε και ρωτήσουμε μια μηχανή "Αγαπημένο μου μηχάνημα πες μου, αυτό το κείμενο είναι σεξιστικό;" τι θα απαντήσει νομίζετε το μηχάνημα...

    Το μηχάνημα θα δημιουργήσει ένα κείμενο τεχνοκρατικό και ψυχρό όπου θα τοποθετεί σε κουτάκια όσα κατέθεσαν εδώ άνθρωποι με σάρκα και οστά. Άνθρωποι με κριτική σκέψη και με διαφορετικές προσωπικότητες. Άνθρωποι που μπορεί να μην είναι απόλυτα σύμφωνοι, όμως με την ζωντανή παρουσία τους συνεισφέρουν στον δημόσιο διάλογο.

    Όσα είπαν και έγραψαν τα μέλη @mpaxari, @elfcat, @de7, @margarita_nikolayevna @Arioch, @rea.. τα λέει και το μηχάνημα.

    Για αυτό σας ρώτησα @gaby_m αν
    και
    Γιατί αγνοήσατε την ανθρώπινη σκέψη και βρήκατε καταφύγιο σε ένα μηχάνημα; Από εκεί προέκυψε το ερώτημα.

    Έχετε εμπιστοσύνη στις μηχανές και όχι στην κρίση των ανθρώπων;

    λοιπόν και για να μη
    ας δούμε τι λέει και το μηχάνημα.

    @gaby_m οι άνθρωποι εδώ τα είπαν σαφώς πολύ καλύτερα από το μηχάνημα. Αλλά αφού οι άνθρωποι και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης σας βρωμάει και βρίσκετε καταφύγιο στις μηχανές παραθέτω και την άποψη του μηχανήματος. Μόνο για εσάς το κάνω:

    "Το κείμενο **μπορεί να ερμηνευτεί ως σεξιστικό**, αν και η πρόθεση μπορεί να είναι "ευγενική". Ας δούμε γιατί προκαλεί πρόβλημα:

    ### Σημεία που το κάνουν προβληματικό:
    1. **Μονομερής προστασία & πατριαρχικά στερεότυπα**:
    Παρουσιάζει την προστασία ως **αποκλειστική ευθύνη του άνδρα** και την γυναίκα ως **σταθερό "θύμα"** που χρειάζεται σωτήρα ("να την προστατεύει όταν θα πέσει θύμα"). Αυτό ενισχύει την ιδέα ότι οι γυναίκες είναι εξ ορισμού αδύναμες.

    2. **Εξάρτηση από "κανόνες" αντί για ατομικές ανάγκες**:
    Δικαιολογεί τις πράξεις ως "κανόνες συμπεριφοράς για να μην είμαστε ζώα". Αυτό:
    - Υπονοεί ότι **χωρίς εξωτερικούς κανόνες**, οι άνδρες θα ήταν αγενείς.
    - **Αγνοεί τις προτιμήσεις της γυναίκας** (π.χ. κάποιες μισούν όταν τους κρατάνε πόρτες).

    3. **Παραδοσιακοί ρόλοι φύλων**:
    Οι συγκεκριμένες πράξεις (πόρτες, ομπρέλες, παλτά) είναι **κλασικά σύμβολα "ιπποτικής" συμπεριφοράς**, με ρίζες στην εποχή που οι γυναίκες θεωρούνταν κοσμικά αντικείμενα ή αδύναμες λόγω ενδυμασίας/κοινωνικής θέσης.

    4. **Διπλό μήνυμα**:
    Λέει "η γυναικεία φύση δεν χρήζει προστασίας", αλλά στη συνέχεια **όλες οι πράξεις περιγράφονται ως προστασία**. Αυτή η αντίφαση δείχνει υποκρισία.

    ### Πότε δεν είναι σεξιστικό;
    Αν οι ίδιες πράξεις γίνονται:
    - **Αμοιβαία** (π.χ. η γυναίκα κρατά ομπρέλα για τον άνδρα αν χρειαστεί).
    - **Με βάση τις προτιμήσεις του άλλου** (π.χ. "Σε βολεύει να σου ανοίξω;").
    - **Χωρίς να θεωρούνται "υποχρέωση" λόγω φύλου**.

