Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Η τέχνη του διαλόγου

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κοινωνία' που ξεκίνησε από το μέλος Kits, στις 29 Μαϊου 2007.

  1. Kits

    Kits Contributor

    Δύο μονόλογοι ισούνται με έναν διάλογο;

    Ο διάλογος έχει μια περίοπτη θέση στην κοινωνία μας. Η εκάστοτε κυβέρνηση προχωρεί σε διάλογο με τα συνδικάτα, στα παράθυρα των καναλιών οι δημοσιογράφοι κάνουν διάλογο με τους πολιτικούς και οι πολιτικοί κάνουν διάλογο μεταξύ τους, στο σχολείο ενθαρρύνεται η μάθηση μέσω του διαλόγου, οι θαμώνες των καφενείων και των καφετεριών αναλώνουμε ώρες και φαιά ουσία σε διάλογο, ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουν οι πωλητές είναι το πώς να εγκαθιδρύουν διάλογο με τους υποψήφιους πελάτες τους και στα chat rooms του internet εκατομμύρια ανθρώπων διαλέγονται μεταξύ τους. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι έλληνες έφηβοι αισθάνονται μοναξιά και θα ήθελαν περισσότερους φίλους, οι πολίτες φαίνεται να απομακρύνονται από τους πολιτικούς παρά την εμμονή των τελευταίων στο διάλογο και οι άνθρωποι νιώθουν να αποξενώνονται όλο και περισσότερο τόσο από τους άλλους όσο κι από τον εαυτό τους. Ένα μεγάλο παράπονο των ανθρώπων σήμερα είναι πως δεν ακούγονται. Ζούμε στην εποχή του θετικισμού, όπου υπάρχουν σαφή λάθη και σωστά, υπάρχουν συμβουλές και οδηγίες για κάθε επιδίωξη και τα περιοδικά life style (τρόπου ζωής) δογματικά χαρακτηρίζουν προτιμήσεις και συμπεριφορές ως αποδεκτές ή απαράδεκτες σύμφωνα με εφήμερες τάσεις.


    Έτσι, ζούμε με την ψευδαίσθηση του απολύτως σωστού και του απολύτως λάθους, και περιχαρακωνόμαστε σε αυτά που γνωρίζουμε για τον κόσμο και τον εαυτό μας. Ο αυτοσεβασμός μας γίνεται καθημερινά στόχος χιλιάδων διαφημίσεων και μηνυμάτων που μας υποδεικνύουν πως για να αξίζουμε πραγματικά πρέπει να αλλάξουμε και να υιοθετήσουμε τις χ, ψ καταναλωτικές συνήθειες. Έτσι, σε ένα κλίμα ανασφάλειας και προσωπικής ανεπάρκειας ο διάλογος παίρνει την παρακάτω μορφή. Όταν ακούμε το συνομιλητή μας, δεν μπαίνουμε στον κόπο να προσπαθήσουμε να δούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια του, αλλά ανατρέχουμε σε δικές μας εμπειρίες και ανάγκες, βουτάμε στον δικό μας κόσμο. Όταν ανταπαντούμε, δεν αποκρινόμαστε σε αυτό που ακούσαμε, αλλά στην μνήμη, στην εμπειρία ή στο συναίσθημα που μας γεννήθηκε. Έτσι, χάνεται το «εμείς» στο εδώ και τώρα, μιας και δεν υπάρχει μοίρασμα, κι αντικαθίσταται από το «εγώ» και το «εσύ». Σαν δυο παράλληλες γραμμές που ταξιδεύουν μαζί αλλά δε συναντιούνται. Κατά αυτόν τον τρόπο, οι άνθρωποι νιώθουμε πως δεν ακουγόμαστε και περιοριζόμαστε στο «εγώ» το οποίο όμως ατροφεί, μιας και το εγώ αναπτύσσεται και αποκτά υπόσταση μέσα από το «εσύ» και τη διαλεκτική σχέση.