    ### Συμπέρασμα:
    **Ναι, το κείμενο έχει σεξιστικές προεκτάσεις**, επειδή:
    - Περιορίζει τις γυναίκες στον ρόλο του "αδύναμου θύματος".
    - Επιβάλλει ρόλους φύλων από παλιά εποχή.
    - Δεν αναγνωρίζει ότι **η ευγένεια είναι αμοιβαία και δεν εξαρτάται από το φύλο**.

    > **Κλειδί**: Η προστασία είναι θετική όταν αφορά **αμοιβαίο σεβασμό** (π.χ. "Περίμενε, γλιστράει το πάτωμα!"). Γίνεται πρόβλημα όταν βασίζεται σε στερεότυπα που υποβαθμίζουν την ικανότητα του άλλου."

    Προσωπικά αρνούμαι να μπω σε διάλογο με μηχανήματα και με ανθρώπους που αντί να καθίσουν και να γράψουν δύο αράδες καταφεύγουν σε έτοιμες λύσεις.

    Δεν περίμενω το μηχάνημα να Μου πει τι είναι και τι δεν είναι σεξισμός και ρατσισμός, Έχω διαβάσει, Έχω συζητήσει με ζωντανούς ανθρώπους, Έχω γνώμη...

    Όπως δεν περίμενω το μηχάνημα να Μου πει αν το κείμενο του @ChrisZab11 είναι ή όχι σεξιστικό.... είναι...

    Ελπίζω @gaby_m η απάντηση σας, αν υπάρξει, να μην είναι προϊόν μηχανής.

    Iagos

     
    Last edited: 27 Ιουλίου 2025 at 12:13
  6. ChrisZab11

    ChrisZab11 Regular Member

    Οι καλοί τρόποι, η ευγένεια, η προστασία και η φροντίδα, είναι σεξισμός ;;;
    Μάλιστα το μάθαμε κι αυτό .

    Το τι είναι σεξισμός, το γνωρίζω καλύτερα , άσκοπη η προσπαθεί του @lagos.
    Το αν θα συνεχίσω να είμαι ευγενής σε συμπεριφορά , απέναντι σε μια γυναίκα σίγουρα θα συνεχίσω να είμαι.

    Οι αρχές, που μου μετέφερε η οικογένεια μου και ο περίγυρος, δεν θα αλλάξουν στο τρόπο αντιμετώπισης. Κι αυτές τις αρχές μεταδίδω στον γιο μου .
    Ο καθένας πράττει όπως νομίζει καλύτερα. Έτσι κι ο κάθε ένας είναι υπεύθυνος για τις επιλογές του.

    Και για να δούμε τι γίνεται σήμερα , ομολογίες γυναικών σε συζητήσεις αναφέρουν ότι οι τρόποι έχουν χαθεί από τους άντρες.
    Να μην δώσω λεπτομέρειες για τα σεξιστικά τραγούδια , που υποβιβάζουν την γυναίκα.

    Το τι είναι σεξισμός και βιαιοπραγία φαίνεται εδώ
    https://www.in.gr/2025/07/26/greece...-epivivastoun-o-odigos-synelifthi-apo-tin-el/

    Χρήστος ή Chris
     
    Last edited: 27 Ιουλίου 2025 at 12:12
  7. gaby_m

    gaby_m open for S/m discussion Premium Member Contributor

    @Iagos κατ' αρχήν ευχαριστώ για την πρόσκληση για το εργαστήριό σας, ας μην είναι δωρεάν και ούτε καν σε μια φιλική τιμή, δεν πειράζει   Επειδή στήνω αυτή την εποχή το δικό μου εργαστήριο - όχι ανταγωνιστικό προς το δικό σας, με τελείως άλλο αντικείμενο - θα απέχω προς το παρόν.

    Μετά, υπάρχει το εξής θέμα και τα βιβλία μηχανές τα τύπωναν και μάλιστα όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά ούτε καν μηχανές. Άνθρωποι τα έφτιαχναν, που δεν γνώριζαν απαραίτητα ή καταλάβαιναν τι έλεγαν.

    Ο Πλάτωνας, μάλιστα, είχε σοβαρές επιφυλάξεις για να εκδώσει κείμενά του. Δεν το θεωρούσε φιλοσοφία κατ' αρχήν, ούτε θεωρούσε ότι το διάβασμα φιλοσοφικών κειμένων μπορεί να οδηγήσει στη φιλοσοφία. Μάλιστα, έναν άλλο Αθηναίο φιλόσοφο (δεν θυμάμαι ποιος ήταν) που είχε εκδώσει μέρος του έργου του, τον κορόιδευε. "Δηλαδή, δίνει κάποιος αυτή τη μία δραχμή που του ζητάνε και αγοράζει τα έργα του καημένου του τάδε και πάει σπίτι του και τα διαβάζει, και τότε γίνεται και αυτός φιλόσοφος; Μα, ούτε για γέλιο δεν είναι μια τέτοια σκέψη!."

    Το απόσπασμα είναι από τον Φαίδρο (Φαίδρος 275c - 276c)

    "ΣΩKPATHΣ. Aυτός λοιπόν που πιστεύει ότι θα αφήσει πίσω του κάποια τέχνη σε γραπτή μορφή,
    όπως και ο αποδέκτης που θεωρεί ότι από τα γραπτά κείμενα θα προκύψει κάτι σαφές και βέβαιο,
    χαρακτηρίζονται από μεγάλη αφέλεια· αγνοούν πραγματικά αυτό που μάντεψε ο Άμμων, όταν
    θεωρούν ότι οι γραμμένοι λόγοι μπορούν να κάνουν κάτι παραπάνω από το να υπομνήσουν
    απλώς στον γνώστη το θέμα για το οποίο έχουν γραφεί.

    ΦAI∆POΣ. Πολύ σωστά.

    ΣΩKPATHΣ. Γιατί αυτό το κακό έχει η γραφή, Φαίδρε, και αληθινά μοιάζει με τη ζωγραφική. Tα
    γεννήματα της ζωγραφικής στέκονται μπροστά μας σαν να είναι ζωντανά, αν όμως τα ρωτήσεις
    κάτι, σιωπούν μεγαλοπρεπώς. Tο ίδιο κάνουν και οι γραμμένοι λόγοι· σου δίνουν την εντύπωση ότι
    σκέφτονται και σου μιλούν, αν όμως ρωτήσεις κάτι από αυτά που σου λένε θέλοντας να το
    καταλάβεις, δηλώνουν ένα μόνο πράγμα, το ίδιο πάντοτε. Άπαξ και γραφεί, ο κάθε λόγος σέρνεται
    από εδώ και από εκεί και φθάνει αδιακρίτως τόσο στα χέρια αυτών που τον καταλαβαίνουν όσο και
    στους εντελώς άσχετους, αφού ο ίδιος δεν ξέρει να πει σε ποιους πρέπει να πάει και σε ποιους όχι.
    Kαι όταν τον κακομεταχειρίζονται και άδικα τον κατηγορούν, πάντοτε χρειάζεται τη βοήθεια του
    πατέρα του· γιατί ο ίδιος ούτε μπορεί να αμυνθεί ούτε να βοηθήσει τον εαυτό του.

    ΦAI∆POΣ. Kαι πάλι έχεις απόλυτο δίκιο.