    Άλλο λοιπόν διάλογος κι άλλο δυο μονόλογοι. Άλλο το εγώ και το εσύ που ευκαιριακά συναντιούνται, μένουν μαζί για λίγο και χωρίζονται το ίδιο μόνοι όσο πριν να βρεθούν κι άλλο το «εμείς» που εμπεριέχει την έννοια του νοιαξίματος του μοιράσματος και του εμπλουτισμού. Οι άνθρωποι εύκολα ξεχνάμε πως καθένας μας είναι διαφορετικός και πως για να καταλάβουμε τον συνομιλητή μας, το παιδί μας, το σύντροφό μας, πρέπει να μπούμε για λίγο στο δικό του πλαίσιο αναφοράς, να δούμε για λίγο τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια. Αυτό δεν σημαίνει να χάσουμε το δικό μας πλαίσιο αναφοράς απλά για λίγο να δανειστούμε τα μάτια του συνομιλητή μας.


    Για παράδειγμα, όταν μιλάω με μικρά παιδιά, έχω δει να είναι πολύ βοηθητικό να γονατίζω στο ύψος τους και να κοιτιόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο. ΄Έτσι, για λίγο, κατεβαίνω στο ύψος των παιδιών, βλέπω τον κόσμο μαζί τους, μέσα από το δικό τους οπτικό πρίσμα, για λίγο κοιτάω τα πράγματα σαν να ήμουν κι εγώ παιδί. Από την άλλη, αν και γίνομαι για λίγο σαν παιδί, δεν χάνω την δικιά μου ταυτότητα, την ταυτότητα του ενηλίκου, ανά πάσα στιγμή μπορώ να σηκωθώ και να δω τον κόσμο μέσα από την δικιά μου οπτική γωνία, την οπτική γωνία ενός ενηλίκου. Έχω δει πως τέτοιου είδους συναναστροφές με παιδιά είναι ιδιαίτερα χρήσιμες. Τα παιδιά μού μιλούν στη δικιά τους γλώσσα κι εγώ μπορώ να τα ακούσω και να τα καταλάβω καλύτερα, κι από την άλλη γίνομαι πλουσιότερος αφού έχω γίνει κοινωνός της οπτικής γωνίας των παιδιών.


    Ο πραγματικός διάλογος σε μια σχέση (π.χ. γονέα- παιδιού, συντρόφων, εργοδότη κι εργαζόμενου, δασκάλου και μαθητή κ.α.) προϋποθέτει πως οι δυο συνομιλητές είναι διατεθειμένοι να προσπαθήσουν να δουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια του συνομιλητή τους, να αφήσουν στην άκρη τυχόν προκαταλήψεις, συναισθήματα, προσωπικές ανάγκες για να δουν την πραγματικότητα του άλλου. Ένας διάλογος που ξεκινά με μοναδικό στόχο να πείσει ο ένας τον άλλο για κάτι, εύκολα μετατρέπεται σε δυο μονολόγους και χάνεται η αίσθηση του μοιράσματος. Αντίθετα, ένας διάλογος με γνήσιο ενδιαφέρον για το συνομιλητή μας και το πλαίσιο αναφοράς του μπορεί να γίνει μια πλούσια εμπειρία αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης. Αυτό, όμως, προϋποθέτει αυτογνωσία και εμπιστοσύνη στην προσωπική μας αξία ώστε να μην νιώθουμε ότι απειλούμαστε από τη διαφορετικότητα του συνομιλητή μας.

    (Συγγράφηκε τον Ιούλιο του 2005)

    Ευάγγελος Καναβιτσάς
     
  2. female

    female Contributor



    Εξαιρετικό!

     
  3. Zondag

    Zondag Regular Member

    Nαι συμφωνώ απόλυτα με το πολύ καλό κείμενο...Πιστευω ότι είναι σημάδι των καιρών μας όλη αυτή η κατάσταση...Πλέον κρίνουμε κα αξιολογούμε εαύτους και αλλήλους όχι απο το τι πραγματικά είμαστε αλλά απο το τι (κατ-έχουμε), τι είναι υπό την "ιδιοκτησία μας"...Ακόμα και οι ιδέες,απόψεις, γνώμες (που είναι σαν τις κωλοτρ....μιας και όλοι έχουν απο μία) γίνονται πλέον αντιληπτές ως "περιουσιακά στοιχεία" και άρα "κριτήρια αξιολόγησης" εαυτών και αλλήλων...Αποτέλεσμα. Κανείς δεν ακούει κανένα πια, γιατί το να ακούς και την άλλη άποψη υπονοεί την πιθανότητα αλλαγής των δικών σου ιδεών,υπονοεί ρίσκο απώλειας της αξίας των δικών σου "περιουσιακών στοιχείων",και άρα και πιθανή απώλεια της ιδέας που έχεις για την προσωπική σου αξία σαν άτομο και προσωπικότητα...
     