    ΣΩKPATHΣ. Σκέψου όμως. Mπορείς να διακρίνεις κάποιο άλλο είδος λόγου, συγγενή με τον
    προηγούμενο, αλλά αυθεντικό; Καταλαβαίνεις με ποιο τρόπο γεννιέται και πόσο καλύτερος και πιο
    αποτελεσματικός αυτός ο λόγος είναι;

    ΦAI∆POΣ. Ποιος είναι αυτός ο λόγος και πώς λες ότι δημιουργείται;

    ΣΩKPATHΣ. Aυτός που γράφεται με πραγματική γνώση στην ψυχή όποιου μαθαίνει. Aυτός που
    έχει τη δύναμη να υπερασπίσει τον εαυτό του· που γνωρίζει σε ποιους πρέπει να μιλά και σε
    ποιους να σωπαίνει.

    ΦAI∆POΣ. Eννοείς βέβαια τον ζωντανό και έμψυχο λόγο του γνώστη. Kαι το σωστό θα ήταν να
    λέμε ότι ο γραπτός λόγος δεν είναι παρά είδωλο αυτού του λόγου.

    ΣΩKPATHΣ. Aκριβώς έτσι. Πες μου όμως κι αυτό. Tι λες ότι θα έκανε ο συνετός γεωργός; Όσους
    σπόρους φροντίζει και θα ήθελε να του δώσουν καρπό, θα τους έσπερνε στα σοβαρά το καλοκαίρι
    στους κήπους του Άδωνη και θα χαιρόταν να τους βλέπει να βλαστάνουν ωραία μέσα σε οκτώ
    μέρες ή μήπως, όταν θα έκανε κάτι τέτοιο, θα το έκανε μόνο για παιχνίδι και για γιορτή; Όταν όμως
    θα είχε σοβαρό στόχο, δεν θα έκανε χρήση της γεωργικής τέχνης και δεν θα έσπερνε στο
    κατάλληλο έδαφος ελπίζοντας ότι η σπορά θα ολοκληρωνόταν τον όγδοο μήνα;

    ΦAI∆POΣ. Έτσι είναι, Σωκράτη, άλλα πράγματα τα κάνει με σοβαρότητα και άλλα τα κάνει με
    άλλον τρόπο, όπως το λες.

    ΣΩKPATHΣ. Tι θα πούμε όμως, ότι αυτός που γνωρίζει τα δίκαια, τα ωραία και τα καλά έχει
    λιγότερο μυαλό από τον γεωργό για την καλλιέργεια των δικών του σπόρων;

    ΦAI∆POΣ. Όχι βέβαια.

    ΣΩKPATHΣ. ∆εν θα σκεφτεί λοιπόν σοβαρά να «γράψει με μελάνι στο νερό» αρχίζοντας να
    σπέρνει με την πένα του [διὰ καλάμου] λέξεις, που δεν έχουν τη δύναμη ούτε να υπερασπίσουν
    με λόγια τον εαυτό τους ούτε να διδάξουν σωστά την αλήθεια.

    ΦAI∆POΣ. Mάλλον όχι. Έτσι φαίνεται.

    ΣΩKPATHΣ. Όχι βέβαια. Tους κήπους της γραφής θα τους σπείρει μάλλον για να διασκεδάσει
    [παιδιᾶς χάριν] και, όταν γράφει, θα γράψει συλλέγοντας υπομνήματα για τον εαυτό του –καθώς
    η λήθη έρχεται με τα γηρατειά– και για όποιον άλλον ακολουθήσει τα ίδια ίχνη. Kαι θα χαρεί όταν
    θα δει τους κήπους του να ανθίζουν απαλά. Tον καιρό που οι άλλοι ρίχνονται σε άλλα παιχνίδια,
    και ποτίζουν τον εαυτό τους στα συμπόσια και σε άλλες παρόμοιες συναναστροφές, τότε εκείνος,
    όπως φαίνεται, θα προτιμήσει να περάσει τη ζωή του με τα παιχνίδια που μόλις περιέγραψα.

    ΦAI∆POΣ. Ένα πανέμορφο παιχνίδι βάζεις δίπλα σε ένα τιποτένιο, Σωκράτη. Πόσο ωραιότερο
    είναι να μπορεί κανείς να διασκεδάζει με γραπτούς λόγους, φτιάχνοντας μύθους [μυθολογοῦντα]
    για τη δικαιοσύνη και για τα άλλα θέματα που εσύ συζητάς!

    ΣΩKPATHΣ. Έτσι είναι βέβαια, αγαπητέ μου Φαίδρε. Πιστεύω όμως ότι πολύ ωραιότερη είναι η
    σοβαρή ενασχόληση με αυτά τα θέματα, όταν κάποιος χρησιμοποιεί τη διαλεκτική τέχνη, και αφού
    βρει την κατάλληλη ψυχή, φυτεύει και σπέρνει μέσα της λόγους με αληθινή γνώση· λόγους ικανούς
    να υπερασπίσουν τον εαυτό τους και αυτόν που τους φύτεψε· λόγους όχι άκαρπους αλλά
    γόνιμους, απ’ όπου αναφύονται και νέοι λόγοι σε άλλες ψυχές, και έτσι διατηρούν πάντοτε μέσα
    τους αθάνατο το σπέρμα και φέρνουν στον κάτοχό τους την ευδαιμονία ― όσο βέβαια αυτό είναι
    δυνατό στον άνθρωπο.
    "

    Ήταν και κάτι άλλο, τον Σωκράτη τον απασχολούσε, όπως φαίνεται, η επιβίωσή του και με έναν τρόπο και το να μην εκτίθεται στην αγορά, είχε φύγει από το εργαστήρι του Φειδία όπου επεξεργάζονταν τα μάρμαρα της Ακρόπολης και ο λόγος ήταν ότι είχε ανησυχήσει ότι ο Φειδίας θα πήγαινε για ασέβεια. Ένας από τους λόγους που ο Σωκράτης δεν άφησε γραπτά κείμενα ήταν "για να μη μπλέξει". Αυτό υποθέτουν ορισμένοι κλασικοί φιλόλογοι.

    Όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, ο Πλάτωνας τελικά επείσθη και έγραψε. Ο Πλάτωνας είναι ο μόνος συγγραφέας στον κόσμο που, από τότε που έγραψε, δεν έπαψε να διαβάζεται ποτέ.

    Για να μη σας ταλαιπωρώ, χαίρομαι που μπορώ σήμερα να κάνω μια ερώτηση στον υπολογιστή μου και αυτός να μου απαντήσει στα γρήγορα αυτό που χρειάζομαι, να μη φάω τη μέρα μου να ψάχνομαι σε βιβλία και σημειώσεις, σε τηλεφωνήματα και συζητήσεις και χαίρομαι που υπάρχει κάτι απρόσωπο, αν και πάντα ανθρώπινο γιατί αυτή τη δουλειά που βλέπω τσακ μπαμ στον υπολογιστή μου ανθρώπινα χέρια την κάνουν και μάλιστα με πολύ μόχθο (και οικολογική επιβάρυνση αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία), το οποίο μου δίνει το κοινά αποδεκτό με αξιοπρεπή βαθμό αμεροληψίας. Έχω βάλει και δικά μου κείμενα - τα οποία δεν με απασχολεί να κυκλοφορήσουν - και έχω ρωτήσει την ΤΝ πώς τα βλέπει και κράτησα τα στοιχεία που μου έδινε. Δεν ήταν το όλον, προφανώς, αλλά ήταν μια πληροφορία. Εξάλλου έχω διασωθεί έγκαιρα από γκάφες που θα μπορούσα να είχα κάνει διότι άλλα θυμόμουν από αυτά που πραγματικά ήταν και έχω ψαχτεί και ξετιναχτεί για κάτι που θυμόμουν ότι ήταν έτσι και έτσι και έτσι και δεν το έβρισκα πουθενά και τελικά είχα δίκιο κάποιες φορές και άδικο κάποιες άλλες. Προφανώς δεν είναι το όλον αυτό, προφανώς δεν υποκαθίστανται η σκέψη, η ανάλυση και η κρίση ούτε βέβαια και η επικοινωνία με τους άλλους που ενδιαφέρονται, ευτυχώς, και δεν θα γινόταν άλλωστε. Αλλά να το πετάξω στην άκρη τέτοιο εργαλείο; Όχι βέβαια. Θεωρώ πάρα πολύ πιθανό ότι οι περισσότεροι μελετητές και φιλαναγνώστες παλιότερων εποχών θα έκλαιγαν από τη χαρά τους αν είχαν μια τέτοια ευκαιρία. Και οπωσδήποτε δεν μου δίνει το βάθος της σκέψης του άλλου που μου μεταδίδεται είτε με το κείμενο που έχει εκδώσει είτε με προσωπική μαζική ή κοντινή επικοινωνία, ούτε τις προεκτάσεις ούτε πολλά άλλα πράγματα.