  4. female

    female Contributor



    Λέει το κείμενο: " (...) μια πλούσια εμπειρία (...)"

    "Παίρνοντας" από τον άλλο πλουτίζουμε σαν "είναι". Όπως και κατά Fromm, συμφωνώ μαζί σου, Zondag, να έχεις για να είσαι πλούσιος, ή να είσαι όντως, χωρίς να χρειάζεται να "έχεις";

    Αυτή η έννοια του "διαλόγου" θα μπορούσε να μεταφερθεί σε πολλά επίπεδα της ανθρώπινης επικοινωνίας και σχέσεων.

     
  5. stratos83

    stratos83 Regular Member

    Είναι ακριβώς οι πιο πνευματώδεις συζητήσεις που αποδεικνύουν το αδύνατο της συναίνεσης: αυτές δείχνουν ότι για κάθε επιχείρημα υπάρχει και ένα αντεπιχείρημα.

    Παναγιώτης Κονδύλης, 1943-1998, Έλληνας φιλόσοφος
     
  6. bumblebee

    bumblebee Contributor

    Εξαρταται το ειδος της συζητησης. Αν ο στοχος της συζητησης ειναι να βγει ενα πορισμα που να ισχυει, τοτε θα πρεπει να βρεις την δυναμη να απομονωσεις τις ιδεες σου, τα συναισθηματα και το συμφερον σου καθως και οτι αλλο επηρεαζει την αντικειμενικη, ουσιωδη κριση και διαστρεβλωνει.Αν δεν μπορεις να το κανεις αυτο, η συζητηση εχει διασκεδαστικο χαρακτηρα εκτονωσης απο την απλη διαφωνια μεχρι... γηπεδο 

    Υπατχουν βεβαια και αλλα ειδη συζητησης που στοχευμενα εχουν στοχο συμφεροντολογικο δηλαδη καποιος να ωφελειται απο το να πεισει για κατι, που ειναι και η πλειοψηφια πιστευω των συζητησεων σε ολο το φασμα της κοινωνιας.

    Ξεροσφυρι συζητηση πας για την μιση .,.,.αληθεια. Πρεπει στο τραπεζι να καθετε και το κρασι, με μια ομορφη θεα  αν ψαχνεις για την ολοκληρη
     
    Last edited: 12 Ιουνίου 2016
  7. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Έχω να σας πω κάτι πολύ άσχημο! Τα πράματα στον διάλογο είναι πολύ χειρότερα απ' ό,τι φαντάζεστε...
     
  8. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

  9. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Επίσης συνιστώνται:
    Το σύνολο των έργων του Eko, "Ο Ηγεμόνας" του Μακιαβέλι, "Η επαναστατική μάζα και η τεραστία κοινωνική σημασία των βλακών εν τω συγχρόνω βίω" του Ε. Λεμπέση και "Η τέχνη να έχεις πάντα δίκιο" του Α. Σοπενχάουερ.
    Για τους πιο τελειωμένους η"Κυβερνητική" του Norbert Wiener, θα αποδειχτεί χρησιμότατη.
    Με τση γειές μας και καλά κρασά σε όλους μας!
     
  10. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Aν τα διαβάσετε όποτε, θα καταλάβετε πως ή σε λάθος πλανήτη ζούμε ή για πόσο κλοτσιές είναι τα άτομα που επιλέγουμε να μας κυβερνουν (ισχύει απανταχού της γης) και πόσο δυστυχώς μας βαράει αλύπητα ανοργασμική μαλακία, με πανάκριβα αγορασμένα μέσα για να το παίζουμε...
    Αυτά...!
     
  11. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Ο ορισμός του διαλόγου άνευ θέματος ή η απουσία διάθεσης ξεβρακώματος, συμμετοχής και κατανομής, δηλαδή της ενεργειακής σπατάλης...
     
  12. Marqui

    Marqui sitting on a park bench

    Έτσι από περιέργεια. Το νήμα ανέβηκε στο bdsm resources and tutorials. Εκ παραδρομής ή εσκεμμένα? Γιατί αν είναι εσκεμμένα και καθώς διάλογος = δημοκρατία (καλά, στοιχείο δημοκρατίας), αν είναι να εκδημοκρατίσουμε το βδσμ, να μου το πείτε εγκαίρως να γίνω βανιλλα.