    Έτσι λοιπόν
    Διότι δεν αγνόησα την ανθρώπινη σκέψη. Ακριβώς το αντίθετο έκανα, τίμησα την ανθρώπινη σκέψη. Αναζήτησα, αφού είχα τη δυνατότητα, το κοινά αποδεκτό. Αυτό που θεωρείται ότι είναι έτσι για όλους και από κει και πέρα φυσικά είναι ανοιχτό και τίποτα δε μένει στάσιμο αλλά τώρα είναι το κοινά αποδεκτό. Για ποιο λόγο; Επειδή ιδίως σε θέματα ηθικής αξίας / απαξίας, όπως είναι ο ρατσισμός και ο σεξισμός για παράδειγμα, τον πρώτο λόγο έχει το σύνολο. Εφόσον είχα μια πολύ προσιτή προσέγγιση του τι λέει το σύνολο, όχι απλά τη χρησιμοποίησα αλλά θεωρώ ότι θα ήταν παράλειψή μου να μην το κάνω.

    Η κριτική σκέψη γίνεται σε μια βάση. Τη βάση δεν χρειάζεται ούτε να την εφεύρω ούτε να την στραμπουλίξω κατά το δοκούν μου. Διότι δεν είναι και δεν ισχύει γενικά το
    όταν μπαίνει θέμα ορισμών και γενικότερης συνεννόησης.

    Και πάμε στο θέμα του ρατσισμού και του σεξισμού. Ως προς το συγκεκριμένο, θεωρώ ότι από τη στιγμή που έχει ειπωθεί και δεν έχει ανατραπεί από τα συμφραζόμενα του ίδιου
    πρόβλημα δεν υπάρχει, διαφορά οπτικών υπάρχει. Και καλώς υπάρχει. Για αυτό είμαστε εδώ πέρα.

    Η ΤΝ αλληλεπιδρά. Παίρνει αυτό που λένε οι πολλοί, το διακινεί, το λαβαίνουν κάποιοι άλλοι και κινούνται με βάση αυτό και ούτω καθ' εξής. Διότι καλά είναι αν μεταξύ μας λέμε αυτά, όμως ένιωσα δυσάρεστη έκπληξη με τούτο δω
    διότι πρώτα πρώτα δεν τα ακούν αυτά μόνον Ελληνίδες   αλλά κυρίως διότι το βιντεάκι πηγαίνει χέρι - χέρι με τα της ΤΝ και δείχνει μάλλον να αγνοεί τι μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε γυναίκα για λόγους σεξιστικούς, ρατσιστικούς και περιστασιακούς μαζί. Τι γίνεται σε πάμπολλες περιπτώσεις της καθημερινότητας όπου ένα πρόσωπο αντιμετωπίζει σειρά εμποδίων λόγω φύλου, τι γίνεται όταν πηγαίνει μια γυναίκα με την ψυχή στα δόντια να λάβει χρήματα εμβάσματος να πληρώσει μια άμεση μεγάλη ανάγκη, για παράδειγμα, και καθυστερούν όσο μπορούν να της τα δώσουν, με φαιδρές δικαιολογίες, επειδή - λόγω της δικής τους βλακείας - δεν ανησυχούν ότι θα τους κάνει το κατάστημα κεραμιδαριό αφού δεν είναι άντρας. Τι γίνεται όταν μια νέα γυναίκα, Ελληνίδα, μετά από ενάμιση μήνα στον ήλιο και στη θάλασσα, μπαίνει στη Γερμανία με τρένο και είναι 14 Σεπτεμβρίου 2001, πώς της φέρονται; Το βιντεάκι - ως παράδειγμα και μόνο - είναι ίσως λίγο νυχτωμένο γενικότερα στο τι μπορεί να συμβαίνει στην πραγματικότητα πάνω στο θέμα που πραγματεύεται.

    H ΤΝ απαντά νηφάλια και αμέριστα στην ερώτηση που τέθηκε, με ακρίβεια, εφόσον μπορεί. Καμιά φορά - σε πολύ προβοκατόρικες ερωτήσεις - αρνείται, ξέρετε. Εγώ θα το διάβαζα και θα το εξέταζα. Χωρίς να σημαίνει ότι θα το υιοθετούσα. Δεν είναι ορισμοί όμως, είναι λίγο διαφορετικό.

    Δεν με πειράζει διόλου, προσωπικά. Αφενός είπα από που πήρα τι, όπως νιώθω ότι οφείλω και αφετέρου όταν μιλάμε με όρους με κατάληξη -ισμός καλό είναι να ξέρουμε για τι μιλάμε, να ξέρουμε πώς το ορίζουν οι πολλοί.

    Ευχαρίστως θα περνούσα ένα γιουβενάλι το
    που δεν είχαν "εικονοστάσι" (!!!!) οι παλιοί αντάρτες του ΔΣΕ και που ούτε "προσευχές" έλεγαν, αλλά θα σας ζητούσα αμοιβή τότε και υπάρχει ένα θέμα πότε κόβουμε τιμολόγια και πότε αποδείξεις οπότε τι να μπλέκω  
                  
                  
    έχετε την αμέριστη συμπάθειά μου, αλήθεια όμως.

    ΥΓ. Για να υπάρχει και μια μεταβλητή ελέγχου ότι δεν είναι η απάντησή μου από ΤΝ  
     
    Last edited: 27 Ιουλίου 2025 at 12:26
  8. Seras Victoria

    Seras Victoria "Fire walk with me" Contributor

    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

    Νομιζω ως φόρουμ πρέπει να προστατέψουμε αυτό τον άνθρωπο γιατί τα χρειαζόμαστε αυτά τα μαργαριτάρια να γελάμε λίγο.

    Με την δική σου λογική πάντως μπορώ να μην σε θεωρω ηλίθιο αλλά να σου συμπεριφέρομαι σα να είσαι ηλίθιος, δεν φαντάζομαι να έχεις πρόβλημα με αυτό.
     
  9. Seras Victoria

    Seras Victoria "Fire walk with me" Contributor

    Benevolent sexism.
    Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να το ψάξει.
     
  10. ChrisZab11

    ChrisZab11 Regular Member

    Μιλάς πολύ , χωρίς να λες τίποτα.
    Όταν λοιπόν έχεις κάτι να πεις επί του θέματος , θα το διαβάσω.
    Μέχρι τότε μπορείς να ..... γελάς.
     
  11. Seras Victoria

    Seras Victoria "Fire walk with me" Contributor

    Δεν μπορώ να σου απαντήσω αναλυτικά κάτι επί του θέματος επειδή αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζω ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα , είμαι μπροστά σε μια πόρτα και έχει κολλήσει το μυαλό μου!

    Θύμισε μου άντρα/προστάτη πώς την ανοίγω; Σηκώνω το χέρι μου, πιάνω το πόμολο και μετά τι;;;
     
  12. ChrisZab11

    ChrisZab11 Regular Member

    Είσαι γυναίκα ικανή να ανοίξεις μια πόρτα . Άρα δεν χρειάζεσαι βοήθεια.
    Εύχομαι όμως να είναι μονο αυτό το πρόβλημα